Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav hifikg » 2021-09-29 21:19

Kronkan skrev:
hifikg skrev:
Kronkan skrev:...Det var ju i början så man lyssnade på musik. Med verkliga artister i riktiga lokaler.


Har ni slutat med det? Jag har Stacey Kent på besök i afton, hoppas hon gillar lokalen!


Nej, jag har ju en körsjungande popsnöre mycket närvarande. Hon går runt med lurar och sjunger.

Varför presenterar du inte artisten med liten video?


Jag lyssnar i totalt mörker :)
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav MacBruce » 2021-09-29 21:47

Kronkan skrev:[...]

lennartj spelar också stenkakor och lyssnat på någon sådantuppspelat av honom. Förvånansvärt lyssningsbart.

Det här med mono och stereo är intressant. Jag har lite monoskivor. Jag har tidigare skrivit om detta men kanske inte fått medhåll.

Om man spelar upp mono över två högtalare så hör åtminstone jag rumsinformationen bättre. Den finns ju där. Man var ju förr noggrann med att spela in i rum med god akustik. Det var ju i början så man lyssnade på musik. Med verkliga artister i riktiga lokaler.


Ja, "stenkakor" är lite grand "back to basics" – tillbaka till ursprunget. Eller ganska mycket så. "Hur det låter i verkligheten", helt enkelt. Att "mono" inte är "stereo" är ju trivialt, men många skulle nog överraskas av hur "verkligt" en avspelning från en "stenkaka" kan låta.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav music4ever » 2021-09-29 21:50

nuffe skrev:Tragiskt att ett tekniskt underlägset medium, vinyl, fortfarande köps o marknadsförs.
Om man vill ha ett fysiskt medium, å det vill jag, är CDn överlägsen!

Strömningen är bra för att hitta okänd musik.

Henrik


Personligen så förstår jag inte poängen med ny CD. Då är vinyl klart bättre för fysisk kopia och streaming for digitalt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav hifikg » 2021-09-29 22:44

music4ever skrev:
nuffe skrev:Tragiskt att ett tekniskt underlägset medium, vinyl, fortfarande köps o marknadsförs.
Om man vill ha ett fysiskt medium, å det vill jag, är CDn överlägsen!

Strömningen är bra för att hitta okänd musik.

Henrik


Personligen så förstår jag inte poängen med ny CD. Då är vinyl klart bättre för fysisk kopia och streaming for digitalt.


Bättre? I vilket avseende då? Nostalgi?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13676
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Kronkan » 2021-09-30 09:28

Man kan väl uttrycka sig helt annorlunda.

Det här med bra ljud hemma har väl inte växt som fenomen utan det är väl snarare tvärtom. Det är en krympande sektor. Trots påstådda enorma framgångar tekniskt.

Men intresset för musik och välljud finns ju där och upprätthålls delvis av sådana som mig som ju har två vinylspelare, rörbaserad anläggning samt i mitt fall elektrostater.

Släppet från högtalarna är totalt. Du kan se in bland musiken. Sedan finns ju andra inriktningar självklart.

Finns ju grava nackdelar i form av kostnader, saker går sönder, vinylskivor kan skadas o s v., o s v.

Jag äger nu en del av min historia påtagligt. Den försvinner inte om det inte brinner eller missköts.

Jag har också en anläggning som, enligt mig, är rent trevlig och låter hyggligt bra.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav music4ever » 2021-09-30 14:14

hifikg skrev:
music4ever skrev:
nuffe skrev:Tragiskt att ett tekniskt underlägset medium, vinyl, fortfarande köps o marknadsförs.
Om man vill ha ett fysiskt medium, å det vill jag, är CDn överlägsen!

Strömningen är bra för att hitta okänd musik.

Henrik


Personligen så förstår jag inte poängen med ny CD. Då är vinyl klart bättre för fysisk kopia och streaming for digitalt.


Bättre? I vilket avseende då? Nostalgi?


Bättre i avseende att det ger något annat. Ett CD fodral är totalt meningslöst och om ljudet är samma på det du strömmar så förstår jag inte poängen med nya CD.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Morello » 2021-09-30 14:30

CD-boken innehåller ungefär samma information som LP-fodralet - jag öppnar ofta boken när jag lyssnar. Det är även inspirerande att bläddra runt bland skivorna i fonoteket - CD eller LP spelar liten roll i detta avseende. Vinylens tillkortakommande ser jag ofta som ganska störande vid själva lyssningen.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Zappa » 2021-09-30 16:29

En generell poäng med CD är att när streaming för tillfället inte fungerar är CD-spelaren nästan ett helt säkert kort.
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav goat76 » 2021-09-30 16:37

Zappa skrev:En generell poäng med CD är att när streaming för tillfället inte fungerar är CD-spelaren nästan ett helt säkert kort.


Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Zappa » 2021-09-30 16:49

goat76 skrev:
Zappa skrev:En generell poäng med CD är att när streaming för tillfället inte fungerar är CD-spelaren nästan ett helt säkert kort.


Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.


Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav goat76 » 2021-09-30 17:15

Zappa skrev:
goat76 skrev:
Zappa skrev:En generell poäng med CD är att när streaming för tillfället inte fungerar är CD-spelaren nästan ett helt säkert kort.


Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.


Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.


Min Linn Akurate DSM är ett lika säkert kort som en CD-spelare, eller kanske ännu säkrare utan några mekaniska delar. Att både min NAS och uppkopplingen till Qobuz skulle strula samtidigt skulle vara höjden av otur. :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav MacBruce » 2021-09-30 17:22

Zappa skrev:
goat76 skrev:
Zappa skrev:En generell poäng med CD är att när streaming för tillfället inte fungerar är CD-spelaren nästan ett helt säkert kort.


Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.


Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.


Det var inte "modermodemet" som fallerade då? ;-) https://it-ord.idg.se/ord/modermodem/
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Zappa » 2021-09-30 17:27

goat76 skrev:
Zappa skrev:
goat76 skrev:
Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.


Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.


Min Linn Akurate DSM är ett lika säkert kort som en CD-spelare, eller kanske ännu säkrare utan några mekaniska delar. Att både min NAS och uppkopplingen till Qobuz skulle strula samtidigt skulle vara höjden av otur. :)


Jag vill minnas att jag hade sådan förbenad otur att både moderkort och nät var nere samtidigt på en fredag när jag därtill väntade besök från en kvinna som mer än gärna lyssnar på musik. :? CD-spelaren fungerade bra men vissa CD var repiga och hackade en del.
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Zappa » 2021-09-30 17:29

MacBruce skrev:
Zappa skrev:
goat76 skrev:
Streaming fungerar alltid, om det skulle vara något problem med uppkopplingen till internet så streamar jag från det egna musikbiblioteket från NAS.


Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.


Det var inte "modermodemet" som fallerade då? ;-) https://it-ord.idg.se/ord/modermodem/


:mrgreen:
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav RogerGustavsson » 2021-09-30 18:37

Morello skrev:CD-boken innehåller ungefär samma information som LP-fodralet - jag öppnar ofta boken när jag lyssnar.


Det är ju inte så att gamla vinylomslag hade en massa information på omslagen. Det är kanske något som möjligen kan vara fallet med "hippade" vinylalbum idag? Streamingtjänsterna skulle kunna vara bättre på den punkten. Har visserligen många vinyler, fast vi sa förstås LP-skivor förr, men jag blir oftast besviken på hur det låter när gamla favoriter plockas fram (alltmer sällan). Tidigare accepterade jag att det knastrade ibland men nu blir jag lätt irriterad.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav music4ever » 2021-09-30 23:04

Morello skrev:CD-boken innehåller ungefär samma information som LP-fodralet - jag öppnar ofta boken när jag lyssnar. Det är även inspirerande att bläddra runt bland skivorna i fonoteket - CD eller LP spelar liten roll i detta avseende. Vinylens tillkortakommande ser jag ofta som ganska störande vid själva lyssningen.


Morello när han läser CD-boken... :D
300356_monokel.jpg
300356_monokel.jpg (300.1 KiB) Visad 2901 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav hifikg » 2021-10-01 01:28

Zappa skrev:
MacBruce skrev:
Zappa skrev:
Nja, jag har varit med om datorhaveri där t ex moderkortet plötsligt lade av en fredag kväll och ibland är det problem med uppkopplingen. Men oftast fungerar streamingen väl.


Det var inte "modermodemet" som fallerade då? ;-) https://it-ord.idg.se/ord/modermodem/


:mrgreen:
Bilagor
modermodemet.jpg
modermodemet.jpg (71.93 KiB) Visad 2871 gånger
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav MacBruce » 2021-10-01 03:54

hifikg skrev:
Zappa skrev:
MacBruce skrev:
Det var inte "modermodemet" som fallerade då? ;-) https://it-ord.idg.se/ord/modermodem/


:mrgreen:


Jösses, Eulalia, det var till och med "illare" än jag mindes det...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13676
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Kronkan » 2021-10-01 08:17

RogerGustavsson skrev:
Morello skrev:CD-boken innehåller ungefär samma information som LP-fodralet - jag öppnar ofta boken när jag lyssnar.


Det är ju inte så att gamla vinylomslag hade en massa information på omslagen. Det är kanske något som möjligen kan vara fallet med "hippade" vinylalbum idag? Streamingtjänsterna skulle kunna vara bättre på den punkten. Har visserligen många vinyler, fast vi sa förstås LP-skivor förr, men jag blir oftast besviken på hur det låter när gamla favoriter plockas fram (alltmer sällan). Tidigare accepterade jag att det knastrade ibland men nu blir jag lätt irriterad.


Jag är ju definitivt inte motståndare till digital återgivning även om jag nog inte skulle köpa en egen streamer. Men jag lyssnar ofta en liten stund på en tv-kanalen Mezzo LiveHD som sänder klassiska och jazzkonserter.

Förbereder em flytt nästa år. Håller nu på att gå igenom Lp-skivorna. Sålde en bunt i går och kom hem med Keith Jarret ”Changeless”. Nåhgot dyr men billigare än de 14 som finns till salu på nätet.

Underbar skiva från olika konserter. Inget eller extremt få knaster. Jag hade också gjort mig av med ett av två exemplar av Beatles vita album. Därför lyssnade jag på sid A och B. Knaster som störde. Nej. Det var en dåtida inspelning.

En skiva som ”Changeless” fodrar enligt min mening att du sitter i lyssningsposition. Pop blir med sina melodier något mindre känslig men Jarreds m fl s flöde av klanger och stämningar fodrar panoramat och direktkontakten.

Man kan säkert ha en enklare skivspelare och anläggning och samtidigt ha behållning av både vinyl och digitala format.

Men för skivspelaren, armar och nålar finns det tyvärr ett något samband med pris. Att ha ett lock är också en fördel eftersom skivan då blir skyddad från damm och partiklar.

Finns säkert ännu bättre skivspelare/arm/nål än de vi har. Men skaffade nyligen ny nål, nytt riaa samt en bättre motorstyrning. Mycket nöjd.

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13676
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Kronkan » 2021-10-01 08:17

RogerGustavsson skrev:
Morello skrev:CD-boken innehåller ungefär samma information som LP-fodralet - jag öppnar ofta boken när jag lyssnar.


Det är ju inte så att gamla vinylomslag hade en massa information på omslagen. Det är kanske något som möjligen kan vara fallet med "hippade" vinylalbum idag? Streamingtjänsterna skulle kunna vara bättre på den punkten. Har visserligen många vinyler, fast vi sa förstås LP-skivor förr, men jag blir oftast besviken på hur det låter när gamla favoriter plockas fram (alltmer sällan). Tidigare accepterade jag att det knastrade ibland men nu blir jag lätt irriterad.


Jag är ju definitivt inte motståndare till digital återgivning även om jag nog inte skulle köpa en egen streamer. Men jag lyssnar ofta en liten stund på en tv-kanalen Mezzo LiveHD som sänder klassiska och jazzkonserter.

Förbereder en flytt nästa år. Håller nu på att gå igenom Lp-skivorna. Sålde en bunt i går och kom hem med Keith Jarret ”Changeless”. Nåhgot dyr men billigare än de 14 som finns till salu på nätet.

Underbar skiva från olika konserter. Inget eller extremt få knaster. Jag hade också gjort mig av med ett av mina två exemplar av Beatles vita album. Därför lyssnade jag på sid A och B. Knaster som störde. Nej. Det var en dåtida inspelning.

En skiva som ”Changeless” fodrar enligt min mening att du sitter i lyssningsposition. Pop blir med sina melodier något mindre känslig men Jarreds m fl s flöde av klanger och stämningar fodrar panoramat och direktkontakten.

Man kan säkert ha en enklare skivspelare och anläggning och samtidigt ha behållning av både vinyl och digitala format.

Men för skivspelaren, armar och nålar finns det tyvärr ett något samband med pris. Att ha ett lock är också en fördel eftersom skivan då blir skyddad från damm och partiklar.

Finns säkert ännu bättre skivspelare/arm/nål än de vi har. Men skaffade nyligen ny nål, nytt riaa samt en bättre motorstyrning. Mycket nöjd.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav RogerGustavsson » 2021-10-01 08:27

Kronkan skrev:Men jag lyssnar ofta en liten stund på en tv-kanalen Mezzo LiveHD som sänder klassiska och jazzkonserter.


Har varit intresserad av den TV-kanalen men är det fortfarande ett måste att köpa abonnemang för 500-700 kr/mån för att komma åt den?

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav goat76 » 2021-10-01 09:25

Jag har rippar av några skivor som endast släppts på vinyl, dessa har rätt ordentligt med knaster vilket faktiskt kan låta lite mysigt tycker jag. :)

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13676
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav Kronkan » 2021-10-01 10:07

RogerGustavsson skrev:
Kronkan skrev:Men jag lyssnar ofta en liten stund på en tv-kanalen Mezzo LiveHD som sänder klassiska och jazzkonserter.


Har varit intresserad av den TV-kanalen men är det fortfarande ett måste att köpa abonnemang för 500-700 kr/mån för att komma åt den?



Det ingår i ett abonnemang jag har från Comhem där jag kan välja 8 kanaler plus basutbudet.. Det blir då inte 500 kr utan något lägre. Kommer byta bolag dock. Måste kunna lättare bli flexibel. I mitt ny abonnemang kan jag ha 5 tv apparater. Skänker kanske bort två till barnen.

Jobbigt värre dock. Suck.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav RogerGustavsson » 2021-10-01 10:20

Kronkan skrev:
RogerGustavsson skrev:
Kronkan skrev:Men jag lyssnar ofta en liten stund på en tv-kanalen Mezzo LiveHD som sänder klassiska och jazzkonserter.


Har varit intresserad av den TV-kanalen men är det fortfarande ett måste att köpa abonnemang för 500-700 kr/mån för att komma åt den?



Det ingår i ett abonnemang jag har från Comhem där jag kan välja 8 kanaler plus basutbudet.. Det blir då inte 500 kr utan något lägre. Kommer byta bolag dock. Måste kunna lättare bli flexibel. I mitt ny abonnemang kan jag ha 5 tv apparater. Skänker kanske bort två till barnen.

Jobbigt värre dock. Suck.


Tycker det är märkligt att man idag inte kan välja enstaka kanaler utan bara programpaket som dessutom innehåller en drös kanaler som finns gratis där ute. Här hemma har vi terrestisk- och satellitmottagning, enda köpekanalen är F1TV som ses på dator. Har inte kollat alla dessa på sistone.

mezzo.jpg
mezzo.jpg (75.01 KiB) Visad 2805 gånger

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav music4ever » 2021-11-10 03:43

Adeles nya skiva 30, får skivpresserierna att jobba övertid. Enligt variety så pressas över en halv miljon av hennes nya skiva:
"Sources report that more than 500,000 copies of Adele's LP have been pressed to meet demand amid the vinyl boom."
https://variety.com/2021/music/news/adele-vinyl-record-pressing-plant-lp-shortages-1235103951/

Enligt andra rykten så är det närmare en miljon ex än 500 000 ex. 8O

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav music4ever » 2021-12-11 01:56

music4ever skrev:Verkar som LP försäljningen går bra. Analogue productions nästa UHQR släpp är Miles Davis - Kind of blue, som är baserad på Bernie Grundmans 90-tals gravering från trespårsmastern. Det intressanta är att de kommer släppa 25 000 st(!!) för 100-125$ st! 8O
Och då är detta en skiva som släppts extremt många gånger, även från audiofilbolag (senaste är väl mofi's 45RPM version).
Så det verkar som försäljningen har ökar rejält under covid-19.
kindofblue.jpg


Chad berätta nyss att Kind of blue är stort sett slutsåld. Det finns 500 st kvar och de lär vara borta innan året är slut.
Imponerande att sälja 25 000 ex av en 100$ (+ frakt) vinylbox av en skiva som det redan finns 450 st olika utgåvor.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav goat76 » 2021-12-11 02:07

…Eller på gränsen till sjukt att de än en gång lyckats lura på folk den ”ultimata versionen”, och sålt samma produkt till samma personer ännu en gång! :D

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav distad » 2021-12-11 06:18

Jag har svårt att hitta CD plattor som jag vill ha,då de inte finns att köpa någonstans :(
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26676
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav hifikg » 2021-12-11 09:27

goat76 skrev:…Eller på gränsen till sjukt att de än en gång lyckats lura på folk den ”ultimata versionen”, och sålt samma produkt till samma personer ännu en gång! :D


Själv har jag tappat räkningen på hur många versioner av Jazz at the Pawnshop jag har. Har eller hade den även på vinyl en gång i tiden. CD i silver, CD i guld, 24/88 o 24/192 + en massa jubileumsutgåvor av olika slag, men Svalanders femtonhundrakronors version har jag inte skaffat. Än.
Sitter nöjd :)

AlbertHall
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Snart går vinyl om CD i försäljning i USA, också.

Inläggav AlbertHall » 2021-12-11 20:15

hifikg skrev:
goat76 skrev:…Eller på gränsen till sjukt att de än en gång lyckats lura på folk den ”ultimata versionen”, och sålt samma produkt till samma personer ännu en gång! :D


Själv har jag tappat räkningen på hur många versioner av Jazz at the Pawnshop jag har. Har eller hade den även på vinyl en gång i tiden. CD i silver, CD i guld, 24/88 o 24/192 + en massa jubileumsutgåvor av olika slag, men Svalanders femtonhundrakronors version har jag inte skaffat. Än.


Åhh, det måste du. Det är ju ändå en Svalander.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: nusihb och 8 gäster