Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
janixa
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 2007-10-13

Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav janixa » 2019-05-21 17:32

Brukar Spotify fortsätta dra 99:-kr när man gått över till fri versionen? :x
Line Magnetic 518ia, Marantz CD6004, Arcam ir-dac, Högtalare: Carlsson OA-50.XLR

Användarvisningsbild
Cortado
Redaktör
 
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2012-01-08

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Cortado » 2019-05-21 17:53

Det är kanske en fråga du ska ställa Spotify?

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tangband » 2019-05-21 18:46

janixa skrev:Brukar Spotify fortsätta dra 99:-kr när man gått över till fri versionen? :x


Vi har varit med om detta i vårat hushåll. Det var i övergången mellan individuella abonnemang och familjeabonnemang.
Jag tyckte då att det var fult gjort. Likafullt sitter vi med spotify ändå. Det finns ju inga bra andra alternativ för 99 :- månaden.
Jag tycker TIDAL är rena rånet.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 18:56

Tangband skrev:
janixa skrev:Brukar Spotify fortsätta dra 99:-kr när man gått över till fri versionen? :x


Vi har varit med om detta i vårat hushåll. Det var i övergången mellan individuella abonnemang och familjeabonnemang.
Jag tyckte då att det var fult gjort. Likafullt sitter vi med spotify ändå. Det finns ju inga bra andra alternativ för 99 :- månaden.
Jag tycker TIDAL är rena rånet.


En hundring mer per månad så får du CD-kvalité, knappast ett rån. :)

Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Tell
 
Inlägg: 2109
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tell » 2019-05-21 19:03

goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 19:14

Tell skrev:
goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Även Radio Paradise som sänder AAC 320kbps låter bättre än Spotify.

BosseS
 
Inlägg: 754
Blev medlem: 2014-06-17
Ort: Molkom

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav BosseS » 2019-05-21 20:39

goat76 skrev:är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är i alla fall mitt största intresse, alltså musik, inte ljud.
Jag har provat Tidal som hastigast men tänkte inte på att det kanske lät bättre, kommer inte ihåg.... Det är en fördel med en massa hår i öronen :)

Tidal föll på sitt dåliga musikutbud. Mycket av det jag hade samlat på mig fanns inte där. Det fanns dock på Deezer, men de föll på otillräcklig funktionalitet, likaså google music m.fl. Så jag blir tyvärr fast hos fetröven spotify ett tag till men letar efter en ny plattform. Troligen måste man lämna strömmande tjänster och istället satsa på t.ex roon och ett eget fysiskt bibliotek för att kunna bygga upp en sorterad och kategoriserad "skivhylla". Men strömmande tjänster behövs fortfarande för att kunna botanisera bland utbudet.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tangband » 2019-05-21 21:20

goat76 skrev:
Tangband skrev:
janixa skrev:Brukar Spotify fortsätta dra 99:-kr när man gått över till fri versionen? :x


Vi har varit med om detta i vårat hushåll. Det var i övergången mellan individuella abonnemang och familjeabonnemang.
Jag tyckte då att det var fult gjort. Likafullt sitter vi med spotify ändå. Det finns ju inga bra andra alternativ för 99 :- månaden.
Jag tycker TIDAL är rena rånet.


En hundring mer per månad så får du CD-kvalité, knappast ett rån. :)

Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?


Jovisst-ser mer Spotify som ett bra sätt att upptäcka ny musik :) . Jag har 2 TB flacfiler i min NAS som låter bättre än TIDAL då jag ska finlyssna. 8)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tangband » 2019-05-21 21:25

Tell skrev:
goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Tell- du har ofta rätt i mycket, men det här stämmer inte. Har du en tillräckligt bra anläggning med bra högtalare och förstärkare korrekt uppställda så är det på 9 av 10 skivor svagt hörbara skillnader till nackdel för Spotify jämfört med FLAC eller okomprimerat cd-material. TIDAL är troligen en aning sämre än FLAC från NAS , pga sämre mastringar och därmed närmare Spotify i kvalitet , men jag har inte jämfört själv.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tangband » 2019-05-21 21:29

goat76 skrev:
Tell skrev:
goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Även Radio Paradise som sänder AAC 320kbps låter bättre än Spotify.


Klart sämre är väl att ta i ändå ? De största skillnaderna består av sämre mastringsmaterial.
En skiva som till exempel låter väldigt bra på Spotify är shelby Lynnes ”just a little lovin” . Med samma skiva i FLAC så blir det en aning mera dynamik och kraft, bättre alltså men det är inga enorma skillnader.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 22:07

BosseS skrev:
goat76 skrev:är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är i alla fall mitt största intresse, alltså musik, inte ljud.
Jag har provat Tidal som hastigast men tänkte inte på att det kanske lät bättre, kommer inte ihåg.... Det är en fördel med en massa hår i öronen :)

Tidal föll på sitt dåliga musikutbud. Mycket av det jag hade samlat på mig fanns inte där. Det fanns dock på Deezer, men de föll på otillräcklig funktionalitet, likaså google music m.fl. Så jag blir tyvärr fast hos fetröven spotify ett tag till men letar efter en ny plattform. Troligen måste man lämna strömmande tjänster och istället satsa på t.ex roon och ett eget fysiskt bibliotek för att kunna bygga upp en sorterad och kategoriserad "skivhylla". Men strömmande tjänster behövs fortfarande för att kunna botanisera bland utbudet.


Musik är även för mig mitt klart största intresse, därför är jag såklart intresserad av bästa möjliga ljudkvalité och det gäller även när det kommer till valet av streaming-leverantör.

Min musiklyssning består annars av 75% egna flac-filer och 25% Tidal skulle jag tro. Dels finns inte allt hos streamingtjänsterna och det är även vanskligt att förlita sig på ett utbud som man själv inte har kontroll över.
Album inom min huvudsakliga musiksmak köper jag dels för att vara säker på att jag alltid har tillgång till dem både hemma och på resa, sen gillar jag att stödja dessa relativt små banden och köper gärna musiken direkt från musikerna på Bandcamp.

Album som jag vet är av samma utgåva låter helt identiskt streamat lokalt från NAS som de låter på Tidal.

Användarvisningsbild
janixa
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 2007-10-13

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav janixa » 2019-05-21 22:08

Jag har ställt frågan till Spotify två gånger men dom struntar i att svara för jäkla dålig service :( :(
Line Magnetic 518ia, Marantz CD6004, Arcam ir-dac, Högtalare: Carlsson OA-50.XLR

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3649
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav juanth » 2019-05-21 22:26

goat76 skrev:
Tell skrev:
goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Även Radio Paradise som sänder AAC 320kbps låter bättre än Spotify.


goat76, jag har försökt lyssna på radio paradise, och tycker att det låter skit jämfört med spottan i bästa läget. Upplever det som motsvarande spotifys normalläge eller motsvarande när det gäller dynamik. Sen kanske ljudkvalitén för upplösning är bättre vad vet jag, hur som helst blir det ointressant när det låter platt och skränigt.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 22:31

Tangband skrev:
goat76 skrev:
Tell skrev:Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Även Radio Paradise som sänder AAC 320kbps låter bättre än Spotify.


Klart sämre är väl att ta i ändå ? De största skillnaderna består av sämre mastringsmaterial.
En skiva som till exempel låter väldigt bra på Spotify är shelby Lynnes ”just a little lovin” . Med samma skiva i FLAC så blir det en aning mera dynamik och kraft, bättre alltså men det är inga enorma skillnader.


Jag pratar inte om olika mastringmaterial.
Jag lyssnar ytterst sällan på stora mainstream-artister med otaliga utgåvor av samma album så om skivan finns på Tidal så vet jag också att det är samma utgåva. :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Rydberg » 2019-05-21 22:33

Tell skrev:
goat76 skrev:Tidal låter väldigt mycket bättre än Spotify, förstår faktiskt inte hur någon på ett forum som Faktiskt nöjer med det där platta tråkiga skräpljudet på Spotify, är inte musiklyssning ditt största intresse eller?

Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.

Ja om man är halvdöv alternativ har en mycket taskig anläggning är nog så fallet.
Class only looks like arrogance from below.

Tell
 
Inlägg: 2109
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tell » 2019-05-21 22:49

goat76 skrev:Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Tangband skrev:Tell- du har ofta rätt i mycket, men det här stämmer inte. Har du en tillräckligt bra anläggning med bra högtalare och förstärkare korrekt uppställda så är det på 9 av 10 skivor svagt hörbara skillnader till nackdel för Spotify jämfört med FLAC eller okomprimerat cd-material. TIDAL är troligen en aning sämre än FLAC från NAS , pga sämre mastringar och därmed närmare Spotify i kvalitet , men jag har inte jämfört själv.


Satt här o rippade ett par grejer från Spotify samtidigt som jag drog hem en flac av samma musik (och master), körde sedan in dom i Ableton, la dom på samplen exakt likadant, fasvände den ena, tryckte på play och sen justerade jag volymen på den ena så det blev så tyst som möjligt. Det som lät kvar där är det illa som försvinner av komprimeringen, aka det som encodern slänger bort för det ändå inte hörs pga maskning etc, fullt normalt i en sån här nullning alltså. Gör jag en sen A/B lyssning mellan dom olika så låter det verkligen likadant, alltså långt ifrån "klart sämre". Eller ja, första spåret jag rippade så var det en liten skillnad i transienterna som jag kunde "blinda" till mig, men upptäckte att Spotify hade ändrat tillbaks normaliseringen till "Normal". Ändrade då till "Quite" och rippade om så försvann transientskillnaden. Det låg nån limiter där då alltså som, o det på en låt som mäter 10dB på dynamikmätarna.

janixa skrev:Jag har ställt frågan till Spotify två gånger men dom struntar i att svara för jäkla dålig service :( :(

Musik är även för mig mitt klart största intresse, därför är jag såklart intresserad av bästa möjliga ljudkvalité och det gäller även när det kommer till valet av streaming-leverantör.
Ja den där ja, såna här stora mjukvaruföretag är omöjliga att få nån support ifrån :\

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 22:55

juanth skrev:
goat76 skrev:
Tell skrev:Det är inget fel på ljudet från Spotify? Är det samma master som den som ligger på Tidal så låter dom exakt lika bra/dåligt.


Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Även Radio Paradise som sänder AAC 320kbps låter bättre än Spotify.


goat76, jag har försökt lyssna på radio paradise, och tycker att det låter skit jämfört med spottan i bästa läget. Upplever det som motsvarande spotifys normalläge eller motsvarande när det gäller dynamik. Sen kanske ljudkvalitén för upplösning är bättre vad vet jag, hur som helst blir det ointressant när det låter platt och skränigt.


Nu vet inte jag vilken streaming-kvalité och om du lyssnade på samma ljudsystem med samma signalväg och vilket material du jämnförde med?

Om det var från Radio Paradise egen site så har de många streamar att välja bland, low (32kbps), medium (64kbps), high (128kbps), ultra (320kbps) och högsta som är flac.
Om du inte gjorde ett eget aktivt val mellan deras streamar så lyssnade du på high, så du måste välja deras ultra med 320kbps för jämnförelsen med Spotify.

Användarvisningsbild
Cortado
Redaktör
 
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2012-01-08

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Cortado » 2019-05-21 23:44

janixa skrev:Jag har ställt frågan till Spotify två gånger men dom struntar i att svara för jäkla dålig service :( :(


Ligger det till så kan du ju helt enkelt ta bort deras autogiromedgivande och sen få både pengar och energi över till något annat. :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav goat76 » 2019-05-21 23:47

Tell skrev:
goat76 skrev:Nej, Spotify låter klart sämre och jag tror inte det har med 320kbps vs lossless, jag har egna musikfiler i AAC 320kbps som även de låter klart bättre än Spotify.

Tangband skrev:Tell- du har ofta rätt i mycket, men det här stämmer inte. Har du en tillräckligt bra anläggning med bra högtalare och förstärkare korrekt uppställda så är det på 9 av 10 skivor svagt hörbara skillnader till nackdel för Spotify jämfört med FLAC eller okomprimerat cd-material. TIDAL är troligen en aning sämre än FLAC från NAS , pga sämre mastringar och därmed närmare Spotify i kvalitet , men jag har inte jämfört själv.


Satt här o rippade ett par grejer från Spotify samtidigt som jag drog hem en flac av samma musik (och master), körde sedan in dom i Ableton, la dom på samplen exakt likadant, fasvände den ena, tryckte på play och sen justerade jag volymen på den ena så det blev så tyst som möjligt. Det som lät kvar där är det illa som försvinner av komprimeringen, aka det som encodern slänger bort för det ändå inte hörs pga maskning etc, fullt normalt i en sån här nullning alltså. Gör jag en sen A/B lyssning mellan dom olika så låter det verkligen likadant, alltså långt ifrån "klart sämre". Eller ja, första spåret jag rippade så var det en liten skillnad i transienterna som jag kunde "blinda" till mig, men upptäckte att Spotify hade ändrat tillbaks normaliseringen till "Normal". Ändrade då till "Quite" och rippade om så försvann transientskillnaden. Det låg nån limiter där då alltså som, o det på en låt som mäter 10dB på dynamikmätarna.


Tell, testa att ha 2 spår av samma låt men där du lagt på ett tydligt reverb (smakfullt men tydligt, ingen överdriven hall-effekt) på det ena spåret, prova nu att fasvända ena spåret så kommer du inse att egenljudet från själva reverben du la på nästan är helt obefintligt, trots detta är det en klar hörbar skillnad vid en vanlig A/B-jämnförelse.

Det visar att väldigt små skillnader i ett fasvänt test ända kan vara fullt hörbara skillnader i ett vanligt lyssningstest.

Användarvisningsbild
Cortado
Redaktör
 
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2012-01-08

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Cortado » 2019-05-21 23:59

Kom igen nu, tråden handlar inte om vilken streamingtjänst som har bäst ljudkvalitet - det är en fråga för en separat tråd. Ämnet är tydligt, Spotify har ett autogiromedgivande till TS konto och drar kontinuerligt pengar därifrån - det är rätt långt ifrån det ni diskuterar.


Förslagsvis kan ni starta en ny tråd om ljudkvalitetsaspekten eller så kan ni delta i den befintliga tråden där det pratas om Spotifys dynamikkomprimering.

Användarvisningsbild
Cortado
Redaktör
 
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2012-01-08

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Cortado » 2019-05-22 00:02


Tell
 
Inlägg: 2109
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav Tell » 2019-05-22 00:27

Cortado skrev:Kom igen nu, tråden handlar inte om vilken streamingtjänst som har bäst ljudkvalitet - det är en fråga för en separat tråd. Ämnet är tydligt, Spotify har ett autogiromedgivande till TS konto och drar kontinuerligt pengar därifrån - det är rätt långt ifrån det ni diskuterar.


Förslagsvis kan ni starta en ny tråd om ljudkvalitetsaspekten eller så kan ni delta i den befintliga tråden där det pratas om Spotifys dynamikkomprimering.

I sann faktiskt-anda så är väl offtopic inget dåligt? ;P Det pratas ju ändå om spotify vetja!

goat76 skrev:Tell, testa att ha 2 spår av samma låt men där du lagt på ett tydligt reverb (smakfullt men tydligt, ingen överdriven hall-effekt) på det ena spåret, prova nu att fasvända ena spåret så kommer du inse att egenljudet från själva reverben du la på nästan är helt obefintligt, trots detta är det en klar hörbar skillnad vid en vanlig A/B-jämnförelse.

Det visar att väldigt små skillnader i ett fasvänt test ända kan vara fullt hörbara skillnader i ett vanligt lyssningstest.

Tvärt om, egenljudet som var kvar från den rätt smakfulla reverben lätt högt tycker jag, betydligt högre än det som är kvar från ett nulltest på en komprimerad signal.
Oavsett vad så finns det ingen "klar skillnad" mellan Spotify och lossless. Jag vet att jag inte har så dålig hörsel att jag inte skulle höra nån som helst skillnad när andra hör en klar, stor eller enorm skillnad som vissa påstår. Se till att du sätter normaliseringen på quite så lär eventuell fjuttig skillnad försvinna.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35497
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav paa » 2019-05-22 11:21

Man kan ju be banken avsluta autogiromedgivandet när som helt. Men om Spotify menar att dom har ett kontrakt så kan det möjligen resultera i förseningsavgifter och sådant om man avbryter autogirot.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

BosseS
 
Inlägg: 754
Blev medlem: 2014-06-17
Ort: Molkom

Re: Spotify fortsätter dra 99:-kr när man gått över till fri

Inläggav BosseS » 2019-05-22 18:39

goat76 skrev:Min musiklyssning består annars av 75% egna flac-filer och 25% Tidal skulle jag tro. Dels finns inte allt hos streamingtjänsterna och det är även vanskligt att förlita sig på ett utbud som man själv inte har kontroll över.
Album inom min huvudsakliga musiksmak köper jag dels för att vara säker på att jag alltid har tillgång till dem både hemma och på resa, sen gillar jag att stödja dessa relativt små banden och köper gärna musiken direkt från musikerna på Bandcamp.

Jo jag inser också att man inte kan lita på någon kontinuitet hos streamingtjänsterna, och de (spotify) har ingen support som värdesätter betalande kunder.
Har därför precis börjat surfa runt efter alternativ. Det råkar inte finnas en bra guide/artikel på nätet någonstans som du känner till?
Jag har svårt att läsa mellan raderna för vad som behövs och vad man får och hur det fungerar i praktiken, t.ex roon eller annan "streamingspelare" + vadå och då tänker jag även på lagringsutrymme, backup, och vad allt detta kostar...


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Calleberg, Google [Bot], martinw och 8 gäster