YsterKnök - DVD-ai vs Johan Lindroos, i höst !

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

YsterKnök - DVD-ai vs Johan Lindroos, i höst !

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 14:49

Detta är tråden om en tillställning vid namn YsterKnök

Här kastar man handsken för att låta sig bli utmanad av den som törs plocka upp denna och eventuellt även daska dig i ansiktet med den efter det att du har lidit en förlust i välljud, eller kanske exakt tvärtom.

____________________________________________________________


Senaste nytt!

Johan Lindroos har tagit upp handsken och ohyffsad som han är så lät han den snudda lite obekvämt vid min kind, detta betyder att "THE fight is on"!
Och han står nu näst på tur, ska han bli den tredje gladiatorn att falla för DVD-ai's yxa eller blir det totalt bakslag ?
Det återstår att se i den spännande batalj som komma ska!

DVD-ai darrar av genuint oro för hur det ska sluta... Han har ju ändå en så väldigt lik anläggning att detta kan bli en Ysterknök där hår klyvs och små faktorer verkligen kan vara avgörande.
Ojoj... Följ den spännande fortsättningen på Ysterknök, bara här på Faktiskt.io!

Jury:
Rulle
Juanth
Radelius
hifikg
Frisk

Observatörer:
Zappa
Joonah
Laila

Datum:

____________________________________________________________


Bakgrud till Ysterknök:
Namnet YsterKnök är dels för att hedra ursprunget, och för att visa på hur jag hoppas att stämningen ska kunna vara samt att skildra det faktum att det brukar bli Knök-fullt i soffan vid liknande tillställningar.
Detta är alltså en sponoff på det tidigare existerande ÖsterGÖK, men då tråden startades av en ej längre verksam person och dessutom har ett namn som ger intryck av att vara låst till öst.
Så känner jag att en ny tråd och ett nytt namn kunde vara på sin plats här :)
Detta blir potentiellt ett nytt koncept med helt öppen inställning kring ideer på hur aktiviteten ska utformas, kom med förslag!
Utöver detta så ska naturligtvis olika ideal och ideer kring välljud accepteras så ställ gärna upp och visa intresse oavsett vad du har för anläggning.

Jag ser ett extra värde i att många olika synsätt på detta med välljud får möjligheten att samlas, därför hoppas jag att fler kan tänka sig att vara delaktiga som medlem eller jury.
ALLA är välkomna att delta med sin anläggning oavsett typ samt är ytterst välkomna som jury.
Det största hindret är långa avstånd mellan handske-kastare och upplockare så sådant kommer att behöva tas i beaktning.


Regler och tillvägagångssätt:

Allmänt:
-Först och främst ska man vara snäll och konstruktiv i sin bedömning av andras ljud återgivning och allt rörande andra deltagare.

-Detta ÄR en tävling men den ska ske på ett sätt som främjar gott umgänge och att ha roligt, byta kunskap och erfarenheter.
Denna stämning ska på inget vis förhindras av alldeles för inbiten tävlingsanda eller dålig stämning därav.
Utöver dom två tävlande så är där en Jury samt eventuella observatörer, hur många som kan observera bestäms av dom tävlande då det beror på hur mycket plats som finns osv..

-En kul ny grej kan vara att någon tillgängliggör tävlingsspellistan här i tråden efteråt. Kul för dem som inte närvarade, att få veta vad som avlyssnades, ju.



Att utmana eller bli utmanad sker enligt skapelsens vilja på följande vis:
-Den som har handsken blir utmanad av någon, fiktivt: så dyker utmanaren upp och stjäl handsken ur handen på den regerande mästaren samt slänger den hänsynslöst på marken, och med en stinn blick uppmanas handske-innehavaren att försvara sin position.

-Att handske-innehavaren/regerande mästaren själv väljer att kasta den, fiktivt: Med en lätt dask i ansiktet på den som utmanas och med en överlägsen och självsäker attityd är regerande mästare redo att ta sig an världen som ligger under dennes fötter.

-Har någon vunnit 3st gånger i rad så går handsken automatiskt upp i rök (lurig handske detta...) och lämnar den som då får anses vara en stormästare!
Stormästaren kommer sedan inte att se skymten av handsken igen före det att någon av dom övriga medlemmarna utmanar stormästaren på nytt.
När handsken helt magiskt går upp i rök så är det följande som händer:
Den befinner sig i ett parallellt universum där samtliga icke stormästare kan nå den, ta den i sin hand och därefter kasta den framför, eller kanske rent av i fejset på valfri medlem.

Utöver dessa grundläggande och ytterst viktiga samt på inget sätt utsmyckade detaljer, så gäller även följande näst intill oviktigt flum... men även om det kan upplevas oviktigt så gäller detta nedan ändå. :lol:


Detaljer om själva tävlingen:
1. Juryn är fem personer stark (så det inte kan bli jämnt) och är dom enda som har giltiga röster, åskådare får närvara så många som de tävlande tillåter.

2. De tävlande väljer 2 låtar var och jurymedlemmarna väljer 1 låt var, summa: 9 låtar. Är låtarna långa så begränsas dem till ca 4-5minuter.

3. Format och signalkälla (CD, Tidal, LP, Spotify, USB osv...) väljs av dom båda tävlande då det till stor del hänger på vad för uppspelnings möjligheter som finns. Olika format kan användas under tävlingen, men samma låt spelas alltid upp från samma format hos båda kombattanterna.

4. Låtarna spelas i samma förutbestämda ordningen hos båda kombattanterna.
Juryn har här ansvar att säkerställa att man själv sitter på så nära samma plats som möjligt för varje låt i båda rummen.

5. Den som valt låten väljer sin avspelningsvolym och övriga juryn lyssnar, ägaren till anläggningen får begränsa ljudnivån om så krävs.

6. Betyg, anläggningarna eller annat relaterat till tävlingen får ej diskuteras mellan jurymedlemmarna under hela tävlingen.
Lyssning hos båda kombattanterna ska vara slutförd och röstningen avklarad innan sådant accepteras.

7. Rösterna samlas in och läses upp en och en, den vinnande är den anläggningen med flest röster.

-För att öka upplösningen en aning så kör vi på konceptet att man har 12 poäng att fördela mellan kombattanterna.
0/12 eller 12/0 är vinst eller förlust med extrem marginal, 6/6 är vinst eller förlust med så liten marginal att det nog lika gärna kunnat vara vilken som helst av kombattanterna som vunnit.

_______________________________________________________________

Här i första inlägget så tänker jag ange dom som idag har angivit intresse för att delta i YsterKnök och även som jurymedlemmar.

Medlemmar:
Pontareee
DVD-ai
Fostex
MikeBiker
Shifts
Juanth
Ronnie
Radelius
hifikg
Johan Lindroos
SoleldTHX
Rille

Endast jury:
Ingvar Öhman
Laila
Waginan
FBK
Tobm
Skriv i tråden att och hur du vill vara delaktig så ska jag lägga till dig.

Att vara medlem = ska vara redo att utmana den som har handsken och att utmanas om det är du som har handsken.
Jag tycker även att den som är medlem ska vara redo att ställa upp som jury vid en battle.

Att vara Jury = Du är endast med som jurymedlem och vill inte ställa upp med egen anläggning.

Att vara observatör, bara lyssna/umgås = välkommen i den mån respektive utmanare anser det möjligt med tanke på plats i rum osv...

____________________________________________________________

Inte fullt så nya nyheter

Ysterknök 17/10-2021, DVD-ai vs Juanth slutade med 5-0 till DVD-ai's fördel, poängen blev enligt följande:
7/5
7/5
7/5
8/4
8/4

Vi kör en omgång till så det blir tre i rad (för jag räknar ju med att vinna :wink: ) och jag kan luta mig tillbaka som stormästare.
Så nu behöver bara någon komma fram och daska handsken i mitt fejs igen.
När jag pensioneras som stormästare så har vi förhoppningsvis fått så pass bra snurr att utmanarna står på kö och vill utmana varandra och ha trevliga sammankomster hos varandra.
Alla typer av anläggningar är välkomna!

Gällande senaste Ysterknök:
Juanth har kastat handsken i mitt fejs, så det ser ut att bli en drabbning mellan Carlsson Naqref edition och Ino.
Troligtvis kommer detta att bli av nu i höst och som tidigare: skriv i tråden att ni vill vara med som jury så registreras det här nedan! :)

Jury vid denna drabbning är enligt nedan:
Ronnie
Hifikg
doofus
Radelius
Rille

Observatörer:
OA51
Johan Lindroos
Fostex

Fastställt datum:
Söndag 17/10 kl13
_________________________________________________________

-2020 år Ysterknök:
För att förtydliga så är nuläget sådant att Jag har kastat handsken och Pontareee har plockat upp denna och således är det vi två som kommer att stå för YsterKnöks första battle.

Jury vid denna drabbning är enligt nedan:
Ronnie
Juanth
IngvarÖhman
Waginan
Alltså en man kort, någon som kan vara med ?! :lol:

Fastslaget datum för aktiviteten är:
29/11 -2020
Och vi kommer att starta hemma hos Pontareee kl13 för att därefter styra kossan hem till mig.

Första YsterKnök är avklarat och vinnaren är DVD-ai med 5 av 5 röster och 2,75ggr högre total poäng.
Senast redigerad av DVD-ai 2022-09-01 10:26, redigerad totalt 92 gånger.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: VästerKnök eller vad vi vill att det ska heta =D

Inläggav hifikg » 2020-02-25 15:04

Skulle man då kunna tänka sig en glidande handske? Jag tänker att någon i Bålsta utmanar i Enköping. Enköping blir utmanad av Västerås, som får en utmaning ännu längre västerifrån. Sen kan man tänka sig att vågen böljar i olika väderstreck för att så småningom återigen hamna i närheten av huvudstaden, eller är det bättre med lokala gökar som hoar i bygderna?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: VästerKnök eller vad vi vill att det ska heta =D

Inläggav Morello » 2020-02-25 15:08

Angående jury så kan det framstå som hyggligt olämpligt med en jury, vilken helt eller delvis består av branschföreträdare.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök eller vad vi vill att det ska heta =D

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 15:13

Morello skrev:Angående jury så kan det framstå som hyggligt olämpligt med en jury, vilken helt eller delvis består av branschföreträdare.


Ange intresse är inte samma sak som att det är beslutat :)
Jag vill ha det nedskrivet någonstans nu när detta tar sin form.

Men nog är det så att i just detta fallet så är eventuell partiskhet ett mindre bekymmer pga att vi båda råkar ha Ingvars konstruktioner, så jag ser det inte som ett bekymmer för denna första Battle.
Dock får pontareee redogöra föf sin syn på att Ingvar Öhman skulle vara med och det får i sådant fall avgöra. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök eller vad vi vill att det ska heta =D

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 15:16

hifikg skrev:Skulle man då kunna tänka sig en glidande handske? Jag tänker att någon i Bålsta utmanar i Enköping. Enköping blir utmanad av Västerås, som får en utmaning ännu längre västerifrån. Sen kan man tänka sig att vågen böljar i olika väderstreck för att så småningom återigen hamna i närheten av huvudstaden, eller är det bättre med lokala gökar som hoar i bygderna?


Allt är tänkbart!
Så tänk gärnet :D :D :D

Jag personligen ser gärna att detta blir något för alla att kunna deltaga i, men samtidigt så är det ju kul om handskan inte hamnar så långt bort att den aldrig kommer att hitta rätt utmanar-kedja igen för att komma rimligt nära dess startpunkt igen.
Sådant här vill jag gärna ha mer inputt om! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Fostex » 2020-02-25 15:30

Heja dig och detta initiativ DVD-ai!
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 15:47

Fostex skrev:Heja dig och detta initiativ DVD-ai!


Tack tack :)

Jag vill att vi ska ha kul tillsammans och kanske även en liten lampa i rumpan att bli klara med evighetens projekt som jag är övertygad om pågår hos många av oss :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 15:56

Jag är gärna med, med min förhållandevis enkla anläggning. (Som iofs kommer att växa och akustikfixas framöver.)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 15:59

juanth skrev:Jag är gärna med, med min förhållandevis enkla anläggning. (Som iofs kommer att växa och akustikfixas framöver.)


Kul!
Jag hoppades på det i och med det vi pratat om tidigare :)

Välkommen att Knöka :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 16:01

DVD-ai skrev:
juanth skrev:Jag är gärna med, med min förhållandevis enkla anläggning. (Som iofs kommer att växa och akustikfixas framöver.)


Kul!
Jag hoppades på det i och med det vi pratat om tidigare :)

Välkommen att Knöka :lol:


Ja precis, tänkte på det. Bra att du tog ett rejält tag i det. :

Edit/ Västerknök? Utgår vi från väster? Varför väderstreck?
Alltså du bor ju i öster men....

Överalltknök?
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 16:04

juanth skrev:
DVD-ai skrev:
juanth skrev:Jag är gärna med, med min förhållandevis enkla anläggning. (Som iofs kommer att växa och akustikfixas framöver.)


Kul!
Jag hoppades på det i och med det vi pratat om tidigare :)

Välkommen att Knöka :lol:


Ja precis, tänkte på det. Bra att du tog ett rejält tag i det. :

Edit/ Västerknök? Utgår vi från väster? Varför väderstreck?


För att hedra dess ursprung, men namnet är inte satt i sten än.
Har du någon ide?! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 16:25

DVD-ai skrev:
juanth skrev:
DVD-ai skrev:
Kul!
Jag hoppades på det i och med det vi pratat om tidigare :)

Välkommen att Knöka :lol:


Ja precis, tänkte på det. Bra att du tog ett rejält tag i det. :

Edit/ Västerknök? Utgår vi från väster? Varför väderstreck?


För att hedra dess ursprung, men namnet är inte satt i sten än.
Har du någon ide?! :)


Jag förstår. Du tänker alltså på VästerGÖK som uppstod i trakterna av Trollhättan. :)
Jag kastar ur mig några förslag iaf
GÖKknök
DöverGÖK
Överalltknök
Vänsterknök (att vänstra, med sin anläggning)
GÖK&Knök
Knök&GÖK
GuldöronKnök

Men ditt namn funkar nog fint också, kan ju inte vara det viktigaste med namnet..Västerknök är kanske Bästerknök :lol:


Ang Gök i folktro från: https://www.nordiskamuseet.se/blogg/fol ... i-sommaren
Ett somrigare ljud än gökens galande är svårt att föreställa sig. Men i den folkliga föreställningsvärlden var det också ett ödesmättat ljud. Ropade göken nära huset varnade den om död. Och väderstrecket man hörde årets första gök ifrån varslade om framtiden, sades det: Södergök är dödergök. Östergök är tröstegök. Nordegök är sorgegök. Västergök är bästergök Den första göken kunde också få frågan...
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 16:28

Västerknök är rätt bra DVD_ai :oops: :D
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17879
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Almen » 2020-02-25 16:30

Pök-GÖK
Bök-GÖK
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Fostex » 2020-02-25 16:46

Vad står då "Knök" för? Alltså som akronym, vad DVD-ai tänkte på har jag nog klart för mig. ;)
Mycket kul - lite tid

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: VästerKnök eller vad vi vill att det ska heta =D

Inläggav pontareee » 2020-02-25 16:55

DVD-ai skrev:
Morello skrev:Angående jury så kan det framstå som hyggligt olämpligt med en jury, vilken helt eller delvis består av branschföreträdare.


Ange intresse är inte samma sak som att det är beslutat :)
Jag vill ha det nedskrivet någonstans nu när detta tar sin form.

Men nog är det så att i just detta fallet så är eventuell partiskhet ett mindre bekymmer pga att vi båda råkar ha Ingvars konstruktioner, så jag ser det inte som ett bekymmer för denna första Battle.
Dock får pontareee redogöra föf sin syn på att Ingvar Öhman skulle vara med och det får i sådant fall avgöra. :)

För min del spelar det absolut ingen roll då Ingvar förhoppningsvis blir en av flera jurymedlemmar samt att som David säger så har vi båda Ingvars skapelser.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 17:08

Fostex skrev:Vad står då "Knök" för? Alltså som akronym, vad DVD-ai tänkte på har jag nog klart för mig. ;)


Är det inte så enkelt som att soffan kan bli knökad, göteborgskans ord för trängsel.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: VästerKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 17:13

juanth skrev:
Fostex skrev:Vad står då "Knök" för? Alltså som akronym, vad DVD-ai tänkte på har jag nog klart för mig. ;)


Är det inte så enkelt som att soffan kan bli knökad, göteborgskans ord för trängsel.


Mitt i prick :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 17:33

Nytt arbetsnamn - YsterKnök

För att det återspeglar väl min ambition med detta, jag hoppas att glada nördar ystert ska trängas i knökfulla soffor och umgås.
DET är det viktigaste för mig, men det betyder inte att tävlingen på något vis är oviktig, neeej då..!
Förstnämnda är ju bara så otroligt mycket viktigare att det vid en första anblick lätt kan tyckas helt överskuggar tävlingen.
Men tävlandet ska ske strikt och enligt dom ej helt fastställda reglerna :)
Senast redigerad av DVD-ai 2020-02-25 17:50, redigerad totalt 1 gång.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav hifikg » 2020-02-25 17:44

Under den andra gökens tävlingsmoment fick ingen säga någonting, allt skulle sägas efter avslutad tävling och juryns utslag. Liiite stelt. En ystrare version vore att alla får uttala sig, som i ett engelskt parlament, med tydliga gillande och ogillanden redan när musiken tonar in. Juryn får visa sig vara tillräckligt professionell för att inte falla för massans tryck. Eller kanske något mellanting :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2709
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Fostex » 2020-02-25 17:54

Bra namntankar!

Får man använda denna gruppering till att bjuda in till andra trevliga och/eller kunskapsutbytande ljudaktiviteter än tävling? Det skulle kunna vara att t.ex. jag bjuder in till en lyssningssession där jag vill ha andras tips på vad jag kan göra för att förbättra ljudet. :)
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav juanth » 2020-02-25 18:42

Hahahaha...@hifikg.. underbart. :lol: ska publiken eller juryn ha peruker?

Ysterknök är jättekul namn.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Ronnie » 2020-02-25 18:52

Vi har utsett DVD-ai som enväldig diktator i den här klubben -om det inte snarare var så att han enligt god sed utsåg sig själv.
Fostex och jag själv har utnämnts till dennes ödmjuka, närmsta rådgivare.

Jag har läst ÖsterGÖKens och MälarGÖSens historia och känner att diktatur är en lovande idé efter att demokrati och anarki testats. Okej! Jag har inte läst hela MälarGÖSens historia och vet mycket lite om dess styrelseskick.

All hail DVD-ai vår enväldige härskare och ledare!
(Jag fiser lite försiktigt i hans ljudanläggnings riktning och ser fram emot kampen mellan honom och pontareee)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav DVD-ai » 2020-02-25 19:07

Hehe, ja diktator kan vara en bra start om det på en gång sägs att det enda som är utan möjlighet att påverka för er alla andra är det faktum att dom tvåförsta reglerna är och förblir stöttepelare i YsterKnök. :)
I övrigt vill jag gärna se detta som något för alla på faktiskt att kunna tycka till om och alla är hjärtligt välkomna. :)

Jag är väldigt upptagen ikväll så en ordentlig revidering och komplett smmanställning i första inlägget kan få dröja till dess.
Men den allmänna stämningen och ambitionen framgår väll sånär och jag hoppas att fler kan vara intresserade av att delta. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav hifikg » 2020-02-25 21:52

Jag är gärna med på första utmaningen om jag får uttrycka mig hela tiden :)
"Buuuuuu... låter sämre än en klockradio!!! Woooowwww!!! Det hade man inte räknat med", när brallorna ramlar ner...
Sitter nöjd :)

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav pontareee » 2020-02-25 23:05

Ronnie skrev:Vi har utsett DVD-ai som enväldig diktator i den här klubben -om det inte snarare var så att han enligt god sed utsåg sig själv.
Fostex och jag själv har utnämnts till dennes ödmjuka, närmsta rådgivare.

Jag har läst ÖsterGÖKens och MälarGÖSens historia och känner att diktatur är en lovande idé efter att demokrati och anarki testats. Okej! Jag har inte läst hela MälarGÖSens historia och vet mycket lite om dess styrelseskick.

All hail DVD-ai vår enväldige härskare och ledare!
(Jag fiser lite försiktigt i hans ljudanläggnings riktning och ser fram emot kampen mellan honom och pontareee)

Det blir skoj, ni får garanterat träffa mina grannar med, dem är snabba att droppa förbi när man spelar för högt enligt dem. DVD-ai är redan bekant med dem sen tidigare, så det ska gå hur bra som helst. :lol:

Frisk
 
Inlägg: 2233
Blev medlem: 2008-10-27

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Frisk » 2020-02-25 23:40

Fostex skrev:Bra namntankar!

Får man använda denna gruppering till att bjuda in till andra trevliga och/eller kunskapsutbytande ljudaktiviteter än tävling? Det skulle kunna vara att t.ex. jag bjuder in till en lyssningssession där jag vill ha andras tips på vad jag kan göra för att förbättra ljudet. :)


Men det låter ju mer som Mälar-GÖS? Fast behöver ju inte betyda att det inte finns en till likande...

Frisk
 
Inlägg: 2233
Blev medlem: 2008-10-27

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Frisk » 2020-02-25 23:43

Jag är väldigt gärna med som åskådare om möjlighet och plats finns! Är datum spikat?

Användarvisningsbild
Ronnie
 
Inlägg: 2987
Blev medlem: 2006-05-26
Ort: Gustavsberg, Stockholm

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav Ronnie » 2020-02-26 07:54

pontareee skrev:
Ronnie skrev:Vi har utsett DVD-ai som enväldig diktator i den här klubben -om det inte snarare var så att han enligt god sed utsåg sig själv.
Fostex och jag själv har utnämnts till dennes ödmjuka, närmsta rådgivare.

Jag har läst ÖsterGÖKens och MälarGÖSens historia och känner att diktatur är en lovande idé efter att demokrati och anarki testats. Okej! Jag har inte läst hela MälarGÖSens historia och vet mycket lite om dess styrelseskick.

All hail DVD-ai vår enväldige härskare och ledare!
(Jag fiser lite försiktigt i hans ljudanläggnings riktning och ser fram emot kampen mellan honom och pontareee)

Det blir skoj, ni får garanterat träffa mina grannar med, dem är snabba att droppa förbi när man spelar för högt enligt dem. DVD-ai är redan bekant med dem sen tidigare, så det ska gå hur bra som helst. :lol:

Just jäklar! Det blir ju jättetrevligt! :lol:

Användarvisningsbild
MikeBiker
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2012-03-03
Ort: Bangla Bredäng

Re: YsterKnök - kom med ideer på hur detta ska utformas

Inläggav MikeBiker » 2020-02-26 12:12

Hej!

Tar gärna en plats som jurymedlem! :D
Jobbar dock mycket konstiga tider och helger, så kan bli svårt för mig att få till det... Har ni kommit överens om något datum?

Mvh Micke

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster