Audiovector

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
janixa
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 2007-10-13

Audiovector

Inläggav janixa » 2019-06-01 12:45

Skall Audiovector S3 Avantgarde paras ihop med någon speciell förstärkare för att låta riktigt bra, eller???
Line Magnetic 518ia, Marantz CD6004, Arcam ir-dac, Högtalare: Carlsson OA-50.XLR

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Audiovector

Inläggav Nattlorden » 2019-06-01 13:13

janixa skrev:Skall Audiovector S3 Avantgarde paras ihop med någon speciell förstärkare för att låta riktigt bra, eller???


Personligen tycker jag de är alltför ljusa/påflugna i diskantområdet... Så absolut inte en förstärkare med samma karaktär, snarare något mer avrundat. Räcker effekten till så skulle det kanske provas med rör?

Förr hade jag nog föreslagit Holfi, men de är ju inte aktiva... Vet inte vad som mer kan ha sådan karaktär? Pass Labs - någon som vet?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
janixa
 
Inlägg: 301
Blev medlem: 2007-10-13

Re: Audiovector

Inläggav janixa » 2019-06-01 19:54

Jag kör med rör redan Unison Reasearch S6 och det låter bra tycker jag och även en hybridförstärkare Pathos Logos och även den låter bra,kanske någon annan har en bättre parning :?: :?: :?: :?: :?:
Line Magnetic 518ia, Marantz CD6004, Arcam ir-dac, Högtalare: Carlsson OA-50.XLR

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11858
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Audiovector

Inläggav sportbilsentusiasten » 2019-06-01 20:08

Nattlorden skrev:
janixa skrev:Skall Audiovector S3 Avantgarde paras ihop med någon speciell förstärkare för att låta riktigt bra, eller???


Personligen tycker jag de är alltför ljusa/påflugna i diskantområdet...

Har samma erfarenhet.
Naim funkar bra oftast ihop - de behöver strama tyglar (stor kontroll) som Naim har. Gärna de lite större stegen!


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: pedahl och 13 gäster