Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Ja en del hävdar att det här är kunskapens forum, men 33 stycken har läst och 32 av dem hade inget svarNu får ni gärna vara lite snälla och upplysa mig då jag tycker detta är konstigt. Finns ju massor av folk här som säkert har samma svar på detta fenomen och jag är seriöst intresserad om hur och varför de gjort som de gjort.
Kalejdokom skrev:Du ska absolut INTE koppla ihop utgångarna från din förstärkare med en y-kabel. Det kan skada utgångselektroniken.
Om du inte har möjlighet att koppla två RCA-kablar mellan förstärkaren och subben så blir det nästan lika bra att bara koppla en kanal med din mono-kabel. Du riskerar bara att tappa signalinformation om de lägre registren inte är lika i vänster och höger kanal och det är ganska ovanligt.
Kalejdokom skrev:Du ska absolut INTE koppla ihop utgångarna från din förstärkare med en y-kabel. Det kan skada utgångselektroniken.
Om du inte har möjlighet att koppla två RCA-kablar mellan förstärkaren och subben så blir det nästan lika bra att bara koppla en kanal med din mono-kabel. Du riskerar bara att tappa signalinformation om de lägre registren inte är lika i vänster och höger kanal och det är ganska ovanligt.
jonasp skrev:Nu är det så snurrigt här att det krävs snart kopplingsscheman. Kalejdokom pratade nog om att koppla ihop två utgångar till en ingång med y-koppling. Harryup verkar prata om att koppla en utgång till två ingångar med y-koppling. Det är inte samma sak!
jonasp skrev:Ja, jag håller med geten76, två gånger till och med!
Edit. Nu bara en gång!
goat76 skrev:jonasp skrev:Ja, jag håller med geten76, två gånger till och med!
Edit. Nu bara en gång!
Tryckte posta endast en gång, det var forumet som gjorde dubbelposten men den ena är nu borttagen.
jonasp skrev:Du ska koppla L från försteget till L på subbasen, samma för R. Som jag skrev tidigare, signalerna summeras i subbasens elektronik.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster