Qobuz

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav hcl » 2021-04-27 19:58

Harryup skrev:Det är ungefär det här som utspelar sig i denna dialog som gör att jag personligen inte vill ha någon dator som uppspelare i stereon. Däremot kan man ju tänka sig att man väljer musik på en dator och skickar "jobbet" till en streamer.

Ja, det är en överlägsen lösning om man bara är ute efter lyssnandet,
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-04-27 20:12

Baffel skrev:Samma dator som du hade problem med lånad miniDSP?

Nu var det väl i och för sig fler som hade samma problem med Qobuz. Ni som har problem kan väl kolla om ni hittar någon gemensam nämnare. Dator, modell, program, grafikkort osv osv.


Ingen har väl något större problem förutom Roger, men rent allmänt för dem som sitter med laptops eller någon form av Windows-baserad läsplatta med begränsad kapacitet så drar Qobuz applikation onödigt mycket ström ibland.

Personligen använder jag inte ens Qobuz egna program utan testade bara om Windows-appen drog lika mycket kapacitet som den gör för Roger, istället kör jag Linn Kazoo till min streamer, men även om jag skulle använda Qobuz på min PC så är det absolut inte något problem alls då det är en väldigt kraftfull stationär dator.

Qobuz har hittills fungerat i stort sett perfekt för mig. :)

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav matssvensson » 2021-04-27 22:31

goat76 skrev:
radelius skrev:Finns ECM-inspelningar på Qobus?


Aningen OT...

Kan ni som gillar bolaget ECM ge några tips på musik i deras bibliotek som inte är så väldigt gles, något mer "utmanande" och mer komplicerat att få till produktionsmässigt vid mixning?

Steve Tibbets - Exploded View innehåller en del distad gitarr.
Jon Hassell - Power Spot innehåller en hel del processade ljud.
Pat Metheny Group - We Live Here innehåller en del täta partier och gitarr.
Pat Metheny/Ornette Coleman - Song X innehåller en del fria partier.
Art Ensemble of Chicago - The Third Decade titelspåret innehåller några klassiska täta AEOC stökpartier och för övrigt en del syntar.

Några snabba favoriter som kanske delvis uppfyller dina önskemål.

mvh, mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-04-27 22:47

matssvensson skrev:
goat76 skrev:
radelius skrev:Finns ECM-inspelningar på Qobus?


Aningen OT...

Kan ni som gillar bolaget ECM ge några tips på musik i deras bibliotek som inte är så väldigt gles, något mer "utmanande" och mer komplicerat att få till produktionsmässigt vid mixning?

Steve Tibbets - Exploded View innehåller en del distad gitarr.
Jon Hassell - Power Spot innehåller en hel del processade ljud.
Pat Metheny Group - We Live Here innehåller en del täta partier och gitarr.
Pat Metheny/Ornette Coleman - Song X innehåller en del fria partier.
Art Ensemble of Chicago - The Third Decade titelspåret innehåller några klassiska täta AEOC stökpartier och för övrigt en del syntar.

Några snabba favoriter som kanske delvis uppfyller dina önskemål.

mvh, mats


Tack för tipsen, ska ta och lyssna igenom alla dina förslag.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-27 23:11

Nu har What Hi-Fi? testat Qobuz.

OUR VERDICT
The most advanced streaming ecosystem out there, but not necessarily the best value for everyone

FOR
Strong hi-res selection
Eclectic catalogue
Class-leading CD-quality streams

AGAINST
Tidal’s hi-res streams sound better
Considerable gaps in catalogue

Men jag fastnade för en kommentar på recensionen :

A few comments regarding Qobuz from a hifi perspective:

- Qobuz has a terrible quality control, and many of the so-called "masters" that are on the service are actually poor quality digital captures published by the french national library (BNF), from when it had its entire vinyl library digitized by a Belgian company about 5 or 6 years ago. Those BNF titles have been digitized in a a rushed studio, and they sound terrible, even compared to vinyl rips published on Youtube. In practice, the titles released in high resolution are those published by the main music publishers, and they should be roughly be the same for Qobuz and Tidal (or other services, obviously).

https://www.whathifi.com/qobuz/review

Hmm , men rör det sig om så många i Qobuz katalog som kommer från BNF?

Frifrall
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2020-11-24

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Frifrall » 2021-04-27 23:50

Harryup skrev:Det är ungefär det här som utspelar sig i denna dialog som gör att jag personligen inte vill ha någon dator som uppspelare i stereon. Däremot kan man ju tänka sig att man väljer musik på en dator och skickar "jobbet" till en streamer.


Jag tappade tålamodet för drygt ett år sedan och sa i och med det hejdå till Audirvana och precis allt som kräver att jag ens har en dator igång. Köpte mig en Lindemann Limetree Bridge som ju verkligen bara är en brygga, med en enkel och effektiv app där jag har allt samlat som lokala filer, nätradio och streamingtjänst. Det är nog ett av mina bästa inköp någonsin. Det har också fått mig att fundera på varför det finns så få rena nätverksbryggor utan DAC. Det måste ju finnas fler än jag som sitter på en bra DAC utan streamer som vill bli av med datorn i kedjan.

I mitt fall sitter det en så jävla fin DAC i min integrerade att jag inte vill koppla in en streamer analogt då det mesta (i mina öron) låter sämre. Men fan vad jag fick leta innan jag hittade en smidig lösning att köra till digital ingång innan jag snubblade över Lindemann. Raspberry Pi är så klart ett alternativ men jag ville ha något lite mer sofistikerat och plug and play.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Harryup » 2021-04-27 23:55

Finns t.ex. Auralic och Linn också som båda rankas högt.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-04-27 23:58

Baffel skrev:Nu har What Hi-Fi? testat Qobuz.

OUR VERDICT
The most advanced streaming ecosystem out there, but not necessarily the best value for everyone

FOR
Strong hi-res selection
Eclectic catalogue
Class-leading CD-quality streams

AGAINST
Tidal’s hi-res streams sound better
Considerable gaps in catalogue

Men jag fastnade för en kommentar på recensionen :

A few comments regarding Qobuz from a hifi perspective:

- Qobuz has a terrible quality control, and many of the so-called "masters" that are on the service are actually poor quality digital captures published by the french national library (BNF), from when it had its entire vinyl library digitized by a Belgian company about 5 or 6 years ago. Those BNF titles have been digitized in a a rushed studio, and they sound terrible, even compared to vinyl rips published on Youtube. In practice, the titles released in high resolution are those published by the main music publishers, and they should be roughly be the same for Qobuz and Tidal (or other services, obviously).

https://www.whathifi.com/qobuz/review

Hmm , men rör det sig om så många i Qobuz katalog som kommer från BNF?


De tycker MQA låter bättre än motsvarande lossless high res och de kan de väl få tycka. Det är väl en smaksak och det finns ju åtminstone en teoretisk möjlighet att det kan låta olika, men när de skriver att CD-kvalitet låter olika visar det bara hur dåliga de är på att testa. Magiskt tänkande är starkt på den blaskan.

Det där BNF har jag aldrig stött på, tror jag. Finns det exempel?

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-04-28 06:10

Belker skrev:
Baffel skrev:Nu har What Hi-Fi? testat Qobuz.

OUR VERDICT
The most advanced streaming ecosystem out there, but not necessarily the best value for everyone

FOR
Strong hi-res selection
Eclectic catalogue
Class-leading CD-quality streams

AGAINST
Tidal’s hi-res streams sound better
Considerable gaps in catalogue

Men jag fastnade för en kommentar på recensionen :

A few comments regarding Qobuz from a hifi perspective:

- Qobuz has a terrible quality control, and many of the so-called "masters" that are on the service are actually poor quality digital captures published by the french national library (BNF), from when it had its entire vinyl library digitized by a Belgian company about 5 or 6 years ago. Those BNF titles have been digitized in a a rushed studio, and they sound terrible, even compared to vinyl rips published on Youtube. In practice, the titles released in high resolution are those published by the main music publishers, and they should be roughly be the same for Qobuz and Tidal (or other services, obviously).

https://www.whathifi.com/qobuz/review

Hmm , men rör det sig om så många i Qobuz katalog som kommer från BNF?


De tycker MQA låter bättre än motsvarande lossless high res och de kan de väl få tycka. Det är väl en smaksak och det finns ju åtminstone en teoretisk möjlighet att det kan låta olika, men när de skriver att CD-kvalitet låter olika visar det bara hur dåliga de är på att testa. Magiskt tänkande är starkt på den blaskan.

Det där BNF har jag aldrig stött på, tror jag. Finns det exempel?


Hittade detta om BNF hos Qobuz: https://www.qobuz.com/gb-en/label/bnf-c ... bums/68273

Själv tyckte jag det lät olika mellan Tidal och Qobuz på det mesta i CD-kvalitet, vilket jag beskrev åt dig tidigare. Det fanns även ett exempel på ett album där jag faktiskt föredrog MQA-versionen (utan MQA-avkodare) hos Tidal mer än samma(?) master i High-res hos Qobuz. Lyssningsjämför The Beatles låt ”Come Together” (2019 Mix) från Abbey Road (Super Delux Edition), jag upplever främst basen i den låten som något större och ”varmare” på Tidal, vill nästan använda den förbjudna frasen ”det låter mer analogt”! :D

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 07:17

Belker skrev:
Baffel skrev:Nu har What Hi-Fi? testat Qobuz. ...

.[/i]

https://www.whathifi.com/qobuz/review

Hmm , men rör det sig om så många i Qobuz katalog som kommer från BNF?


De tycker MQA låter bättre än motsvarande lossless high res och de kan de väl få tycka. Det är väl en smaksak och det finns ju åtminstone en teoretisk möjlighet att det kan låta olika, men när de skriver att CD-kvalitet låter olika visar det bara hur dåliga de är på att testa. Magiskt tänkande är starkt på den blaskan.

Det där BNF har jag aldrig stött på, tror jag. Finns det exempel?


What Hi-Fi har visat sig vara mycket duktiga på att höra skillnad i ljud mellan olika pryttlar, här RCA- kablar
viewtopic.php?f=9&t=71266&hilit=RCA+test

Det intressanta tycker jag var det jag klistrade in om BNF, men kom ihåg att det är en persons kommentar. Om det stämmer? Kanske, kanske inte. :)

Edit. Aha! Gjorde en sökning på han som skriv kommentaren: EricLeRouge. Då dök detta upp:

https://soundcloud.com/user-382829372

Han ( de?) tillhandahåller en app för nedtankning av musik. Syfte därmed att skriva kommentarer om Qobuz oklart. :)

Denna app:
Bilagor
shot_2021-04-28_07-41-20.png
shot_2021-04-28_07-41-20.png (297.91 KiB) Visad 3516 gånger
Senast redigerad av Baffel 2021-04-28 07:54, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 07:52

Jaha, finns det regionala skillnader i utbudet från Qobuz:

Plus Qobuz has regional artist limitations. The US account had much fewer artists which I was interested in when compared to the European account.
Sidan 2
https://www.head-fi.org/threads/sound-q ... 715/page-2

Varför skulle Qobuz ha dessa skillnader?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-04-28 08:05

EricLeRouge Är ju bara en användare på den (svenska) tjänsten Soundcloud.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 08:11

Aha, så kan det vara. Det där Soundcloud vet jag ej vad det är. Du har säkert rätt. I vilket fall så kvarstår att en persons kommentar om en del av Qobuz katalog ska man ta med en nypa salt :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-04-28 08:43

Baffel skrev:Jaha, finns det regionala skillnader i utbudet från Qobuz:

Plus Qobuz has regional artist limitations. The US account had much fewer artists which I was interested in when compared to the European account.
Sidan 2
https://www.head-fi.org/threads/sound-q ... 715/page-2

Varför skulle Qobuz ha dessa skillnader?


Blir du verkligen förvånad av att utbudet skiljer sig åt regionalt, olika avtal behöver självklart skrivas med en massa distributörer världen över. I USA är det relativt enkelt då det handlar om färre distributörer över en stor region, men Europa är ett riktigt ormbo där länder ibland har individuella distributörer eller gruppvis som det ofta är i Norden.

Detta gäller alla aktörer oavsett om de heter Spotify, Tidal, Qobuz, Netflix eller något annat. :)

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 08:49

Nä, det blev jag väl i och för sig inte. Det som är intressant för oss i Sverige är väl hur pass stor del av kakan Qobuz tar av den amerikanska marknaden och hur det i sin tur påverkar deras ekonomi. Användare av Qobuz vill ju såklart att de ska fylla på med så mycket som möjligt. Till det krävs ekonomiska resurser.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-04-28 15:06

Utbudet skiljer sig åt beroende på region även för andra strömningstjänster. Flera favoriter i t.ex. Tidal har blivit borttagna med hänvisning till region. En del album finns är bara spelbara i USA och liknande. Lite märkligt är att det ofta är artister som vara döda i 20-30 år som helt plötsligt inte får spelas i Europa. Nu har de dykt upp som spelbara i Qobuz men inte i Tidal eller tvärtom. Vissa låtar är bara i mp3 hos Qobuz t.ex. några Hansson de Wolfe United.

Nu är det förstås inte bara jag som tycker det är märkligt med den höga processoranvändningen. En sökning på Internet ger alla möjliga svar, inte bara rörande Windows utan även iOS och Roon. I mitt fall är det samma sak i båda mina Windows 10 maskiner, stationär som platta. Processoranvändandet pendlar hela tiden och ibland drar det även igång grafikkretsarna. Minimerar man Qobuz till aktivitetsfältet lugnar det ner sig direkt men då har man ingen kontroll över vad man spelar eller kan inte leta reda på något att spela. Tidal eller Spotify gör inget sådant i sina desktopappar. Utan visning av Qobuz-grafiken, taktar datorn ner sig ändå ner mot 150 MHz. Med grafiken uppe och start av ny låt taktas det upp till 3.3-4 GHz!

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav solhaga » 2021-04-28 15:38

Använda exempelvis Roon Remote i en iPad/iPhone?

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Harryup » 2021-04-28 16:41

Utbudet är inte er skivsamling, det kommer variera över tid ifrån alla tjänster.
Vill man ha något statiskt så köper man skivorna eller filerna.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-04-28 18:41

Så här ser lasterna ut vid körning av Qobuz desktopapp, överst med grafik uppe som vanligt, nedtill när man lägger ner appen i aktivitetslisten. Ser ut som att antivirus aktiveras en del med full grafik.
Bilagor
qobuz hög låg.jpg
qobuz hög låg.jpg (994.93 KiB) Visad 3394 gånger

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-04-28 18:45

Så här ser lasterna ut vid körning av Qobuz desktopapp, överst med all grafik uppe som vanligt, nedtill när man lägger ner appen i aktivitetslisten. Ser ut som att antivirus aktiveras en del med full grafik. Vad innebär det där med GPU 0 - 3D?

qobuz h l.jpg
qobuz h l.jpg (994.93 KiB) Visad 3391 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav hifikg » 2021-04-28 18:49

Baffel skrev:Aha, så kan det vara. Det där Soundcloud vet jag ej vad det är. Du har säkert rätt. I vilket fall så kvarstår att en persons kommentar om en del av Qobuz katalog ska man ta med en nypa salt :)


Soundcloud är ett youtube för musik o bara musik, du kan sjunga en stump o försöka sprida den via Soundcloud o kanske hoppas på att bli upptäckt också, eller t o m ta ett par spänn för besväret. Amatörer (kan vara väldigt bra) alltså, inga etablerade artister. Ingen konkurrent till Qobuz.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-04-28 19:03

matssvensson skrev:
goat76 skrev:
radelius skrev:Finns ECM-inspelningar på Qobus?


Aningen OT...

Kan ni som gillar bolaget ECM ge några tips på musik i deras bibliotek som inte är så väldigt gles, något mer "utmanande" och mer komplicerat att få till produktionsmässigt vid mixning?

Steve Tibbets - Exploded View innehåller en del distad gitarr.
Jon Hassell - Power Spot innehåller en hel del processade ljud.
Pat Metheny Group - We Live Here innehåller en del täta partier och gitarr.
Pat Metheny/Ornette Coleman - Song X innehåller en del fria partier.
Art Ensemble of Chicago - The Third Decade titelspåret innehåller några klassiska täta AEOC stökpartier och för övrigt en del syntar.

Några snabba favoriter som kanske delvis uppfyller dina önskemål.

mvh, mats


Fast det var inte ECM rakt igenom på de exemplen....

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-04-28 21:13

Baffel skrev:Det intressanta tycker jag var det jag klistrade in om BNF, men kom ihåg att det är en persons kommentar. Om det stämmer? Kanske, kanske inte. :)


Nu har jag luskat lite i vad BnF är...

BnF Collection (Bibliothèque nationale de France)

The National Library of France, the world's largest library, is digitizing its sound archives. This exceptional collection brings together all the sound production broadcast in France since the beginnings of sound capture between 1900 and 1963. The public thus has access to no less than seven collections bringing together the treasures of French musical heritage in classical music. , jazz and blues, international variety, world music, spoken documents or even children's music. More than 100,000 titles are thus made available on download and streaming sites for the vastest background sound. A successful technological challenge for the BnF.




Att Qobuz tillhandahåller även denna kollektion från det franska uppslagsverket utöver de vanliga officiella albumen skadar nog ingen, det är bara ett komplement till de vanliga skivsläppen och är märkta med loggan "BnF" på omslagen. Något för dem som gillar gammal musik från åren 1900-1963 och vill ha med den genuina känslan som vinylknastret bidrar med. :)

Här är ett exempel med skivan Kind of Blue med Miles Davis, kan ni urskilja de två BnF-versionerna? :wink:
Miles Davis Kind of Blue Qobuz.png
Miles Davis Kind of Blue Qobuz.png (1.69 MiB) Visad 3358 gånger

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-04-28 21:24

Det var väl en jättebra kulturgärning!

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 21:30

goat76 skrev:
Baffel skrev:Det intressanta tycker jag var det jag klistrade in om BNF, men kom ihåg att det är en persons kommentar. Om det stämmer? Kanske, kanske inte. :)


Nu har jag luskat lite i vad BnF är...

BnF Collection (Bibliothèque nationale de France)

The National Library of France, the world's largest library, is digitizing its sound archives. This exceptional collection brings together all the sound production broadcast in France since the beginnings of sound capture between 1900 and 1963. The public thus has access to no less than seven collections bringing together the treasures of French musical heritage in classical music. , jazz and blues, international variety, world music, spoken documents or even children's music. More than 100,000 titles are thus made available on download and streaming sites for the vastest background sound. A successful technological challenge for the BnF.




Att Qobuz tillhandahåller även denna kollektion från det franska uppslagsverket utöver de vanliga officiella albumen skadar nog ingen, det är bara ett komplement till de vanliga skivsläppen och är märkta med loggan "BnF" på omslagen. Något för dem som gillar gammal musik från åren 1900-1963 och vill ha med den genuina känslan som vinylknastret bidrar med. :)

Här är ett exempel med skivan Kind of Blue med Miles Davis, kan ni urskilja de två BnF-versionerna? :wink:
Miles Davis Kind of Blue Qobuz.png


Det var intressant . Bra jobbat goat76!

Håller med Belker, en kulturgärning.

Herr EricLeRouge är uppenbarligen en gnällig dysterkvist. :) En gnällig dysterkvist som dessutom målade fan på väggen.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Baffel » 2021-04-28 21:37

hifikg skrev:
Baffel skrev:Aha, så kan det vara. Det där Soundcloud vet jag ej vad det är. Du har säkert rätt. I vilket fall så kvarstår att en persons kommentar om en del av Qobuz katalog ska man ta med en nypa salt :)


Soundcloud är ett youtube för musik o bara musik, du kan sjunga en stump o försöka sprida den via Soundcloud o kanske hoppas på att bli upptäckt också, eller t o m ta ett par spänn för besväret. Amatörer (kan vara väldigt bra) alltså, inga etablerade artister. Ingen konkurrent till Qobuz.


Ser man på. Så lärde man (jag) sig något nytt. :)

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Kralle » 2021-04-30 18:30

Kobuss
20210430_182813.jpg
20210430_182813.jpg (235.97 KiB) Visad 3273 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav hifikg » 2021-05-03 01:19

Se där ja, jag kanske inte behöver byta leverantör...

https://hitsdailydouble.com/news&id=326262&title=APPLE-GOING-HI-FI?&redirect=mobile
Sitter nöjd :)

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Kralle » 2021-05-04 19:11

Kralle skrev:Går det, liksom hos Spotify, att filtrera på skivbolag?
Belker skrev:Ja.

Jag fattar inte. Försöker söka fram album med Prokofiev utgivna på BIS.
Man kan ange BIS i sökrutan och välja Label. Då visas album från BIS men sen kan man inte sortera vidare. Eller?
Använder Qobuz program under PC.

Kralle
 
Inlägg: 1508
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Kralle » 2021-05-04 20:54

Skickade frågan till supporten. Enligt deras hemsida så är det en funktionalitet som historiskt har funnits.
https://www.qobuz.com/us-en/search

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: eljulio, Fytrius och 10 gäster