Foobar - EQ

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello

Foobar - EQ

Inläggav Morello » 2020-10-05 19:47

Hej

Någon som kan tipsa om insticksprogram till Foobar. Jag söker en parametrisk EQ.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Zappa

Re: Foobar - EQ

Inläggav Zappa » 2020-10-05 20:00

"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator

Inläggav I-or » 2020-10-05 22:48

Om du inte specifikt behöver något just för foobar skulle jag rekommendera Equalizer APO istället. Arbetar "system wide" i Windows och fungerar helt utan problem på mina 5 maskiner som ekvaliserar allt från laptop via TV-apparater till stereo och hörlurar. Programmet kan även ta över kanalkontrollen så att man slipper problem med odugliga drivrutiner som inte klarar att skapa 2.1-konfiguration ut för tvåkanal in. Man får dock se upp med Windows större uppdateringar som ofta skriver över inställningarna i registret, vilket gör att man får installera om programmet (lätt gjort men kräver omstart).
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Prat

Inläggav Prat » 2020-10-06 12:10

I-or skrev:Om du inte specifikt behöver något just för foobar skulle jag rekommendera Equalizer APO istället. Arbetar "system wide" i Windows och fungerar helt utan problem på mina 5 maskiner som ekvaliserar allt från laptop via TV-apparater till stereo och hörlurar. Programmet kan även ta över kanalkontrollen så att man slipper problem med odugliga drivrutiner som inte klarar att skapa 2.1-konfiguration ut för tvåkanal in. Man får dock se upp med Windows större uppdateringar som ofta skriver över inställningarna i registret, vilket gör att man får installera om programmet (lätt gjort men kräver omstart).

+1
Använder det till mina datorhögtalare tillsammans med REW. Funkade dock inte ihop med mitt ljudkorts drivrutiner så dom fick jag avinstallera. Windows egna drivrutiner funkar dock utmärkt.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2020-10-06 14:52

Tack för tipsen pojkar. Jag installerade foo_VST följt av en VST-klangnivelator.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Återgå till Generellt om hifi