Uppdaterad policy.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Uppdaterad policy.

Inläggav Naqref » 2005-07-14 11:41

Policyn är uppdaterad och jag rekommenderar alla intresserade att läsa den så man vet vad som gäller så man inte vill råkar ut för att inlägg försvinner mystiskt ;)

Den finns här:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... opic&t=120

Det är lite justeringar av befintliga punkter men även lite nytt nämligen följande:

11.
Annonser är inte något vi vill ha här. Vill man annonsera så rekommenderar vi Hifimagasinet.com. Rena annonstrådar kommer att tas bort men om man har inlägg i sin egna presentationstråd så kan de få stå kvar.

Tips:
För allas trevnad så önskar vi att ni gärna citerar den ni kommenterar men att ni bara citerar den del ni vill kommentera så att vi slipper scrolla mer än nödvändigt.

När ni vill länka till något och där länken är lång så rekommenderar vi att ni gör om länken till en textlänk (d v s där man klickar på ett ord istället för länken i klartext).

Gör ni en direktlänk till en bild (d v s där man ser bilden direkt) så gör detta enbart för bilder som är 800 pixlar breda eller mindre. Detta för att de som sitter med skärmar med lite lägre upplösning inte ska behöva sidoscrolla så mycket. För bilder som är större så lägg in länken till bilden istället utan att den visas. Är bildlänken lång så gör som nämnts ovan.

Vh
/admin

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-07-14 12:44

Synpunkt: Jag tycker att rekommendationen kan vara 600 pixlar. 800 är lite för brett för 1024x768, med alla fälten på sidan.

Bild
Bild

Edit: undrar förresten varför forumet lägger till utrymme till höger om bilden. Gjorde det inte det så skulle 800 nästan vara ok.

Edit 2: §4 tycker jag att vi alla borde läsa en gång om dagen. Det har varit rätt mycket OT senaste tiden. Det är faktiskt ganska lätt att starta en ny tråd. Själv ska jag läsa §4 nu, så får vi se om jag bättrar mig. :D
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-07-17 00:07

Svante skrev:Synpunkt: Jag tycker att rekommendationen kan vara 600 pixlar. 800 är lite för brett för 1024x768, med alla fälten på sidan.

Man kan åtminstone scrolla lite EN gång per trådsida om bilderna är 800 breda (så man justerar bort marginalen till vänster). Sedan så är det bara att scrolla nedåt. Är bilderna mycket bredare än så så kan man bli tvungen att sidoscrolla för varje rad som är skriven i 30 inlägg...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Återgå till Generellt om hifi