Illaljudande musik på mässan?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav hifikg » 2019-02-23 13:20

Harryup skrev:
hifikg skrev:
petersteindl skrev:
Jag hatar att ställa ut på hifimässor. :evil: Undrar om det finns något jobbigare?

Med vänlig hälsning
Peter


Prova Medicinmässan så får du se, brukade gå av stapeln ihop med Läkarstämman. Resten får du tänka dig. Hifinördar vs läkare och professorer :)


Jag håller med Peter efter att faktiskt varit på den andra typen av mässa också.
Det finns en stor grupp lyssnare som aldrig kommer bli kund men ändå skall försöka dra igång störande diskussioner och visa sig märkvärdiga med diverse jämförelser med deras fantastiska anläggningar som dom har hemma. Sen finns det seriöst intresserade människor som får för lite uppmärksamhet då dessa i regel är mycket mer försynta än hifi-poliserna.


He, he, då ska du höra alla professorer, doktorer och läkare som ska övertrumfa personalen i en monter där man visar DNA-synthesizers :)
Jag är professor NN och det här är min ass, hon är bara doktor, vad är du?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav hifikg » 2019-02-23 13:21

Och Jackie står sig än...

Inte alla "barnstjärnor" som lyckas bli gamla i branschen.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav Harryup » 2019-02-23 14:01

hifikg skrev:
Harryup skrev:
hifikg skrev:
Prova Medicinmässan så får du se, brukade gå av stapeln ihop med Läkarstämman. Resten får du tänka dig. Hifinördar vs läkare och professorer :)


Jag håller med Peter efter att faktiskt varit på den andra typen av mässa också.
Det finns en stor grupp lyssnare som aldrig kommer bli kund men ändå skall försöka dra igång störande diskussioner och visa sig märkvärdiga med diverse jämförelser med deras fantastiska anläggningar som dom har hemma. Sen finns det seriöst intresserade människor som får för lite uppmärksamhet då dessa i regel är mycket mer försynta än hifi-poliserna.


He, he, då ska du höra alla professorer, doktorer och läkare som ska övertrumfa personalen i en monter där man visar DNA-synthesizers :)
Jag är professor NN och det här är min ass, hon är bara doktor, vad är du?


Jag jobbar i den branschen.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav hifikg » 2019-02-23 15:06

Harryup skrev:
hifikg skrev:
Harryup skrev:
Jag håller med Peter efter att faktiskt varit på den andra typen av mässa också.
Det finns en stor grupp lyssnare som aldrig kommer bli kund men ändå skall försöka dra igång störande diskussioner och visa sig märkvärdiga med diverse jämförelser med deras fantastiska anläggningar som dom har hemma. Sen finns det seriöst intresserade människor som får för lite uppmärksamhet då dessa i regel är mycket mer försynta än hifi-poliserna.


He, he, då ska du höra alla professorer, doktorer och läkare som ska övertrumfa personalen i en monter där man visar DNA-synthesizers :)
Jag är professor NN och det här är min ass, hon är bara doktor, vad är du?


Jag jobbar i den branschen.


Alltså de frågade så *s*. Kul, jag var med och gjorde montrar för KEBO-Lab för ungefär tvåtusenfyrahundra år sedan :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Helmut
 
Inlägg: 1469
Blev medlem: 2007-07-24

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav Helmut » 2019-02-25 00:41

Var inte på mässan finns massor med experter som tar fram mobilen och spelar in anläggningar som låter bra och lägger upp filmen på youtuben. Så att vi som inta var med på mässan får ta del av välljudet.
Vill man köpa en ny hembioprojektor för runt 50 000:- finns det youtub filmer som visar vilken toppenbra bild det blir på deras projektorer.
Tror inte att jag är ute och cyklar om jag gissar att det finns lyssningstester på tuben om man funderar på att köpa högtalarkablar för 50 000:-.
Förstår inte varför man ska besöka mässan när det finns så många självutnämnda experter på både nätet och youtuben.
Kanske fel forum men jag funderar på att skaffa min en ny hemmabioprojektor. En försäljare visade hur bra kontrast det var på en dyr projektor. Jo viss var alla skuggpartier kolsvarta men när jag går ut i naturen sent på kvällen kan jag bara konstatera att föremål i skuggan inte blir kolsvarta med mina ögon kan jag se föremålen som finns i djup skugga. Vet inte om jag har fel på hörsel och syn eftersom jag kan höra dynamiken i ljudet och se kontrasten mellan ljus och mörker.

Imnotdriving
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 2018-02-18

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav Imnotdriving » 2019-03-02 15:38

IngOehman skrev:Hörde inte ett enda rum där det lät ens anständigt (trots att det faktiskt fanns några rum där det spelades välljudande programmaterial).

Men - jag tycker inte man skall döma ut något för det. Som TS skrivit så är ofta en del av orsakerna till dålig ljudkvalitet på mässor att de spelar programmaterial som låter uselt.

Men även när så inte är fallet så har många svårt att få till det på mässor, så apparaterna KAN vara mycket bättre än den usla kvalitet som hördes överallt denna gång. Lite oväntat dock att det inte lät ens skapligt bra i ett enda rum. :(

Alldeles bortsett ifrån det fick jag en positiv känsla av mässan, en känsla av att hifi är på väg tillbaka! Nu behöver de bara få till ljudet också. :)


Vh, iö
Hotellrom har vel ingen forutsetning for god lyd??

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26693
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Illaljudande musik på mässan?

Inläggav hifikg » 2019-03-02 16:07

Bara några få utställare använde hotellrum i år, de flesta hade olika typer av lokaler och salar till sitt förfogande. Förvisso inte helt optimalt det heller, men ändå lite som det kan vara i ett hem, innan man klätt väggarna i rockwool :)
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Kitchenmaster, Skrote och 23 gäster