matssvensson skrev:Vilken mediaserver försöker ni använda på hårddisken? Utan att kunna hänvisa till någon form av expertkunskap skulle jag börja leta efter problematiken där - med felbeskrivningen att det funkar för strömning men inte när ni försöker spela från hårddisk. Som jag har förstått det behöver ett nätverkssystem enkelt uppdelat tre saker för att fungera - själva spelaren som försöker hålla reda på att det ska komma ut ljud, en mediaserver som katalogiserar och håller ordning på din lagrade filsamling samt en kontrollpunkt där du bestämmer vad som skall spelas. Att det strömmar som förväntat verkar indikera att del ett och tre i systemet funkar, men att del två kontakten med mediaservern och presentationen av den egna filsamlingen strular.
mvh, mats
Då har jag uttryckt mig otydligt. Uppspelningen fungerar alldeles utmärkt. När du väl tagit dig fram till Z som i Zappa så hittar du alla rippade skivor o kan välja. De hamnar snyggt o prydligt i alfabetisk ordning, men du får ingen vägledning med hjälp av konvolut. Sökfunktion saknas med, iTunes är jag van att kunna söka på låttitlar, del av låttitlar, en del av artistnamnet osv osv + att jag får hjälp av konvoluten när jag närmar mig. När jag besöker AVM-spelaren ansluter jag min musiksamling via min Mac o sen styr jag iTunes med min iPhone, lika smidigt som hemma, men om man investerar i en sån här pryl känns det som att en dator i riggen ska vara onödig. Musiksamlingen är direktansluten och ligger på en hårddisk, för att vara extra tydlig.
Det finns alltså en app från AVM för avspelning av FLAC/AIFF/Mp3 o allt vad det heter, men den är klent utvecklad känns det som.