Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Hmm... precis som för detta forumet så behövs det en Flint?
Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
Kan det ha med åldern att göra kanske...
Eller har det med detta att göra?:
Varför är det extra fint att sitta och klia sig i hakan, och humma: Hm ja det där lät ju vackert, hum-hum. ? Och så tyst i publiken, sällan frågor. Demaren är nästan präst och publiken väntar andaktsfullt. Och sen kommer plinget. Aahh! (anläggningen låter skräp, tyvärr ofta p.g.a. kasst lyssningsrum tyvärr)
Är det gubbigt? Vad är det som är gubbigt? Är alla som demar överpräster? Hur lättsam tillställning kan det bli i ett rum där ingen känner alla utan folk känner varandra 2 och 2?Johan_Lindroos skrev:Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?
Kan det ha med åldern att göra kanske...
Eller har det med detta att göra?:
Varför är det extra fint att sitta och klia sig i hakan, och humma: Hm ja det där lät ju vackert, hum-hum. ? Och så tyst i publiken, sällan frågor. Demaren är nästan präst och publiken väntar andaktsfullt. Och sen kommer plinget. Aahh! (anläggningen låter skräp, tyvärr ofta p.g.a. kasst lyssningsrum tyvärr)
Inte riktigt. Jag brukade ställa en massa dumma frågor så att livlig diskussion uppstod. På gränsen till upplopp. Men sista mässan jag var på var 86 så du har nog inte sett mig på någon. Annars delar jag din uppfattning om torra eller "gubbiga" mässor. Segt och kvalmigt. Roligast var första kvarten när man kom och när man fick gå därifrån.Johan_Lindroos skrev:Flint, brukar du dyka upp på hajfi-mässor? Det kanske är kloner av dig som sitter minst en av i varje demorum.
n3mmr skrev:
Därför att demo av hifi helt enkelt är i de flesta fall meningslöst: ospecade inspelningar körs på av publiken okänd anläggning. Och publiken känner att det är så: men vill inte vara helt oartiga.
Bättre demo så blir det bättre publikumgänge. konstruera en fungerande demometod först. 2 års utbildning och träning av publiken är en bra början.
ens funderar över att fixa till rummet ?INGEN
Johan har akustikbehandlat åt minstonde ett av de rum han varit med och demat i!Haakan_W skrev:Johan_Lindroos skrev:Haakan, där har du fel!
det hoppas jag verkligen inte....hur menar du?
EngelholmAudio skrev:Johan har akustikbehandlat åt minstonde ett av de rum han varit med och demat i!Haakan_W skrev:Johan_Lindroos skrev:Haakan, där har du fel!
det hoppas jag verkligen inte....hur menar du?![]()
Ok Johan - då är jag med igen.
Kan man klara hålla entusiasmen uppe under en hel mässa?
EngelholmAudio skrev:Johan har akustikbehandlat åt minstonde ett av de rum han varit med och demat i!Haakan_W skrev:Johan_Lindroos skrev:Haakan, där har du fel!
När Morello bad om att få diskanten nedskruvad lite så lät det väldigt bra i det rummet vill jag minnas. Detta var efter den ordinarie mässan hade stängtrhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Johan har akustikbehandlat åt minstonde ett av de rum han varit med och demat i!Haakan_W skrev:Johan_Lindroos skrev:Haakan, där har du fel!
Hoppas det inte är rummet från -04 mässan på Sheraton där Budda audio demade (med Acapella högtalare tror jag det var, plasma diskanter) som avses. Det lät nämligen skit!
Magnuz skrev:"Varför är det så gubbigt på HiFi-mässor?"
Hifi är gubbigt. Det är väl inte svårare än så.
Själv brukar jag vid hemmademo spela några av mina egna skivor för att visa just vad jag anser är bra musik, bra ljud, vad högtalarna och systemet klarar att prestera, osv. Men sen måste det vara lite annarki och alla får (den mest högljudde) spela sin(/a) skiva(/or).Ranefjord skrev:Brukar inte vara några problem. Hade jag ställt ut hade jag helst endast spelat egna bra skivor för folk på mässor, precis som att jag gärna spelar egna skivor för folk hemma också. Att sprida sitt evangelium liksom. Egna skivor smakar bäst.
Johan_Lindroos skrev:
RHenrics, morsade vi på varandra? Om inte, så gör vi det nästa gång, (om vi ställer ut förstås)! Och säg absolut vad du tycker!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 28 gäster