Iaf enligt den här opinionsartikeln i New York Times.
https://www.nytimes.com/2019/02/07/opin ... -wars.html
Intressant läsning.
Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:intressant att det tas upp i en tidning som inte är direkt musik eller ljudteknikorineterad. Kanske har någon på MGMT-nivå börjat ana att detta med att knasa ljudet på waxen har en negativ ekonomisk effekt. Folk tappar intresset eller skiter i att betala för produkterna eftersom kvaliteten är så låg.
goat76 skrev:Max_Headroom skrev:intressant att det tas upp i en tidning som inte är direkt musik eller ljudteknikorineterad. Kanske har någon på MGMT-nivå börjat ana att detta med att knasa ljudet på waxen har en negativ ekonomisk effekt. Folk tappar intresset eller skiter i att betala för produkterna eftersom kvaliteten är så låg.
Jag är ändå ganska övertygad om att folk i allmänhet, alltså den stora skaran människor inte ens vet att det saknas dynamik i mycket av dagens musik.
Att de äldre skivorna med bättre dynamik har sålt bättre är väl ganska naturligt då de dels har funnits i 30 år längre tid och att det numera lyssnas mer genom streaming vilket ändå måste påverka försäljningen ganska mycket.
Max_Headroom skrev:goat76 skrev:Max_Headroom skrev:intressant att det tas upp i en tidning som inte är direkt musik eller ljudteknikorineterad. Kanske har någon på MGMT-nivå börjat ana att detta med att knasa ljudet på waxen har en negativ ekonomisk effekt. Folk tappar intresset eller skiter i att betala för produkterna eftersom kvaliteten är så låg.
Jag är ändå ganska övertygad om att folk i allmänhet, alltså den stora skaran människor inte ens vet att det saknas dynamik i mycket av dagens musik.
Att de äldre skivorna med bättre dynamik har sålt bättre är väl ganska naturligt då de dels har funnits i 30 år längre tid och att det numera lyssnas mer genom streaming vilket ändå måste påverka försäljningen ganska mycket.
Kanske dom inte är medvetna, men den usla kvaliteten får doem att tappa intresset ändå, utan att dom egentligen tänker på saken.
Edit: Om jag säger så här: Den usla kvaliteten driver ju knappast upp intresset aktivt, så att säg.
Max_Headroom skrev:Kanske dom inte är medvetna, men den usla kvaliteten får doem att tappa intresset ändå, utan att dom egentligen tänker på saken.
Edit: Om jag säger så här: Den usla kvaliteten driver ju knappast upp intresset aktivt, så att säg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster