Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 00:01

Harryup skrev:
Thomas_A skrev:Och ska tilläggas; superpickuperna från bland annat Technics och Denon finns ju inte längre. Technics hade ju en PU vars nål hade effektiv massa på 0,055 mg, 5 ggr lägre än en OM40 på 0.3 mg.


I vilket avseende var den super?

/Harryup


I avseendet att den anses av många som en av de bästa pickuperna som gjorts. Mätte också extremt bra.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 00:03

Harryup skrev:PÅ "den tiden" var det en 4 som jag minns det. Dock ogillade han konstruktionen av huset vilket är det primära. Kan vara ändrat till 5. Varför byter man nål? Tja, kan ju vara att man vill ha en bättre, eller kanske en som är hel eller något annat.


Jo men min fråga var mest varför vDH skulle byta nål på en Shure V15V. Varför inte köpa en ny och byta själv?
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 00:09

Det är bara du som skriver version 5. Så du får fråga någon annan. Vet inte om det har hänt.

/Harryup

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 00:17

Och när det gäller trådämnet i sig så skulle jag aldrig säga om gamla grejor att den här modellen låter såhär och den här modellen låter så. Gamla grejor är individer och behöver inte alls vara representativa hur märket och modellen verkligen lät när det begav sig. Skick och ålder påverkar mycket.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 00:21

Harryup skrev:Och när det gäller trådämnet i sig så skulle jag aldrig säga om gamla grejor att den här modellen låter såhär och den här modellen låter så. Gamla grejor är individer och behöver inte alls vara representativa hur märket och modellen verkligen lät när det begav sig. Skick och ålder påverkar mycket.


Jo visst är de individer, min poäng med inlägget att sådana superpickuper görs inte längre. Det finns ingen marknad för att göra nålarmar med så låg massa idag som när vinylen var rådande.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 00:27

Harryup skrev:Det är bara du som skriver version 5. Så du får fråga någon annan. Vet inte om det har hänt.

/Harryup


Fast oavsett modell förstår jag inte varför vDh "vägrade byta nål" oavsett modell. V15 var en MM som som användaren kunde byta nål på själv. Möjligen om vDh skulle göra en "retip" på en existerande nål, då kan jag förstå.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 00:30

Jag hörde aldrig talas om dom som super pickuper när det gäller musikåtergivning någonsin. Om dom tekniskt har en nålarm av diamant eller vad som helst ser jag ingen enskild poäng i. Man kanske fick bra resultat på den tiden av en viss konstruktion medans man numera inte behöver några exotiska lösningar för att mota någon defekt när man istället genom simuleringar kan hitta lösningar för att undvika problemet till att börja med.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 00:33

Thomas_A skrev:
Harryup skrev:Det är bara du som skriver version 5. Så du får fråga någon annan. Vet inte om det har hänt.

/Harryup


Fast oavsett modell förstår jag inte varför vDh "vägrade byta nål" oavsett modell. V15 var en MM som som användaren kunde byta nål på själv. Möjligen om vDh skulle göra en "retip" på en existerande nål, då kan jag förstå.


Förstås bytte han nål till sin egen, något annat har jag aldrig hört talas om att han sysslat med. Han tyckte utrycklingen att Shure V15 var en dålig konstruktion och han ville inte hålla på med dom. Han föredrog till och med Decca som av 50 st utvalda ex bara återstod 5-10 efter ytterligare tester framför V15.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 00:59

Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Harryup skrev:Det är bara du som skriver version 5. Så du får fråga någon annan. Vet inte om det har hänt.

/Harryup


Fast oavsett modell förstår jag inte varför vDh "vägrade byta nål" oavsett modell. V15 var en MM som som användaren kunde byta nål på själv. Möjligen om vDh skulle göra en "retip" på en existerande nål, då kan jag förstå.


Förstås bytte han nål till sin egen, något annat har jag aldrig hört talas om att han sysslat med. Han tyckte utrycklingen att Shure V15 var en dålig konstruktion och han ville inte hålla på med dom. Han föredrog till och med Decca som av 50 st utvalda ex bara återstod 5-10 efter ytterligare tester framför V15.


Jag förstår att det var hans egen nål och at vDh måste i så fall måste fått ett fåtal särskilda förfrågningar om en "retip" med en vDh-nål eftersom originalnålen var lätt att byta själv.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:02

På den tiden var det en ganska stor business av folk som bytte nålar på sina pickuper till VdH1. Så räknar man hela världen så lär det ju har varit några stycken men efter att ha fått in V15 så vägrade han göra ett byte på den. Huset åldras och han ville inte ta ansvar för att ljudåtergivningen efter nålbyte på den.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 01:06

Harryup skrev:Jag hörde aldrig talas om dom som super pickuper när det gäller musikåtergivning någonsin. Om dom tekniskt har en nålarm av diamant eller vad som helst ser jag ingen enskild poäng i. Man kanske fick bra resultat på den tiden av en viss konstruktion medans man numera inte behöver några exotiska lösningar för att mota någon defekt när man istället genom simuleringar kan hitta lösningar för att undvika problemet till att börja med.


Vad du inte hört talas om behöver inte betyda att deras prestanda var väldigt bra. Jag har gått igenom en hel del tester, både lyssningstester och tekniska tester, som gjordes på den tiden, och har inte sett någon pickup som mätt bättre.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:08

Thomas_A skrev:
Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Fast oavsett modell förstår jag inte varför vDh "vägrade byta nål" oavsett modell. V15 var en MM som som användaren kunde byta nål på själv. Möjligen om vDh skulle göra en "retip" på en existerande nål, då kan jag förstå.


Förstås bytte han nål till sin egen, något annat har jag aldrig hört talas om att han sysslat med. Han tyckte utrycklingen att Shure V15 var en dålig konstruktion och han ville inte hålla på med dom. Han föredrog till och med Decca som av 50 st utvalda ex bara återstod 5-10 efter ytterligare tester framför V15.


Jag förstår att det var hans egen nål och at vDh måste i så fall måste fått ett fåtal särskilda förfrågningar om en "retip" med en vDh-nål eftersom originalnålen var lätt att byta själv.


Nålen i bemärkelsen diamanten var inte så lätt att byta själv, men det kunde VdH. Och att VdH skulle vara inblandad i någon annan business än att byta diamanten och i vissa fall göra reparationer där han kunde var det enda han gjorde åt folk. Originalnålar oavsett pickup var inget han höll på med så tillvida inte originalnålen vad en VdH.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 01:10

Harryup skrev:På den tiden var det en ganska stor business av folk som bytte nålar på sina pickuper till VdH1. Så räknar man hela världen så lär det ju har varit några stycken men efter att ha fått in V15 så vägrade han göra ett byte på den. Huset åldras och han ville inte ta ansvar för att ljudåtergivningen efter nålbyte på den.


Hade han några fakta att backa upp det med? Med så många V15 som fortfarande spelar idag borde de i så fall låta som en klockradio nu. Vilket jag inte sett något spår av, både från mätningar av dem och ljudklipp.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:12

Thomas_A skrev:
Harryup skrev:Jag hörde aldrig talas om dom som super pickuper när det gäller musikåtergivning någonsin. Om dom tekniskt har en nålarm av diamant eller vad som helst ser jag ingen enskild poäng i. Man kanske fick bra resultat på den tiden av en viss konstruktion medans man numera inte behöver några exotiska lösningar för att mota någon defekt när man istället genom simuleringar kan hitta lösningar för att undvika problemet till att börja med.


Vad du inte hört talas om behöver inte betyda att deras prestanda var väldigt bra. Jag har gått igenom en hel del tester, både lyssningstester och tekniska tester, som gjordes på den tiden, och har inte sett någon pickup som mätt bättre.


Jag är inte särskilt imponerad av andras tester när det gäller skivspelare eller pickuper. Hur dessa mätte på den tiden tycker jag faktiskt är fullständigt ointressant. Är helt övertygad om att de exemplar som gick ut till tester var särskilt selekterade exemplar normalt sätt. Så det som en konsument fick i sin skivspelare kunde vara något helt annat.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:17

Thomas_A skrev:
Harryup skrev:På den tiden var det en ganska stor business av folk som bytte nålar på sina pickuper till VdH1. Så räknar man hela världen så lär det ju har varit några stycken men efter att ha fått in V15 så vägrade han göra ett byte på den. Huset åldras och han ville inte ta ansvar för att ljudåtergivningen efter nålbyte på den.


Hade han några fakta att backa upp det med? Med så många V15 som fortfarande spelar idag borde de i så fall låta som en klockradio nu. Vilket jag inte sett något spår av, både från mätningar av dem och ljudklipp.


Ja som den fysikprofessor och mycket noga med att mäta han var så hade han mätningar på allt. Vi hade som första butik i Sverige (möjligen skandinavien) uppmätningar av enskilda pickuper och skivspelare i vår butik. Så jag och Peter vet hur mycket spridning det är på allt gammalt. Jag anser tyvärr att mätningar i tidningar ifrån den tiden är fullständigt meningslösa då 10 olika pickuper kunde variera väldigt mycket. Sen med VdH1 så krävdes det större precision i monteringen av nålen och det klarade inte alla fabriker av. När man monterade en rund eller en "elliptisk" nål så kunde man ju i princip sätta den upp och ner utan att så många skulle märka det.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 01:27

Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Harryup skrev:Jag hörde aldrig talas om dom som super pickuper när det gäller musikåtergivning någonsin. Om dom tekniskt har en nålarm av diamant eller vad som helst ser jag ingen enskild poäng i. Man kanske fick bra resultat på den tiden av en viss konstruktion medans man numera inte behöver några exotiska lösningar för att mota någon defekt när man istället genom simuleringar kan hitta lösningar för att undvika problemet till att börja med.


Vad du inte hört talas om behöver inte betyda att deras prestanda var väldigt bra. Jag har gått igenom en hel del tester, både lyssningstester och tekniska tester, som gjordes på den tiden, och har inte sett någon pickup som mätt bättre.


Jag är inte särskilt imponerad av andras tester när det gäller skivspelare eller pickuper. Hur dessa mätte på den tiden tycker jag faktiskt är fullständigt ointressant. Är helt övertygad om att de exemplar som gick ut till tester var särskilt selekterade exemplar normalt sätt. Så det som en konsument fick i sin skivspelare kunde vara något helt annat.


Om alla testpickuper på den tiden var selekterade för att vara de bästa exemplaren"så mätte fortfarande Technicsen bäst av de bästa testade pickuperna på den tiden. När vinylen hade sin topp så fanns det muskler att både produktutveckla och tillverka väldigt bra pickuper. Idag är det en väldigt begränsad marknad och produktutveckling och det är betydligt vanligare att använda existerande konstruktioner med nya exotiska skal/hus. Clearaudio är ett sådan exempel som stöper om Audio-Technica och Denon-pickuper och sätter högre priser.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7328
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Thomas_A » 2019-05-04 01:28

Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Harryup skrev:På den tiden var det en ganska stor business av folk som bytte nålar på sina pickuper till VdH1. Så räknar man hela världen så lär det ju har varit några stycken men efter att ha fått in V15 så vägrade han göra ett byte på den. Huset åldras och han ville inte ta ansvar för att ljudåtergivningen efter nålbyte på den.


Hade han några fakta att backa upp det med? Med så många V15 som fortfarande spelar idag borde de i så fall låta som en klockradio nu. Vilket jag inte sett något spår av, både från mätningar av dem och ljudklipp.


Ja som den fysikprofessor och mycket noga med att mäta han var så hade han mätningar på allt. Vi hade som första butik i Sverige (möjligen skandinavien) uppmätningar av enskilda pickuper och skivspelare i vår butik. Så jag och Peter vet hur mycket spridning det är på allt gammalt. Jag anser tyvärr att mätningar i tidningar ifrån den tiden är fullständigt meningslösa då 10 olika pickuper kunde variera väldigt mycket. Sen med VdH1 så krävdes det större precision i monteringen av nålen och det klarade inte alla fabriker av. När man monterade en rund eller en "elliptisk" nål så kunde man ju i princip sätta den upp och ner utan att så många skulle märka det.


Fast om han hade rätt skulle de låta skit idag så gamla som modellerna är. Vilket de inte gör.
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:34

Thomas_A skrev:
Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Vad du inte hört talas om behöver inte betyda att deras prestanda var väldigt bra. Jag har gått igenom en hel del tester, både lyssningstester och tekniska tester, som gjordes på den tiden, och har inte sett någon pickup som mätt bättre.


Jag är inte särskilt imponerad av andras tester när det gäller skivspelare eller pickuper. Hur dessa mätte på den tiden tycker jag faktiskt är fullständigt ointressant. Är helt övertygad om att de exemplar som gick ut till tester var särskilt selekterade exemplar normalt sätt. Så det som en konsument fick i sin skivspelare kunde vara något helt annat.


Om alla testpickuper på den tiden var selekterade för att vara de bästa exemplaren"så mätte fortfarande Technicsen bäst av de bästa testade pickuperna på den tiden. När vinylen hade sin topp så fanns det muskler att både produktutveckla och tillverka väldigt bra pickuper. Idag är det en väldigt begränsad marknad och produktutveckling och det är betydligt vanligare att använda existerande konstruktioner med nya exotiska skal/hus. Clearaudio är ett sådan exempel som stöper om Audio-Technica och Denon-pickuper och sätter högre priser.


Det kan vara att något ex mätt väldigt bra. Peter kanske minns om han hörde talas om den någonsin. Jag gjorde det inte i vart fall så något avtryck bland kräsna kunder gjorde den inte som vi hade kontakt med. Och Technics vid den tiden sålde ju inte sina dyra grejor utan de hade dom för att sälja mindre anläggningar i mängd. Ville man köpa utvalda bättre modeller ur stora japanska leverantörers sortiment så gick inte det. Man fick köpa allt eller inget och med allt menades det allt. Så förutom Luxman, Accuphase och Sansui skulle inte säga att det gick att handla med resten om man inte var mindre vetande radioaffär som köpte konceptet.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav Harryup » 2019-05-04 01:36

Harryup skrev:
Thomas_A skrev:
Harryup skrev:
Jag är inte särskilt imponerad av andras tester när det gäller skivspelare eller pickuper. Hur dessa mätte på den tiden tycker jag faktiskt är fullständigt ointressant. Är helt övertygad om att de exemplar som gick ut till tester var särskilt selekterade exemplar normalt sätt. Så det som en konsument fick i sin skivspelare kunde vara något helt annat.


Om alla testpickuper på den tiden var selekterade för att vara de bästa exemplaren"så mätte fortfarande Technicsen bäst av de bästa testade pickuperna på den tiden. När vinylen hade sin topp så fanns det muskler att både produktutveckla och tillverka väldigt bra pickuper. Idag är det en väldigt begränsad marknad och produktutveckling och det är betydligt vanligare att använda existerande konstruktioner med nya exotiska skal/hus. Clearaudio är ett sådan exempel som stöper om Audio-Technica och Denon-pickuper och sätter högre priser.


Det kan vara att något ex mätt väldigt bra. Peter kanske minns om han hörde talas om den någonsin. Jag gjorde det inte i vart fall så något avtryck bland kräsna kunder gjorde den inte som vi hade kontakt med. Och Technics vid den tiden sålde ju inte sina dyra grejor utan de hade dom för att sälja mindre anläggningar i mängd. Ville man köpa utvalda bättre modeller ur stora japanska leverantörers sortiment så gick inte det. Man fick köpa allt eller inget och med allt menades det allt. Så förutom Luxman, Accuphase och Sansui skulle inte säga att det gick att handla med resten om man inte var mindre vetande radioaffär som köpte konceptet.

edit: Jo Yamaha var faktiskt helt normala när det gällde försäljning också. Där fanns inga krav på att man skulle sälja alla modeller eller en viss mängd av modellerna.

adagio
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2004-02-05
Ort: Östergötland

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav adagio » 2019-05-04 10:30

Har inte supermycket erfarenhet men jag tycker Kuzma CAR-30 är den PU jag haft som gett mest slam med bibehållen detaljeringsförmåga. Har ägt AT95e, BENZ MC GOLD, BENZ ACE L, BENZ LP och nu CAR-30. En annan PU som väckt mitt intresse är Hana ML. Många vars omdöme jag litar på vittnar om en riktigt bra och rockvänlig pickup. Några har gått från riktigt dyra alternativ till Hana ML, de säger att den har ordentligt med slam och drag utan att tappa detaljer och luft.
Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav music4ever » 2019-05-04 14:08

nigthdreamerssky skrev:
Morello skrev:För bästa möjliga återgivningen använder jag Audio Technica OC9 Mk3 till alla typer av ljud/musik. :)


På kul; hur fungerar den att lyssna till The Who´s album Live At Leeds, den plattan är väldigt distorsionsrik..

Hur fungerar den att lyssna till Metallicas tidiga album..? The Ramones och andra sämre producerade album och hur låter det i dina förmodligen för övrigt välljudande högtalare..!?


Hur den fungerar? Den återger väldigt bra med låg distorsion och spårar bra.

Användarvisningsbild
CODY
 
Inlägg: 10003
Blev medlem: 2008-06-23
Ort: étoile

Re: Bra Pickuper för hårdrock MM/MC!?

Inläggav CODY » 2019-05-06 21:27

Kul!

Jag hade Live at Leeds framme och gick och hämtade Kille Em All. Who-skivan är en äldre tysk press och Metallica-skivan Music For Nations från tiden det begav sig; sistnämnda kunde varit värd pengar om den inte var så sliten/repig.

Upplevelsen var bättre på Grado Prestige Gold 2 än Ortofon 2M, främst eftersom den sistnämnda tog upp allt knaster. :)
Oh, by jingo!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster