Deezer Hifi, beta för PC/Mac

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1632
Blev medlem: 2012-05-13

Deezer Hifi, beta för PC/Mac

Inläggav gflar » 2018-05-02 22:46

Deezer Hifi har vad jag vet bara funnits för Sonos tidigare. Nu finns beta-version för PC och Mac.
Ska signa mig för en månads utvärdering.

Någon annan här som testat?

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5186
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Deezer Hifi, beta för PC/Mac

Inläggav dewpo » 2018-05-03 17:27

Jag testade för ett par månader sedan, Det fungerar inte så dåligt...
Men de har mycket kvar att åtgärda för att bli riktigt audiofil't.
Programmet kan till exempel inte spela direkt till ett ljudkortet via Asio eller Wasapi.
Så ingen Bitperfekt streaming. Programvaran kan inte heller streama vidare för multirum,
Eller Dsp behandla ljudet. Men sångtexter och biografier finns.
Jag var inte nöjd med möjligheterna utan gick vidare till Roon+Tidal som har allt jag tycker Deezer Hifi saknar i dagsläget.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
gflar
 
Inlägg: 1632
Blev medlem: 2012-05-13

Re: Deezer Hifi, beta för PC/Mac

Inläggav gflar » 2018-05-03 18:24

Det lilla jag testat än så länge så upplever jag det betydligt snabbare än Tidal.
Jag är inte så hemma på det där med bitperfect, blir det inte det ifall jag har drivrutiner (XMOS) i datorn?

I IPad funkar det lika dåligt som Tidal gör. Min gamla Android-platta som är färdig för skroten klarar det bättre.
Men jag har tänkt att bara köra med dator för seriös lyssning, bara för slö-lyssning med platta till Chromecast.

En ska bort så småningom, om det blir Tidal eller Deezer återstår att se. Möjligen har Deezer ett utbud som passar mig bättre, vi får se hur det blir.


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Belker, dewpo, lemmts, pingvinen och 17 gäster