Moderator: Redaktörer
Tangband skrev:https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/audio-research-100-2-power-amplifier-review.10684/
Mäter betydligt sämre än klass D Behringer A800 för 1800:-
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10499/
Men Audioresearchen kanske låter bättre ?
Fosi audio bt10a ( klass D tpa 3116 ) får även denna högre SINAD.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10506/
Morello skrev:Slutade i vanlig ordning att läsa efter någon rad - det saknas referensnivåer, han har en agenda och det är rörigt.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Slutade i vanlig ordning att läsa efter någon rad - det saknas referensnivåer, han har en agenda och det är rörigt.
Varför reggar du inte dig där och ställer de frågorna direkt där - välmotiverad kritik och konkreta tips tror jag säkert Amir tar till sig. Trots allt är han en av de få internationellt sätt som känner till och håller en uppskattning för LTS F/E-lyssnande.
Frisk skrev:Ska kanske fråga snällt om jag kan få hjälp att mäta upp mina exemplar, med tanke på hur svalt de båda går är jag i alla fall övertygad över att biasströmmen är för låg.
Frisk skrev:
Det vore intressant att mäta på de gamla lts-favoriterna, rb-1090 och NAD 208 Hur de står sig idag utan åtgärder. Ska kanske fråga snällt om jag kan få hjälp att mäta upp mina exemplar, med tanke på hur svalt de båda går är jag i alla fall övertygad över att biasströmmen är för låg.
Nattlorden skrev:Frisk skrev:Ska kanske fråga snällt om jag kan få hjälp att mäta upp mina exemplar, med tanke på hur svalt de båda går är jag i alla fall övertygad över att biasströmmen är för låg.
Du tänker väl inte skeppa dem tvärs Atlanten ett par ggr för en mätning hoppas jag?
rajapruk skrev:Frisk skrev:
Det vore intressant att mäta på de gamla lts-favoriterna, rb-1090 och NAD 208 Hur de står sig idag utan åtgärder. Ska kanske fråga snällt om jag kan få hjälp att mäta upp mina exemplar, med tanke på hur svalt de båda går är jag i alla fall övertygad över att biasströmmen är för låg.
Det hade varit oerhört intressant. Jag har önskedrömt om detta länge.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Slutade i vanlig ordning att läsa efter någon rad - det saknas referensnivåer, han har en agenda och det är rörigt.
Varför reggar du inte dig där och ställer de frågorna direkt där - välmotiverad kritik och konkreta tips tror jag säkert Amir tar till sig. Trots allt är han en av de få internationellt sätt som känner till och håller en uppskattning för LTS F/E-lyssnande.
Morello skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Slutade i vanlig ordning att läsa efter någon rad - det saknas referensnivåer, han har en agenda och det är rörigt.
Känner inget intresse för det, men jag lyfter på hatten för hans insatser, även om det finns en del att önska.
Det vilar dock ett särskilt stort ansvar på den som gör mätreportage och därmed gör anspråk på att göra objektiva tester - tycker jag.
Det är också uppenbart att de som läser inte gör det med den dos av källkritik som tarvas.
Jag tycker John Atkinssons reportage håller mycket hög klass - i synnerhet hans tester av förstärkare.
rajapruk skrev:Frisk skrev:
Morello skrev:Det är också uppenbart att de som läser inte gör det med den dos av källkritik som tarvas.
Morello skrev:rajapruk skrev:Frisk skrev:
RB-1090 vhar Stereophile gjort mätreportage:
https://www.stereophile.com/content/rot ... asurements
Mycket nöje!
petersteindl skrev:Utan att skriva ut referensnivån är redovisningen av mätningarna på harmonisk distortion tämligen meningslösa.
Harryup skrev:rajapruk skrev:Frisk skrev:
Vore det inte bättre att få bias kontrollerad och justerad innan du byter till något annat då det kanske inte behövs om det är korrekt gjort?
Frisk skrev:Vad jag menade och var intresserad av var inte hur de mätte i sina glansdagar utan hur de mäter idag när kondensatorer kanske tappat en del av sin kapacitans, referenser kanske driftat etc. Tänkte bara en enklare santitetskontroll, typ thd+n över effekt för någon enstaka frekvens.
goat76 skrev:Morello skrev:Nattlorden skrev:
Känner inget intresse för det, men jag lyfter på hatten för hans insatser, även om det finns en del att önska.
Det vilar dock ett särskilt stort ansvar på den som gör mätreportage och därmed gör anspråk på att göra objektiva tester - tycker jag.
Det är också uppenbart att de som läser inte gör det med den dos av källkritik som tarvas.
Jag tycker John Atkinssons reportage håller mycket hög klass - i synnerhet hans tester av förstärkare.
Skicka in en Sybarite no1200 för test hos Stereophile, det hade väl varit spännande?
petersteindl skrev:Utan att skriva ut referensnivån är redovisningen av mätningarna på harmonisk distortion tämligen meningslösa.
Mvh
Peter
Nattlorden skrev:Och du har lagt ut en sida med en kopia på en Stereophile-mätning på företagets officiella hemsida?
Morello skrev:Nattlorden skrev:Och du har lagt ut en sida med en kopia på en Stereophile-mätning på företagets officiella hemsida?
Tror faktiskt jag lagt ut en del mätdata i medlemstråden, men visst skulle jag kunna skriva ett mätreportage och redovisa allt som normalt ingår i en S-phile-mätning.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Utan att skriva ut referensnivån är redovisningen av mätningarna på harmonisk distortion tämligen meningslösa.
Även ifall denna är konsekvent mellan mätningar på olika apparater? Som jag ser det så är Amirs mål kanske inte att erbjuda en fullständig mätanalys för en enskild apparat lika mycket som att få en ungefärlig ranking av hur en apparat står sig mot övriga. Och helst då med målet att folk skall kunna hitta god pris/prestanda. Söker man efter Absolut Spitzenklasse så är väl sannolikheten att de prylarna landar i hans knä något mindre - dock har ju några dokumenterat bra saker figurerat.
goat76 skrev:Morello skrev:Nattlorden skrev:
Skicka in en Sybarite no1200 för test hos Stereophile, det hade väl varit spännande?
sprudel skrev:goat76 skrev:Morello skrev:
Tror att det krävs ett antal distributörer i USA för att ett testobjekt ska kvala in.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster