Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Ja, för mig ger den bara förbättringar. påtagliga sådana dessutom.
Nu är ju mina högtalare inga basmonster, som synes ovan, så jag kan inte bedöma annat än utifrån dem.
Klenheten som försteg kanske gällde de första versionerna, som hade en avsevärt lägre utspänning än de senare.
Strmbrg skrev:Stänger jag av den så lär jag inte höra ett skvatt.
Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Stänger jag av den så lär jag inte höra ett skvatt.
Trams... där är passiv throughput. I alla fall om den sitter i väggen fortfarande, vad som händer om man drar ur sladden har jag faktiskt inte provat.
Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Stänger jag av den så lär jag inte höra ett skvatt.
Trams... där är passiv throughput. I alla fall om den sitter i väggen fortfarande, vad som händer om man drar ur sladden har jag faktiskt inte provat.
Strmbrg skrev:Nattlorden skrev:Strmbrg skrev:Stänger jag av den så lär jag inte höra ett skvatt.
Trams... där är passiv throughput. I alla fall om den sitter i väggen fortfarande, vad som händer om man drar ur sladden har jag faktiskt inte provat.
Jag stängde av den med fjärren, då blev det tyst. Dvs väldigt rak tonkurva om än på extremt låg nivå...
smile skrev:det finns ingen knapp på fronten...
du tänker kanske på föregångaren, 8033 S eller C?
Nattlorden skrev:Det kanske är analogingång / ADC:n som är problemet då... jag körde analogt in.
AndreasArvidsson skrev:Jag kan tycka att det är lite kardinalfel att använda en dsp med analog ingång. Källan är ju nästan alltid i digitalt format sen kör vi dem genom fina dyra dacar och sedan till en en dsp med förhållandevis billig adc och dac.
Att gå direkt ifrån en digital källa till dsp och sedan en fin dac känns som den enda vettiga lösningen. Även om du har riktigt bra adc/dac i din dsp så känns det som en helt onödig konvertering. Att ha dsp i anslutning till källan eller digitalt försteg är min rekommendation.
MichaelG skrev:Anti-mode 2.0 bytte version (hårdvaran) någon gång mitt i. Jag tror det var något med ingångs- eller utgångskänslighet som ändrades. Jag har för mig att jag läst något om att den äldre versionen hade problem med brus, eller störningar på något sätt. Kan det vara så att era olika erfarenheter kan bero på att ni haft tidigare/senare versioner av anti-mode?
AndreasArvidsson skrev:Jag kan tycka att det är lite kardinalfel att använda en dsp med analog ingång. Källan är ju nästan alltid i digitalt format sen kör vi dem genom fina dyra dacar och sedan till en en dsp med förhållandevis billig adc och dac.
Att gå direkt ifrån en digital källa till dsp och sedan en fin dac känns som den enda vettiga lösningen. Även om du har riktigt bra adc/dac i din dsp så känns det som en helt onödig konvertering. Att ha dsp i anslutning till källan eller digitalt försteg är min rekommendation.
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag kan tycka att det är lite kardinalfel att använda en dsp med analog ingång. Källan är ju nästan alltid i digitalt format sen kör vi dem genom fina dyra dacar och sedan till en en dsp med förhållandevis billig adc och dac.
Att gå direkt ifrån en digital källa till dsp och sedan en fin dac känns som den enda vettiga lösningen. Även om du har riktigt bra adc/dac i din dsp så känns det som en helt onödig konvertering. Att ha dsp i anslutning till källan eller digitalt försteg är min rekommendation.
Frågan är ju hur du använder den digitalt för höger & vänster front samt bas i ett surroundsystem.... hur löser man "master volume" för systemet?
AndreasArvidsson skrev: Ett försteg med inbyggd dsp vore något jag funderat på länge.
AndreasArvidsson skrev:Personligen så gör jag all delning digitalt. Dvs all "bass management" är gjord när signalen är digita och sedan har jag en analog volymkontroll efter DAC. Ungefär så här:
Källa -> dsp -> dac -> volymkontroll -> slutsteg
Men det är ju inte säkert att den lösningen passar alla, men för mig så fungerar det bra. Ett försteg med inbyggd dsp vore något jag funderat på länge.
jonasp skrev:AndreasArvidsson skrev:Personligen så gör jag all delning digitalt. Dvs all "bass management" är gjord när signalen är digita och sedan har jag en analog volymkontroll efter DAC. Ungefär så här:
Källa -> dsp -> dac -> volymkontroll -> slutsteg
Men det är ju inte säkert att den lösningen passar alla, men för mig så fungerar det bra. Ett försteg med inbyggd dsp vore något jag funderat på länge.
Det hade varit mums om man kunde peta in egna biquad-koefficienter i en vanlig hemmabioapparat.
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag kan tycka att det är lite kardinalfel att använda en dsp med analog ingång. Källan är ju nästan alltid i digitalt format sen kör vi dem genom fina dyra dacar och sedan till en en dsp med förhållandevis billig adc och dac.
Att gå direkt ifrån en digital källa till dsp och sedan en fin dac känns som den enda vettiga lösningen. Även om du har riktigt bra adc/dac i din dsp så känns det som en helt onödig konvertering. Att ha dsp i anslutning till källan eller digitalt försteg är min rekommendation.
Frågan är ju hur du använder den digitalt för höger & vänster front samt bas i ett surroundsystem.... hur löser man "master volume" för systemet?
Personligen så gör jag all delning digitalt. Dvs all "bass management" är gjord när signalen är digita och sedan har jag en analog volymkontroll efter DAC. Ungefär så här:
Källa -> dsp -> dac -> volymkontroll -> slutsteg
Men det är ju inte säkert att den lösningen passar alla, men för mig så fungerar det bra. Ett försteg med inbyggd dsp vore något jag funderat på länge.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Kalle_H och 7 gäster