Riktigt bra högtalare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-06 02:31

PerStromgren skrev:Jag är ju inte FBK, men jag har fått intrycket att du starkt förordar Ino. Dessutom är ju de billigare än konkurrenterna med samma TK, eftersom du handlar direkt av Ino.

Men jag tycker att det är kul att du kollar alternativ! "Högre SPL"? Jösses! 8O


Jag gillar Ino starkt, det är det bästa jag hört. Det betyder inte att jag inte är öppen att det finns något som är lika bra eller bättre. Är detta verkligen så konstigt? Väljer du bort bättre prylar bara för att?

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-06 10:29

music4ever skrev:
FBK skrev:Den som är så intresserad av att jag tror det får söka på forumet på ditt tidigare namn som du använde. Men du har blivit äldre som alla andra så du kanske har ändrat din uppfattning om hur högtalare skall låta.


Har du inget att komma med när du påstår något som jag ska göra, så bör du faktiskt hålla igen kakhålet.
Jag har haft 5 st högtalare under min hifi karriär, endast EN av dem har varit Ino.

Jag väljer själv när jag öppnar "kakhålet" subjektivisten. :mrgreen: Och eftersom du är ett så starkt Ino fan så kan man inte ta dig på allvar när du säger att du kan tänka dig andra högtalare, du får visa det först.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-06 10:51

Jag tycker att AIK står över allt annat. De står även över andra idrottslag. Det spelar ingen roll att alla personer i AIK är utbytta ett otal gånger under årens lopp, eller om de vinner eller förlorar.
Och att YSL är det enda klädmärke man kan ha.
Uno är fula och Sean Connery är snygg.
Dessutom är Patek Philippe den enda klocka värd namnet. Åtminstone om namnet är Patek Philippe.

Tycker någon emot så tänker jag banne mig ta illa vid mig!
Jag strävar efter att ha känslomässiga direktkopplingar till vissa märken och andra företeelser som exempelvis förstärkartekniker och gummikvaliteter i såna där datumstämplar. Annars är jag inte en hel människa.

Ett angrepp på UNO-ådio är ett angrepp på mig och på hela Warszawapakten.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-06 11:03

Strmbrg skrev:Jag tycker att AIK står över allt annat. De står även över andra idrottslag. Det spelar ingen roll att alla personer i AIK är utbytta ett otal gånger under årens lopp, eller om de vinner eller förlorar.
Och att YSL är det enda klädmärke man kan ha.
Uno är fula och Sean Connery är snygg.
Dessutom är Patek Philippe den enda klocka värd namnet. Åtminstone om namnet är Patek Philippe.

Tycker någon emot så tänker jag banne mig ta illa vid mig!
Jag strävar efter att ha känslomässiga direktkopplingar till vissa märken och andra företeelser som exempelvis förstärkartekniker och gummikvaliteter i såna där datumstämplar. Annars är jag inte en hel människa.

Ett angrepp på UNO-ådio är ett angrepp på mig och på hela Warszawapakten.

:mrgreen:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav PerStromgren » 2020-11-06 11:06

music4ever skrev:
PerStromgren skrev:Jag är ju inte FBK, men jag har fått intrycket att du starkt förordar Ino. Dessutom är ju de billigare än konkurrenterna med samma TK, eftersom du handlar direkt av Ino.

Men jag tycker att det är kul att du kollar alternativ! "Högre SPL"? Jösses! 8O


Jag gillar Ino starkt, det är det bästa jag hört. Det betyder inte att jag inte är öppen att det finns något som är lika bra eller bättre. Är detta verkligen så konstigt? Väljer du bort bättre prylar bara för att?


Nej, då, inte alls. Men så länge du tycker att Ino är det bästa du hört och det finns kapablare system från Ino att köpa, verkar det vara en uppenbar väg att gå om du vill uppgradera.

Jag, som har mycket lägre krav på bandbredd och SPL, har mer att välja på. Trots det sitter jag nöjd och letar inte. Men det hör inte hit, förstås.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Prozac
 
Inlägg: 703
Blev medlem: 2003-09-25
Ort: Väster om Sthlm

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Prozac » 2020-11-06 11:45

Strmbrg skrev:Jag tycker att AIK står över allt annat. De står även över andra idrottslag. Det spelar ingen roll att alla personer i AIK är utbytta ett otal gånger under årens lopp, eller om de vinner eller förlorar.
Och att YSL är det enda klädmärke man kan ha.
Uno är fula och Sean Connery är snygg.
Dessutom är Patek Philippe den enda klocka värd namnet. Åtminstone om namnet är Patek Philippe.

Tycker någon emot så tänker jag banne mig ta illa vid mig!
Jag strävar efter att ha känslomässiga direktkopplingar till vissa märken och andra företeelser som exempelvis förstärkartekniker och gummikvaliteter i såna där datumstämplar. Annars är jag inte en hel människa.

Ett angrepp på UNO-ådio är ett angrepp på mig och på hela Warszawapakten.


:D
Ha en fortsatt trevlig dag.

Användarvisningsbild
MichaelG
 
Inlägg: 4703
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Partille

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav MichaelG » 2020-11-06 11:50

Fast jag tycker nog inte att music4evers fråga är så konstig. Att han har hittat ett för honom prisvärt högtalarfabrikat ökar ju naturligtvis oddsen för att han ska välja något annat. Men det är ju inte detsamma som att han inte kan vara nyfiken på om det kan finnas annat. Hade han vetat exakt vad som funnits hade han inte behövt fråga. Nu frågar han. Jag förstår inte varför somliga känner behov av att raljera över detta. :roll:

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-06 12:14

MichaelG skrev:... Jag förstår inte varför somliga känner behov av att raljera över detta. :roll:

Nej, det är ju dumt. Men nu raljerar jag inte alls över någon viss persons beteende. Jag läser trådarna såpass fragmentariskt att koll på specifik person i stort sett uteblir. Slarvigt kanske. Med tyvärr sant. Förklaringen är att jag ägnar just Faktiskt-forumet kanske bara några procent av min uppmärksamhet och mitt engagemang.
Jag har knappt koll på vad alla kallar sig än mindre vad de tycker eller har för prylar och musiksmak.
:oops:
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-06 12:47

FBK skrev:Jag väljer själv när jag öppnar "kakhålet" subjektivisten. :mrgreen: Och eftersom du är ett så starkt Ino fan så kan man inte ta dig på allvar när du säger att du kan tänka dig andra högtalare, du får visa det först.


Du verkar inte fatta att man inte ska berätta för andra hur de tycker och tänker. Det är kanske för avancerat för dig att förstå. Du hittar på en massa saker som "jag tycker", hur fan kan du pyssla med det? Har du problem eller?

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-06 12:52

PerStromgren skrev:Nej, då, inte alls. Men så länge du tycker att Ino är det bästa du hört och det finns kapablare system från Ino att köpa, verkar det vara en uppenbar väg att gå om du vill uppgradera.


Är detta verkligen så svårt? Finns det något som jag upplever är bättre eller kanske till och med billigare, så tar jag ju hellre det.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-06 12:55

MichaelG skrev:Fast jag tycker nog inte att music4evers fråga är så konstig. Att han har hittat ett för honom prisvärt högtalarfabrikat ökar ju naturligtvis oddsen för att han ska välja något annat. Men det är ju inte detsamma som att han inte kan vara nyfiken på om det kan finnas annat. Hade han vetat exakt vad som funnits hade han inte behövt fråga. Nu frågar han. Jag förstår inte varför somliga känner behov av att raljera över detta. :roll:


Säger rätt mycket om dem enligt mig.
Om någon har en favoritinspelning av Stravinskys The Firebird så betyder ju inte det att
1. Han/hon inte letar efter andra inspelningar
2. Han/hon kan ändra sig när de finner en som de gillar bättre.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-06 13:52

music4ever skrev:
FBK skrev:Jag väljer själv när jag öppnar "kakhålet" subjektivisten. :mrgreen: Och eftersom du är ett så starkt Ino fan så kan man inte ta dig på allvar när du säger att du kan tänka dig andra högtalare, du får visa det först.


Du verkar inte fatta att man inte ska berätta för andra hur de tycker och tänker. Det är kanske för avancerat för dig att förstå. Du hittar på en massa saker som "jag tycker", hur fan kan du pyssla med det? Har du problem eller?

Ah nu börjar du likna ditt gamla jag men du glömde att kalla mig idiot, subjektivisten :D Förr så var du var en mästare på att tycka hur andra skulle tycka och tänka :!: Du borde inte blivit insläppt i huvud taget på forumet igen efter att du blivit utkastad, då det var en skrämmande historia, men namn byte räckte visst för att bli insläppt igen.
Det är bara så att MichaelG och Strmbrg har dåligt minne, för annars så hade de inte försvarat dig som de gör. Men nu är du här och jag bryr mig egentligen inte om det då du håller en annan bättre profil idag, du kanske har blivit en bättre människa då alla kan bli det. :) Så för min del är detta över nu då det bara leder till fel väg och inte som forumet är idag.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav jonasp » 2020-11-06 13:55

Och exakt NU återgår diskussionen till riktigt bra högtalare.

Tillägg till ovanstående. Det trillar in anmälningar på inlägget. Jag vill påminna om och förtydliga att
- det är inte OK att gräva upp och älta gammalt groll
- det är inte OK att lägga ord i mun på andra (säg vad ni själv tycker istället)
- det är inte OK att använda tillmälen som "idiot" eller "du behöver hjälp".

Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav MacBruce » 2020-11-06 23:31

RJohan skrev:[...]
Nä, varför skulle JBL börjat slarva med det?


P.S. missade detta.

Under 40+ år hinner det att hända både det ena och det andra — även så gällande företags-policier. Har tyvärr inte "hängt med" i hifi-sektorn under tiden...
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RJohan » 2020-11-07 09:19

MacBruce skrev:
RJohan skrev:[...]
Nä, varför skulle JBL börjat slarva med det?


P.S. missade detta.

Under 40+ år hinner det att hända både det ena och det andra — även så gällande företags-policier. Har tyvärr inte "hängt med" i hifi-sektorn under tiden...


För allan del, jag förstår vad du menar. Idag verkar JBL göra allt från 'riktig' HiFi ned till ett digert Elgiganten sortiment (som jag inte vet något om). Det var de riktiga Greg Timbersdesignade jag hänvisar till, med hänsyn till trådens titel då. Fast tydligen har Greg slutat...

Har du alltså varit borta från HiFi-världen i 40 år?

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-07 09:58

Apropå "borta":
Jag har nog varit ganska "borta" mest hela tiden. Tvärliten koll på apparat- och högtalarfabrikanternas inre, hur produktlinjerna har förändrats över årens lopp, namn på "kändisar" inom hifiproduktion, konstruktion och journalistik.

Så, den som är lite småborta kan med detta veta att vederbörande (tyvärr?) inte är helt jävla ensam där borta.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav JonasB » 2020-11-07 11:50

Jag skulle titta på Genelecs dyrare sortiment. Blir lite skeptisk när det börjar se väldigt designat ut, men kan förstå att vissa vill lägga kulor även på sådant.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav hifikg » 2020-11-07 11:54

Strmbrg skrev:Apropå "borta":
Jag har nog varit ganska "borta" mest hela tiden. Tvärliten koll på apparat- och högtalarfabrikanternas inre, hur produktlinjerna har förändrats över årens lopp, namn på "kändisar" inom hifiproduktion, konstruktion och journalistik.

Så, den som är lite småborta kan med detta veta att vederbörande (tyvärr?) inte är helt jävla ensam där borta.


Jag hänger på mässor o läser blaskor, men inte mycket nytt som fastnar i "kan tänka mig att ha" minnet. Det som gjort det kan jag räkna på ena handens fingrar, åtminstone när det gäller högtalare.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-07 14:24

hifikg skrev:
Strmbrg skrev:Apropå "borta":
Jag har nog varit ganska "borta" mest hela tiden. Tvärliten koll på apparat- och högtalarfabrikanternas inre, hur produktlinjerna har förändrats över årens lopp, namn på "kändisar" inom hifiproduktion, konstruktion och journalistik.

Så, den som är lite småborta kan med detta veta att vederbörande (tyvärr?) inte är helt jävla ensam där borta.


Jag hänger på mässor o läser blaskor, men inte mycket nytt som fastnar i "kan tänka mig att ha" minnet. Det som gjort det kan jag räkna på ena handens fingrar, åtminstone när det gäller högtalare.

Jag har slutat med mässor då det bara spelas Jazz och att intresset för att träffas under mässorna har försvunnit. Jag tycker det är en kul grej att även umgås med likasinnade under mässorna. Och jag springer inte längre i butiker, mest för att jag numera köper begagnat då det finns så gott om guldkorn för mindre slant än nytt. Men jag besökte alla butiker häromåret som sålde studio monitorer då jag övergick till det och det vara kul. Sedan fortsätter jag att läsa blaskor för att hänga med lite även på nya produkter och musik.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RogerGustavsson » 2020-11-07 16:17

FBK skrev:Jag har slutat med mässor då det bara spelas Jazz och att intresset för att träffas under mässorna har försvunnit. Jag tycker det är en kul grej att även umgås med likasinnade under mässorna. Och jag springer inte längre i butiker, mest för att jag numera köper begagnat då det finns så gott om guldkorn för mindre slant än nytt. Men jag besökte alla butiker häromåret som sålde studio monitorer då jag övergick till det och det vara kul. Sedan fortsätter jag att läsa blaskor för att hänga med lite även på nya produkter och musik.


Vet inte vilka mässor du har varit på men musikvalet brukar vara det lyssnarna vill höra eller har med sig på de mässor jag har bevistat. Umgänget med andra på mässorna är heller ingen bristvara eller omöjlighet heller. Har genom åren träffat flera av de som håller till på div. audioforum. Ett krux är förstås att man ofta inte känner folk till varken utseende eller namn. Årets mässor i Jönköping och Göteborg uteblev av kända själ.

gcs
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2017-04-01

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav gcs » 2020-11-07 18:19

Jag tillhör också dem som sedan länge slutat att gå på mässor. Går jag någonstans så är det om jag råkar gå förbi Audio consept på Kungsholmen. Annars är det foto som gäller för mig nu för tiden. Men under rådande omständigheter har jag inte varit inne i stan på ett år.
När det gäller hifi så är det inget som lockar mig speciellt. Jag tycker att jag har uppnått nirvanan och sitter nöjd sedan ett bra tag.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-07 18:41

Jag kommer inte ihåg vad det är för musik som brukar spelas på mässor. Kanske är det jazz.
Det enda jag kommer ihåg är att det har varit i mitt tycke ”meningslös” musik.
Sådan musik som får mig att (kanske helt felaktigt och förutfattat) undra om musiken är till för anläggningarna snarare än tvärtom.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RogerGustavsson » 2020-11-07 18:44

Har ni aldrig med er "egen" musik till mässor eller besök hos andra?

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RJohan » 2020-11-07 18:55

RogerGustavsson skrev:Har ni aldrig med er "egen" musik till mässor eller besök hos andra?


Sist jag var på en mässa var Hasselbacken 1978. Jag kan inte minnas att någon släpade med sej egna skivor. Det spelades heller ingen mässjazz, mest DD skivor.

Nä, inte ens 'Tiden bara går' !!!!!

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1574
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RJohan » 2020-11-07 19:02

gcs skrev:Senast spelade jag musik med en toppnivån på 112dBC. Mina högtalare är ett par JBL + en Velodyne DD18. Det märkliga är att nivån inte är ansträngande stark.


Får mej att tänka på Sergelbiografen. Såg Blues Brothers där för 40 år sen. Jag lutade mej mot kompisen för att kommentera något och hörde inte mej själv. Jag har alltid undrat vad de hade för grejer.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav paa » 2020-11-07 19:03

RogerGustavsson skrev:
FBK skrev:Jag har slutat med mässor då det bara spelas Jazz och att intresset för att träffas under mässorna har försvunnit. Jag tycker det är en kul grej att även umgås med likasinnade under mässorna. Och jag springer inte längre i butiker, mest för att jag numera köper begagnat då det finns så gott om guldkorn för mindre slant än nytt. Men jag besökte alla butiker häromåret som sålde studio monitorer då jag övergick till det och det vara kul. Sedan fortsätter jag att läsa blaskor för att hänga med lite även på nya produkter och musik.


Vet inte vilka mässor du har varit på men musikvalet brukar vara det lyssnarna vill höra eller har med sig på de mässor jag har bevistat. Umgänget med andra på mässorna är heller ingen bristvara eller omöjlighet heller. Har genom åren träffat flera av de som håller till på div. audioforum. Ett krux är förstås att man ofta inte känner folk till varken utseende eller namn. Årets mässor i Jönköping och Göteborg uteblev av kända själ.

Jag hoppade High End i Stockholm i år av samma skäl. Var jag kanske först med att hoppa en hifimässa i Sverige pga Covid? Budskapet var ju då fortfarande att Covid inte skulle drabba Sverige!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav hifikg » 2020-11-07 22:03

paa skrev:
RogerGustavsson skrev:
FBK skrev:Jag har slutat med mässor då det bara spelas Jazz och att intresset för att träffas under mässorna har försvunnit. Jag tycker det är en kul grej att även umgås med likasinnade under mässorna. Och jag springer inte längre i butiker, mest för att jag numera köper begagnat då det finns så gott om guldkorn för mindre slant än nytt. Men jag besökte alla butiker häromåret som sålde studio monitorer då jag övergick till det och det vara kul. Sedan fortsätter jag att läsa blaskor för att hänga med lite även på nya produkter och musik.


Vet inte vilka mässor du har varit på men musikvalet brukar vara det lyssnarna vill höra eller har med sig på de mässor jag har bevistat. Umgänget med andra på mässorna är heller ingen bristvara eller omöjlighet heller. Har genom åren träffat flera av de som håller till på div. audioforum. Ett krux är förstås att man ofta inte känner folk till varken utseende eller namn. Årets mässor i Jönköping och Göteborg uteblev av kända själ.

Jag hoppade High End i Stockholm i år av samma skäl. Var jag kanske först med att hoppa en hifimässa i Sverige pga Covid? Budskapet var ju då fortfarande att Covid inte skulle drabba Sverige!


Jag var där, men insåg efteråt att det var ett vågspel...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-07 22:17

RogerGustavsson skrev:Har ni aldrig med er "egen" musik till mässor eller besök hos andra?


Jag tog aldrig med mig egen musik till mässor.
Även om jag skulle ha fått den spelad så hade det ju egentligen varit ganska meningslöst, eftersom åtminstone inte jag kan bedöma något under dessa omständigheter. Med andra ord så är det såklart inte så störande i praktiken, som jag gnällt om tidigare, att det sällan finns "min typ av musik" tillgänglig vid demos.
Det är nog för övrigt snart tio år sedan jag var och lyssnade hos någon annan.
Jag lessnade på det då det inte gav så väldigt mycket, eftersom de jag lyssnade hos hade helt andra preferenser, som dessvärre inte tilltalade mig så mycket.

Sammanfattningsvis:
Fy-fan vad negativ och gnällig man är.
:D
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16423
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-07 22:41

RogerGustavsson skrev:...Ett krux är förstås att man ofta inte känner folk till varken utseende eller namn...


Det kanske kan vara en idé att folk som besöker mässor hasar runt som såna där "sandwichgubbar", dvs att de bär en 70x100 cm styv kartongskiva på mage respektive rygg. Där kan de ju skiva "Strmbrg" till exempel.
Själv kommer jag inte vara närvarande, så då får de där sandwichgubbarna själva ta hand om de påhopp och glåpord som den ogenomtänkta texten "Strmbrg" tveklöst kommer att rendera.

:)
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson
 
Inlägg: 6684
Blev medlem: 2009-03-25
Ort: Saxtorpsskogen

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav ChristianAndersson » 2020-11-07 22:56

Minst tre flugor i en smäll,
säkehetsklädd i markskivor
Shatterer of words

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster