Kör någon fortfarande Squeezebox?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav 2-ch » 2020-04-07 08:44

Jag använder fortfarande squeezebox.
Har en Duet och en Touch.

En tyst dator med LMS är på för det mesta och startar automatiskt om den inte är det.
Musiken spelas antingen från spotify (via spotty), eget från disk eller radio paradise. En radiokanal på nätet där det går att få FLAC.
Ser ingen anledning att byta innan spelarna ger upp.

Eventuellt skulle en rasberry-pi vara av intresse.
Men jag är ingen hacker.
Dessutom vill jag kunna spela min egen musik men har ingen NAS som klarar det.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-07 10:45

Jag ser mig inte heller som nån hacker, men lite har jag hunnit greja med datorer genom åren. Kör man med piCorePlayer och följer instruktionen för installation på deras webbplats (https://www.picoreplayer.org/) så är det inte så svårt. Man behöver en annan dator att sätta ett SD-kort i och ett program för att skriva till det, det står också om i instruktionen. Jag använde min MacBook nu senast.

I piCorePlayer så ligger LMS 7.9.2 installerat. Det jag beskrev i ett tidigare inlägg med att byta till LMS 8 är lite krångligare då man får köra Putty och skriva in några kommandon i ett terminalfönster. Följer man anvisningen är det dock inte heller några konstigheter, jag lyckades på första försöket.

Tidigare körde jag LMS på min server som kör WHS 2011. Jag tyckte det var onödigt att den stod på och drog en massa ström, så jag bytte till en Raspberry Pi. För att ha tillgång till mina egna musikfiler så har jag kopierat dem till en USB-disk som jag kopplat till Raspberryn. Denna disk har jag även delat ut i nätverket, så när jag rippar nya CD i servern kan jag enkelt kopiera filerna till denna USB-disk.

Jag kör med en Raspberry Pi 3B, men köper man nytt i dag ska man nog köpa en 4. Tror att det kommer en del nya funktioner med den, och att den är snabbare. Vill man kan man även använda denna som en spelare, via t.ex. HDMI-utgången eller ett separat kort från t.ex. HiFiBerry. https://www.hifiberry.com/ m.nu, Kjell & Co m.fl. har allt man behöver! :)

Skulle det vara så att dina spelare ger upp i framtiden är det bara att bygga egna av fler Raspberry Pi. Kompletterar man med en liten pekskärm så kan det bli som en Touch.

Avdelningen för Linux/Unix på Squeezebox-forumet har svar på det mesta: https://forums.slimdevices.com/forumdis ... Linux-Unix
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav 2-ch » 2020-04-07 11:30

Är det snabbt nog att bläddra bland mappar/filer på en USB disk?
Hur långa tid tar det att bläddra fram en låt tills den faktiskt låter i högtalarna?

Mitt senaste försök med musik på USB disk gav jag upp på grund av alldeles för långa svarstider.
Men det försöket gjordes på Touch har jag för mig. Den är nog användbar om man har ett 10 tal låtar på USB.
Vilket kan vara praktiskt ibland, men att använda den för musikbiblioteket var inte att tänka på.

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bamsefar » 2020-04-07 17:42

Okej, jag har en Ubuntu server på en Intel NUC8i3BEH, där kör jag LMS och HomeSeer (hemautomatisering) och lite annat smått plock. Den har bara SSDer så accessen är direkt och rapp som 17on - jag har svårt att tro att en pi4 är lika rapp även om man har en SSD ansluten till USB (USB i sig är inte en bromsklots, utan det är disken som man har allt på som kommer avgöra det hela). Men som sagt, SSD till USB3 (Samsung T5?) så borde det duga för de flesta - jag är nörd, så jag har OK på att köra mycket dyrare lösningar till mindre nytta än mitt ego då. :mrgreen:
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bill50x » 2020-04-07 18:09

Om jag nu vill ladda hem och installera LMS 8, hur gör jag då? De länkar jag hittat hittills är till för nördar som vill ha femtielva varianter och möjligheter. Alltså, var hittar jag en nedladdningsbar fil som efter nedladdning bara är att installera (win10)?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bamsefar » 2020-04-07 18:56

Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-07 21:37

2-ch skrev:Är det snabbt nog att bläddra bland mappar/filer på en USB disk?
Hur långa tid tar det att bläddra fram en låt tills den faktiskt låter i högtalarna?

Mitt senaste försök med musik på USB disk gav jag upp på grund av alldeles för långa svarstider.
Men det försöket gjordes på Touch har jag för mig. Den är nog användbar om man har ett 10 tal låtar på USB.
Vilket kan vara praktiskt ibland, men att använda den för musikbiblioteket var inte att tänka på.


Det kortfattade svaret är: Ja, det är tillräckligt snabbt och att det handlar om högst ett par sekunder.

För att utveckla det lite med information och mina förutsättningar så ser det ut så här.
Musiken ligger lagrad på en mekanisk 2,5"-disk (1 TB) ansluten med USB till en Pi 3B.
Mappen med AIFF-filer är på 348 GB, mappen med FLAC på 6,23 GB, sorterat i undermappar \Artist\Album.
Enligt LMS innehåller mitt bibliotek:
Totalt antal spår: 9 981
Totalt antal album: 791
Totalt antal artister: 876
Totalt antal genrer: 51
Total speltid: 691:03:16

När jag testade nu så stod Touch och spelade Radio Paradise.
Jag tog min Ipad Air 3 och satte ett finger på knappen, den låstes upp på mindre än en sekund.
Tryckte på genvägen jag har längst ner för att öppna Ipeng, mindre än en sekund.
Tryckte på knappen för Albumartister, tryckte på en artist, och tryckte på ett album. Tiden beror nog mest på hur länge man funderar på vad man vill lyssna på och hur fingerfärdig man är.
Tryckte på en låt på albumet som jag öppnat, tog 2-3 s innan den började spelades.
Bläddrade till ett album med en annan artist och tryckte på en låt, 1-2 s så spelades den.
Letade reda på ett album från Tidal som inkluderats i biblioteket och tryckte på en låt, 2-3 s till ljud.
Tog fram ett album som låg på Spotify och valde en låt, 2-3 s till ljud.
Valde ett annat album och låt från mina egna filer, 1-2 s kanske.

För mig är det här fullt acceptabelt, men andra kanske har högre krav på hur snabbt det ska gå. Bamsefar verkar ha optimerat lite mer med SSD och så.

När jag körde med LMS på Windowsservern så läste den musikfilerna från en mekanisk 3,5"-disk. Jag upplevde att det tog lite längre tid för första låten att börja spela då, men när disken väl snurrade gick det snabbt att byta låt.

Eftersom jag alltid kört med LMS på en dator har jag aldrig testat att ansluta en USB-disk direkt till en Touch, men det är möjligt att det går segt. Jag använder inte heller pekskärmen, styr i princip alltid med Ipeng i telefon eller padda.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-07 21:44

Bill50x skrev:Om jag nu vill ladda hem och installera LMS 8, hur gör jag då? De länkar jag hittat hittills är till för nördar som vill ha femtielva varianter och möjligheter. Alltså, var hittar jag en nedladdningsbar fil som efter nedladdning bara är att installera (win10)?

/ B

Bamsefar har ju redan svarat på var du hittar filerna. Jag kan bara lägga till att jag installerade den senaste i går på en dator och det var bara att köra installationen som vanligt. Datorn är en Intel NUC med Windows 7 som hade LMS 7.9.2 installerat sen tidigare. Jag körde bara över den och alla inställningar fanns kvar. Jag har kört den som server ett tag tidigare, men nu har jag LMS på den bara för att kunna köra Squeezelite.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bill50x » 2020-04-07 22:37

När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav 2-ch » 2020-04-08 07:50

Mirage skrev:Det kortfattade svaret är: Ja, det är tillräckligt snabbt och att det handlar om högst ett par sekunder.

Tack för en bra förklaring av vad du testat och hur lång tid det tog.

Måste testa själv vilka tider jag verkligen ligger på. Jag vet bara att jag vill att det ska gå snabbare :)
Nu bortser jag från fingerfärdigheten och tankeverksamhet.
Men när jag valt en låt och trycker på play kan det inte gå fort nog, jag har redan en (för mig) lite störande fördröjning.

Det får nog bli en liknande lösning för mig när den magiska röken lämnar Touchen eller något annat sätter stopp för den.
Då kanske SSD diskar blivit både större och mer överkomliga rent ekonomiskt.

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bamsefar » 2020-04-08 08:49

Kanske skall lägga till att jag har ca 1TB med FLAC musik:
Totalt antal spår: 25 770
Totalt antal album: 2 836

Så jag bollar med lite större volym. Därav min överdrivet dyra lösning, och att jag är nörd. Men snabb är det ;-)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav rqu » 2020-04-08 09:59

Jag har en Intel NUC NUC7PJYH som jag kör Fedora på. Den gratis en Intel Pentium Silver J5005 @ 1.50GHz. Uppgraderade precis till LMS 8.0 nu, funkar bra.

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav 2-ch » 2020-04-08 10:10

rqu skrev:Jag har en Intel NUC NUC7PJYH som jag kör Fedora på. Den gratis en Intel Pentium Silver J5005 @ 1.50GHz. Uppgraderade precis till LMS 8.0 nu, funkar bra.

Det är väl som en dyrare variant av Rasberry ?
Kanske med mindre handpåläggning för att få igång det.

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bamsefar » 2020-04-08 18:15

rqu skrev:Jag har en Intel NUC NUC7PJYH


Som fungerar antar jag? Jag har avverkat TVÅ sådana som vägrade starta - efter det vart det en NU8i3BEH. Båda dessa är riktigt snåla på energi - hurtillvida min i3a är snålare än din J5005 vet jag inte - men https://nucblog.net/mätte upp min till lägre effektbehov i alla fall...

Båda är i vilket fall kanon! Framförallt NU7PJYH är kostnadseffektiv. Och jämför man med en pi4 så löser man flera saker parallellt, som kapacitet mot hårddisk (SSD företrädesvis) och boot från densamme, något som verkar vara problem med pi3 och pi4.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav rqu » 2020-04-08 18:52

Bamsefar skrev:
rqu skrev:Jag har en Intel NUC NUC7PJYH


Som fungerar antar jag? Jag har avverkat TVÅ sådana som vägrade starta - efter det vart det en NU8i3BEH. Båda dessa är riktigt snåla på energi - hurtillvida min i3a är snålare än din J5005 vet jag inte - men https://nucblog.net/mätte upp min till lägre effektbehov i alla fall...

Båda är i vilket fall kanon! Framförallt NU7PJYH är kostnadseffektiv. Och jämför man med en pi4 så löser man flera saker parallellt, som kapacitet mot hårddisk (SSD företrädesvis) och boot från densamme, något som verkar vara problem med pi3 och pi4.
Den fungerar väldigt bra. Jag hade tänkt att köpa en annan lite strömsnålare modell först, men Intel hade problem just då med att leverera, den här var det som fanns att få tag på vid den tidpunkten. Men den verkar iofs inte dra så mycket ström heller enligt min UPS. Router switch och server drar enligt min UPS mellan 21 och 27 watt.

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav rqu » 2020-04-08 19:09

Undrar om inte AirPlay-bryggan funkar bättre i LMS-8. Eller så är det bara en tillfällighet.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-08 20:28

Radio Paradise nämndes tidigare i tråden och där har jag reagerat på att det tar rätt lång tid att få igång ljudströmmen för FLAC.

Klockade lite radio nu och fick följande resultat:

RP FLAC: 14 s
RP AAC 320: 8 s
P3 AAC 192: 3 s

Alla ovan startades som favoriter i Ipeng på Ipad.

Startar jag en spelare till i nätverket, som är synkad med de andra, så tar det även då ungefär denna tid innan ljudet kommer tillbaka; fast det har jag inte klockat.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28067
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav PerStromgren » 2020-04-08 21:15

Mirage skrev:Radio Paradise nämndes tidigare i tråden och där har jag reagerat på att det tar rätt lång tid att få igång ljudströmmen för FLAC.

Klockade lite radio nu och fick följande resultat:

RP FLAC: 14 s
RP AAC 320: 8 s
P3 AAC 192: 3 s

Alla ovan startades som favoriter i Ipeng på Ipad.

Startar jag en spelare till i nätverket, som är synkad med de andra, så tar det även då ungefär denna tid innan ljudet kommer tillbaka; fast det har jag inte klockat.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
gonkius
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 2011-02-16
Ort: E-län

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav gonkius » 2020-04-08 22:15

2-ch skrev:Är det snabbt nog att bläddra bland mappar/filer på en USB disk?
Hur långa tid tar det att bläddra fram en låt tills den faktiskt låter i högtalarna?

Mitt senaste försök med musik på USB disk gav jag upp på grund av alldeles för långa svarstider.
Men det försöket gjordes på Touch har jag för mig. Den är nog användbar om man har ett 10 tal låtar på USB.
Vilket kan vara praktiskt ibland, men att använda den för musikbiblioteket var inte att tänka på.


Det verkar som att du försöker köra på ett USB-minne som är kopplad direkt på en touch? Det ska du inte göra, det fungerar inte bra. Musiken ska ligga på en annan server. Själv kör jag numera LMS på en W10 dator med 22k låtar som ligger på en SSD, det mesta i FLAC. Finns ingen fördröjning jag någonsin reflekterat över. Styrning via IR-fjärr eller Orange Squeeze app på telefon/platta.

Noterade att min första Squeezebox (2) passerat 15år, har varit ständigt aktiv sedan dess. Visar tiden i köket med tillägget "Date and Spelled Time" tillägget. (Som parentes var det faktiskt jag som skrev den plug-inen och lämnade sedan över utvecklingen av den internationella versionen till M Herger.) Displayen är lite flammig, kanske dags att plocka fram en ersättare i lådan med reservboxar. Däremot är den inne på tredje strömklumpen, minst... Har numera totalt fyra stycken Squeezeboxar som används i huset (SB2/3 och Touch) + Squeezelite på datorn. När barnen bodde hemma hade de också varsin.
Maskinist på Holodeck 2

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Bamsefar » 2020-04-09 01:54

Kollade upp mätningarna för NUC7PJYH vs NUC8i3BEH - 10w vs <5w - så halva energiförbrukningen. Men detta är så lite så det är tveksamt om det spelar jättestor roll. Och merkostanden för NUC8i3 är såpass hög att man får hålla på bra länge för att tjäna in det på energiförbrukningen antar jag (har inte räknat på det, men 5w lägre förbrukning och ca 1300 sek dyrare - någon kan säkert räkna ut hur lång tid det tar - det är mitt i natten och jag känner inte för att räkna just nu :mrgreen: ).
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 07:02

Läste just att det finns en bugg i SB Radio som man måste åtgärda innan man installerar LMS 8.

https://forums.slimdevices.com/showthre ... uired-quot

Jag har fortfarande 7.9.2 på min Windows-server så jag ska starta det sen och installera på min Radio.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
2-ch
 
Inlägg: 5792
Blev medlem: 2008-05-07
Ort: Stockholm

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav 2-ch » 2020-04-09 07:27

gonkius skrev:Det verkar som att du försöker köra på ett USB-minne som är kopplad direkt på en touch? Det ska du inte göra, det fungerar inte bra.

Jag vet, gjorde ett försök eftersom det vore ganska bra att ha det på det sättet = ingen dator igång.
Men som sagt gick det inte rent praktiskt att använda till annat än några få låtar på USB för Touch. Väntetiden blev fööör lång.
Jag sågade alltså inte USB diskar som mediebärare om du uppfattade det så. Bara på det sätt jag beskrev, direkt kopplad till Touch.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 08:03

Slog på min Radio nyss, den fungerade som vanligt. Körde installationen av patch enligt instruktionen i tråden jag länkade till ovan, funkade fint det med.

Det verkar alltså som att detta problem inte händer med alla Radio, jag har rapporterat i tråden.

Ny Nightly Build på LMS 8 kom i natt. Installerar man denna så kommer man få ett meddelande om att patcha sin Radio.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 08:15

Jag har inte använt Spotty mycket på sistone, bara testat lite med album integrerade i biblioteket. Det verkar dock som att det krånglar för en del, enligt mherger så verkar det som att man nått nån gräns. Står om detta i Spotty 4-tråden med början här: https://forums.slimdevices.com/showthread.php?111923-Announce-Spotty-4-0-integrate-local-library-with-your-Spotify-collection-(LMS-8-)&p=970675&viewfull=1#post970675
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav rqu » 2020-04-09 10:33

Mirage skrev:Slog på min Radio nyss, den fungerade som vanligt. Körde installationen av patch enligt instruktionen i tråden jag länkade till ovan, funkade fint det med.

Det verkar alltså som att detta problem inte händer med alla Radio, jag har rapporterat i tråden.

Ny Nightly Build på LMS 8 kom i natt. Installerar man denna så kommer man få ett meddelande om att patcha sin Radio.
Jag har inga som helst problem med min radio efter att ha gått i ifrån 7.9 till 8.0. Men felet kanske bara uppenbarar sig om man behöver ansluta sig igen mot servern. Det gick däremot utmärkt att patcha radion enligt instruktionen, trots att jag kör 8.0.

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 10:45

Precis så var det för mig med! Tittar du i tråden på Sqeezebox-forumet så ser du att efter mitt inlägg så har mherger skrivit att det är just vid anslutning till en annan server det kan bli problem. Har Radion var ansluten till samma server tidigare så klarar den att återansluta efter uppdatering till LMS 8.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28067
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav PerStromgren » 2020-04-09 11:16

Misuppfattade jag uppstartstiderna, eller tar det ett flertal sekunder för er att få igång en radioström? Här hos mig märks inte tiden, det handlar om under en sekind skulle jag gissa.

Detta både i SB Radio och SB Reciever, wlankopplade mot en NAS (med LMS 7.något) som alltid är igång.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 11:32

Eftersom du bara citerade mitt inlägg, utan att skriva någon egen text, så uppfattade jag ingen fråga tidigare Per.

För de radiokanaler som jag skrev så tar det den tid jag skrev i mitt förra inlägg. Verkar väldigt bra om det går så snabbt med dessa hos dig.

Musikfiler från eget bibliotek eller från Spotify/Tidal startar snabbare, enligt tidigare inlägg.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28067
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav PerStromgren » 2020-04-09 17:54

Mirage skrev:Eftersom du bara citerade mitt inlägg, utan att skriva någon egen text, så uppfattade jag ingen fråga tidigare Per.


Förlåt för det inlägget, mirage! Man ska inte vara lat och skriva på en surfplatta; då kan saker hända som man inte tänkt sig. Givetvis var det meningen att jag skulle skriva något också.... :oops:
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Kör någon fortfarande Squeezebox?

Inläggav Mirage » 2020-04-09 19:53

Surfplatta är bra för att läsa och som fjärrkontroll, men för att skriva är den nästan lika dålig som en telefon! :D

Har du testat med de kanaler och ljudströmmar jag skrev? Går det på nån sekund hos dig så måste jag kolla om jag kan ändra någon inställning...

Kollade igen nu med stoppuret framme, FLAC från Tidal 4 s, RP FLAC 12 s.

För mig är dock detta helt OK, när jag startat en kanal så går den oftast ett bra tag.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster