YsterKnök - DVD-ai vs Johan Lindroos, i höst !

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav juanth » 2021-09-21 20:17

oa51 skrev:Hej! Jag är gärna med, kanske bäst att vara observatör om vi blir många på plats. (Juryn prioriteras till bästa lyssningsplatser) Jag kan alla datum men behöver skjuts mellan kombattanterna då jag har slitit av hälsenan och inte kan köra bil förrän i november. Ditresan ordnar jag med, liksom taxi hem.
Dryftar gärna mitt kommande projekt med OA51- kloner, aktivt drivna i kombination med 4-6 LTS B1..... (Inspirerad av AVR7000)
:D


Välkommen! :) (du har strax ett pm)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav juanth » 2021-09-21 20:21

MorganM skrev:Vad har respektive utmanare för anläggning?



Det är ungefär Carlsson/OA51.N och 4 slutna Bremen med CR80s mot DVD:s I64s och 16 Y-basar…. :mrgreen:

David (Goliat) mot David (Johan) :!:
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav DVD-ai » 2021-09-22 07:23

Då är läget som följande:
Ronnie, hifikg, Doofus, radelius, Rille och Johan Lindroos har anmält sig för att deltaga.
Om vi tänker att så kallade "medlemmar" har förtur så ska då Johan ersätta Doofus som jury.
Men jag tänker att vi kanske inte gör så, utan låter Doofus få vara jury då hans ljud preferenser är mindre förutsägbart till min fördel. :)
Jag har dessutom en känsla av att Johan inte kommer att skrika och gråta över detta utan gladligen hänger på som observatör.

Så, då tycks det som att jury för Ysterknök 17/10 blir:
Ronnie
hifikg
Doofus
radelius
Rille

Observatörer:
Johan Lindroos
oa51

Nu ska ni som är jury se till att välja ut ett (1st) musik stycke som ni vill spela.
Och när det gäller signalkälla så behöver detta fastställas av Juanth och mig, men jag misstänker att det lutar åt Tidal ?
Jag har dock möjlighet att spela från valfri streaming tjänst, SACD, CD och USB.

Vad har du för alternativ Juanth ? :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Doofus
 
Inlägg: 913
Blev medlem: 2011-05-29
Ort: Örebro

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Doofus » 2021-09-22 09:47

Givetvis flyttar jag på mig om Johan önskar sitta på panelen.

Men är väldigt glad i ditt förslag!
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Fostex » 2021-09-22 11:36

Är det för sent, eller finns plats för en till observatör? Tänker att Johan och oa51 kan behöva lite hjälp med att observera att allt går rätt till. :D
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav juanth » 2021-09-22 11:45

Fostex skrev:Är det för sent, eller finns plats för en till observatör? Tänker att Johan och oa51 kan behöva lite hjälp med att observera att allt går rätt till. :D


Klart du får plats. Då är vi 10, det är väl ok DVD-ai?

Det går såklart att turas om i sofforna.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav juanth » 2021-09-22 11:52

DVD-ai skrev:Då är läget som följande:
Ronnie, hifikg, Doofus, radelius, Rille och Johan Lindroos har anmält sig för att deltaga.
Om vi tänker att så kallade "medlemmar" har förtur så ska då Johan ersätta Doofus som jury.
Men jag tänker att vi kanske inte gör så, utan låter Doofus få vara jury då hans ljud preferenser är mindre förutsägbart till min fördel. :)
Jag har dessutom en känsla av att Johan inte kommer att skrika och gråta över detta utan gladligen hänger på som observatör.

Så, då tycks det som att jury för Ysterknök 17/10 blir:
Ronnie
hifikg
Doofus
radelius
Rille

Observatörer:
Johan Lindroos
oa51

Nu ska ni som är jury se till att välja ut ett (1st) musik stycke som ni vill spela.
Och när det gäller signalkälla så behöver detta fastställas av Juanth och mig, men jag misstänker att det lutar åt Tidal ?
Jag har dock möjlighet att spela från valfri streaming tjänst, SACD, CD och USB.

Vad har du för alternativ Juanth ? :)


Jag har Qobuz, CD, SACD, USB & spotify, Tidal går väl att ordna om någon som har det kan logga in på mitt nätverk/min dator.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-22 18:03

Fostex skrev:Är det för sent, eller finns plats för en till observatör? Tänker att Johan och oa51 kan behöva lite hjälp med att observera att allt går rätt till. :D


Ja häng på och observera du ! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav DVD-ai » 2021-09-22 18:04

juanth skrev:
DVD-ai skrev:Då är läget som följande:
Ronnie, hifikg, Doofus, radelius, Rille och Johan Lindroos har anmält sig för att deltaga.
Om vi tänker att så kallade "medlemmar" har förtur så ska då Johan ersätta Doofus som jury.
Men jag tänker att vi kanske inte gör så, utan låter Doofus få vara jury då hans ljud preferenser är mindre förutsägbart till min fördel. :)
Jag har dessutom en känsla av att Johan inte kommer att skrika och gråta över detta utan gladligen hänger på som observatör.

Så, då tycks det som att jury för Ysterknök 17/10 blir:
Ronnie
hifikg
Doofus
radelius
Rille

Observatörer:
Johan Lindroos
oa51

Nu ska ni som är jury se till att välja ut ett (1st) musik stycke som ni vill spela.
Och när det gäller signalkälla så behöver detta fastställas av Juanth och mig, men jag misstänker att det lutar åt Tidal ?
Jag har dock möjlighet att spela från valfri streaming tjänst, SACD, CD och USB.

Vad har du för alternativ Juanth ? :)


Jag har Qobuz, CD, SACD, USB & spotify, Tidal går väl att ordna om någon som har det kan logga in på mitt nätverk/min dator.


Då kör vi Qobus och CD tycker jag :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, förslag på datum på sida 1

Inläggav juanth » 2021-09-22 18:28

Om man absolut vill ha en särskild version som bara finns på tex Tidal så får man vara beredd på att logga in med sitt konto.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-23 07:11

juanth skrev:Om man absolut vill ha en särskild version som bara finns på tex Tidal så får man vara beredd på att logga in med sitt konto.


+1
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
tobm
 
Inlägg: 901
Blev medlem: 2008-01-23
Ort: Stockholm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav tobm » 2021-09-25 08:54

Det här låter ju som en supertrevlig aktivitet, hade gärna hakat på men nu är det ju ganska många redan som anmält sitt intresse, och jag insåg precis att jag dessutom är inbokad på annat just kl 13-15 den dagen. Hade gärna lyssnat på de här två systemen, inte minst Juanths (förlåt, DVD-ai!) då jag själv funderar på att uppgradera mina OA-51 till .N-versionen. Johan Lindroos, du får lyssna noga och återrapportera när vi ses. :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav juanth » 2021-09-25 09:23

tobm skrev:Det här låter ju som en supertrevlig aktivitet, hade gärna hakat på men nu är det ju ganska många redan som anmält sitt intresse, och jag insåg precis att jag dessutom är inbokad på annat just kl 13-15 den dagen. Hade gärna lyssnat på de här två systemen, inte minst Juanths (förlåt, DVD-ai!) då jag själv funderar på att uppgradera mina OA-51 till .N-versionen. Johan Lindroos, du får lyssna noga och återrapportera när vi ses. :)


Det finns nog möjligheter att lyssna vid senare tillfälle, .N börjar bli väldigt populära.
Du kan alltid höra av dig till mig för lyssning framöver. :)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Sunde
 
Inlägg: 168
Blev medlem: 2009-01-25

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Sunde » 2021-09-27 09:21

Så kul att ni äntligen kan träffas och knöka lite igen. :) Det är faktiskt en utav få saker som jag saknar med att bo i en större stad - närhet till andra hifi-intresserade. Ta vara på det, ni som har möjlighet!

Det var väldigt längesedan jag var med på något liknande. Hur går en batalj till nuförtiden? Är det fasta platser för juryn hos varje tävlande, eller byter man platser?

En annan fundering är ifall dom tävlande är tillåtna att manipulera inspelningarna fritt? Alltså om det t.ex visar sig att ett utav dom förutbestämda spåren är väldigt basfattigt, är den tävlande tillåten att lägga passande eq för just det spåret? :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-27 19:17

Sunde skrev:Så kul att ni äntligen kan träffas och knöka lite igen. :) Det är faktiskt en utav få saker som jag saknar med att bo i en större stad - närhet till andra hifi-intresserade. Ta vara på det, ni som har möjlighet!

Det var väldigt längesedan jag var med på något liknande. Hur går en batalj till nuförtiden? Är det fasta platser för juryn hos varje tävlande, eller byter man platser?

En annan fundering är ifall dom tävlande är tillåtna att manipulera inspelningarna fritt? Alltså om det t.ex visar sig att ett utav dom förutbestämda spåren är väldigt basfattigt, är den tävlande tillåten att lägga passande eq för just det spåret? :)


Juryn turas om att spela sin egen valda låt och när denna spelas så sitter personen i fråga i mitten och lyssnar.
Samtliga i juryn sitter dessutom så lika som möjligt hos båda kombattanterna, satt man längst till höger under låt 1&2 så gör man det hos nästa person med.
Var och en ansvarar för att ha koll på vart i rummet man satt och vid vilken låt.

Man får inte ändra något under tävlingen och därmed inte heller mellan låtar. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav hifikg » 2021-09-27 19:26

När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav juanth » 2021-09-27 19:30

hifikg skrev:När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?


Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.

Efteråt gjordes en spellista som delades här. (Så att alla kan klaga på låtvalen) :D
Senast redigerad av juanth 2021-09-27 19:33, redigerad totalt 1 gång.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav hifikg » 2021-09-27 19:33

juanth skrev:
hifikg skrev:När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?


Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.


Gott, kan bli så att jag spelar in ett eget kassettband där jag sjunger till en gammal gånglåt...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Sunde
 
Inlägg: 168
Blev medlem: 2009-01-25

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Sunde » 2021-09-27 20:24

DVD-ai skrev:Juryn turas om att spela sin egen valda låt och när denna spelas så sitter personen i fråga i mitten och lyssnar.
Samtliga i juryn sitter dessutom så lika som möjligt hos båda kombattanterna, satt man längst till höger under låt 1&2 så gör man det hos nästa person med.
Var och en ansvarar för att ha koll på vart i rummet man satt och vid vilken låt.

Man får inte ändra något under tävlingen och därmed inte heller mellan låtar. :)

Det första låter vettigt men får man inte ens justera nivån för varje spår nu? 8O :o :)

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav juanth » 2021-09-27 20:38

Sunde skrev:
DVD-ai skrev:Juryn turas om att spela sin egen valda låt och när denna spelas så sitter personen i fråga i mitten och lyssnar.
Samtliga i juryn sitter dessutom så lika som möjligt hos båda kombattanterna, satt man längst till höger under låt 1&2 så gör man det hos nästa person med.
Var och en ansvarar för att ha koll på vart i rummet man satt och vid vilken låt.

Man får inte ändra något under tävlingen och därmed inte heller mellan låtar. :)

Det första låter vettigt men får man inte ens justera nivån för varje spår nu? 8O :o :)


Jo, volymen får justeras av den som valt låt.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Sunde
 
Inlägg: 168
Blev medlem: 2009-01-25

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Sunde » 2021-09-27 20:44

juanth skrev:Jo, volymen får justeras av den som valt låt.

Aha, så bra. :)

På den tiden jag var med och lekte så fick kombattanterna låtarna i förväg och kunde själva bestämma nivå för varje spår som skulle spelas. Jag tror att vid dom allra första bataljerna så var det nog enbart dom tävlande som valde låtar dessutom. Det är ju helt klart roligare när juryn får plocka med egna val.

Det brukar vara kul och intressant för oss på läktaren som inte kan delta, att ta del av spellistan efteråt också. Så det ser jag fram emot! :)

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Ronnie » 2021-09-27 21:15

hifikg skrev:
juanth skrev:
hifikg skrev:När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?


Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.


Gott, kan bli så att jag spelar in ett eget kassettband där jag sjunger till en gammal gånglåt...

Äntligen!

Kermit116
 
Inlägg: 1218
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav Kermit116 » 2021-09-27 21:54

hifikg skrev:
juanth skrev:
hifikg skrev:När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?


Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.


Gott, kan bli så att jag spelar in ett eget kassettband där jag sjunger till en gammal gånglåt...


Som alla vet så ligger Richard Dybecks föräldrahem, Odensvi Prästgård, 13 km väster om Hallstahammar. Vad vore då inte mer lämpligt hifikg än att Du sjöng och spelade in "Gånglåt från Lärsäter" som sagde Dybeck hade som musikalisk förlaga till "Du gamla Du fria". Du kommer att slå alla i Fjollträsk med stor häpnad men framförallt med beundran.

PM:a så ska Du få texten som Svenskt Visarkiv någon gång försett mig med.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-28 07:26

hifikg skrev:
juanth skrev:
hifikg skrev:När ska låten presenteras? I förväg eller inför sittande auditorium?


Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.


Gott, kan bli så att jag spelar in ett eget kassettband där jag sjunger till en gammal gånglåt...


:lol:

Skulle välkomnas!
Om du fick över alstret på CD eller USB sticka, så att vi kan spela det också. :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-28 07:33

Sunde skrev:
juanth skrev:Jo, volymen får justeras av den som valt låt.

Aha, så bra. :)

På den tiden jag var med och lekte så fick kombattanterna låtarna i förväg och kunde själva bestämma nivå för varje spår som skulle spelas. Jag tror att vid dom allra första bataljerna så var det nog enbart dom tävlande som valde låtar dessutom. Det är ju helt klart roligare när juryn får plocka med egna val.

Det brukar vara kul och intressant för oss på läktaren som inte kan delta, att ta del av spellistan efteråt också. Så det ser jag fram emot! :)


Jo detta är ett nytt Knök, här så är reglerna justerade något för att bättre avspegla hur vi vill att det ska fungera. :)
Det känns rimligt att den som valt låt får välja ljudnivå för uppspelning, dessutom lika rimligt att juryn får ta med sig musik som dom är bekanta med.
En intressant faktor är att man kan märka om juryn generellt nöjer sig med lägre ljudnivå hos den ena/kanske inte står ut med samma ljudnivå osv...

Det är inte så hårt detta, vi är ystra när vi knökar och umgänget är >50% av sammankomsten (tycker jag). :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav hifikg » 2021-09-28 07:52

DVD-ai skrev:
hifikg skrev:
juanth skrev:
Sist så tog vi det på plats vill jag minnas.


Gott, kan bli så att jag spelar in ett eget kassettband där jag sjunger till en gammal gånglåt...


:lol:

Skulle välkomnas!
Om du fick över alstret på CD eller USB sticka, så att vi kan spela det också. :D


Jag tar med något i reserv, utifall kassettdäck inte kommit till Stockholm än :mrgreen:
Att själv ställa in rätt volym, i en okänd anläggning, är lite knepigt kan jag föreställa mig.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav DVD-ai » 2021-09-28 07:55

Nja, vägledning fås naturligtvis av ägaren till anläggningen.
Maximal acceptabel nivå med hänsyn tagen till kapacitet, grannar osv... Kan komma att hämma ljudnivån om ägaren till anläggningen vill det. :)

Så det fungerade ypperligt senast!
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav MagnusÖstberg » 2021-09-29 15:28

Kul , hoppas det blir en alldeles underbar afton :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1319
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav oa51 » 2021-09-29 19:50

Hej Magnus. :) Kul att höra av dig. Jag träffade din granne i helgen. Kör du fortfarande bremenbasar? Jag har lite frågor hur man optimerar lådor till dessa........
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26590
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - DVD-ai vs Juanth, datum bestämt: 17/10

Inläggav hifikg » 2021-09-29 21:24

MagnusÖstberg skrev:Kul , hoppas det blir en alldeles underbar afton :)


Julafton?

Apropå det, vilken tid är det som gäller? Har en liten bit att åka o jobb dagen efter.
Edit: Hittade all info på förstasidan, 13 blir utmärkt.
Sitter nöjd :)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster