Om HiFi & Musik

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-09 19:20

Dvs tidningen:

http://www.hifi-musik.se/

Har säkert alla här läst/läser. Vad tycker ni om tidningen? Kommersiell smörja eller seriösa oberoende tester , bra eller dåliga artiklar? Vad anser ni vara bra resp dåligt med tidningen?

Användarvisningsbild
jonaz81a
 
Inlägg: 1044
Blev medlem: 2009-04-19

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav jonaz81a » 2019-02-09 19:42

Tassografi med inslag av favorisering av de som kan tänkas vilja annonsera i tidningen? :)

Nu var jag kanske onödigt elak? Jag får späka mig lite för att göra bot och bättring!

Nuförtiden verkar de ju i alla fall mäta på saker (se annan tråd om nya Magnat-högtalare).


Lite mer konstruktivt kan tyvärr jag inte hjälpa till med eftersom det var länge sedan jag köpte eller läste tidningen annat än länkade artiklar och recensioner. D.v.s lägg ingen vikt vid det jag skriver.
Presentation kommer

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav darkg » 2019-02-09 20:00

Om det var den tidningen som skrev om Peters ägg så har jag köpt ett nummer. Men inte öppnat.
Tasseografi, tack för ett nytt ord att äga och vårda.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-09 20:27

jonaz81a skrev:Tassografi med inslag av favorisering av de som kan tänkas vilja annonsera i tidningen? :)

Nu var jag kanske onödigt elak? Jag får späka mig lite för att göra bot och bättring!

Nuförtiden verkar de ju i alla fall mäta på saker (se annan tråd om nya Magnat-högtalare).


Lite mer konstruktivt kan tyvärr jag inte hjälpa till med eftersom det var länge sedan jag köpte eller läste tidningen annat än länkade artiklar och recensioner. D.v.s lägg ingen vikt vid det jag skriver.


Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-09 20:28

darkg skrev:Om det var den tidningen som skrev om Peters ägg så har jag köpt ett nummer. Men inte öppnat.
Tasseografi, tack för ett nytt ord att äga och vårda.


Peters ägg?

Användarvisningsbild
dali
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 2003-08-04
Ort: Luleå

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav dali » 2019-02-09 20:36

Sedan deras (lyssnings)test av nätverkskablar har jag noll förtroende för Hifi & Musik. Sa upp prenumerationen.
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
dali
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 2003-08-04
Ort: Luleå

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav dali » 2019-02-09 20:45

Baffel skrev:Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?


Jag har läst mängder av biltester och de sågar dåliga bilar. Billiga bilar kan vinna över dyra bilar i tester.

Läser man Hifi & Musik under en längre period ser man ett mönster, testvinnarna har ofta helsidesannonser med i samma tidning ... eller nästa nummer. Dyra produkter vinner så gott som alltid över billigare och dyrare modeller från samma tillverkare är alltid bättre än billigare modeller. Man behöver inte läsa testet, kolla prislapparna så vet du vem som vinner. :roll:
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav petersteindl » 2019-02-09 20:50

dali skrev:
Baffel skrev:Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?


Jag har läst mängder av biltester och de sågar dåliga bilar. Billiga bilar kan vinna över dyra bilar i tester.

Läser man Hifi & Musik under en längre period ser man ett mönster, testvinnarna har ofta helsidesannonser med i samma tidning ... eller nästa nummer. Dyra produkter vinner så gott som alltid över billigare och dyrare modeller från samma tillverkare är alltid bättre än billigare modeller. Man behöver inte läsa testet, kolla prislapparna så vet du vem som vinner. :roll:


Jamen, det är väl bara att höja priset. :)

. . . så blir produkten bättre.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Alexi » 2019-02-09 20:52

Baffel skrev:Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?

Jodå det talas det visst om, skribenter som får gratis bilar var en het debatt för många år sedan. Vi Bilägare köper alla bilar de testar just för att vara oberoende.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-09 21:07

dali skrev:Sedan deras (lyssnings)test av nätverkskablar har jag noll förtroende för Hifi & Musik. Sa upp prenumerationen.


Ja fy tusan, där håller jag med dig. Luktar humbug lång väg. Eller så finns det hörbara skillnader , men då torde man ju fått det bekräftat från andra källor.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-09 21:14

dali skrev:
Baffel skrev:Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?


Jag har läst mängder av biltester och de sågar dåliga bilar. Billiga bilar kan vinna över dyra bilar i tester.

Läser man Hifi & Musik under en längre period ser man ett mönster, testvinnarna har ofta helsidesannonser med i samma tidning ... eller nästa nummer. Dyra produkter vinner så gott som alltid över billigare och dyrare modeller från samma tillverkare är alltid bättre än billigare modeller. Man behöver inte läsa testet, kolla prislapparna så vet du vem som vinner. :roll:


Beror väl lite på vad man har för kriterier för tester. Klart att en sketen liten Opel (inget ont om Opel har en liten Corsa själv) kan vinna över en Ferrari, om man mäter på ekonomi , utsläpp tex.

Med HiFi är det lite enklare . Om ljudet inte blir bättre ju dyrare produkterna blir så är ju hela HiFi branchen ett stort lurenbedrägeri och HFi musik är en del av skojeriet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav hifikg » 2019-02-09 21:22

Utan H&M hade jag aldrig fattat hur stor skillnad det är på en vanlig RJ45 och en hifi-version, oj oj oj, nu vill jag se herrarna från H&M visa det i ett kontrollerat blindtest på HEM :)

Skämt åsido, när jag var ung läste jag H&M för att lära mig om apparater och finesser, Dolby B eller C? Dbx som pumpade och hur man justerar en pickup o så annonser om högtalare som inte behövde madrasserade rum för att låta bäst i världen :)

Idag läser jag H&M dels som underhållning, jag skrattar åt tester som det ovan nämnda och hoppas ingen tar det på allvar. Dels läser jag H&M för musiktipsen. Det kommer inte ett nummer utan att jag får något tips om någon musik som är värd att lyssna på till nästa nummer kommer. Fram till helt nyligen var tidningen ganska billig dessutom och det finns inte så många tidningar som handlar om den här hobbyn, alltså fortsätter jag med den ett tag till.

Gamla High Fidelity tyckte jag höll en högre nivå och skickade dessutom med en välljudande CD, men tydligen uppskattades den inte av tillräckligt många, så nu får vi vara glada åt H&M.
Sitter nöjd :)

Lms
Semesterfirare
 
Inlägg: 79
Blev medlem: 2019-01-02

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Lms » 2019-02-09 21:43

1997 köpte jag mitt sista nummer av H&M allaredan då så hade dom spårat ur .

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Tangband » 2019-02-09 21:46

Jag har förr i tiden läst både high fidelity och hifi&musik.
Tycker high fidelity var mer intressant, en del diy reportage fanns t.om och cd- skivan som skickades med var trevlig.

Största problemet med dessa tidningar och de flesta andra hifitidningar är att det är svårt att lära sig något av värde från testerna.

Stereophile däremot har även mätningar som är specificerade så man vet hur Atkinson gjort :)

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav AndersP » 2019-02-10 04:08

När jag 1993 flyttade till Norge blev H&M svår att få tag på och jag köpte istället den danska tidningen High Fidelity. Som sagts fick man med tidningen en CD med smakprov från olika album man kunde köpa. Det hela var anordnat som en skivklubb. Perfekt för en kille på landet!
När jag flyttade tillbaka till Sverige såg jag att man sålde en till svenska översatt upplaga här och fortsatte köpa den tills att den försvann. Har strötittat i nåt nummer av H&M ibland och kan bara konstatera att den tidningen inte är för mig.
Nu prenumererar jag inte på annat än medlemstidningar. Lösnummerköpen blir oftast Hemmabiotidningen. Det skrivs inte lika mycket strunt om hemmabio som om stereo verkar det som.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4284
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav bassman » 2019-02-10 12:27

Dom roligaste artiklarna är "milstolpen" klassiska bra grejer och "hemma hos rep". Tyvärr är det inte stående inslag i H&M utan alltför sällsynta. Recensionerna av musik är också läsvärda.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav RogerGustavsson » 2019-02-10 12:28

Danska High Fidelity var tidiga med avancerade mätningar, inte konstigt med närheten till Brüel & Kjaer. Började läsa den regelbundet från 1977 tills den upphörde. De sista åren blev den allt sämre, blev mer och mer lik andra hifiblaskor och självbyggprojekten blev allt sällsyntare. Radio & Television (och dess efterföljare), tidigare Stereo Hifi/Hifi och Musik m.fl. hade alla betydligt mera upplysande karaktär på 70-talet, där man fick lära sig grunderna för mycket inom ljudåtergivning, än dagens nära nog kamuflerade annonsblad.

Användarvisningsbild
mx
 
Inlägg: 10814
Blev medlem: 2010-09-18
Ort: Luleå

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav mx » 2019-02-10 12:47

Det var den tidningen som fick min intresserad av ljudåtergivning. Även fått bra musiktips därifrån.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 2003-12-30

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav LeifB » 2019-02-10 15:36

Jag älskar att läsa Hifi & Musik.
20-30 min gratisläsning på bibblan i månaden.
Men vi som har varit med ett tag vet
att man får ta den med en klackspark.
Jag tror på vad de skriver.. men det är som med allt.
Smaken variera från person till person. Dom kan skriva
intressant och måla en bra bild vad dom gillar och inte gilla.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Perfector » 2019-02-10 16:24

Bara trevliga minne av H&M.
Det var den första tidningen som skrev om mina då mycket amatörmässiga småhögtalare.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Max_Headroom » 2019-02-10 16:30

Baffel skrev:Dvs tidningen:

http://www.hifi-musik.se/

Har säkert alla här läst/läser. Vad tycker ni om tidningen? Kommersiell smörja eller seriösa oberoende tester , bra eller dåliga artiklar? Vad anser ni vara bra resp dåligt med tidningen?


Jag slutade läsa den i mitten/slutet på 90-talet på grund av allt blaj. Den verkar inte ha blivit bättre sedan dess, snarast tvärtom.
Dom hade en del musikrecensioner. Det var ju OK, även om smaken inte alltid är helt som recensentens, men alltid kul med lite nya tips och intryck. Det här var ju på 90-talet och före internets tid. Nu finns liksom inte behovet av muzak-recnesioner på papper. Jag får alla tips och mer därtill som jag kan behöva, på Nätet.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav hcl » 2019-02-10 16:43

Dom har inte recenserat ett enda av våra album => H&M är en dålig tidning! 8) :roll: :lol: :mrgreen:

Spoiler:
Visa
Inte såvärst allvarligt menat :-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Stranne » 2019-02-10 16:48

För min del spelade H&M en stor roll under mina tidiga tonår och fram till för kanske 12-15 år sen när jag slutade köpa den. Jag köpte mitt första nummer nångång under 1993 skulle jag tro, när jag gick i sjuan. På den tiden fanns inte internet och för en ung grabb från vissjan som var rätt ensam om hifi-intresset så var den tillsammans med High Fidelity nästan min enda källa till kunskap på området. Alltså nästan enbart förknippat med positiva minnen från min sida. Nuförtiden om jag skulle råka köpa nåt enstaka nummer (kanske nån enstaka gång om året på sin höjd) så får jag mig ofta några fniss när jag läser recensioner, men precis som andra redan skrivit så är musikrecensionerna ofta intressanta.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5147
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav dewpo » 2019-02-10 16:59

Jag bläddrar i den på Biblioteket ibland,
Den är inte direkt kritiskt granskande,
Men jag tycker det finns en poäng med glättiga reportage, Också.
Tryckta bilder håller ju fortfarande högre kvalitet än de som visas på dataskärmen!

Man skulle kunna säga att jag tittar mest på bilderna och de ger mig en viss behållning,
För min skull fick den gärna bli en ren bildreportage tidskrift.
För de/oss som inte har möjlighet att fara runt på mässor och se saker i verkligheten.
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
dali
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 2003-08-04
Ort: Luleå

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav dali » 2019-02-10 19:19

Baffel skrev:
dali skrev:
Baffel skrev:Detta att HiFi & Musik är köpta av annonsörerna har jag hört i decennier och visst det kan stämma. Men varför anklagas just HiFi musik för det? Ta Vi Bilägare eller annan tidning som skriver om bilar. Inte tal om köpta skribenter där. Med andra ord det måste väl kunna ledas i bevis om så är fallet?


Jag har läst mängder av biltester och de sågar dåliga bilar. Billiga bilar kan vinna över dyra bilar i tester.

Läser man Hifi & Musik under en längre period ser man ett mönster, testvinnarna har ofta helsidesannonser med i samma tidning ... eller nästa nummer. Dyra produkter vinner så gott som alltid över billigare och dyrare modeller från samma tillverkare är alltid bättre än billigare modeller. Man behöver inte läsa testet, kolla prislapparna så vet du vem som vinner. :roll:


Beror väl lite på vad man har för kriterier för tester. Klart att en sketen liten Opel (inget ont om Opel har en liten Corsa själv) kan vinna över en Ferrari, om man mäter på ekonomi , utsläpp tex.

Med HiFi är det lite enklare . Om ljudet inte blir bättre ju dyrare produkterna blir så är ju hela HiFi branchen ett stort lurenbedrägeri och HFi musik är en del av skojeriet.


Jo, bilar jämförs huvudsakligen utifrån objektiva och mätbara egenskaper (förbrukning, prestanda, lastutrymme, totalekonomi etc). Hifiprylar jämförs ofta på subjektiva egenskaper (vad recensenten själv tycker) som inte kan reproduceras.

Jag läser fortfarande digitala versionerna av Stereophile (ingår "gratis" i Readly) och The Absolute Sound ($12.95 för ett år). Skulle de kosta i närheten av vad Hifi & Musik kostar skulle jag säga upp dem också.
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-10 19:50

Alexi skrev:Jodå det talas det visst om, skribenter som får gratis bilar var en het debatt för många år sedan. Vi Bilägare köper alla bilar de testar just för att vara oberoende.


Den debatten har jag missat , men det stämmer säkert. Att köpa bilar och sedan sälja dem, hum låter väldigt bakvänt. Men visst gör de så (annat än för långmilstester, där förstår jag det) så gör de det.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-10 20:18

dali skrev:
Jo, bilar jämförs huvudsakligen utifrån objektiva och mätbara egenskaper (förbrukning, prestanda, lastutrymme, totalekonomi etc). Hifiprylar jämförs ofta på subjektiva egenskaper (vad recensenten själv tycker) som inte kan reproduceras.

Jag läser fortfarande digitala versionerna av Stereophile (ingår "gratis" i Readly) och The Absolute Sound ($12.95 för ett år). Skulle de kosta i närheten av vad Hifi & Musik kostar skulle jag säga upp dem också.


Om man tar till en extrem. Jag köper , låt säga något som de flesta gillar här INO och en Nad 208 samt andra pryttlar för att få igång musiken och jämför det ljudet med en limpa (inte brödvarianten) jag köpt från typ ICA Maxi för 399 kr så misstänker jag att de allra flesta skulle tycka att förstnämnda lösning låter bättre. Det är inte så svårt.

Test jämförelse 10 högtalare som alla kostar runt 20 000 kr. Det är en annan femma. Tycke och smak spelar såklart in , hur objektiv du än försöker vara när du recenserar.

Att läsa recensioner i HM är ungefär som att höra vinrecensioner från Carl Kan Granqvist, man tar dem med en stor nypa salt. Kul att få tips och visst det är väl lite skillnad att testa det där vinet Carl Jan Granqvist tipsar och köpa högtalare för 20 000 kr bara för att pröva på, men ändock.

Självklart tipsar HM tillverkare om att de genomför tester på deras produkter. Det i sig kan bli problematiskt. Vem vet HM får betalt för sina annonser. Lite konspiratoriskt tänkt från min sida.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Alexi » 2019-02-10 22:37

Om biltidningar skrev om tejp man skulle tejpa på växelspaken så fick man 100Hk mer. Stenar man skulle lägga på hatthyllan så gick bensinförbukningen ner. Tanklock som gav bättre väghållning osv. Men samtidigt i vår branch:
A4D658F1-E5EA-4F72-B89D-2514BBCBBBE2.jpeg
A4D658F1-E5EA-4F72-B89D-2514BBCBBBE2.jpeg (1.3 MiB) Visad 3007 gånger


Observera att han i sammanfattningen säger att skillnaden mellan de två uttagen ”spelar stor roll för musiken”.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Griff
 
Inlägg: 357
Blev medlem: 2006-09-08

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Griff » 2019-02-10 23:14

Alexi skrev:Om biltidningar skrev om tejp man skulle tejpa på växelspaken så fick man 100Hk mer. Stenar man skulle lägga på hatthyllan så gick bensinförbukningen ner. Tanklock som gav bättre väghållning osv. Men samtidigt i vår branch:
A4D658F1-E5EA-4F72-B89D-2514BBCBBBE2.jpeg


Observera att han i sammanfattningen säger att skillnaden mellan de två uttagen ”spelar stor roll för musiken”.

Tack Alexi för att du publicerar denna artikel. Det visar verkligen hur dum en del av mänskligen är.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Om HiFi & Musik

Inläggav Baffel » 2019-02-10 23:52

Alexi skrev:Om biltidningar skrev om tejp man skulle tejpa på växelspaken så fick man 100Hk mer. Stenar man skulle lägga på hatthyllan så gick bensinförbukningen ner. Tanklock som gav bättre väghållning osv. Men samtidigt i vår branch:
A4D658F1-E5EA-4F72-B89D-2514BBCBBBE2.jpeg


Observera att han i sammanfattningen säger att skillnaden mellan de två uttagen ”spelar stor roll för musiken”.


Ja du min gud vad ska man säga, kom och köp konserverad gröt i ormolja. Om , säger OM, det verkligen hade funnits någon hörbar skillnad hade väl alla i dagsläget haft dessa uttag. De var ju inte dyra.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster