JBL Synthesis L100 Classic

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav goat76 » 2019-05-26 12:50

DVD-ai skrev:Jag har hört högtalaren ifråga på senaste Stockholm Hi-end och jag tyckte inte den lät något vidare, allting lät distat och en tydlig upplevelse av karaktär övertog hela återgivningen.

Men mycket charmiga är dom rent estetiskt :)


Riktigt synd, jag lockas verkligen av den där högtalarens utseende men ljudet kommer såklart alltid först.

Då du hörde dom, spelades det väldigt starkt långt över grannvänlig lägenhets-nivå eller var det redan på medelstark nivå de visade sin tydliga karaktär?

Finns det andra liknande högtalare med 15” som låter betydligt bättre eller försöker alla tillverkare få fram något slags 70-tals sound, på både gott och ont?

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-05-26 13:01

goat76 skrev:
DVD-ai skrev:Jag har hört högtalaren ifråga på senaste Stockholm Hi-end och jag tyckte inte den lät något vidare, allting lät distat och en tydlig upplevelse av karaktär övertog hela återgivningen.

Men mycket charmiga är dom rent estetiskt :)


Riktigt synd, jag lockas verkligen av den där högtalarens utseende men ljudet kommer såklart alltid först.

Då du hörde dom, spelades det väldigt starkt långt över grannvänlig lägenhets-nivå eller var det redan på medelstark nivå de visade sin tydliga karaktär?

Finns det andra liknande högtalare med 15” som låter betydligt bättre eller försöker alla tillverkare få fram något slags 70-tals sound, på både gott och ont?


Det spelades flera olika låtar, allt från gammal rock till modernare pop och jag flyttade mig runt i rummet (som vanligt, för att kunna utesluta rummet/ härleda karaktärer till högtalarna så bra som möjligt) och ljudnivån var klart under några som helst imponerande spela starkt nivåer.
Det spelades mest på rätt naturlig nivå för musiklyssning :)

Jag tror att dom vill få fram ett sound som känns lite burkigt och ”rockigt”/ charmigt.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav juanth » 2019-05-26 14:11

Jag fick ungefär samma intryck av dem som DVD-ai på samma mässa. De vänder sig nog till den publik som köpte motsvarande på 70-talet..eller suktade efter dem då och därefter. Lite skräniga, men snygga och coola.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav goat76 » 2019-05-26 15:01

juanth skrev:Jag fick ungefär samma intryck av dem som DVD-ai på samma mässa. De vänder sig nog till den publik som köpte motsvarande på 70-talet..eller suktade efter dem då och därefter. Lite skräniga, men snygga och coola.


Konstigt att de är skräniga, det passar inte in med mitt synintryck av dem.
När jag ser dem tänker jag att de borde låta oansträngda och luftigtiga med en stor ljudbild, ack som skenet kan bedra. :)

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav genstruktur » 2019-05-26 15:15

Synd att ljudintrycken verkar vara lite bristande från dessa. Hoppas jag själv kan få höra dem och fler JBL inom en snar framtid!
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav juanth » 2019-05-26 18:27

goat76 skrev:
juanth skrev:Jag fick ungefär samma intryck av dem som DVD-ai på samma mässa. De vänder sig nog till den publik som köpte motsvarande på 70-talet..eller suktade efter dem då och därefter. Lite skräniga, men snygga och coola.


Konstigt att de är skräniga, det passar inte in med mitt synintryck av dem.
När jag ser dem tänker jag att de borde låta oansträngda och luftigtiga med en stor ljudbild, ack som skenet kan bedra. :)


Lite lite lagom rockigt skräniga typ..ta det inte som en sanning, lokalen var långt från bra men jag tror JBL vill att de ska låta som de gör. Handlar nog om ljudideal
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-05-27 01:01

Är en gammal konstruktion, inte överraskade att de inte leverar på topp. Utvecklingen går trots allt framåt

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-05-27 07:02

goat76 skrev:
juanth skrev:Jag fick ungefär samma intryck av dem som DVD-ai på samma mässa. De vänder sig nog till den publik som köpte motsvarande på 70-talet..eller suktade efter dem då och därefter. Lite skräniga, men snygga och coola.


Konstigt att de är skräniga, det passar inte in med mitt synintryck av dem.
När jag ser dem tänker jag att de borde låta oansträngda och luftigtiga med en stor ljudbild, ack som skenet kan bedra. :)


Lustigt, när jag tittar på dom så känner jag att dom nog kommer att låta lite ”föråldrat” i den mening att presentation och tonalitet ej ligger i närheten av toppen.
Samtidigt som en mysig värme och ett lite charmigt förlåtande sound skulle kunna förnöja på ett inte helt oangenämt vis, i vissa fall. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav hifikg » 2019-05-27 07:37

sportbilsentusiasten skrev:Är en gammal konstruktion, inte överraskade att de inte leverar på topp. Utvecklingen går trots allt framåt


Är det så mycket mer än utseendet som är gammalt?
Sitter nöjd :)

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Kraniet » 2019-05-27 10:01

hifikg skrev:
sportbilsentusiasten skrev:Är en gammal konstruktion, inte överraskade att de inte leverar på topp. Utvecklingen går trots allt framåt


Är det så mycket mer än utseendet som är gammalt?


Det är ju ett par JBL synthesis så förutom utseendet har de väl ingenting gemensamt med föregångaren.

Däremot verkar de vara tonalt designade för att ge "hett" ljud i diskant/mellanregister. Med reglagen för dessa register neddragna låter de säkert betydligt bättre.

Tittar man på kurvan för "in-room response" så blir det tydligt att de inte har en balanserad frekvensgång. Registret 1,5-5 kHz behöver sänkas ca 3-4dB relativt 1kHz. Området 150 Hz-1,5kHz skulle nog må bra av en sänkning med ca 1 dB relativt <100 hz. Men basen blir ju så beroende på rummet.
Bild
Graph 6. Averaged in-room frequency response using pink noise test stimulus with capture unsmoothed. Trace is the averaged result of nine individual frequency sweeps measured at three metres, with the central grid point on-axis with the tweeter.


Men att de skulle spela distat köper jag inte en sekund. JBL är väl fortfarande en av världens ledande tillverkare av högtalarelement..
Men att delningsfiltret inte är designat med "neutralitet" som mål verkar ganska uppenbart. Kanske går det som sagt att rädda genom att vrida ned reglagen för mid och diskant.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Nattlorden » 2019-05-27 13:19

Utan att påstå något... men kurvan föranleder mig att fråga.... stod de på originalstativen när de mättes till den kurvan - eller stod de plant?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Kraniet » 2019-05-27 13:43

Nattlorden skrev:Utan att påstå något... men kurvan föranleder mig att fråga.... stod de på originalstativen när de mättes till den kurvan - eller stod de plant?


Ja det framgår ju inte tyvärr. Men precis som du misstänker jag att de kan ha stått plant.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-05-27 14:07

Nattlorden skrev:Utan att påstå något... men kurvan föranleder mig att fråga.... stod de på originalstativen när de mättes till den kurvan - eller stod de plant?

Hur mycket baktilt på stativen är det orginal?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Nattlorden » 2019-05-27 14:25

sportbilsentusiasten skrev:
Nattlorden skrev:Utan att påstå något... men kurvan föranleder mig att fråga.... stod de på originalstativen när de mättes till den kurvan - eller stod de plant?

Hur mycket baktilt på stativen är det orginal?


Kolla första och tredje inlägget i tråden.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav genstruktur » 2019-08-30 10:48

Bild

Högtalarna ifråga och ett ben! 8)

Jag och en kompis var och lyssnade på dessa för ett par veckor sedan hos Hembioconsult. Trevlig affär och försäljare. Var många år sedan jag var i denna affär och det var kul att spankulera runt där och titta vad de hade. Lyssna på en del olika högtalare och få en god kaffe :).

Angående JBL Synthesis L100 Classic: Mjaeee. Det lät väl okej. Men tyckte att det saknades en del i upplösning och fick för mig att de distade en del mot högtalare jag är van att lyssna till. Upplevde också att ljudbilden kantrade ganska lätt men det blev lite bättre då vi bad försäljaren att vinkla i dem lite mer. Vi lyssnade på dessa i alla fall i en timme tror jag. Med priset på Hembioconsults hemsida satt till 51999 svenska riksdaler är det inget jag skulle överväga att köpa. De ser ju lite sådär oldschooltuffa ut och kanske med ett kraftigt reducerat pris skulle man kunna ha ett par på rätt plats för lite nostalgikänsla.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-08-30 10:56

Jag hörde ju dessa på senaste HiFi mässan i Stockholm och jag slogs omedelbart av hur fantastiskt o-bra dom spelade.
Tunt, otydligt, viss vasshet och allmänt osammanhängande....

Verkligen en cool högtalare estetiskt men skulle absokut inte vilja ha ett par :)
Senast redigerad av DVD-ai 2019-08-30 11:03, redigerad totalt 1 gång.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav genstruktur » 2019-08-30 10:58

DVD-ai skrev:Jag hörde dessa på senaste HiGi mässan i Stockholm och jag slogs omedelbart av hur fantastiskt o-bra som spelade.
Tunt, otydligt, vasst och allmänt osammanhängande....

Verkligen en cool högtalare estetiskt men skulle absokut inte vilja ha ett par :)


O-bra :lol:

Vasst tyckte jag faktiskt inte. Men EQn var på neutral när vi lyssnade. Men det saknades upplösning och den berömda filten var på.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-08-30 11:02

genstruktur skrev:
DVD-ai skrev:Jag hörde dessa på senaste HiGi mässan i Stockholm och jag slogs omedelbart av hur fantastiskt o-bra som spelade.
Tunt, otydligt, vasst och allmänt osammanhängande....

Verkligen en cool högtalare estetiskt men skulle absokut inte vilja ha ett par :)


O-bra :lol:

Vasst tyckte jag faktiskt inte. Men EQn var på neutral när vi lyssnade. Men det saknades upplösning och den berömda filten var på.


Haha :D
Det spelades någon låt med kraftiga S-ljud och dom blev otrevliga då, samma låt spelade jag sedan hemma och då försvann den otrevliga karaktären och kvar fanns bara dom klart och tydligt S-iga (o) ljuden. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav genstruktur » 2019-08-30 11:09

DVD-ai skrev:
genstruktur skrev:
DVD-ai skrev:Jag hörde dessa på senaste HiGi mässan i Stockholm och jag slogs omedelbart av hur fantastiskt o-bra som spelade.
Tunt, otydligt, vasst och allmänt osammanhängande....

Verkligen en cool högtalare estetiskt men skulle absokut inte vilja ha ett par :)


O-bra :lol:

Vasst tyckte jag faktiskt inte. Men EQn var på neutral när vi lyssnade. Men det saknades upplösning och den berömda filten var på.


Haha :D
Det spelades någon låt med kraftiga S-ljud och dom blev otrevliga då, samma låt spelade jag sedan hemma och då försvann den otrevliga karaktären och kvar fanns bara dom klart och tydligt S-iga (o) ljuden. :)


Nej det låter inte så kul. Sådant där får trumhinnorna att krulla sig rätt fort :).



Övriga lyssningsintryck. Ville inte smutsa ned denna tråd: viewtopic.php?f=16&t=55715&p=2062791#p2062791
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav distad » 2019-08-30 21:52

Kraniet skrev:
Knuttebaloa skrev:
Kraniet skrev:LSR6332 saknar ju den fina fronten/finishen men kostar ca 10 000 kr mindre

https://www.jpleisure.co.uk/item91010.htm


Är de precis likvärdiga i övrigt menar du?


Det är ju andra element men bestyckningen är densamma. dvs 1tum diskant(i waveguide), 5 tum mid och 12" bas.
Jag gissar att LSR6332 har bättre element

L100:
DESCRIPTION 3-way Bookshelf Loudspeaker
LOW-FREQUENCY TRANSDUCER 12-inch (300mm) pure pulp cone woofer (JW300PW-8)
MID-FREQUENCY TRANSDUCER 5.25-inch (125mm) polymer-coated pure pulp cone (105H-1)
HIGH-FREQUENCY TRANSDUCER 1-inch (25mm) titanium dome with soft surround (JT025TI1-4)
FREQUENCY RESPONSE 40Hz – 40kHz (-6dB)
SENSITIVITY 90dB (2.83V/1m)
POWER HANDLING 25 - 200 Watts RMS
CROSSOVER FREQUENCIES 450Hz, 3.5kHz
IMPEDANCE 4 Ohms
CONTROLS Attenuators for MF and HF drivers
CONNECTORS Five-way gold-plated binding posts
DIMENSIONS (H X W X D) 25.06 x 15.34 x 14.625 inches (636.52 x 389.64 x 371.48mm)
WEIGHT 58.5 lbs (26.7 kg)
FINISH Genuine walnut veneer enclosure with Quadrex foam grille in a choice of black, burnt orange or dark blue


LSR6332:
Input Impedance 4 ohm (Nominal)
Anechoic Sensitivity 93 dB/2.83 V/1 m
(90 dB/ 1 W/ 1 m)
Frequency Response +1. -1.5 dB
(60 Hz – 22 kHz)
Low Frequency Extension -3 dB: 54 Hz
-10 dB: 35 Hz
Enclosure Resonance Frequency 33 Hz
Long Term Maximum Power (IEC265-5) 200 W continuous average; 800 W peak
Recommended Amplifier Power 150 W - 1000 W (rating into 4-ohm load)
High Frequency Control 0 dB, -1 dB (2.5 to 20 kHz)
Distortion, 96 dB SPL, 1 m 2nd Harmonic (below 120 Hz): <1.5%
3rd Harmonic (below 120 Hz): <1%
2nd Harmonic (120 Hz to 20 kHz): <0.5%
3rd Harmonic (120 Hz to 20 kHz): <0.4%
Distortion, 102 dB SPL, 1 m 2nd Harmonic (below 120 Hz): <1.5%
3rd Harmonic (below 120 Hz): <1%
2nd Harmonic (80 Hz to 20kHz): <1%
3rd Harmonic (80 Hz to 20kHz): <1%
(<0.4%, 250 Hz - 20 kHz)
Power Nonlinearity 30 W (20 Hz to 20 kHz): <0.4 dB
100 W (20 Hz to 20 kHz): <1.0 dB
Low-Mid Frequency
Crossover 4th Order Acoustic Linkwitz-Riley: 250 Hz
Mid-High Frequency Crossover 4th Order Acoustic Linkwitz-Riley: 2.2 kHz


https://www.jblsynthesis.com/productdet ... assic.html
http://www.jblpro.com/www/products/reco ... 6332#Specs


edit: Tycker dom är snygga
[ Bild ]

Mäter väldigt linjärt
[ Bild ]

LSR6332 låter förbannat bra, men måste ha subsystem som sagt då dem inte har någon djupbas alls.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-08-31 05:35

Jag får lite känslan av att JBL har haft en ambition att dessa retro inspirerade burkar ska ”låta retro” också, det kan vara en av orsakerna till deras karaktär ? :)

Andra JBL högtalare som jag har hört har låtit betydligt bättre.... :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-08-31 18:30

FBK skrev:
LSR6332 låter förbannat bra, men måste ha subsystem som sagt då dem inte har någon djupbas alls.

Ja detta ser inte imponerande ut
Frequency Response +1. -1.5 dB (60 Hz – 22 kHz)
Low Frequency Extension -3 dB: 54 Hz, -10 dB: 35 Hz

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Harryup » 2019-08-31 18:38

Ungefär som massor av deras monitorer som genom åren som haft sin -6dB punkt ofta runt 40-45Hz.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-09-03 07:13

Man undrar varför dom har prioriterat så, är det för att få upp känsligheten tro ?
93dB/ 2,83v/ 1m är ju ganska högt men absolut inte något riktigt märkvärdigt å andra sidan :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Harryup » 2019-09-07 23:03

Man vill undvika att starta upp för mycket rumsresonanser då dessa ofta ger en för "långsam" bas enligt de personer i branschen som jag pratat med som haft insyn i JBL's tankar.

/Harryup

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: 2007-02-26

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav Zzombie » 2019-09-13 18:45

L100 Century /med det enkla filtret) låter bättre som L-88, dvs. utan det skräniga mellanregistret. Blir lite mer "hängmatta" på frekvenskurvan då som gör dom lyssningsbara. En typisk tonårs- eller partyhögtalare när alla är fulla och gapar i kapp med dom... :mrgreen:

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-09-15 16:20

Det är en egenskap jag kan relatera till på ett positivt vis :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav goat76 » 2019-12-01 01:18

Jag kan inte släppa sexigheten i dessa JBL! :)

Är ni säkra på att det inte är lyssningsmiljön som varit största boven i era lyssningsintryck eller var det så pass dåligt att det var helt uppenbara brister i dessa skönheter?
När man läser runt på nätet så får man uppfattningen att dessa nästan är "the end game" vad gäller högtalare för vissa personer vilket får en att undra hur ofantligt olika uppfattning olika personer kan ha.

Är det någon här på forumet som hört dessa under mer kontrollerade former med noggrann uppställning i någon hemma-miljö till skillnad från mässor eller som på bilden här ovan från hembioconsult med en öppning bakom ena högtalaren vilket inte ser ut som en speciellt optimal lyssningsplats?

Är det någon som hört den andra liknande modellen från JBL med beteckning 4312SE?

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav DVD-ai » 2019-12-01 14:40

Det är inte en möjlighet att det var egenheter i rummet som jag hörde, de var mycket uppenbart brister hos själva högtalarna.
Dom låter verkligen just högtalare, gillar man deras sound så är det ju helt rätt att ha dom, vill man ha mindre av den varan eller helst inget alls så gör man bäst i att ej investera i dessa burkar. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: JBL Synthesis L100 Classic

Inläggav goat76 » 2019-12-01 17:57

DVD-ai skrev:Det är inte en möjlighet att det var egenheter i rummet som jag hörde, de var mycket uppenbart brister hos själva högtalarna.
Dom låter verkligen just högtalare, gillar man deras sound så är det ju helt rätt att ha dom, vill man ha mindre av den varan eller helst inget alls så gör man bäst i att ej investera i dessa burkar. :)


Det skumma är dock att rätt många är helt lyriska över dessa högtalare och de verkar få riktigt fina omdömen i recensioner.

Här är en tråd där de gillas starkt med flertalet personer som kallar dem ”the end game”. :)
https://forums.stevehoffman.tv/threads/ ... 36/page-32

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster