Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3623
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav HenrikTornquist » 2020-10-31 15:44

JonasB skrev:
Tack, det finns inga dumma tips :D

Ok, du sa det själv. Hysta ut glasen och drick ur flaska. Lådan stängd (hej Morello :D)
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav JonasB » 2020-10-31 19:29

Per_Kele skrev:Det finns ju transparent vaxduk i olika tjocklek, t ex sådana här: https://www.dukarsverige.se/klar-plast/ ... utan-tryck
Borde ju funka och inte synas så väl.


Det där kan vara det mest transparenta förslaget, undrar viken tjocklek som behövs?
Conan skrev:Transparent smältlim på utvalda ställen?


Det har jag ju t.o.m. hemma :D

Kom på en positiv sak med vitrinskåpet! Jag kommer inte behöva uppdatera för fetare baskapacitet :D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57251
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav Nattlorden » 2020-11-01 13:00

Hmm... har ju haft funderingar på att sätta ett liknande skåp i vardagsrummet... bäst avvakta och se om det går att lösa då...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav paa » 2020-11-01 16:33

Per_Kele skrev:Det finns ju transparent vaxduk i olika tjocklek, t ex sådana här: https://www.dukarsverige.se/klar-plast/ ... utan-tryck
Borde ju funka och inte synas så väl.

Jag tror det finns motsvarande på Jysk. De är de lite mindre varuhusen som finns i lite mindre städer.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav JonasB » 2020-11-15 19:15

Nattlorden skrev:Hmm... har ju haft funderingar på att sätta ett liknande skåp i vardagsrummet... bäst avvakta och se om det går att lösa då...


Nu har jag lagt högtalarlist i hörnen mellan "hyllram" och glasskivorna. Samma sak mellan hyllfäste och hyllor. Jag har även lagt transparant duk mellan hyllplan och dricksglasen samt lagt lite tvättlappar mellan tallrikar i underskåpet.
Enda gången jag hört skåpet nu är när jag spelade en Hans Zimmer-låt med en massa muller. Basig rap och infected mushroom skallrar inte längre.

paa skrev:
Per_Kele skrev:Det finns ju transparent vaxduk i olika tjocklek, t ex sådana här: https://www.dukarsverige.se/klar-plast/ ... utan-tryck
Borde ju funka och inte synas så väl.

Jag tror det finns motsvarande på Jysk. De är de lite mindre varuhusen som finns i lite mindre städer.


Det är Jysks jag använder. Den är väldigt tunn, kunde ha varit lite tjockare. Men den fanns i lillstaden :D

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7327
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav Kalejdokom » 2020-11-15 23:35

JonasB skrev:Basig rap och infected mushroom skallrar inte längre.

Basig rap? Har du ätit infected mushroom, eller...? :roll:

Jag gillar sådana här forumtrådar. Även om det mesta skrivs på skoj, så kan det helt plötsligt ramla ut något riktigt smart, som ingen tänkt på tidigare. Mer brainstorming! Hoppas att det löser sig så att skåpet kan stå kvar och musiken spisas.

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Nu har jag skitit i det grå vitrinskåpet!

Inläggav JonasB » 2020-11-15 23:48

Ja, sådana här efter-maten-rapar för att visa sin uppskattning är inte att leka med :lol:
Tack! Skåpet får stå kvar så länge. Får se om jag orkar modifiera något mer länge fram.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 16 gäster