Cr80es vs Reciver.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-18 20:15

DVD-ai skrev:
MorganM skrev:
DVD-ai skrev:
Bra :)
Men har du kopplat så som jag säger alltså ?
Eller ska du göra det nu efter att du läst det jag skrivit ? :)

Nej,jag kopplade ju bara cr80es direkt på pre out på reciverns subutgång.

Men nu ska jag göra rätt ikväll och prova :)


huuurr har det gått !?

Det fungerade bra!
Me skillnaden nu är väldigt liten.Samt att jag tappade möjligheten att låta recivers processa vissa filmer där jag ibland tycker det behövs lite extra bost.
Men jag kommer ge det lite tid och sen jämnföra utan cr80 igen :) .
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-18 20:24

Du ska inte tappa något, du kopplar sub ut från receivern in i cr80 och dess .1 ingång, då ska du få med allting som du gör med subbutgången. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-19 11:22

DVD-ai skrev:Du ska inte tappa något, du kopplar sub ut från receivern in i cr80 och dess .1 ingång, då ska du få med allting som du gör med subbutgången. :)

ok!
Men hur är det med detta som IÖ skrivit?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Även då man valt Front pre out (L och R) som signalkällor för extraherande av basen (vilket är att rekommendera) kan man välja om basarna skall arbeta i stereo eler mono, med hjälp av en omkopplare på fronten för just detta.

När/om man använder bara .1-kanalen som signakälla (rekommenderas inte) så spelar det förstås ingen roll om omkopplaren står på stereo eller mono dock, eftersom .1-kanalen i sig är mono.

Använder man cr80s således att man i huvudsak tar basen från L och R, och vid behov adderar .1-kanalen med knappen på fronten, kommer man att finna att .1-kanalen återges så monofoniskt som den är, men att all stereo från frontkanalerna bibehålls, om man har stereo-/mono-omkopplaren i stereoläget.

Jag råder dock ingen att använda sin hemmabioförstärkare uppsatt så att det är den som filtrerar fram bas ur L och R till .1-kanalen.

Det är ju just för att slippa de tillkortakommanden som uppstår ur sådana torftiga lösningar, som cr80s tagits fram.


Vh, iö
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Nattlorden » 2019-08-19 11:29

Stämmer ju precis med vad DVD-ai säger. Kör receivern med frontarna som stora, så att basen inte tas till sub-utgången. Så är det bara det som specifikt ligger i subkanalen som kommer där.
Den andra möjligheten är ju om man kan säga till receivern att det inte finns sub, då lär ju den flytta det innehållet till frontarna. Sen har det visat sig att olika modeller gör det olika bra, det är därför IÖ gjort filtret med den extra ingången, så man kan komma runt ev. tillkortakommanden.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-19 12:11

Nattlorden skrev:Stämmer ju precis med vad DVD-ai säger. Kör receivern med frontarna som stora, så att basen inte tas till sub-utgången. Så är det bara det som specifikt ligger i subkanalen som kommer där.
Den andra möjligheten är ju om man kan säga till receivern att det inte finns sub, då lär ju den flytta det innehållet till frontarna. Sen har det visat sig att olika modeller gör det olika bra, det är därför IÖ gjort filtret med den extra ingången, så man kan komma runt ev. tillkortakommanden.



Ok!Nu hänger jag med.Missade att koppla in reciverns ena (av 2-stereo) subutgång in i 1- ingången på cr80.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
bakerman22
 
Inlägg: 6225
Blev medlem: 2009-05-26
Ort: Motala

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav bakerman22 » 2019-08-19 15:36

Du ska ju inte använda sub out alls!
Bara pre out front. Och frontarna ställs som large. Så tar cr80 hand om allt.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 15:38

Jo det ska han, sub out kan han koppla till 0.1 ingången på cr80 och då blir det rätt även om receivern hanterar inmixning dåligt från 0.1 till front Large.
Han ställer in front som large och sub out som aktiv, kopplar såklart även main pre out till cr80.

Om receivern hanterar det bra så duger det bra led att välja front: Large och sub: None och bara koppla pre out main till cr80s.
Men både sätten fungerar, det ena bara garderar för att det blir rätt.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Nattlorden » 2019-08-19 15:43

Hur var det nu det var? .1-kanalen kan innehålla information upp till 250Hz, men när recevicern lägger ut i frontkanalerna så klipper den vid 80?

Frågan är om jag inte har det "felkopplat" i bion själv... :mrgreen: :oops:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 15:44

Nattlorden skrev:Hur var det nu det var? .1-kanalen kan innehålla information upp till 250Hz, men när recevicern lägger ut i frontkanalerna så klipper den vid 80?

Frågan är om jag inte har det "felkopplat" i bion själv... :mrgreen: :oops:


Ja det är som jag fattat det, därför ska man också ställe LP filtret för subbutgången till höga 250Hz om jag inte mins fel... :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-08-19 16:34

Förvirrade klubben har möte... ;)
//Johan Lindroos

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-19 16:45

Ino Audio borde ha en utförlig manual med när man köper cr80s/es.Som beskriver exakt hur allt fungerar på filtret.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-19 16:49

Så ingång (01)inom svarta fältet skickar vidare en mono signal på både L och R subutgång om väljaren på framsidan står i mono.Står väljaren i stereo så skickas stereo sub-signal ut via sub utgången.
Har jag förstått rätt då? :) .
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-08-19 16:57

Både ja och nej.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Morgan
 
Inlägg: 2607
Blev medlem: 2004-11-17
Ort: Bollebygd

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Morgan » 2019-08-19 17:32

Johan_Lindroos skrev:Både ja och nej.


Föreslår att "Mr Cliffhanger" byts ut mot "captain helpfulness" eller "captain clarity" :D
Hobbyakustiker (kontrollrum, lyssningsrum, hemmabiosar).
Hobbykabeltillverkare :)

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Nattlorden » 2019-08-19 17:48

MorganM skrev:Så ingång (01)inom svarta fältet skickar vidare en mono signal på både L och R subutgång om väljaren på framsidan står i mono.Står väljaren i stereo så skickas stereo sub-signal ut via sub utgången.
Har jag förstått rätt då? :) .


Det var troligen bara ett skrivfel, men för att justera det:
Nej, det finns inte "sub utgången" - det finns sub utgångarna. I mono-läge får båda samma signal, i stereo så får den stereobas från frontkanalerna + mono från .1
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 18:02

Johan_Lindroos skrev:Förvirrade klubben har möte... ;)


Ja nu när du är på plats så! :D
Välkommen :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 18:03

Morgan skrev:
Johan_Lindroos skrev:Både ja och nej.


Föreslår att "Mr Cliffhanger" byts ut mot "captain helpfulness" eller "captain clarity" :D


+1 :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 18:11

MorganM skrev:Så ingång (01)inom svarta fältet skickar vidare en mono signal på både L och R subutgång om väljaren på framsidan står i mono.Står väljaren i stereo så skickas stereo sub-signal ut via sub utgången.
Har jag förstått rätt då? :) .


Det du skickar in i cr80 på 0.1 ingången (svart fält) mixas ihop med informationen som kommer in på preamp (höger/vänster kanal) ingången.
Detta händer oavsett om du har vippan på fronten av cr80 i läge stereo eller mono.
Det den vippan gör är bara att styra om informationen på sub amp utgången ska vara mono eller stereo.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-19 18:23

DVD-ai skrev:
MorganM skrev:Så ingång (01)inom svarta fältet skickar vidare en mono signal på både L och R subutgång om väljaren på framsidan står i mono.Står väljaren i stereo så skickas stereo sub-signal ut via sub utgången.
Har jag förstått rätt då? :) .


Det du skickar in i cr80 på 0.1 ingången (svart fält) mixas ihop med informationen som kommer in på preamp (höger/vänster kanal) ingången.
Detta händer oavsett om du har vippan på fronten av cr80 i läge stereo eller mono.
Det den vippan gör är bara att styra om informationen på sub amp utgången ska vara mono eller stereo.

Nuuuu!Börjar jag förstå!....... :idea: :D :D
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 20:51

MorganM skrev:
DVD-ai skrev:
MorganM skrev:Så ingång (01)inom svarta fältet skickar vidare en mono signal på både L och R subutgång om väljaren på framsidan står i mono.Står väljaren i stereo så skickas stereo sub-signal ut via sub utgången.
Har jag förstått rätt då? :) .


Det du skickar in i cr80 på 0.1 ingången (svart fält) mixas ihop med informationen som kommer in på preamp (höger/vänster kanal) ingången.
Detta händer oavsett om du har vippan på fronten av cr80 i läge stereo eller mono.
Det den vippan gör är bara att styra om informationen på sub amp utgången ska vara mono eller stereo.

Nuuuu!Börjar jag förstå!....... :idea: :D :D


Gött :)

0.1 informationen som kommer in i cr80 förblir naturligtvis mono oavsett hur vippan står.
Men den tvåkanaliga information som kommer in på pre in är den som påverkas av vippan :)

Har du koll på inställningarna som finns på insidan av cr80?
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 21:15

Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-19 21:34

DVD-ai skrev:
Nattlorden skrev:Hur var det nu det var? .1-kanalen kan innehålla information upp till 250Hz, men när recevicern lägger ut i frontkanalerna så klipper den vid 80?

Frågan är om jag inte har det "felkopplat" i bion själv... :mrgreen: :oops:


Ja det är som jag fattat det, därför ska man också ställe LP filtret för subbutgången till höga 250Hz om jag inte mins fel... :)


Jag ska tillägga en sak här:
finns det någon nackdel med att ha detta filter ställt så högt som 250Hz?
Ligger det något så högt upp som är av nytta eller kan det sligga något som är av ondo över 120Hz?

120Hz är ju annars det som normalt verkar rekommenderas för LFE lägets LP funktion :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav MorganM » 2019-08-20 11:20

Från manualen till Denon 4300H.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bass
Set subwoofer and LFE signal range playback.
o Subwoofer Mode
Select low range signals to be reproduced by subwoofer.
LFE
(Default):
The low range signal of the channel set to
“Small” speaker size is added to the LFE
signal output from the subwoofer.
LFE+Main:
The low range signal of all channels is
added to the LFE signal output from the
subwoofer.
0 “Subwoofer Mode” can be set when “Speaker Config.” - “Subwoofer” in the
menu is set to other than “None”. (v p. 227)
0 Play music or a movie source and select the mode offering the strongest bass.
0 If “Speaker Config.” - “Front” and “Center” are set to “Large”, and “Subwoofer
Mode” is set to “LFE”, no sound may be output from the subwoofers,
depending on the input signal or selected sound mode. (v p. 226)
Select “LFE+Main” if you want the bass signals to always be produced from
the subwoofer.
o LPF for LFE
Set LFE signal playback range. Set this when you want to change the
playback frequency (low pass filter point) of the subwoofer.
80 Hz / 90 Hz / 100 Hz / 110 Hz / 120 Hz / 150 Hz / 200 Hz / 250 Hz
(Default: 120 Hz)
Contents Connections Playback Settings Tips Appendix
Front
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Nattlorden » 2019-08-20 11:29

Snabbskummat skulle jag säga LFE(default).
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Harryup » 2019-08-20 15:17

Vad som händer vid 250Hz i subbar beror ju på om man kör basen i mono också. Enl. Örebro sjukhus så är sångrösten för en bas mellan ungefär 65-329Hz. Vill man verkligen ha så mycket röstområde spritt i så många högtalare.

Jag är personligen är ingen anhängare av bas i mono och många utspridda basar, i synnerhet in om man kör dom till 250Hz och dämpar med 24dB/oktav max

/Harryup

Kraniet
 
Inlägg: 12543
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Kraniet » 2019-08-20 16:20

Harryup skrev:Vad som händer vid 250Hz i subbar beror ju på om man kör basen i mono också. Enl. Örebro sjukhus så är sångrösten för en bas mellan ungefär 65-329Hz. Vill man verkligen ha så mycket röstområde spritt i så många högtalare.

Jag är personligen är ingen anhängare av bas i mono och många utspridda basar, i synnerhet in om man kör dom till 250Hz och dämpar med 24dB/oktav max

/Harryup


Frågan är väl om LFE-kanalen innehåller nåt värdefullt över 120 Hz. Jag har förstått det som att det inte gör det men inte helt säker.
Mvh
Magnus

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Tangband » 2019-08-20 16:48

Harryup skrev:Vad som händer vid 250Hz i subbar beror ju på om man kör basen i mono också. Enl. Örebro sjukhus så är sångrösten för en bas mellan ungefär 65-329Hz. Vill man verkligen ha så mycket röstområde spritt i så många högtalare.

Jag är personligen är ingen anhängare av bas i mono och många utspridda basar, i synnerhet in om man kör dom till 250Hz och dämpar med 24dB/oktav max

/Harryup


Nej, monobas blir inte bra. Det räcker att räkna lite med våglängder så inses det snabbt- om man inte delar extremt lågt typ under 50 Hz med branta filter. Man får lite mer frihet med placeringen med udda ordningens delning, akustiskt, men inget element är perfekta och kan oftast lokaliseras oavsett branthet på delningen. Min uppfattning är att det som ger bäst instrumentkaraktärer vid 2- kanalsåtergivning också innebär två högtalarkanaler med alla element placerade ganska nära varandra- på ungefär två ställen i rummet, i stereo. Jag vet att man då går miste om att cancellera bort rumsresonanser men i alla praktiska försök har jag tyckt att detta låter bättre med musik.

Det du skriver om sångrösten för en bas är i verkligheten mycket värre än du påstår- tyvärr. Instrument och röster är inte uppdelade i omfång så som en del påstår. De spelar alla frekvenser samtidigt. Helt olikt sinustoner. En barytonbas har övertoner i sin röst långt upp i registret- mångdubbelt högre än 329 Hz. För att en sångröst ska återges perfekt krävs en god återgivning i hela det hörbara området. Ju fler delningar desto mer möjliga problem kan det bli. :?

Situationen ser lite annorlunda ut vid 5.1 återgivning angående placering. För här har du ju 6 olika kanaler och minst 6 högtalare.
Senast redigerad av Tangband 2019-08-20 17:08, redigerad totalt 1 gång.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Tangband » 2019-08-20 16:54

DVD-ai skrev:
Morgan skrev:
Johan_Lindroos skrev:Både ja och nej.


Föreslår att "Mr Cliffhanger" byts ut mot "captain helpfulness" eller "captain clarity" :D


+1 :lol:


+2

Bättre att försöka hjälpa istället för att sprida osäkerhet, även om svaret säkert är sant.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav DVD-ai » 2019-08-20 21:24

Tangband skrev:
Harryup skrev:Vad som händer vid 250Hz i subbar beror ju på om man kör basen i mono också. Enl. Örebro sjukhus så är sångrösten för en bas mellan ungefär 65-329Hz. Vill man verkligen ha så mycket röstområde spritt i så många högtalare.

Jag är personligen är ingen anhängare av bas i mono och många utspridda basar, i synnerhet in om man kör dom till 250Hz och dämpar med 24dB/oktav max

/Harryup


Nej, monobas blir inte bra. Det räcker att räkna lite med våglängder så inses det snabbt- om man inte delar extremt lågt typ under 50 Hz med branta filter. Man får lite mer frihet med placeringen med udda ordningens delning, akustiskt, men inget element är perfekta och kan oftast lokaliseras oavsett branthet på delningen. Min uppfattning är att det som ger bäst instrumentkaraktärer vid 2- kanalsåtergivning också innebär två högtalarkanaler med alla element placerade ganska nära varandra- på ungefär två ställen i rummet, i stereo. Jag vet att man då går miste om att cancellera bort rumsresonanser men i alla praktiska försök har jag tyckt att detta låter bättre med musik.

Det du skriver om sångrösten för en bas är i verkligheten mycket värre än du påstår- tyvärr. Instrument och röster är inte uppdelade i omfång så som en del påstår. De spelar alla frekvenser samtidigt. Helt olikt sinustoner. En barytonbas har övertoner i sin röst långt upp i registret- mångdubbelt högre än 329 Hz. För att en sångröst ska återges perfekt krävs en god återgivning i hela det hörbara området. Ju fler delningar desto mer möjliga problem kan det bli. :?

Situationen ser lite annorlunda ut vid 5.1 återgivning angående placering. För här har du ju 6 olika kanaler och minst 6 högtalare.


Nu ligger det väll ingen röst information i 0.1 kanalen på programaterialet så även med en delning på 250Hz där så ska det inte vara några problem.
Detta är en enskilld kanal på programmet och här ligger det giverse effekter osv...

Allt jag skriver förutsätter nu att man har en cr80 (eller annar apparat med samma ihop mixning funktion) och har kopplat så som jag föreslog tidigare i tråden.
Då säkerställer ju cr80 att det delas vid 80Hz mellan moduler och toppar oavsett vad som ställs in i receivern.
Senast redigerad av DVD-ai 2019-08-20 21:41, redigerad totalt 1 gång.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Cr80es vs Reciver.

Inläggav Harryup » 2019-08-20 21:41

Vet att Meridian absolut vägrade att ha olika delningar mot subben mellan kanalerna. Av ljudmässiga skäl minns inte exakt vad de anförde men kunder frågade efter det och svaret var att det var absolut helt fel att göra så.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 12 gäster