Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav distad » 2018-03-21 00:31

Söker som sagt lödhjälp med 10 RCA kontakter. Har alla utom två liggande så jag har beställt 2 st likadana ifrån Kina :oops: ja jag vet att det inte är miljömässigt bra. Lär dröja en till flera veckor innan de sista kontakterna kommer men jag lägger redan nu ut frågan om lödhjälp emot betalning, hoppas på max 1000kr. Det är 10st RCA som ska lödas på vanlig signalkabel. Ser det som en fördel om någon vill åta sig detta projekt har lödat signalkablar förut då det visst kan vara lite trixit om jag förstått det rätt med bla. kabelskalning osv då jag helt vill behålla så mycket av längden som möjligt då de är korta som de är nu med den placering jag har på grejerna. Det är två par Transparent billigaste signalkabel med usla kontakter och en Belden kabel (centerhögtalare)
som ska få nya Furutech kontakter och det blir en lite billigare modell av Furutech kontakter på Belden kabeln.
En del tycker kanske att man kan lika bra köpa sig egen lödkolv, men jag är ingen DIY person så jag ser det som rent onödigt att lägga pengar på något som jag sedan kanske inte kommer använda, och så är det bättre att någon som kan löda gör det ordentligt då kablarna inte är gratis heller än att jag ska göra det som första och kanske sista löd-projekt.
Och kommer jag att höra skillnad, kanske inte men nuvarande kontakterna suger.
Person som är intresserad måste inte bo nära Vallentuna utan jag kan tänka mig att skicka ett litet paket med allt och naturligt stå för frakt och retur också + betalning för jobbet som jag skrev ovan.
Skick gärna PM vid intresse.
Bild på kontakterna som ska lödas fast.
Bild
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav DVD-ai » 2018-03-21 08:27

Jag hade gärna gjort det mot att få med mig en back blandade och bra öl, samt fika medan arbetet pågår. :)
Tar väll 2h möjligtvis att göra klart 5par kablar :)

Nu är det en bit mellan oss och jag kommer ej att röra på mig i riktning mot där du håller hus, men om du känner för en liten roadtripp och få kablar lödda så ta med dig fika och öl upp till stockholms skärgård så betalar sig soppan automatiskt :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav distad » 2018-03-21 19:15

Stort tack för erbjudandet DVD-ai! Men en kille inte så långt ifrån mig har erbjudit sin hjälp så jag har svarat honom först. Men skulle något hinder dyka upp så Pm:ar jag dig :)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav AndersP » 2018-03-21 19:21

Jamen goddammit!
Om det skiter sig gör jag det gratis. Bor i Gävle.
Men har du inte funderat på att göra det själv? Trevligt litet pyssel och inte så många kontakter heller.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

BosseS
 
Inlägg: 754
Blev medlem: 2014-06-17
Ort: Molkom

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav BosseS » 2018-03-21 19:22

Det finns en lödpenna i Värmland också för enklare arbeten. Ännu har jag lite syn kvar och är någorlunda stadig på handen :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav distad » 2018-03-21 19:49

AndersP skrev:Jamen goddammit!
Om det skiter sig gör jag det gratis. Bor i Gävle.
Men har du inte funderat på att göra det själv? Trevligt litet pyssel och inte så många kontakter heller.

Tack alla(BosseS)!
Denna gång kändes det väldigt onödigt att köpa på sig grejer som sedan kanske bara blir stående för att bara löda 10 kontakter.
Är inge DIY:are men tycker om att testa saker och kablar och jag har mer kabel liggande för framtida tester så då kan det bli aktuellt i framtiden om det blir mer testande... :oops:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Lödhjälp med 10 RCA kontakter sökes

Inläggav Fostex » 2018-03-22 14:03

Jag hjälper dig också gratis om ingen annan kan. Bor i Bromma :)
Mycket kul - lite tid


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster