Sweetspot 2019

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Sweetspot 2019

Inläggav MagnusÖstberg » 2019-04-30 08:03

Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:ATC var mässans besvikelse, märkbart sämre än allt jag hört med dem. Blev grötiga med komplexa signaler och skrikiga. Det var inte bara rummet.


Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Möjligt, vi var där på söndagen. Ingen botten heller för övrigt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Harryup » 2019-04-30 09:33

PerStromgren skrev:Brus pga nätproblem låter väldigt osannolikt. Hade de pratat om brum, hade saken kommit i ett annat läge!


Fick själv mindre brus i mina horn när jag drog separat skärmad nätkabel ifrån proppskåpet. Ingen aning om något annat ändrade sig.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-04-30 10:23

MagnusÖstberg skrev:
Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:ATC var mässans besvikelse, märkbart sämre än allt jag hört med dem. Blev grötiga med komplexa signaler och skrikiga. Det var inte bara rummet.


Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Möjligt, vi var där på söndagen. Ingen botten heller för övrigt.


Då måste något ha hänt.... den grävde inte pi60-djupt, men inte värst mycket mindre. Definitivt lika djupt som OA51.N. Jag lyssnade lördag f.m.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav RogerGustavsson » 2019-04-30 11:15

Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:
Nattlorden skrev:
Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Möjligt, vi var där på söndagen. Ingen botten heller för övrigt.


Då måste något ha hänt.... den grävde inte pi60-djupt, men inte värst mycket mindre. Definitivt lika djupt som OA51.N. Jag lyssnade lördag f.m.


Jag gick från den länga där OA51.N, Larsen och Holographic huserade till andra sidan där ATC var på lördag förmiddag. Det var inget som likande den andra längans återgivning när jag befann mig hos ATC. Tunt och skrikigt var det.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Baffel » 2019-04-30 17:57

Mest prisvärt ?

Larsen 9 lär gå på 125 000 pix.Lät bättre (skam vore annat, för övrigt riktigt bra ) än tex Rauna . Den större modellen som gick för 19 000 kr. Den lät riktigt bra tycker jag . Tror det var Leira? Kul hur killarna berättade hur dessa göts en gång i tiden. Tex Njord (slå en pling till dem RSG ifall du vill höra hela historien. Johan du undrade , om jag inte minns fel hur tusan BH fick ihop det, när Njorden göts/byggdes. De gillade att snacka Njord/ Rauna om hur utfyllnad av material kastades osv ....du lär inte tränga dig på, ifall du inte numera får utslag när Njord nämns. Du har gått dina bataljer med dem :D )

Prisvärda produkter på mässan?

P.s vi kan väl göra ett undantag för OA51.N, om du har lådor och är lite händig måste vara den mest prisvärda högtalaren någonsin. Den spelar i en annan division (bang for the bucks) , utan färdiga produkter. Köp och koppla in.
Senast redigerad av Baffel 2019-04-30 18:22, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-04-30 18:18

RogerGustavsson skrev:
Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:
Möjligt, vi var där på söndagen. Ingen botten heller för övrigt.


Då måste något ha hänt.... den grävde inte pi60-djupt, men inte värst mycket mindre. Definitivt lika djupt som OA51.N. Jag lyssnade lördag f.m.


Jag gick från den länga där OA51.N, Larsen och Holographic huserade till andra sidan där ATC var på lördag förmiddag. Det var inget som likande den andra längans återgivning när jag befann mig hos ATC. Tunt och skrikigt var det.


Iofs gick jag andra hållet om det var jag som spelades in. Eller så lyssnar vi på olika saker?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Sweetspot 2019

Inläggav avr7000 » 2019-04-30 19:36

Skriver det här oxå för de som inte läser Carlssonforumdelen....

Har precis pratat med Anders pappa och berättat för honom att Anders varit på Sweetspotmässan i Jönköping i helgen och gjort succe!
Han blev väldigt glad och är också väldigt tacksam för de bidrag till cancerfonden som kommit in genom detta...

Jag är så himla glad själv för att vi förhoppningsvis kunnat göra Anders idé rättvisa.

Jag kommer ihåg när vi drog igång projektet.
Att det skulle bli grymt bra var inget Anders tvivlade på, vi diskuterade mer features och design.
Visningsprototypen skulle vara vit i någon "nästan" pearl-variant, den skulle ha en orange Stripe som en racerbil.
Jag har cad-ritningarna kvar på absorbentlådan med en lasersuren miniatyrlogga för Anders Acoustic Landscape.
Jag har även ritningarna kvar på alla de delar som skulle bli en waveguide för diskanten.

Vi planerade och var glada som ett barnkalas.

Tack Anders.....

/Stefan
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-04-30 20:48

avr7000 skrev:Skriver det här oxå för de som inte läser Carlssonforumdelen....

Har precis pratat med Anders pappa och berättat för honom att Anders varit på Sweetspotmässan i Jönköping i helgen och gjort succe!
Han blev väldigt glad och är också väldigt tacksam för de bidrag till cancerfonden som kommit in genom detta...

Jag är så himla glad själv för att vi förhoppningsvis kunnat göra Anders idé rättvisa.


Så glad jag blir att höra detta.... ( har varit hemma i föräldrabostaden i Åhus själv.... där jag hämtade mina piP.... )'

Ja, det måste vi tycka att ni gjort. Personligen skulle jag vilja göra något utav "lilla hjärtat" också, men jag har inte kompetensen för det tyvärr....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-04-30 21:49

Någon som är medlem på annat forum som fått ett intressant rep därifrån?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Sweetspot 2019

Inläggav juanth » 2019-04-30 23:07

Ni förgyllde verkligen mässan med OA51.N och idén, uppkomsten. Fint, vackert och väl genomfört.
Inte bara välljudande, stämningen var på topp.
Länge sedan jag hade så kul.
:)

Sedan åkte jag visst hemåt utan trasmattor....hoppas de inte ställde till allt för mycket besvär.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Vinylcalle » 2019-05-01 02:10

Obizzz skrev:
MagnusÖstberg skrev:Tänk vad grymt om det hade ordnas en BBQ utomhus.

Riktigt bra burgare fanns dock i stan.

https://www.badabingburger.se/


Bada Bing finns representerat på Asecs (Köpcentret A6 alltså)

Kör man höger i rondellen när man kommit nedför backen från hotellet så hamnar man på rätt ingång i köpcentret för restaurangdelen. Lite off topic kanske men som mattips till framtida mässor. Det bästa är naturligtvis om maten på plats görs bättre.


Dit tog jag med kollegorna och besökande GÖK-gänget (minus Ola-68/sista ordet) efter mässan var slut. Var helt okej burgare.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Sweetspot 2019

Inläggav solhaga » 2019-05-01 08:31

Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:ATC var mässans besvikelse, märkbart sämre än allt jag hört med dem. Blev grötiga med komplexa signaler och skrikiga. Det var inte bara rummet.


Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Mike Oldfield?

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6685
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Sweetspot 2019

Inläggav ChristianAndersson » 2019-05-01 11:41

OT1 Snygg video, som musik i sina rätta element, eller fåglar:

Shatterer of words

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-05-01 11:54

solhaga skrev:
Nattlorden skrev:
MagnusÖstberg skrev:ATC var mässans besvikelse, märkbart sämre än allt jag hört med dem. Blev grötiga med komplexa signaler och skrikiga. Det var inte bara rummet.


Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Mike Oldfield?
[ YouTube ]


Rätt låt, men fel flygplan.... den kom till när Mike flög över alperna och fick motorstopp på en motor på ett tvåmotorigt plan, så vitt jag vet.... varav vocoderparierna med taskig talförståelse.... det är alltså meningen.,...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Nattlorden » 2019-05-01 11:59

ChristianAndersson skrev:OT1 Snygg video, som musik i sina rätta element, eller fåglar:

[ YouTube ]


WoW!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Sweetspot 2019

Inläggav solhaga » 2019-05-01 13:16

Nattlorden skrev:
solhaga skrev:
Nattlorden skrev:
Låter nästan som att något ändrats på 8O Jag körde "Five Miles Out" där och det var mindre mängd gröt på den än de flesta högtalare brukar producera.


Mike Oldfield?
[ YouTube ]


Rätt låt, men fel flygplan.... den kom till när Mike flög över alperna och fick motorstopp på en motor på ett tvåmotorigt plan, så vitt jag vet.... varav vocoderparierna med taskig talförståelse.... det är alltså meningen.,...


Tack!

Användarvisningsbild
Vovven
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 2007-12-17

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Vovven » 2019-06-14 15:52

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av events inom hemunderhållning

https://www.sweetspotevents.se/

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Sweetspot 2019

Inläggav RogerGustavsson » 2019-06-14 16:34

Det ska väl vara ljud på en ljudmässa? Hos mig är det tyst...

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Sweetspot 2019

Inläggav Maccis » 2019-06-14 17:01

Jag har ljud.......
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Sweetspot 2019

Inläggav hifikg » 2019-06-14 19:53

Tänk att de fina Grandinote inte låter mycket bättre än min dator...

Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster