Qobuz

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9599
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav sprudel » 2021-05-19 21:40

Bill50x skrev:
sprudel skrev:Intressant är att album finns i flera versioner på Qobus, och i olika upplösningar. Jättekul att leka med. :)

Är det enkelt att hitta denna information eller måste man klicka sig ner i flera lager?

/ B


Ta fram albumet, så finns där en liten ruta [more] där visas upplösningen, om det är en äldre utgåva, eller remastrad osv.
Om du väljer album så ser du att det finns mängder av ”samma” album
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-05-20 13:19

AndersHa skrev:Hej,

Efter lyssning mellan Tidal och Qobuz bytte jag direkt till Qobuz. "Allt" låter bättre med Qobuz. Jag blev överraskad över skillnaden. Men lite svårt att peka på vad det är. Har det att göra med dithering tro?

Läste en del i tråden men hittar ingen direkt förklaring på det. En del ligger nog i min okunskap kring hur dithering används. Jag trodde att ex Qobuz och andra som ex Tidal gör någon typ av dithering på allt material de lägger upp och att det kan vara skillnader i hur dithering görs som jag hör. Kan det vara så eller är jag helt ute o cyklar..?

När jag bytt till Qobuz provade jag deras egna windowsapp jämfört med Audirvana. Men hör ingen skillnad. Har visserligen inte gjort en kritisk lyssning, men det verkar inte vara någon större skillnad mellan dessa spelare. Ska tillägga att jag använde Audirvana för Tidal tidigare. Utan uppsampling. Kör i NOS-läge via USB till Pontus II.

/Anders


Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?

Dither ska normalt inte höras men ända finns det en hel uppsjö olika typer av dithers, och även varianter med och utan noise-shaping vilka är tänkta att flytta ditherbruset till frekvensområden som är ännu svårare att höra.
Varför alla dessa olika typer existerar kan man ju undra över om nu dither ändå är omöjligt att höra, inte för att ljudet av dither i sig är det väsentliga utan hur det påverkar de hörbara problemen som dither motverkar. :)

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3363
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav eljulio » 2021-05-20 19:14

Jag testar också Qobuz nu och är också inne på att det låter bättre. Rätt tydlig skillnad jämfört Tidal och framförallt Spotify. Däremot vet jag inte om appen imponerar så mycket med hänsyn till användarvänlighet. Där är Spotify klart bäst.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Tangband » 2021-05-20 19:23

goat76 skrev:
AndersHa skrev:Hej,

Efter lyssning mellan Tidal och Qobuz bytte jag direkt till Qobuz. "Allt" låter bättre med Qobuz. Jag blev överraskad över skillnaden. Men lite svårt att peka på vad det är. Har det att göra med dithering tro?

Läste en del i tråden men hittar ingen direkt förklaring på det. En del ligger nog i min okunskap kring hur dithering används. Jag trodde att ex Qobuz och andra som ex Tidal gör någon typ av dithering på allt material de lägger upp och att det kan vara skillnader i hur dithering görs som jag hör. Kan det vara så eller är jag helt ute o cyklar..?

När jag bytt till Qobuz provade jag deras egna windowsapp jämfört med Audirvana. Men hör ingen skillnad. Har visserligen inte gjort en kritisk lyssning, men det verkar inte vara någon större skillnad mellan dessa spelare. Ska tillägga att jag använde Audirvana för Tidal tidigare. Utan uppsampling. Kör i NOS-läge via USB till Pontus II.

/Anders


Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?

Dither ska normalt inte höras men ända finns det en hel uppsjö olika typer av dithers, och även varianter med och utan noise-shaping vilka är tänkta att flytta ditherbruset till frekvensområden som är ännu svårare att höra.
Varför alla dessa olika typer existerar kan man ju undra över om nu dither ändå är omöjligt att höra, inte för att ljudet av dither i sig är det väsentliga utan hur det påverkar de hörbara problemen som dither motverkar. :)


Det där verkar ju stämma eftersom de rapporter jag fått från min bekantskapskrets visar på att TIDAL ibland låter en smula sämre än Cd-original rippat till FLAC, och att det inte alltid beror på olika masters.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Tangband » 2021-05-20 19:25

eljulio skrev:Jag testar också Qobuz nu och är också inne på att det låter bättre. Rätt tydlig skillnad jämfört Tidal och framförallt Spotify. Däremot vet jag inte om appen imponerar så mycket med hänsyn till användarvänlighet. Där är Spotify klart bäst.


Ja, det enda som fattas för Spotify är nog bättre ljudkvalitet.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-05-20 19:35

Ge gärna exempel på där ni hör skillnad mellan Qobuz och Tidal/Spotify Hifi. Samma master, samma bitrate. Om skillnad finns på riktigt är det enkelt att bevisa med en spektrumanalys.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22702
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-05-20 19:45

Kunde du tanka ner filer från Tidal och Qobuz? Jag spelade in i datorn men det blir inte hundra. Se viewtopic.php?p=2180663#p2180663

Har CDn och den kan rippas.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-05-20 19:52

Tangband skrev:
goat76 skrev:
AndersHa skrev:Hej,

Efter lyssning mellan Tidal och Qobuz bytte jag direkt till Qobuz. "Allt" låter bättre med Qobuz. Jag blev överraskad över skillnaden. Men lite svårt att peka på vad det är. Har det att göra med dithering tro?

Läste en del i tråden men hittar ingen direkt förklaring på det. En del ligger nog i min okunskap kring hur dithering används. Jag trodde att ex Qobuz och andra som ex Tidal gör någon typ av dithering på allt material de lägger upp och att det kan vara skillnader i hur dithering görs som jag hör. Kan det vara så eller är jag helt ute o cyklar..?

När jag bytt till Qobuz provade jag deras egna windowsapp jämfört med Audirvana. Men hör ingen skillnad. Har visserligen inte gjort en kritisk lyssning, men det verkar inte vara någon större skillnad mellan dessa spelare. Ska tillägga att jag använde Audirvana för Tidal tidigare. Utan uppsampling. Kör i NOS-läge via USB till Pontus II.

/Anders


Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?

Dither ska normalt inte höras men ända finns det en hel uppsjö olika typer av dithers, och även varianter med och utan noise-shaping vilka är tänkta att flytta ditherbruset till frekvensområden som är ännu svårare att höra.
Varför alla dessa olika typer existerar kan man ju undra över om nu dither ändå är omöjligt att höra, inte för att ljudet av dither i sig är det väsentliga utan hur det påverkar de hörbara problemen som dither motverkar. :)


Det där verkar ju stämma eftersom de rapporter jag fått från min bekantskapskrets visar på att TIDAL ibland låter en smula sämre än Cd-original rippat till FLAC, och att det inte alltid beror på olika masters.


Tidal låter absolut inte dåligt och jag kan inte påstå att jag hört någon större skillnad jämfört med musiken på min NAS, jag har dock aldrig gjort några större jämförelser då jag uppfattat ljudet som hyfsat likvärdigt.
I de jämförelser jag gjorde mellan Tidal och Qobuz så föredrog faktiskt den senaste mastern av Abbey Road på Tidal före den högupplösta på Qobuz. Basen hade mer "kropp" på vad jag tror var den nedsamplade MQA-versionen hos Tidal vilket jag föredrog.
På det mesta har jag dock föredragit ljudet hos Qobuz och var en av anledningarna till bytet av streamingtjänst.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2021-05-20 20:21

Belker skrev:Ge gärna exempel på där ni hör skillnad mellan Qobuz och Tidal/Spotify Hifi. Samma master, samma bitrate. Om skillnad finns på riktigt är det enkelt att bevisa med en spektrumanalys.


Någon av de andra som fortfarande har Tidal kvar och som även de hört skillnaden får gärna komma med några färska exempel. Jag kommer inte ihåg exakt vilka låtar jag jämförde, men det mer luftiga ljudet hos Qobuz och basen som lät lite tjockare hos Tidal var skillnaderna som genomsyrade allt.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-05-20 20:41

RogerGustavsson skrev:Kunde du tanka ner filer från Tidal och Qobuz? Jag spelade in i datorn men det blir inte hundra. Se viewtopic.php?p=2180663#p2180663

Har CDn och den kan rippas.

Jag har inte Tidal längre, så det kan jag inte tanka. Qobuz, Spotify och Deezer kan kanske gå.

Användarvisningsbild
AndersHa
 
Inlägg: 184
Blev medlem: 2016-02-11
Ort: Linköping

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav AndersHa » 2021-05-30 20:44

goat76 skrev: Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?


Konstigt om det inte är någon skillnad då många verkar dela upplevelsen. Även ofta liknande beskrivningar av skillnaderna. Jag skulle inte vara förvånad om de pillar lite på de minst signifikanta bitarna från mastrarna i samband med något "dataprocesssteg" = dithering.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav pLudio » 2021-12-14 17:35

Varför skall jag välja Qobuz framför Deezer som är billigare och som också streamar FLAC?
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22702
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-14 17:41

Det beror bl.a. på av vilken anledning du valde Deezer. Ibland är det utbudet som får styra eller hur bra/dåliga sökfunktionerna är. Tydligen är det också väldigt olika hur mycket artisterna får och Qobuz tillhör de bättre. Själv har jag tre olika tjänster...

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-12-14 19:28

Skrev just upp mig på årsabonnemang för Qobuz i USA. 123 USD=1124 SEK=12x94:-

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav pLudio » 2021-12-15 09:23

Räcker det med VPN temporärt eller fejkar du adress med för att lajva amerikan?
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Belker » 2021-12-15 09:29

pLudio skrev:Räcker det med VPN temporärt eller fejkar du adress med för att lajva amerikan?

Temporärt räcker. Och så betalar jag med dollar från PayPal för säkerhets skull. Men om jag skulle starta kontot idag, när det finns i Sverige, skulle jag ändå kanske gå på svensk registrering. Det blir ju lite skralt med svenska musiktips. Fast det är ju Spotify bra på, så det funkar.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2022-03-22 00:04

Qobuz supports the people of Ukraine

For all purchases made from now until March 26th, 2022 on our download store, Qobuz will donate all sales profits to the World Food Program (WFP) and UNHCR, the UN refugee agency.
http://blogsv2.qobuz.com/press-room/202 ... zc=ukraine

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav hifikg » 2022-03-22 01:01

Gott att läsa, då ska jag passa på att köpa ett par vax som jag varit lite för snål för att slå till på tidigare :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav nuffe » 2022-03-22 15:05

goat76 skrev:
Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?

Dither ska normalt inte höras men ända finns det en hel uppsjö olika typer av dithers, och även varianter med och utan noise-shaping vilka är tänkta att flytta ditherbruset till frekvensområden som är ännu svårare att höra.
Varför alla dessa olika typer existerar kan man ju undra över om nu dither ändå är omöjligt att höra, inte för att ljudet av dither i sig är det väsentliga utan hur det påverkar de hörbara problemen som dither motverkar. :)



Dessa videor ger en hel del info om Tidal, inte till tidalsfördel.




Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav goat76 » 2022-03-22 16:01

nuffe skrev:
goat76 skrev:
Jag delar din uppfattning om att Qobuz låter aningen bättre än Tidal vilket jag även hörde på musikmaterial som med högsta sannolikhet kommer från samma master. Hos Tidal lät allt lite tjockare och mindre luftigt än på samma album hos Qobuz, och den enda förklaringen till det som jag kan tänka mig är att just dither skiljer sig mellan musiktjänsterna. Jag hade gärna velat veta hur filerna bearbetas hos de olika aktörerna innan de läggs upp?

Dither ska normalt inte höras men ända finns det en hel uppsjö olika typer av dithers, och även varianter med och utan noise-shaping vilka är tänkta att flytta ditherbruset till frekvensområden som är ännu svårare att höra.
Varför alla dessa olika typer existerar kan man ju undra över om nu dither ändå är omöjligt att höra, inte för att ljudet av dither i sig är det väsentliga utan hur det påverkar de hörbara problemen som dither motverkar. :)



Dessa videor ger en hel del info om Tidal, inte till tidalsfördel.

[ YouTube ]


[ YouTube ]


Den musik jag lyssnade på vid jämförelserna mellan Qobuz och Tidal var vanliga ljudfiler i FLAC 16-bit/44.1kHz, jag valde även musik som med största sannolikhet endast har fått en släppt version. Min upplevelse var att allt från Tidal lät något ”tjockare” överlag än Qobuz som lät mer ”luftigt” och i de flesta fall något bättre. Enligt Belkers analyser av några ljudfiler så borde det dock låta identiskt från de båda musiktjänsterna, förutsatt att det är samma master.

Jag har inte längre Tidal så jag kan tyvärr inte göra några fler jämförelser.

Frifrall
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2020-11-24

Re: Qobuz numera i Sverige?

Inläggav Frifrall » 2022-05-11 00:08

Är det bara jag som är på vippen att gå tillbaka till Tidal pga alla saknade album? Det är så ologiska missar ibland också. Nyss upptäckte jag att vol 1 saknas av Welcome to Zamrock, medan vol 2 från samma bolag finns. Tidal och Spotify har båda, som sig bör. Blir tröttsamt i längden detta.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22702
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav RogerGustavsson » 2022-05-11 09:47

Just av den anledningen har jag flera strömmande tjänster. Det är även så att en del album inte kan avlyssnas i sin helhet på de olika tjänsterna, några spår kan vara spärrade eller så erbjuds endast lägre bitrate. Jag har flera favoriter som är drabbade och inte återfinns likvärdigt på de tjänster jag abonnerar på. Som alltid är sökfunktionerna undermåliga och det kan krävas sökningar under olika namn och rubriker.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav goat76 » 2022-05-11 10:06

RogerGustavsson skrev:Just av den anledningen har jag flera strömmande tjänster. Det är även så att en del album inte kan avlyssnas i sin helhet på de olika tjänsterna, några spår kan vara spärrade eller så erbjuds endast lägre bitrate. Jag har flera favoriter som är drabbade och inte återfinns likvärdigt på de tjänster jag abonnerar på. Som alltid är sökfunktionerna undermåliga och det kan krävas sökningar under olika namn och rubriker.


För den musik som är viktig för dig och råkar saknas hos den musiktjänst du främst föredrar, handlar det verkligen om så pass många album att det inte blir billigare om du införskaffar dem på annat vis, antingen genom att köpa dem digitalt eller på CD för egen rippning till ditt egna musikbibliotek?

Personligen köper jag det som saknas av den musik som är allra viktigaste för mig, resten konstaterar jag inte finns hos den valda streamingtjänsten och rycker på axlarna. Det finns ändå så mycket annat att lyssna på bland de där övriga 70 miljoner låtarna som återfinns på Qobuz. :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22702
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav RogerGustavsson » 2022-05-11 10:09

Det har jag också gjort men tyvärr finns inte allt digitalt heller, inte ens det som är utgivet på 80-talet.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav Harryup » 2022-05-11 12:08

Den som kör enbart streaming har inte en skivsamling. Över tiden så går kontrakt ut och det är olika bolag i olika länder så det får man finna sig i.
Personligen så det jag inte utgiften för en extra tjänst som särskilt mycket pengar mot vad jag lagt på skivor varje månad innan streamingen kom.

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: 2007-02-26

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav Zzombie » 2022-05-12 20:08

Jag hade Tidal för att de hade genren "Svenskt", smidigt att lyssna på alla nya skivor och singlar. Helt plötsligt uppdaterades den inte längre. Gick över till Spotify, men de hade någon slags sökning efter svenska titlar, men inte i tid.
Gick tillbaka till Tidal för att de betalar artisterna bättre, de har till och med ett abonnemang där man betalar extra till upphovspersonerna.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav goat76 » 2022-05-16 21:31

Såg precis att jag nu haft Qobuz i ett år och måste säga att det fungerat riktigt bra. Det enda som strulat vid några tillfällen är när VPN råkat vara påslaget på datorn i samband med att jag streamat något högupplöst i 24/192, då har det hackat en del, annars har det flytit på lika bra som Tidal gjorde för mig.

Bra utbud och många högupplösta album, något bättre sökmotor än Tidal och ett fräschare interface. Jag fortsätter köra med Qobuz ytterligare ett år framåt med helårs-prenumeration... :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22702
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav RogerGustavsson » 2022-05-17 09:22

Detta gäller kanske fortfarande beträffande hur mycket artisterna får? Då är det väl Qobuz man ska ha?

hifikg skrev:Hittade den här sammanställningen i ett hififorum på FaceBook, har ingen riktig källa, men om det stämmer så är det ytterligare skäl för att använda Qobuz
En faktor tio vs Apple t ex (jag avrundade faktiskt) o de är ändå bättre än Spotify.

"How does Qobuz support artists?
Of all the streaming services out there, Qobuz pays artists the most/stream, though it still isn’t anything compared to directly supporting an artist through something like Bandcamp. Qobuz has a program that financially helps artists and it increased when all live music was suspended during the COVID-19 pandemic: in April to May of 2020, 100% of Qobuz revenues were forwarded to rights holders.
DIGITAL SERVICE PROVIDER $ PER STREAM
Qobuz $0.04390
Peloton $0.04036
iHeartRadio $0.01426
Amazon Unlimited $0.01175
Napster/Rhapsody $0.01110
24/7 Entertainment GmbH $0.01050
YouTube Red $0.00948
Tidal $0.00927
Deezer $0.00567
Google Play $0.00543
Apple $0.00495
KKBox $0.00435
Amazon Digital Services Inc. $0.00395
Spotify $0.00331
Loen $0.00205
Pandora $0.00155
Vevo $0.00109
Yandex LLC $0.00051
YouTube Content ID $0.00028
UMA $0.00013"

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2053
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav hcl » 2022-05-18 07:04

Det finns nog flera skäl att köra med Qobuz
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Qobuz numera i Sverige

Inläggav pLudio » 2022-11-08 15:20

Jag fick leta lite men här kan man rapportera felaktig metadata; https://www.qobuz.com/se-en/help/contact/process

Vi får se om albumet läggs under den rimligaste artisten.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster