Bitar är Bitar... Eller?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-03 09:00

Jag gillar inte att grilla. Dels för att jag inte gillar smaken av det, dels för att jag har en märklig egenhet att bli anti mot det mesta som flertalet ägnar sig åt och som blir populärt.
Att grilla är en såndär typisk kill-grej. Samma med att fiska. Jag förstår mig inte på fenomenet mass-intresse.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav sprudel » 2020-08-03 09:42

Menar du att man ägnar sig åt fiske eller grillning med huvudsyftet att ha en grupptillhörighet?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-03 09:43

sprudel skrev:Menar du att man ägnar sig åt fiske eller grillning med huvudsyftet att ha en grupptillhörighet?


Nej det menar jag nog inte. Tror jag.
Snarare att det tycks finnas en kollektiv lockelse att göra det man ser att andra gör.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Morello » 2020-08-03 09:45

Det är nog betydligt fler som steker i panna på spisen än som grillar - du borde således kasta ut hela spisen! :)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-03 09:46

Morello skrev:Det är nog betydligt fler som steker i panna på spisen än som grillar - du borde således kasta ut hela spisen! :)

:lol:
Ja, det har du nog fan rätt i.
Maträtt, åtminstone.
:D
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Tell
 
Inlägg: 2086
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Tell » 2020-08-03 09:54

Du får väl lägga 50kkr på en Hugo Chark också då som samplar upp köttet o ger dig en helt magiskt realistiskt smak. Verkar ju nämligen som du varken har en grill eller DAC som kan hantera en vanlig lågupplöst köttbit eller signal så det smakar o låter som det ska så.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Strmbrg » 2020-08-03 10:18

Tell skrev:Du får väl lägga 50kkr på en Hugo Chark också då som samplar upp köttet o ger dig en helt magiskt realistiskt smak. Verkar ju nämligen som du varken har en grill eller DAC som kan hantera en vanlig lågupplöst köttbit eller signal så det smakar o låter som det ska så.

50? Inte mer? Nä, då tror jag nog att jag avstår.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav goat76 » 2020-08-07 17:09

Tangband skrev:
petersteindl skrev:- - - EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT - - -

NEWS FROM LINN MARKETING:

Exciting new streaming product coming soon
Thursday 6th August, 17:00 BST

Join us for the first Live Launch LinnCast where all will be revealed.

Our best-selling digital streaming product of the decade has been completely revamped for 2020. Join us on 6th August at 17:00 BST to be first to hear about this exciting new development in the Linn DSM range which offers incredible performance and connectivity, all from one box.

We hope you can join us.


SNART ÄR DET DAGS.


Jag gissar att Linn deklarerar att Klass D nu blivit tillräckligt bra och att de går över till den tekniken i alla sina produkter.


Tangband, du hade nästan rätt, Linn har gjort om deras Majik DSM som numera har ett inbyggt klass D-slutsteg. Vi får väl se om det så småningom även kommer i deras högre serier, men hittills har de aldrig haft några slutsteg i Akurate eller Klimax DSM. :)
https://www.linn.co.uk/sources/network- ... #majik-dsm

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Tangband » 2020-08-07 21:49

goat76 skrev:
Tangband skrev:
petersteindl skrev:- - - EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT - - -

NEWS FROM LINN MARKETING:



SNART ÄR DET DAGS.


Jag gissar att Linn deklarerar att Klass D nu blivit tillräckligt bra och att de går över till den tekniken i alla sina produkter.


Tangband, du hade nästan rätt, Linn har gjort om deras Majik DSM som numera har ett inbyggt klass D-slutsteg. Vi får väl se om det så småningom även kommer i deras högre serier, men hittills har de aldrig haft några slutsteg i Akurate eller Klimax DSM. :)
https://www.linn.co.uk/sources/network- ... #majik-dsm


Jo, nya dsm:en sägs ha bättre slutsteg ( klass D av okänd teknik ) än förra majik dsm , som hade chakra steg - en mix av bipolära transistorer och chip-ampen tda 7293.
Det har varit på väg ett tag, men nu verkar klass D ta över hos Linn.

Hela apparaten verkar vara en no-nonsense apparat med det som behövs inbyggt, en 24 bit 192 kHz streamer, försteg , gramofoningång, hörlursutgång och slutsteg på 2*100 watt som verkar perfekt om man vill köra passiva högtalare med maximal prestanda, tex magnepan 3.7 eller Ino. Inte ens biwiring finns :D . Exakt-utgång saknas och det är lite märkligt eftersom den fanns på den förra majik dsm.
Reklamen verkar ju vara rätt ödmjuk

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav petersteindl » 2020-08-07 23:51

goat76 skrev:
Tangband skrev:
petersteindl skrev:- - - EXTRA EXTRA READ ALL ABOUT IT - - -

NEWS FROM LINN MARKETING:



SNART ÄR DET DAGS.


Jag gissar att Linn deklarerar att Klass D nu blivit tillräckligt bra och att de går över till den tekniken i alla sina produkter.


Tangband, du hade nästan rätt, Linn har gjort om deras Majik DSM som numera har ett inbyggt klass D-slutsteg. Vi får väl se om det så småningom även kommer i deras högre serier, men hittills har de aldrig haft några slutsteg i Akurate eller Klimax DSM. :)
https://www.linn.co.uk/sources/network- ... #majik-dsm


Jag lyssnade på Linns Live Launch LinnCast. Det var en stor besvikelse. Inte produkten eller deras teknik, men däremot deras synnerligen amatörmässigt taffliga framförande och totalusla ljud på föreställningen. De behöver repetera en hel del innan de gör nästa framförande. Jag saknar Ivor Tiefenbrun på den punkten. De måste fixa någon som kan hålla i deras ansikte utåt. Det är min uppfattning.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav goat76 » 2020-08-08 00:44

petersteindl skrev:
goat76 skrev:
Tangband skrev:
Jag gissar att Linn deklarerar att Klass D nu blivit tillräckligt bra och att de går över till den tekniken i alla sina produkter.


Tangband, du hade nästan rätt, Linn har gjort om deras Majik DSM som numera har ett inbyggt klass D-slutsteg. Vi får väl se om det så småningom även kommer i deras högre serier, men hittills har de aldrig haft några slutsteg i Akurate eller Klimax DSM. :)
https://www.linn.co.uk/sources/network- ... #majik-dsm


Jag lyssnade på Linns Live Launch LinnCast. Det var en stor besvikelse. Inte produkten eller deras teknik, men däremot deras synnerligen amatörmässigt taffliga framförande och totalusla ljud på föreställningen. De behöver repetera en hel del innan de gör nästa framförande. Jag saknar Ivor Tiefenbrun på den punkten. De måste fixa någon som kan hålla i deras ansikte utåt. Det är min uppfattning.


Jag varken såg (om det nu gick) eller lyssnade på den, men som jag förstod det så var det väl första gången de försökt sig på ett live-sänt event?
Jag antar väl att det inte gick lika smidigt som när Apple kör sina, undrar om något hifi-företag har råd med ett ultra-proffs som presentatör i dessa tider?

Om man inte kan fixa fram någon sådan så bör man nog inte syssla med live-framträdanden, annars blir det ungefär lika taffligt som när en ishockeyklubb från SHL kör en live-presentation. :D

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav petersteindl » 2020-08-08 00:51

goat76 skrev:
petersteindl skrev:
goat76 skrev:
Tangband, du hade nästan rätt, Linn har gjort om deras Majik DSM som numera har ett inbyggt klass D-slutsteg. Vi får väl se om det så småningom även kommer i deras högre serier, men hittills har de aldrig haft några slutsteg i Akurate eller Klimax DSM. :)
https://www.linn.co.uk/sources/network- ... #majik-dsm


Jag lyssnade på Linns Live Launch LinnCast. Det var en stor besvikelse. Inte produkten eller deras teknik, men däremot deras synnerligen amatörmässigt taffliga framförande och totalusla ljud på föreställningen. De behöver repetera en hel del innan de gör nästa framförande. Jag saknar Ivor Tiefenbrun på den punkten. De måste fixa någon som kan hålla i deras ansikte utåt. Det är min uppfattning.


Jag varken såg (om det nu gick) eller lyssnade på den, men som jag förstod det så var det väl första gången de försökt sig på ett live-sänt event?
Jag antar väl att det inte gick lika smidigt som när Apple kör sina, undrar om något hifi-företag har råd med ett ultra-proffs som presentatör i dessa tider?

Om man inte kan fixa fram någon sådan så bör man nog inte syssla med live-framträdanden, annars blir det ungefär lika taffligt som när en ishockeyklubb från SHL kör en live-presentation. :D


Det behövs inget ultraproffs. De kunde inte ens få fram ljudet de första minuterna. Det bara haglade in chattar med No sound! och svar, Sorry, we have problems with the sound. Go to Youtube or Facebook. Inte ens deras kamera hade godkänd upplösning. Det är slarv och dålig förberedelse. Det får helt enkelt inte hända.

Sedan anser jag att deras nya produkt fick alldeles för lite tid eftersom de snackade historia och LP12 skivspelare under lång tid.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav goat76 » 2020-08-08 01:17

petersteindl skrev:
goat76 skrev:
petersteindl skrev:
Jag lyssnade på Linns Live Launch LinnCast. Det var en stor besvikelse. Inte produkten eller deras teknik, men däremot deras synnerligen amatörmässigt taffliga framförande och totalusla ljud på föreställningen. De behöver repetera en hel del innan de gör nästa framförande. Jag saknar Ivor Tiefenbrun på den punkten. De måste fixa någon som kan hålla i deras ansikte utåt. Det är min uppfattning.


Jag varken såg (om det nu gick) eller lyssnade på den, men som jag förstod det så var det väl första gången de försökt sig på ett live-sänt event?
Jag antar väl att det inte gick lika smidigt som när Apple kör sina, undrar om något hifi-företag har råd med ett ultra-proffs som presentatör i dessa tider?

Om man inte kan fixa fram någon sådan så bör man nog inte syssla med live-framträdanden, annars blir det ungefär lika taffligt som när en ishockeyklubb från SHL kör en live-presentation. :D


Det behövs inget ultraproffs. De kunde inte ens få fram ljudet de första minuterna. Det bara haglade in chattar med No sound! och svar, Sorry, we have problems with the sound. Go to Youtube or Facebook. Inte ens deras kamera hade godkänd upplösning. Det är slarv och dålig förberedelse. Det får helt enkelt inte hända.

Sedan anser jag att deras nya produkt fick alldeles för lite tid eftersom de snackade historia och LP12 skivspelare under lång tid.


Hoppas de får till det bättre till nästa gång, annars är det väl bättre att lägga ner den typen av presentationer.

Är det något annat hifi-företag som sysslar med live-presentationer?
Jag kan inte riktigt se att någon i branschen skulle vara tillräckligt stor för att en sådan typ av presentation skulle passa. Den där typen av marknadsföring passar nog bättre för stora företag inom data, telefoni och kanske bilindustrin, tänker jag. :)

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Harryup » 2020-08-08 12:43

Kan tänka mig att som följd av corona kommer det bli standard med företags och produktpresentationer. Support och Q&A möten kan man ju också tänka sig och mera handlarutbildningar på distans. Så bättre att göra det bättre och behålla presentationer.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav petersteindl » 2020-08-08 13:06

Det billigaste marknadsföringssättet att nå ut med ny produkt är just digitalt via Internet. Tippar att kostnaden är 1/20 i jämförelse med annonser World wide. Dessutom når man rätt marknad d v s de som är intresserade av just det varumärket. Det som skall skapa helt nya kunder är nöjda gamla kunder. Övrigt segment får man ta ställning till då det behövs. Coronaviruset speedar upp den moderna marknadsföringsprocessen. Företag som Linn måste anpassa sig. De har redan nyhetsbrev. De bör kunna anpassa sin hemsida för liveframföranden. <sedan tror jag de gör bäst i att tona ner LP12 något till förmån för det nya.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Bitar är Bitar... Eller?

Inläggav Tangband » 2020-08-09 09:27

Harryup skrev:Kan tänka mig att som följd av corona kommer det bli standard med företags och produktpresentationer. Support och Q&A möten kan man ju också tänka sig och mera handlarutbildningar på distans. Så bättre att göra det bättre och behålla presentationer.


Spelaren verkar ju välbyggd inuti. Spolarna på utgången ( klass D förstärkaren ) liknar de som Genelec använder i sina nyare klass D drivna monitorer.
https://darko.audio/2020/08/linns-new-m ... id=1&pid=2

Ser ut att vara ett single chip som möjligen sitter under kretskortet. Tpa 3251 ?
https://www.ti.com/lit/ds/slase40d/slas ... 52FTPA3251

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: hifikg och 17 gäster