Inbjudan till evenemang i Kalmar

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav eljulio » 2018-09-06 14:00

Hej på er!

Vill passa på att informera om och inbjuda er som vill till detta mysiga evenemang på Kalmar läns museum.

https://www.kalmarlansmuseum.se/besok-oss/kalender/bland-glodande-ror-och-vindlande-vinyler-i-monica-zetterlunds-fotspar/

Varmt välkomna!


ps. jag kommer att vara på plats och jobba den kvällen. Givetvis. :D

Användarvisningsbild
ErikAndersson
 
Inlägg: 588
Blev medlem: 2006-04-02

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav ErikAndersson » 2018-09-06 17:07

Härligt initiativ! Under 50-talet glödde rören i många Engelska hem. Många av dessa märken står sig utmärkt än idag. Jag minns märken som: Allegrosound, Altobass,Armstrong,Astronic,Chapman,Leak mm mm. Läckra saker som jag anser klart överglänser Amerikanska alster från den tiden. Det är roligt att det finna fler än jag som är djupt intresserad av Brittisk 50 tals HiFi. Det är bara ett fel med denna ljudfest: Jag kan tyvärr inte närvara.
Delansvarig för den "nya rörvågen" på 1980 talet. erikasson@telia.com

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32020
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav Bill50x » 2018-09-06 17:23

Troligen kan jag inte heller närvara men ska jobba på att övertala sambon att resa :-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav Nattlorden » 2018-09-06 20:03

Så kul! Jag har själv en stor dröm om "museial" hifi, detta lockar verkligen... om det är görbart för mig detta datum är en annan fråga att ta i beaktande... Men massor med tummar upp ang. arrangemanget härifrån.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav eljulio » 2018-09-07 07:30

Nattlorden skrev:Så kul! Jag har själv en stor dröm om "museial" hifi, detta lockar verkligen... om det är görbart för mig detta datum är en annan fråga att ta i beaktande... Men massor med tummar upp ang. arrangemanget härifrån.


Tack, vad roligt att höra! ESL - riggen som spelas på är i underbart skick. Hoppas ni kan komma!



ps. Vi serverar även en fin kvällsmeny för den hungrige och har tillhörande dryck som förhöjer sinnesstämningen. :) :P

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav eljulio » 2018-09-07 07:45

Bill50x skrev:Troligen kan jag inte heller närvara men ska jobba på att övertala sambon att resa :-)

/ B


Kul! hoppas ni kommer!

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav eljulio » 2018-09-07 07:46

Nattlorden skrev:Så kul! Jag har själv en stor dröm om "museial" hifi, detta lockar verkligen... om det är görbart för mig detta datum är en annan fråga att ta i beaktande... Men massor med tummar upp ang. arrangemanget härifrån.


Roligt! Ska försöka ta lite bilder under kvällen och sen lägga upp här.

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Inbjudan till evenemang i Kalmar

Inläggav eljulio » 2018-09-07 07:46

ErikAndersson skrev:Härligt initiativ! Under 50-talet glödde rören i många Engelska hem. Många av dessa märken står sig utmärkt än idag. Jag minns märken som: Allegrosound, Altobass,Armstrong,Astronic,Chapman,Leak mm mm. Läckra saker som jag anser klart överglänser Amerikanska alster från den tiden. Det är roligt att det finna fler än jag som är djupt intresserad av Brittisk 50 tals HiFi. Det är bara ett fel med denna ljudfest: Jag kan tyvärr inte närvara.


Hej Erik! Tack för berömmet. Välkommen en annan gång!


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster