Varför är just bas så himla intressant?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5189
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Varför är just bas så himla intressant?

Inläggav dewpo » 2020-05-31 20:36

MacBruce skrev:... Till det har vi bil- och motorcykel/mopedburna tonåringar — i alla åldrar...

--

Jag brukar ligga och lyssna på de motorcykelburna nattetid när de drar sina repor, Det är underhållande tycker jag :D
Men roligast tycker jag det är att lyssna på de trimmade mopederna, Det väcker glada minnen :wink:

Tyvärr så är det sorgligt ställt med moped trimmar kunskaperna hos dagens ungdom, Dom låter som trötta gräsklippare :evil:
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Varför är just bas så himla intressant?

Inläggav MacBruce » 2020-05-31 20:58

dewpo skrev:
MacBruce skrev:... Till det har vi bil- och motorcykel/mopedburna tonåringar — i alla åldrar...

--

Jag brukar ligga och lyssna på de motorcykelburna nattetid när de drar sina repor, Det är underhållande tycker jag :D
Men roligast tycker jag det är att lyssna på de trimmade mopederna, Det väcker glada minnen :wink:

Tyvärr så är det sorgligt ställt med moped trimmar kunskaperna hos dagens ungdom, Dom låter som trötta gräsklippare :evil:


Ja, det är sorgligt. Om de i stället hade tillbringat några kvällar med fysikläxorna, kanske de åtminstone hade kunnat lära sig att trimma ordentligt... ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Varför är just bas så himla intressant?

Inläggav MacBruce » 2020-05-31 21:10

Perfector skrev:Myggnät hindrar katten från att komma in när han varit ute på natten.


Inte om du monterar in en kattlucka i myggnätet — min salig bror gjorde det, och du lär väl vara händig nog.

Perfector skrev:Omdöme och samförstånd finns.
Men även regel om hur mycket ljud man får tillverka på dag respektive nattid.
Man kan ju hoppas att folk respekterar det.
Angående måsar så är dom en parentes endast i beskrivande syfte.


Jag drar mig till minnes en händelse för inte så länge sedan (i Örebro?). Den blev ganska mycket omskriven i dagspressen: Polisen beslagtog helt sonika audioutrustningen i en bil, då ägaren trots uppmaning att sänka volymen inte gjorde det. De hänvisade till en paragraf i Vägtrafikförordningen, som handlade om "onödigt mycket buller". Enligt den är det den som upplever sig som "störd" som bestämmer, om någon är störande... Har glömt vilken paragraf det var, men den går nog lätt att hitta.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Varför är just bas så himla intressant?

Inläggav Perfector » 2020-05-31 21:20

MacBruce skrev:
Perfector skrev:Myggnät hindrar katten från att komma in när han varit ute på natten.


Inte om du monterar in en kattlucka i myggnätet — min salig bror gjorde det, och du lär väl vara händig nog.

Perfector skrev:Omdöme och samförstånd finns.
Men även regel om hur mycket ljud man får tillverka på dag respektive nattid.
Man kan ju hoppas att folk respekterar det.
Angående måsar så är dom en parentes endast i beskrivande syfte.


Jag drar mig till minnes en händelse för inte så länge sedan (i Örebro?). Den blev ganska mycket omskriven i dagspressen: Polisen beslagtog helt sonika audioutrustningen i en bil, då ägaren trots uppmaning att sänka volymen inte gjorde det. De hänvisade till en paragraf i Vägtrafikförordningen, som handlade om "onödigt mycket buller". Enligt den är det den som upplever sig som "störd" som bestämmer, om någon är störande... Har glömt vilken paragraf det var, men den går nog lätt att hitta.

Där är jag på polisens sida faktiskt :-)
Mer aktion mot buset .
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Varför är just bas så himla intressant?

Inläggav MacBruce » 2020-05-31 21:42

Perfector skrev:
MacBruce skrev:
Perfector skrev:Myggnät hindrar katten från att komma in när han varit ute på natten.


Inte om du monterar in en kattlucka i myggnätet — min salig bror gjorde det, och du lär väl vara händig nog.

Perfector skrev:Omdöme och samförstånd finns.
Men även regel om hur mycket ljud man får tillverka på dag respektive nattid.
Man kan ju hoppas att folk respekterar det.
Angående måsar så är dom en parentes endast i beskrivande syfte.


Jag drar mig till minnes en händelse för inte så länge sedan (i Örebro?). Den blev ganska mycket omskriven i dagspressen: Polisen beslagtog helt sonika audioutrustningen i en bil, då ägaren trots uppmaning att sänka volymen inte gjorde det. De hänvisade till en paragraf i Vägtrafikförordningen, som handlade om "onödigt mycket buller". Enligt den är det den som upplever sig som "störd" som bestämmer, om någon är störande... Har glömt vilken paragraf det var, men den går nog lätt att hitta.

Där är jag på polisens sida faktiskt :-)
Mer aktion mot buset .


Gött! ;-)

P.S. Lade till ett stycke av mitt fruktade "betongbröd" (100% grovmalet rågmjöl, kryddat med ett par mortlade stjärnanisar och 1 tsk mortlade fänkålsfrön) till middagsmenyn. De flesta som har smakat det brukar faktiskt vilja äta det igen, men jag vill inte rekommendera det till någon med dyrbara tandbryggor...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bill50x, Conny och 27 gäster