Här kastar man handsken för att låta sig bli utmanad av den som törs plocka upp denna och eventuellt även daska dig i ansiktet med den efter det att du har lidit en förlust i välljud, eller kanske exakt tvärtom.
Det återstår att se i den spännande batalj som komma ska!
DVD-ai darrar av genuint oro för hur det ska sluta... Han har ju ändå en så väldigt lik anläggning att detta kan bli en Ysterknök där hår klyvs och små faktorer verkligen kan vara avgörande.
Ojoj... Följ den spännande fortsättningen på Ysterknök, bara här på Faktiskt.io!
Jury:
Rulle
Juanth
Radelius
hifikg
Frisk
Observatörer:
Zappa
Joonah
Laila
Datum:
Namnet YsterKnök är dels för att hedra ursprunget, och för att visa på hur jag hoppas att stämningen ska kunna vara samt att skildra det faktum att det brukar bli Knök-fullt i soffan vid liknande tillställningar.
Detta är alltså en sponoff på det tidigare existerande ÖsterGÖK, men då tråden startades av en ej längre verksam person och dessutom har ett namn som ger intryck av att vara låst till öst.
Så känner jag att en ny tråd och ett nytt namn kunde vara på sin plats här

Detta blir potentiellt ett nytt koncept med helt öppen inställning kring ideer på hur aktiviteten ska utformas, kom med förslag!
Utöver detta så ska naturligtvis olika ideal och ideer kring välljud accepteras så ställ gärna upp och visa intresse oavsett vad du har för anläggning.
Jag ser ett extra värde i att många olika synsätt på detta med välljud får möjligheten att samlas, därför hoppas jag att fler kan tänka sig att vara delaktiga som medlem eller jury.
ALLA är välkomna att delta med sin anläggning oavsett typ samt är ytterst välkomna som jury.
Det största hindret är långa avstånd mellan handske-kastare och upplockare så sådant kommer att behöva tas i beaktning.
Regler och tillvägagångssätt:
Allmänt:
-Först och främst ska man vara snäll och konstruktiv i sin bedömning av andras ljud återgivning och allt rörande andra deltagare.
-Detta ÄR en tävling men den ska ske på ett sätt som främjar gott umgänge och att ha roligt, byta kunskap och erfarenheter.
Denna stämning ska på inget vis förhindras av alldeles för inbiten tävlingsanda eller dålig stämning därav.
Utöver dom två tävlande så är där en Jury samt eventuella observatörer, hur många som kan observera bestäms av dom tävlande då det beror på hur mycket plats som finns osv..
-En kul ny grej kan vara att någon tillgängliggör tävlingsspellistan här i tråden efteråt. Kul för dem som inte närvarade, att få veta vad som avlyssnades, ju.
Att utmana eller bli utmanad sker enligt skapelsens vilja på följande vis:
-Den som har handsken blir utmanad av någon, fiktivt: så dyker utmanaren upp och stjäl handsken ur handen på den regerande mästaren samt slänger den hänsynslöst på marken, och med en stinn blick uppmanas handske-innehavaren att försvara sin position.
-Att handske-innehavaren/regerande mästaren själv väljer att kasta den, fiktivt: Med en lätt dask i ansiktet på den som utmanas och med en överlägsen och självsäker attityd är regerande mästare redo att ta sig an världen som ligger under dennes fötter.
-Har någon vunnit 3st gånger i rad så går handsken automatiskt upp i rök (lurig handske detta...) och lämnar den som då får anses vara en stormästare!
Stormästaren kommer sedan inte att se skymten av handsken igen före det att någon av dom övriga medlemmarna utmanar stormästaren på nytt.
När handsken helt magiskt går upp i rök så är det följande som händer:
Den befinner sig i ett parallellt universum där samtliga icke stormästare kan nå den, ta den i sin hand och därefter kasta den framför, eller kanske rent av i fejset på valfri medlem.
Utöver dessa grundläggande och ytterst viktiga samt på inget sätt utsmyckade detaljer, så gäller även följande näst intill oviktigt flum... men även om det kan upplevas oviktigt så gäller detta nedan ändå.

Detaljer om själva tävlingen:
1. Juryn är fem personer stark (så det inte kan bli jämnt) och är dom enda som har giltiga röster, åskådare får närvara så många som de tävlande tillåter.
2. De tävlande väljer 2 låtar var och jurymedlemmarna väljer 1 låt var, summa: 9 låtar. Är låtarna långa så begränsas dem till ca 4-5minuter.
3. Format och signalkälla (CD, Tidal, LP, Spotify, USB osv...) väljs av dom båda tävlande då det till stor del hänger på vad för uppspelnings möjligheter som finns. Olika format kan användas under tävlingen, men samma låt spelas alltid upp från samma format hos båda kombattanterna.
4. Låtarna spelas i samma förutbestämda ordningen hos båda kombattanterna.
Juryn har här ansvar att säkerställa att man själv sitter på så nära samma plats som möjligt för varje låt i båda rummen.
5. Den som valt låten väljer sin avspelningsvolym och övriga juryn lyssnar, ägaren till anläggningen får begränsa ljudnivån om så krävs.
6. Betyg, anläggningarna eller annat relaterat till tävlingen får ej diskuteras mellan jurymedlemmarna under hela tävlingen.
Lyssning hos båda kombattanterna ska vara slutförd och röstningen avklarad innan sådant accepteras.
7. Rösterna samlas in och läses upp en och en, den vinnande är den anläggningen med flest röster.
-För att öka upplösningen en aning så kör vi på konceptet att man har 12 poäng att fördela mellan kombattanterna.
0/12 eller 12/0 är vinst eller förlust med extrem marginal, 6/6 är vinst eller förlust med så liten marginal att det nog lika gärna kunnat vara vilken som helst av kombattanterna som vunnit.
DVD-ai
Fostex
MikeBiker
Shifts
Juanth
Ronnie
Radelius
hifikg
Johan Lindroos
SoleldTHX
Rille
Endast jury:
Ingvar Öhman
Laila
Waginan
FBK
Tobm
Skriv i tråden att och hur du vill vara delaktig så ska jag lägga till dig.
Att vara medlem = ska vara redo att utmana den som har handsken och att utmanas om det är du som har handsken.
Jag tycker även att den som är medlem ska vara redo att ställa upp som jury vid en battle.
Att vara Jury = Du är endast med som jurymedlem och vill inte ställa upp med egen anläggning.
Att vara observatör, bara lyssna/umgås = välkommen i den mån respektive utmanare anser det möjligt med tanke på plats i rum osv...
7/5
7/5
8/4
8/4
Vi kör en omgång till så det blir tre i rad (för jag räknar ju med att vinna

Så nu behöver bara någon komma fram och daska handsken i mitt fejs igen.
När jag pensioneras som stormästare så har vi förhoppningsvis fått så pass bra snurr att utmanarna står på kö och vill utmana varandra och ha trevliga sammankomster hos varandra.
Alla typer av anläggningar är välkomna!
Gällande senaste Ysterknök:
Juanth har kastat handsken i mitt fejs, så det ser ut att bli en drabbning mellan Carlsson Naqref edition och Ino.
Troligtvis kommer detta att bli av nu i höst och som tidigare: skriv i tråden att ni vill vara med som jury så registreras det här nedan!

Jury vid denna drabbning är enligt nedan:
Ronnie
Hifikg
doofus
Radelius
Rille
Observatörer:
OA51
Johan Lindroos
Fostex
Fastställt datum:
Söndag 17/10 kl13
Ronnie
Juanth
IngvarÖhman
Waginan
Alltså en man kort, någon som kan vara med ?!

Fastslaget datum för aktiviteten är:
29/11 -2020
Och vi kommer att starta hemma hos Pontareee kl13 för att därefter styra kossan hem till mig.
Första YsterKnök är avklarat och vinnaren är DVD-ai med 5 av 5 röster och 2,75ggr högre total poäng.