Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9639
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-09-14 21:51

Strmbrg skrev:
goat76 skrev:
Strmbrg skrev:Ja jag lägger ner det här nu.
Varför krångla med CD när allt jag har i skivväg x 10.000 finns på Tidal? Över 4000 spänn och inte ens då funkar det bra.


Det var väl tråkigt att det inte var bra CD-spelare men kanske är det lika bra, gissningsvis skulle du ändå bara lyssna på CD i ett par veckor för att sedan återgå till smidigheten med streaming.

Det jag däremot tycker du borde se över är möjligheten att rippa dina skivor och bygga upp ditt egna musikbibliotek av de mer välljudande albumen, så att du med samma enkelhet som uppspelning av Tidal även kan lyssna på dessa.

Har du någon dator i hemmet med CD-rom?

Nä, tror inte det. Jag har en separat CD-drive för anslutning till dator förvisso.
Men, mjö... att ladda in alla CD på hårddisk känns sådär. Jag har nog inte tålamod att katalogisera alltsammans. De står ju bra i sina hyllor för spelning när andan faller på.


Prcis så tycker jag med! :)
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject

Inläggav distad » 2020-09-14 22:18

Johan_Lindroos skrev:
Strmbrg skrev:
goat76 skrev:
Det var väl tråkigt att det inte var bra CD-spelare men kanske är det lika bra, gissningsvis skulle du ändå bara lyssna på CD i ett par veckor för att sedan återgå till smidigheten med streaming.

Det jag däremot tycker du borde se över är möjligheten att rippa dina skivor och bygga upp ditt egna musikbibliotek av de mer välljudande albumen, så att du med samma enkelhet som uppspelning av Tidal även kan lyssna på dessa.

Har du någon dator i hemmet med CD-rom?

Nä, tror inte det. Jag har en separat CD-drive för anslutning till dator förvisso.
Men, mjö... att ladda in alla CD på hårddisk känns sådär. Jag har nog inte tålamod att katalogisera alltsammans. De står ju bra i sina hyllor för spelning när andan faller på.


Prcis så tycker jag med! :)

Jag med! :) Leve CD skivan, hurra hurra :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav jonasp » 2020-09-14 22:22

Strmbrg skrev:
jonasp skrev:Att du ens jitter!


:D
Bara för att... så läste jag att Chords digitalapparater är rejält jitterimmuna. Så nu gäller det att ta reda på huruvida det påståendet stämmer...
Eller skita i't å ba' spisa loss.
:)


Spisa loss är nog det bästa du kan göra- enjoy the music!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Tangent-CD ersatt av Pro-ject ersatt av gammal Denon

Inläggav Ted_B » 2020-09-14 23:41

Det är väl svårt att gå helt fel med en Denon cd-spelare.
Jag har både en dyr, gammal, cd-spelare och en lite nyare, men ändå gammal, dvd-spelare och de låter och fungerar precis som de ska.
The World's Mine Oyster

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster