Moderator: Redaktörer
xeizo skrev:Verkar strömma Tidal Masters till Chromecast, Tidal appen går inte högre än HiFi kvalitet. Ser ut att fungera fläckfritt. Synpunkter?
Tangband skrev:xeizo skrev:Verkar strömma Tidal Masters till Chromecast, Tidal appen går inte högre än HiFi kvalitet. Ser ut att fungera fläckfritt. Synpunkter?
Ja, har haft den ett antal år. Kan även streama och koda Flac on the fly med en NAS från tex en iPhone eller iPad.
Fungerar klockrent och låter bra. Inga buggar och snabb.
En sneaklösning för streaming som fungerar oförskämt bra är iPhone- mcconnect-AirPort express och en NAS.
xeizo skrev:Tangband skrev:xeizo skrev:Verkar strömma Tidal Masters till Chromecast, Tidal appen går inte högre än HiFi kvalitet. Ser ut att fungera fläckfritt. Synpunkter?
Ja, har haft den ett antal år. Kan även streama och koda Flac on the fly med en NAS från tex en iPhone eller iPad.
En sneaklösning för streaming som fungerar oförskämt bra är iPhone- mcconnect-AirPort express och en NAS.
Nice, jag kör på Android, som sagt verkar Tidal Masters fungera klockrent på min CC gen 3. Men den har ju en massa andra funktioner också och verkar överlag vara en anvancerad streaminglösning. Har man en smartphone och en Chromecast är det ju överlägset billigaste High Res-streaming lösningen. Sk "streamers" med MQA är inte billiga.
xeizo skrev:Tangband skrev:xeizo skrev:Verkar strömma Tidal Masters till Chromecast, Tidal appen går inte högre än HiFi kvalitet. Ser ut att fungera fläckfritt. Synpunkter?
Nice, jag kör på Android, som sagt verkar Tidal Masters fungera klockrent på min CC gen 3. Men den har ju en massa andra funktioner också och verkar överlag vara en anvancerad streaminglösning. Har man en smartphone och en Chromecast är det ju överlägset billigaste High Res-streaming lösningen. Sk "streamers" med MQA är inte billiga.
RogerGustavsson skrev:xeizo skrev:Tangband skrev:
MQA får man bara med licensierade QA Rendeer. Masters spelade utan MQA är lite fusk med mjukvara. Att MQA sedan inte verkar vara påvisat mera välljudande är en annan femma.
Bill50x skrev:Om jag förstått det rätt så kan jag alltså skicka (casta) Tidal-musik från Tidals app till en Chromecast Audio?
/ B
xeizo skrev:Bill50x skrev:Om jag förstått det rätt så kan jag alltså skicka (casta) Tidal-musik från Tidals app till en Chromecast Audio?
Ja, det fungerar bra, men man får bara "HiFi" 16/44.1.
Ännu bättre med en vanlig Chromecast om man har en receiver med en bra DAC. Man använder en vanlig HDMI ingång.
Men om man kör Mconnect och TIdal inifrån appen(man måste logga in i appen) får man 24/48.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster