Chord M Scaler med TT2 eller Dave?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

RogerJoensson
 
Inlägg: 5287
Blev medlem: 2006-10-22

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav RogerJoensson » 2020-03-04 14:17

petersteindl skrev:
Morgan skrev:Jag har en fråga: Om man spelar upp en 18kHz-sinuston och en 18.1kHz-sinustonton samtidigt och med stark nivå (via förstärkare och högtalare som klarar av att återge dessa utan att addera nämnvärd distorsion), kommer då en 100Hz blandton ("beat frequency" på engelska) att bli hörbar för en person som inte hör ett dyft över 16kHz?

... Med ditt exempel blir det 3 toner varav den ena är 100 Hz och den kan höras.

Tror inte det (vid rimligt starka ljudnivåer). Jag hör inte 19+20KHz ens vid hyggligt starka nivåer. Inte heller 20 + 20,1KHz. Först när förstärkaren börjar dista så hör jag blandprodukten svagt.
Jag gick upp lite i frekvens eftersom när ljudnivån blev stark så hörde jag själva 18KHz tonen.
Kanske kan man med med hjälp av något slags mekanisk "variation" i hörselapparaten höra blandprodukter tydligt från dylikt höga frekvenser?
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav IngOehman » 2020-03-04 14:45

Man kan absolut höra blandtoner, men ljudtrycket måste vara väldigt högt för att det skall bli så.

Det är inte en spekulation, det finns högtalare som bygger på den principen.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

RogerJoensson
 
Inlägg: 5287
Blev medlem: 2006-10-22

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav RogerJoensson » 2020-03-04 14:52

Jo, jag känner till det, men då handlar det om väldigt, väldigt starka ljudnivåer. -På en helt annan nivå än frågeställaren menade, gissar jag.

Ja, nu är jag inne på det där att försöka svara på det som frågeställaren mest sannolikt undrade över och inte något annat, så jag hoppade över de där ultraljuds"experimenten" (utan mycket relevans till hifi/musik).
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav IngOehman » 2020-03-04 19:17

Ja, det krävs väldigt starka nivåer. Ville bara nämna även det så svaret blir så komplett som möjligt.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav hifikg » 2020-07-04 11:45

I nästa nummer av H&M kommer vi få veta allt om Chord M Upscaler :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-04 12:32

En vild gissning är att de kommer att vara okritiskt överentusiastiska.
Får väl hasa ner till bibblan och snikläsa artikeln.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Talspolen
 
Inlägg: 675
Blev medlem: 2017-05-25
Ort: Magnetfältet

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Talspolen » 2020-07-04 14:27

Strmbrg skrev:Såhär är det:
Jag har oförskämt gott om pengar.
Jag gillar att köpa saker.
Jag är lättlurad, aningslös och tekniskt okunnig.
Krydda detta med en ohälsosamt stor spontanitet och en närmast obefintlig impulskontroll.
Alltså slår jag till på burken.
En grav brist på prestige kombinerat med en närmast fakir-artad faiblesse för att förlöjliga mig offentligt leder dessutom till att jag basunerar ut dumheterna.

:D


Perfekt Tinder-profil ju!
Stukad och utbränd.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-13 14:02

Bild
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26686
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav hifikg » 2020-07-13 18:53

Strmbrg skrev:[ Bild ]


Ha, ha, någon som blir överraskad :) Ska läsa utgåvan i lugn o ro o tänka på dig, av det lilla jag skummade låter det som att de fått en uppenbarelse av Carlssonska mått, bara att gratulera! I nästa nummer har de glömt den o kör alla tester utan, precis som de klarar sig utan hifi-möss som en gång i tiden avgjort förbättrade ljudet enligt lyssningspanelen :)

Om de läste sin egen tidning skulle de ha lyssningsrummet så fullt av prylar att ingen lyssnare fick rum.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-13 20:13

Även om jag inte skulle uttrycka mig riktigt sådär, så uppfattar jag det som att de har ungefär samma upplevelse av vad manicken rent ljudmässigt gör, som jag har.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Tangband » 2020-07-13 20:20

Strmbrg skrev:Även om jag inte skulle uttrycka mig riktigt sådär, så uppfattar jag det som att de har ungefär samma upplevelse av vad manicken rent ljudmässigt gör, som jag har.


Det finns streamers från scottland som gör detdär internt i alla sina spelare. Uppsamplar till 768 kHz.
https://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Up-sampling

Min Yamaha wxc50 skalar om den digitala signalen till 48 bit för volymkontrolleringen, om man får tro reklamen. :)
Senast redigerad av Tangband 2020-07-13 20:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-13 20:26

Tangband skrev:
Strmbrg skrev:Även om jag inte skulle uttrycka mig riktigt sådär, så uppfattar jag det som att de har ungefär samma upplevelse av vad manicken rent ljudmässigt gör, som jag har.


Det finns streamers från scottland som gör detdär intern i alla sina spelare. Uppsamplar till 768 kHz.

Perfekt!
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav goat76 » 2020-07-13 21:01

Strmbrg skrev:
Tangband skrev:
Strmbrg skrev:Även om jag inte skulle uttrycka mig riktigt sådär, så uppfattar jag det som att de har ungefär samma upplevelse av vad manicken rent ljudmässigt gör, som jag har.


Det finns streamers från scottland som gör detdär intern i alla sina spelare. Uppsamplar till 768 kHz.

Perfekt!


Uppriktigt sagt så borde Chord byggt in det där i sina DACar redan från början, men nu har de ju dock möjligheten att sälja fler boxar. :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Morello » 2020-07-13 21:07

Man uppsamplar för att kunna göra en digital lågpassfiltrering och skjuta upp spegelband och därmed göra det analoga rekonstruktionsfiltret enklare. Det är ingenting nytt, utan har varit en självklarhet de senaste 30 åren eller så.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9599
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav sprudel » 2020-07-13 22:04

Strmbrg skrev:Även om jag inte skulle uttrycka mig riktigt sådär, så uppfattar jag det som att de har ungefär samma upplevelse av vad manicken rent ljudmässigt gör, som jag har.


Men notera att de inte hade en dac från Chord och kunde då inte gå hela vägen, eller har jag läst slarvigt?
Ska prova en m-scaler till hösten när lyssningssäsongen drar igång igen. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 06:38

Jo, de körde med den där "Dave" eller va di kallarn.
Nåja, oavsett om tekniken är gammal skåpmat, förfiningar eller nynkande (det kan man ju orera om länge) så är det LJUDLIGA resultatet högst påtagligt.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9599
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav sprudel » 2020-07-14 08:13

Strmbrg skrev:Jo, de körde med den där "Dave" eller va di kallarn.
Nåja, oavsett om tekniken är gammal skåpmat, förfiningar eller nynkande (det kan man ju orera om länge) så är det LJUDLIGA resultatet högst påtagligt.


Gammal skåpmat är det sannolikt inte. Då borde väl någon annan än Rob Watts konstruerat en dylik tingest.
Jag sätter honom i samma division som Öhman ur aspekten välljud.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 08:39

Nej jag tror inte att det är skåpmat. Åtminstone har jag aldrig tidigare hört en sådan förändring i den digitala delen av maskineriet.
Så, ljudmässigt är det inte skåpmat.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57246
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Nattlorden » 2020-07-14 09:25

sprudel skrev:
Strmbrg skrev:Jo, de körde med den där "Dave" eller va di kallarn.
Nåja, oavsett om tekniken är gammal skåpmat, förfiningar eller nynkande (det kan man ju orera om länge) så är det LJUDLIGA resultatet högst påtagligt.


Gammal skåpmat är det sannolikt inte. Då borde väl någon annan än Rob Watts konstruerat en dylik tingest.
Jag sätter honom i samma division som Öhman ur aspekten välljud.


dCS har haft sådan länge och jag hade samma sorts upplevelse av effekten av det vid demo. Prisläget har naturligtvis gjort att det aldrig blivit någon sådan för min del.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Conan » 2020-07-14 09:50

Nattlorden skrev:
sprudel skrev:
Strmbrg skrev:Jo, de körde med den där "Dave" eller va di kallarn.
Nåja, oavsett om tekniken är gammal skåpmat, förfiningar eller nynkande (det kan man ju orera om länge) så är det LJUDLIGA resultatet högst påtagligt.


Gammal skåpmat är det sannolikt inte. Då borde väl någon annan än Rob Watts konstruerat en dylik tingest.
Jag sätter honom i samma division som Öhman ur aspekten välljud.


dCS har haft sådan länge och jag hade samma sorts upplevelse av effekten av det vid demo. Prisläget har naturligtvis gjort att det aldrig blivit någon sådan för min del.


Hör man effekter av en sån där grej i en icke-kontrollerad demo, handlar det troligast om placebo, felbyggda apparater eller nåt fuffens av demonstreraren.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 10:13

Jag skulle nog inte ens försöka bedöma det ljudmässiga av slika manicker på så kallade demos. Åtminstone inte om demon är avsedd som en grund för ett köpbeslut.
Prylarna kostar ju ohemult mycket pengar! Alltså oavsett om det rör sig om en manick från Chord för över 40 papp eller en grunka från DcS för kanske det tredubbla.
Den handlare jag besökte erbjöd mig ett hemlån av M Scalern helt utan formell säkerhet(!)
"Lyssna hemma i lugn och ro och hör av dig sedan", var budskapet. Ytterst generöst.

Jag har under årens lopp tagit hem grejor för bedömning, varvid väldigt mycket har återlämnats. I de flesta fall på grund av att jag inte kunde höra någon väsentlig skillnad mot det jag redan ägde. I några fall på grund av att jag hörde skillnad, men att skillnaden var antingen negativ eller oväsentlig.

Jag spelar emellanåt något "pop/rock-spår" av ren nyfikenhet över vad M Scalern ger på sådan musik. Och, visst, något ger den förvisso, men jag skulle inte rekommendera dem med primär smak för pop och rock att skaffa en M Scaler. Det skall till musik med betydligt mer av akustisk komplexitet och mikrodetaljer för att det skall finnas något att "lyfta fram".

För att dra en bildlig parallell:
En serieruta från Kalle Anka blir inte särskilt mycket annorlunda projicerad i extremhög upplösning. Det finns inte några smådetaljer i bilden som inte syns redan i lågupplöst projicering. Möjligen kan konturlinjerna bli skarpare - om man verkligen zoomar in. Men då ser man ju inte längre helheten, varvid alltsammans blir rätt meningslöst.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Conan » 2020-07-14 12:21

En välkonstruerad CD-spelare för några tusenlappar har all förmåga i världen att lyfta fram alla mikrodetaljer som kan finnas på fonogrammet oavsett musikgenre eller kvalitet på inspelningen. Det som händer när man upplever ljudförbättringar över den nivån är placebo, apparatfel eller nåt annat fuffens.

Ibland måste man bara ta sig själv den "realitets checken". Det finns fina & dyra apparater från till synes seriösa tillverkare som man nästan inte kan föreställa sig skulle sakna vettig funktion, men det ska vara hörbart också och fonogrammet vi matar apparaten med har sina tekniska och inspelningsmässiga begränsningar.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 12:29

Conan skrev:En välkonstruerad CD-spelare för några tusenlappar har all förmåga i världen att lyfta fram alla mikrodetaljer som kan finnas på fonogrammet oavsett musikgenre eller kvalitet på inspelningen. Det som händer när man upplever ljudförbättringar över den nivån är placebo, apparatfel eller nåt annat fuffens.

Ibland måste man bara ta sig själv den "realitets checken". Det finns fina & dyra apparater från till synes seriösa tillverkare som man nästan inte kan föreställa sig skulle sakna vettig funktion, men det ska vara hörbart också och fonogrammet vi matar apparaten med har sina tekniska och inspelningsmässiga begränsningar.


Absolut! :)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Tell
 
Inlägg: 2111
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Tell » 2020-07-14 13:20

Men alltså, att bara skala upp nånting högre än 16/44.1 kan ju inte ge nån skillnad för våra öron på samma sätt som att man skalar upp en 300dpi bild till säg 1000dpi innan man skriver ut den, man ser ingen skillnad för att upplösningen ändå är bortom det våra ögon kan uppfatta. Så OM det nu finns en så stor riktig hörbar skillnad så tror inte jag att det enda den där Chorden gör är att skala upp, den lär göra nåt annat. Vore kul om nån kunde rippa samma signal både före o efter den där apparaten så man kan se/höra vad det är som faktiskt händer.
And also, vad en hifi-tidning skriver ska man ta med en skopa salt, dom vet man ju sen tidigare att dom är jävligt bra på att bullshitta ;)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 13:55

Tell skrev:Men alltså, att bara skala upp nånting högre än 16/44.1 kan ju inte ge nån skillnad för våra öron på samma sätt som att man skalar upp en 300dpi bild till säg 1000dpi innan man skriver ut den, man ser ingen skillnad för att upplösningen ändå är bortom det våra ögon kan uppfatta. Så OM det nu finns en så stor riktig hörbar skillnad så tror inte jag att det enda den där Chorden gör är att skala upp, den lär göra nåt annat. Vore kul om nån kunde rippa samma signal både före o efter den där apparaten så man kan se/höra vad det är som faktiskt händer.
And also, vad en hifi-tidning skriver ska man ta med en skopa salt, dom vet man ju sen tidigare att dom är jävligt bra på att bullshitta ;)


Det finns ju massor att ta del av på neeetet kring denna apparat. Inte minst beträffande hur den fungerar. Videor med Rob Watts, exempelvis.
Jag tänker emellertid inte ägna mig åt att bevisa det jag upplever att den åstadkommer. Jag är inte särskilt beroende av vad andra tycker och tänker om den här manicken.
Det räcker jättebra för min del att bara lyssna på musiken för mig själv här hemma.
:)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav oa51 » 2020-07-14 14:09

Det räcker jättebra för min del att bara lyssna på musiken för mig själv här hemma.

+1
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9599
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav sprudel » 2020-07-14 14:19

oa51 skrev:
Det räcker jättebra för min del att bara lyssna på musiken för mig själv här hemma.

+1


+10
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Conan » 2020-07-14 14:35

sprudel skrev:
oa51 skrev:
Det räcker jättebra för min del att bara lyssna på musiken för mig själv här hemma.

+1


+10


Jo jo, visst, men att bara okritiskt köpa en apparats magiska förmågor och tro att det går att krana ut ännu mer ur fonogrammet än vad som är rimligt att fysiskt anta, öppnar också upp dörren mer än lite på glänt för magiska kablar, strömrenare, apparatfötter, shaktistenar och annan mumbo-jumbo. :?

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Strmbrg » 2020-07-14 14:48

Alltså, för egen del så handlar det om att försöka hitta en rimlig balans mellan nyfikenhet och skepsis.
Det är nog inte det lättaste, men jag försöker.

PS
Var den där balanspunkten hamnar är nog lite individuellt.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Tell
 
Inlägg: 2111
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Hemlånad Chord M Upscaler, dessvärre en påtaglig förbätt

Inläggav Tell » 2020-07-14 14:49

Strmbrg skrev:
Tell skrev:Men alltså, att bara skala upp nånting högre än 16/44.1 kan ju inte ge nån skillnad för våra öron på samma sätt som att man skalar upp en 300dpi bild till säg 1000dpi innan man skriver ut den, man ser ingen skillnad för att upplösningen ändå är bortom det våra ögon kan uppfatta. Så OM det nu finns en så stor riktig hörbar skillnad så tror inte jag att det enda den där Chorden gör är att skala upp, den lär göra nåt annat. Vore kul om nån kunde rippa samma signal både före o efter den där apparaten så man kan se/höra vad det är som faktiskt händer.
And also, vad en hifi-tidning skriver ska man ta med en skopa salt, dom vet man ju sen tidigare att dom är jävligt bra på att bullshitta ;)


Det finns ju massor att ta del av på neeetet kring denna apparat. Inte minst beträffande hur den fungerar. Videor med Rob Watts, exempelvis.
Jag tänker emellertid inte ägna mig åt att bevisa det jag upplever att den åstadkommer. Jag är inte särskilt beroende av vad andra tycker och tänker om den här manicken.
Det räcker jättebra för min del att bara lyssna på musiken för mig själv här hemma.
:)

Har inte så mycket intresse av vad tillverkaren själv säger om den, blir en nypa salt där också. Men några före/efter-lyssningar har jag aldrig sett o det är väl det som är mest intressant imo!
Att du själv skiter i hur grejerna faktiskt funkar vet jag o det är helt fine :) men själv stoppar jag inte i magiska saker i någon kedja utan att veta vad den faktiskt gör. För vet jag vad den gör så finns chansen att jag antingen kan få tag på nåt liknande eller tillomed göra det själv för bråkdelen av priset vettu.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: zorro och 12 gäster