Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Strmbrg » 2020-09-13 08:45

Inte världens nödvändigaste köp, men inte jättemycket pengar heller.
Nå, jag har sedan ett antal år enbart kunnat lyssna på musik via strömningstjänster. Först Spotify och numera Tidal.
Några andra "källor" har inte funnits tillgängliga i musikrummet sedan CD-spelaren la av, för kanske fem år sedan.
CD-samlingen har fått vara kvar i bokhyllorna och någon egentlig längtan efter att få spela CD har jag inte alls haft. Tidal fungerar bra och den musik jag har på CD tycks finnas att strömma - i den lilla mån jag ens brytt mig om att undersöka den saken.

Mer utifrån ett "pryl-begär" har jag dock införskaffat en CD-maskin igen. Den är strax under 20 cm bred och ryms alltså i den bokhylla jag har (nån IKEA-historia, jag och produktbeteckningar...).
Namnet på spelaren är dock kort och lätt att komma ihåg: CDII, med efternamnet Tangent.

En dansk "flagga" täcker hela ovansidan av kartongen som den Kina-tillverkade lilla lådan levereras i. Det blir ju nästan lite löjligt. Företaget och de anställda konstruktörerna(?) befinner sig i Danmark och tillverkningen sker i Kina. En jättestor "Dannebrogen" på kartongen gör vad den kan för att få önskad balans på förhållandena. Jag var ute efter en apparat i litet format, till litet pris, med digital utgång. Det finns typ bara den här att "välja" på då.

Som det mesta annat numera så annonserar massor av "butiker" en viss pryl, men bara ett litet fåtal har prylen i sitt eget lager. "Vi kan ta hem..." "Finns i lager hos leverantör..." "Beställ hos oss så skickas varan direkt hem till din dörr inom..."
Jättefint! Jag kan också "ta hem", vad fyller butiken egentligen för funktion - för mig, som kund? De vet ingenting - visst, de kan ofta snacka en massa (tomt) men... De har inte prylarna hemma... Butikerna försvinner en efter en...

Killen på Lars Bengtsson (nystart i liten rörig lokal efter konkurs härom året) sa att de här spelarna har de minsann inte haft några garanti-ärenden på. De är riktigt bra. (Hm...)
Jag nämnde att det är lite mysko att det saknas display på apparaten, men det borde funka ändå.
Att det inte finns display hade han inte tänkt på... 

Av någon anledning så gör spelaren en liten paus mellan spåren. Lyssnar man på en skiva där det inte skall vara tyst mellan spåren så blir det tyst i någon sekund likafullt. Inget stort problem, men att det dessutom "hickar till" efter spårbytet känns märkligt. Alltså det nya spåret startar efter någon sekunds paus, med en halv sekunds ljud, en ytterligare paus, varefter det spelas kontinuerligt fram till nästa spår. Jag läser mig till (dock inte på Tangents hemsida) att det inte är ett exemplar-fel utan ett "normalt fel".
Bortsett från detta så funkar det som det skall. 

Ljudmässigt ser jag ingen anledning att spela CD istället för att strömma. Lite snabbare uppstart av alltsammans är det ju, men så särskilt ont om tid har jag inte, så det där med snabbhet är nog främst en otålighets-fråga. Ungefär som de som måste köra om fast de skall svänga om tvåhundra meter...

Koncentrationsmässigt ser jag dock en fördel med CD. Det var en aspekt som jag inte hade tänkt på innan jag insåg den i praktiken:
Jag hämtar en skiva, skjuter in den i spelaren, sätter mig och lyssnar. UTAN att sitta och fippla med någon form av dator/telefon samtidigt och UTAN att frestas att scrolla omkring på strömningstjänsten för att byta till annan musik, eller testa en annan inspelning av samma (klassiska) verk.

Det där "hickandet" i spårstarten är nog snarare märkligt än störande.

Undrar om "Danmark" ens känner till den "buggen"...

Bild
Senast redigerad av Strmbrg 2020-09-14 20:23, redigerad totalt 2 gånger.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Ted_B » 2020-09-13 08:57

Jag skulle inte stå ut med de felen utan lämna tillbaka den.
Och visst är det så att man ofta sitter och småfipplar med datorn eller byter låt om man strömmar musiken, i med en cd och man lyssnar oftast på hela skivan.

Skickat från min J9210 via Tapatalk
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Strmbrg » 2020-09-13 09:00

Ja, det är jättekonstigt att den beter sig på det där viset. Eller snarare att den saluförs med det beteendet.
Jag har skrivit till Danmark för att få deras kommentar.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En

Inläggav distad » 2020-09-13 11:34

Ted_B skrev:Jag skulle inte stå ut med de felen utan lämna tillbaka den.
Skickat från min J9210 via Tapatalk

Jag skulle inte heller tycka om detta beteendet, utan lämna tillbaka. Men du hade lite bråttom vid köpet så man han inte rekommendera något alternativ.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-13 11:44

Jag hade mycket hellre köpt den här tex. https://hifitorget.se/visa_annons.php/m ... 104969.htm Ny laser, gedigen konstruktion. Finns i Solna.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-13 11:47

Såg nu att du inte får plats med fullbredd viewtopic.php?f=4&t=70810
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-13 12:05

Andra förslag:
https://hifitorget.se/visa_annons.php/c ... 102345.htm
https://www.hifi-punkten.se/produkter/v ... oex-silver Marantz-hd-cd1-demoex-silver
https://www.hifi-punkten.se/produkter/v ... e/pd-501hr Teac cd-spelare/pd-501hr
De har även din nuvarande hoppande CD-spelare. Ring dem och fråga om beteendet är så. Jag rekommenderar den här butiken i Skövde för de är kanon att ha att göra med. De skickar mail om tips på det man köpt och jag blev till och med uppringd av dem när jag handlade där. Har aldrig hänt när man handlat av andra butiker under mina 30år i denna hobby= så ska jag handla något igen och de har något intressant så kommer jag handla där igen.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-13 12:24

Fler förslag https://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=3447&menu=1 Atoll Electronique MD100
https://www.hifiklubben.se/denon-dcd-10 ... ndcd100ps/ DenonDCD-100

Men jag hade valt Marantz:en ovan eller Teace:en
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 13:20

Apparaten återköpt. Inga kommentarer från tillverkaren ännu.
En ännu mindre maskin är nu införskaffad: Pro-ject CD Box S2.
Spännande att se vad som knasar med den!
:D
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-14 14:28

Varför inte köpa en BRA MASKIN direkt?
Den här är ju ännu lättare, under kilot :? Liten plåtlåda med en billig dataavläsare för 4500kr 8O Jisses vad de kan ta betalt för nästan ingenting idag.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 14:56

Jag kan inte på förväg få klart för mig vad som är bra. Ett problem är att CD-spelartester är sällsynta numera. Ett annat är att tester i allmänhet innehåller så otroligt mycket text utan värde för just mig.
Det är bara att prova sig fram...
Pro-jecten uppfyller mina förväntningar och krav såhär långt.
Rätt storlek, inga hyss, inget mekaniskt oväsen.
Alltför mycket pengar bara...
Begagnat vill jag inte chansa på.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav RogerGustavsson » 2020-09-14 14:57

Jag har ett par sådana billiga CD-läsare för dator. De fungerar ju helt ok för att läsa data utan hicka.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 15:30

RogerGustavsson skrev:Jag har ett par sådana billiga CD-läsare för dator. De fungerar ju helt ok för att läsa data utan hicka.

Tack, men nu är Pro-jecten köpt. Det är så bökigt att åka in till stan för att på nytt lämna tillbaks, parkera och trassla, så nu behåller jag den här plåtlådan.
...
Men, vafan!?
Det vibrerar som fasen när jag spelar vissa skivor!
Ren skit detta också tydligen.
Blir retur och så skippar jag detta med CD istället.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32023
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav Bill50x » 2020-09-14 16:24

Strmbrg skrev:Men, vafan!?
Det vibrerar som fasen när jag spelar vissa skivor!
Ren skit detta också tydligen.
Blir retur och så skippar jag detta med CD istället.

Kan vara skivorna som är ocentrerade och därmed obalanserade. Även om dåliga skivor (i det avseendet) alltid är, ja dåliga, så kan det låta olika mycket i olika spelare beroende på hur de är konstruerade.
Du får väl köpa en skivsvarv från Svalander så löser det sig säkert. Eller så köper du en begagnad Linn Ikemi, en sådan är knäpptyst rent mekaniskt.

Bild

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: En "billig" CD-transport med lite "spårbytes-hicka"

Inläggav distad » 2020-09-14 16:42

Strmbrg skrev:
RogerGustavsson skrev:Jag har ett par sådana billiga CD-läsare för dator. De fungerar ju helt ok för att läsa data utan hicka.

Tack, men nu är Pro-jecten köpt. Det är så bökigt att åka in till stan för att på nytt lämna tillbaks, parkera och trassla, så nu behåller jag den här plåtlådan.
...
Men, vafan!?
Det vibrerar som fasen när jag spelar vissa skivor!
Ren skit detta också tydligen.
Blir retur och så skippar jag detta med CD istället.

Jag hade blivit tokig om jag varit i din sits, men jag hade inte heller köpt de produkter du gjort. Du köper sådant som det inte är någon kvalité i. Min gamla DVD spelare Integra DPS-6.9 som låter kanon som transport, kostade 2000kr på rea och den är klart mer kvalite i och tyst. Idag är det inte så längre utan man måste betala mer för att få vettiga grejer. Slopa CD spelningen eller lägg lite mer pengar, tyvärr så är det sant. :roll: Du har mina råd, Marantz:en eller Teac:en om du vill kunna spela plattor igen och slippa skräp. Att de har mage att ta 4500kr för den där lådan är ju ett skämt.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 16:48

Ja jag lägger ner det här nu.
Varför krångla med CD när allt jag har i skivväg x 10.000 finns på Tidal? Över 4000 spänn och inte ens då funkar det bra.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav goat76 » 2020-09-14 17:39

Strmbrg skrev:Ja jag lägger ner det här nu.
Varför krångla med CD när allt jag har i skivväg x 10.000 finns på Tidal? Över 4000 spänn och inte ens då funkar det bra.


Det var väl tråkigt att det inte var bra CD-spelare men kanske är det lika bra, gissningsvis skulle du ändå bara lyssna på CD i ett par veckor för att sedan återgå till smidigheten med streaming.

Det jag däremot tycker du borde se över är möjligheten att rippa dina skivor och bygga upp ditt egna musikbibliotek av de mer välljudande albumen, så att du med samma enkelhet som uppspelning av Tidal även kan lyssna på dessa.

Har du någon dator i hemmet med CD-rom?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav RogerGustavsson » 2020-09-14 17:53

Låter otroligt att CD-läsarna inte fungerar som de ska. Jag har 12 olika läsare för CD/DVD/BlueRay och hittills har endast en fallerat. Efter byte av laser fungerade även den.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav distad » 2020-09-14 18:16

RogerGustavsson skrev:Låter otroligt att CD-läsarna inte fungerar som de ska. Jag har 12 olika läsare för CD/DVD/BlueRay och hittills har endast en fallerat. Efter byte av laser fungerade även den.

Sitter ju billigt skit i mina 4K Ultra HD Blu-ray spelare, Sony billigaste. Ren plast låda och låter när den ska läsa in skivan och seg som sirap är den också. Men jag visste när jag köpte den att kraven inte skulle var höga. Har tyvärr inte råd nu att köpa bättre och vill man ha riktigt bra så kostar det en slant också. Att det är så illa att något för 4500kr är skräp är verkligen illa. Tillverkarna tar jäkligt bra betalt för sin grejer nuförtiden och så står det Made in China också på nästan allt. :roll: Att det var bättre förr är inte svårt att inse.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 18:39

Retur av Pro-jecten avklarad.
De hade en begagnad CD-receiver som uppfyller måttskraven.
Ska bara använda den som drivverk dock.
Bilagor
2920491A-FE24-49AA-8D5B-4661D873B95F.jpeg
2920491A-FE24-49AA-8D5B-4661D873B95F.jpeg (1.9 MiB) Visad 1766 gånger
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav shifts » 2020-09-14 19:11

Gillar de där små Denonminireceiverarna, men har den verkligen digital ut? Min något äldre variant har inte det tyvärr.

Edit: Japp, det har den tydligen. Kul!
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav RogerGustavsson » 2020-09-14 19:40

Jag har två stycken, den till höger tar även DVD.

Bild

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav Calleberg » 2020-09-14 20:14

Strmbrg skrev:Retur av Pro-jecten avklarad.
De hade en begagnad CD-receiver som uppfyller måttskraven.
Ska bara använda den som drivverk dock.



Sådärja, du hamnade rätt till slut. :)
Precis lagom bra.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 20:25

Brrr... undrar hur mycket jitter den spritter ur sig via den optiska utgången...
8O

:D :D :D
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav distad » 2020-09-14 20:47

Mor har också en :) , en två delad,förstärkare för sig och en Cd-spelare. Funkar felfritt. Så som grejer borde funka så länge de kostar en hel del pengar.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 20:48

goat76 skrev:
Strmbrg skrev:Ja jag lägger ner det här nu.
Varför krångla med CD när allt jag har i skivväg x 10.000 finns på Tidal? Över 4000 spänn och inte ens då funkar det bra.


Det var väl tråkigt att det inte var bra CD-spelare men kanske är det lika bra, gissningsvis skulle du ändå bara lyssna på CD i ett par veckor för att sedan återgå till smidigheten med streaming.

Det jag däremot tycker du borde se över är möjligheten att rippa dina skivor och bygga upp ditt egna musikbibliotek av de mer välljudande albumen, så att du med samma enkelhet som uppspelning av Tidal även kan lyssna på dessa.

Har du någon dator i hemmet med CD-rom?

Nä, tror inte det. Jag har en separat CD-drive för anslutning till dator förvisso.
Men, mjö... att ladda in alla CD på hårddisk känns sådär. Jag har nog inte tålamod att katalogisera alltsammans. De står ju bra i sina hyllor för spelning när andan faller på.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Calleberg » 2020-09-14 20:57

Strmbrg skrev:Brrr... undrar hur mycket jitter den spritter ur sig via den optiska utgången...
8O

:D :D :D


App app, inga mörka tankar och grubblerier nu. :D

Dessutom blir det säkert inget jitter kvar när det vispat runt i den där uppskalaren.

Hittils tycker jag ditt testande av CD transporter ligger på rätt nivå. Dvs, kan den läsa skivor? Kan den göra det rimligt tyst? Kan man stampa lite lätt i golvet utan att skivan hoppar, o.s.v

Börja nu inte jiddra om jitter.... :wink:
Rätt vad det är sitter du där i pikosekundträsket med en digitalkabel dyrare än en flaska maltwhiskey, inte bra, inte bra alls. :lol:

/M

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 21:06

Det är lugnt. Jag roar mig bara med att driva med mig själv litegrann.
Jitter eller inte, det som intresserar mig är det ljudliga resultatet.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav jonasp » 2020-09-14 21:17

Att du ens jitter!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Strmbrg » 2020-09-14 21:36

jonasp skrev:Att du ens jitter!


:D
Bara för att... så läste jag att Chords digitalapparater är rejält jitterimmuna. Så nu gäller det att ta reda på huruvida det påståendet stämmer...
Eller skita i't å ba' spisa loss.
:)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: MikeBiker och 18 gäster