Soundcraftsman 2217 förförstärkare/equalizer, 1976
SAE 2200, effektförstärkare 2x100W, 1976
Altec Lansing, 15" bas+mellan typ 416-8B + 806 ? driver på 811 B-diskanthorn, 1976.
Köptes när jag var utbytestudent i USA 1976-77. Övervikten på 74 kg löstes smidigt. "Farsan" i värdfamiljen jobbade på Lokheed-fabriken som regelbundet hade militära skeppningar till NATO-högkvarteret i Bryssel. En belgisk kapten bröt lådans "Top Secret" sigill vid ankomst, packade om mina vinterkläder, stärkare och LP-skivor, lade det i ny låda och skeppade det via Sabena till Arlanda med betald försäkring och allt. Kostnad en mutflaska whiskey

.
Allt används fortfarande. SAE:en kopplades in mot senaste inköpet så sent som i förrgår, -2 st beggade Ino Audio Y-2 basmoduler. För någon månad sedan bygggde jag nya lådor till Altec-elementen. Har även 3 st aldrig använda 15" Altec Lansing Duplexar från 1978 (koaxial med integrerat "Mantarayhorn" för diskanten) som jag också ska bygga lådor till. -Ska få ihop en just hembio tänkte jag. Duplexarna ska bli frontar + center, kompletterade med Inos Y-2:or, medans Voice of the Theatre-elementen blir degraderade till surrisar. Jag kommer nog slänga in en tråd där jag ber er som kunnigare på el och högtalarbyggen om råd. Jag gick kemi-grenen, den kommer man inte långt med vid högtalabyggen.
Använder också en Revox skivspelare och Staxlurar båda från 1983 (?), En Thorens 166 från tidigt 70-tal skräpar någonstans på vinden och räknas väl därför inte.
Trevligt forum förresten det här.