Riktigt bra högtalare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

AlbertHall
 
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2019-11-13

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav AlbertHall » 2020-11-02 21:52

Ja och de rekommenderar inte ormolja för att det ska låta bra.

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Vinylcalle » 2020-11-02 21:56

Morello skrev:
Strmbrg skrev:
Rydberg skrev: Några speciella? 3.7i?

Ja, jag ”lyssnar inte runt” på högtalare alls. Så de är de enda jag har hört utöver 1.6 de senaste tio åren.


Hur stor är kapaciteten i basregistret hos tex 3.7?


Ljudtrycksmässigt inte så stor. Men i rum kan du förvänta dig att -3 dB ligger runt 35 Hz.
Jag spelar ju med föregångaren 3.6 som jag delar aktivt vid 100 Hz med basmoduler. Då ökar man på kapaciteten och undviker att distorsionen i basen kan vara en svagpunkt vid högre ljudtryck hos Magnepan.

Rent allmänt tror jag att man antingen gillar det som en planarhögtalare gör eller så har man svårt att begripa dess storhet, om det senare gäller är det bara titta vidare.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-02 22:28

Goldfinger skrev:Response Grand skulle vara klart tänkbara för mig.

De låter allt för naturligt för att gänget här ska gilla dem, men jag håller med dig. De tillhör topp fem av alla högtalare jag hört dvs skulle inte gråta om jag hade råd med ett par. :D
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7284
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav avr7000 » 2020-11-02 22:33

Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-02 22:37

Följer tråden med intresse.
Vore intressant med tips på riktigt bra högtalare, och gärna högtalare som har låg dist och anständig SPL förmåga.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav hifikg » 2020-11-02 22:47

Bill50x skrev:
hifikg skrev:De senaste Beolab imponerade på en mässa för några år sedan, tänkbar kandidat om OA52 går upp i rök, fast man får hyvla en hel del läder för att få hem dem.

Lustigt, jag var inte ett dugg imponerad av skapelsen. Men lokalen var stor och det krävdes säkert stora resurser att fylla densamma. Kanske hade låtit bra hemma hos mig?

/ B


Du lyssnade på fel sätt ;)
Kan bero på vad de lirade också. O de hade väl ungefär sexhundratusen olika sätt att ställa in dem på så det kan ha låtit olika vid olika tillfällen också.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav PerStromgren » 2020-11-02 22:56

music4ever skrev:Följer tråden med intresse.
Vore intressant med tips på riktigt bra högtalare, och gärna högtalare som har låg dist och anständig SPL förmåga.


Sådana har du väl redan?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav music4ever » 2020-11-02 23:10

Tänkt köpa nya som har högre SPL förmåga än de jag har. Ino i64s ligger bra till men finns det något vettigt alternativ så är det intressant.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Tangband » 2020-11-02 23:23

Kanske inte politiskt korrekt att föreslå något sånt här på detta forumet, där man helst inte ska gilla aktiva högtalare, men jag vill nämna dessa två alternativ som jag tycker låter fruktansvärt bra om de är rätt installerade.

Den ena är en ny monitor med aktiva filter från Genelec , s360a. Den klarar till skillnad från de mindre genelecarna i 8000-serien att spela riktigt starkt , 118 dB spl ( en högtalare ) och de är avsedda för lyssning ett antal meter ifrån.

Med tanke på hur bra Genelec 8330 lät då jag hyrde ett par för mätningar , så är det heller nog ingen överraskning att även dessa låter grymt fint, och att de troligen även mäter väldigt bra, säkert i referensklass.

Läs mera här :
https://www.genelec.com/s360a

Den andra högtalaren som jag tycker låter väldigt bra med en dynamik som överstiger alla två-vägare jag hört utan undantag, är Akudorik exakt katalyst. En aktiv 4- vägare av stativmodell med FIIR filter. Extremt dyr men även extremt bra och det mesta annat låter hopplöst matt och dynamikfattigt och lådaktigt, i jämförelse. En rolig sak är att dessa även mäter väldigt rakt, till skillnad mot de billigare Linn-högtalarna.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-03 00:48

music4ever skrev:Tänkt köpa nya som har högre SPL förmåga än de jag har. Ino i64s ligger bra till men finns det något vettigt alternativ så är det intressant.

Du kommer aldrig köpa något annat än Ino.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-03 00:51

Tangband skrev:Kanske inte politiskt korrekt att föreslå något sånt här på detta forumet, där man helst inte ska gilla aktiva högtalare

Där kommer förklaringen till att det är så tyst i min medlemstråd.
Tangband skrev: till skillnad mot de billigare Linn-högtalarna.

Lyssnade på ett par, billigt var de väl inte direkt då det kostat runt 14000kr, men de lät otroligt rent med bra dynamik för att vara en liten stativare.Linn Majik 109
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav paa » 2020-11-03 01:21

Det jag hört av Grimm Audio LS1 har imponerat stort på mig.
Deras senaste med med NFB sensor i baselementet ser ut att ha state of the art låg dist!
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav RogerGustavsson » 2020-11-03 09:29

Vinylcalle skrev:
Rydberg skrev:Hur stor är kapaciteten i basregistret hos tex 3.7?


Ljudtrycksmässigt inte så stor. Men i rum kan du förvänta dig att -3 dB ligger runt 35 Hz.
Jag spelar ju med föregångaren 3.6 som jag delar aktivt vid 100 Hz med basmoduler. Då ökar man på kapaciteten och undviker att distorsionen i basen kan vara en svagpunkt vid högre ljudtryck hos Magnepan.


Nej, basen är inte i paritet med t.ex. Ino pi60s. Varken i utsträckning nedåt eller i ljudtryck. Jag har ju också 3.6 men driver dem via aktivt delningsfilter utan basmoduler. Vill man utvidga basen kan man leta efter äldre Magnepan Tympani och använda dess basar (dessvärre krävs nästan garanterat renovering). Även med de basarna blir det inte "kyrkorgelbas". 3.7 tycker jag är snäppet bättre än 3.6 (har bara hört dem vid olika tillfällen och omgivningar).

Vinylcalle skrev:Rent allmänt tror jag att man antingen gillar det som en planarhögtalare gör eller så har man svårt att begripa dess storhet, om det senare gäller är det bara titta vidare.

Mvh Carl


Ligger något i det. Misstänker att musiksmaken också har en del i det. Planarhögtalare är kanske inte förstaval om man giller mera "hårdslående musik"?

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-03 09:37

”...forumet där man helst inte ska gilla...”
?
Är detta ett socialt forum, där ens position i eller utanför någotslag gruppering är avgörande?

8O
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

JM
 
Inlägg: 4831
Blev medlem: 2011-08-13

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav JM » 2020-11-03 09:59

Strmbrg skrev:”...forumet där man helst inte ska gilla...”
?
Är detta ett socialt forum, där ens position i eller utanför någotslag gruppering är avgörande?

8O

Alla grupper handlar ytterst om makt och positionering i gruppen.
Även val av högtalare i relation till gruppen handlar om hackordning. Vissa är måna att tillhöra innersta kretsen. De flesta bryr sig inte men blir i andras ögon placerade i hackordning. Andra väljer aktivt att placera sig utanför vilket även detta är en makt markering.
Att prata om makt i den lilla gruppen har länge varit tabu.

JM
Senast redigerad av JM 2020-11-03 10:01, redigerad totalt 1 gång.
Neuroscientist. Emotional Beauty is in the Ear of the Listener. "Kill your darlings" => scientific evolution.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9600
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav sprudel » 2020-11-03 10:00

Strmbrg skrev:”...forumet där man helst inte ska gilla...”
?
Är detta ett socialt forum, där ens position i eller utanför någotslag gruppering är avgörande?

8O


Man väljer själv förhållningssätt, alltefter personliga preferenser kan tänka.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad
 
Inlägg: 16426
Blev medlem: 2009-01-06

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Strmbrg » 2020-11-03 10:06

JM skrev:
Strmbrg skrev:”...forumet där man helst inte ska gilla...”
?
Är detta ett socialt forum, där ens position i eller utanför någotslag gruppering är avgörande?

8O

Alla grupper handlar ytterst om makt och positionering i gruppen.
Även val av högtalare i relation till gruppen handlar om hackordning. Vissa är måna att tillhöra innersta kretsen. De flesta bryr sig inte men blir i andras ögon placerade i hackordning. Andra väljer aktivt att placera sig utanför vilket även detta är en makt markering.
Att prata om makt i den lilla gruppen har länge varit tabu.

JM


Jääävli’t OT, men det är nog därför jag ogillar grupper. De hämmar, begränsar och låser tanken.
Är man trygg i sig själv behöver man inte positionera sig.
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav DVD-ai » 2020-11-03 10:30

FBK skrev:
music4ever skrev:Tänkt köpa nya som har högre SPL förmåga än de jag har. Ino i64s ligger bra till men finns det något vettigt alternativ så är det intressant.

Du kommer aldrig köpa något annat än Ino.


:lol: Läs det där som om FBK just nu är i full färd med att hypnotisera Music4ever, där dom sitter i en liten hydda ute i den mystiska skogen. :P
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32023
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Bill50x » 2020-11-03 10:51

Strmbrg skrev:Jääävli’t OT, men det är nog därför jag ogillar grupper. De hämmar, begränsar och låser tanken.
Är man trygg i sig själv behöver man inte positionera sig.

Att välja högtalare efter vilken grupp man vill tillhöra känns lätt fånigt. Om man nu inte köper PA för att man spelar hårdrock :-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Baffel » 2020-11-03 10:57

Inga hornhögtalare som platsar in på listan ?

Några DIY högtalare ? Det skulle ju vara intressant om de mest dugliga och kapabla som figurerar här skulle få en budget på låg säga 100 000 kr och bygga ett par riktiga värstingar . Undra hur pass väl några sådana skulle stå sig mot eliten av de högtalare som tagits upp i denna tråd? En insamling till Peter så får han dra ihop ett gäng och gå banans. Det vore något. :) Fast det är klart ska man upp och tampas med de bästa högtalarna som finns är ju de man bygger själv inget man smäller ihop på en kafferast direkt. Kräver nog bra mycket mer än 100 000 kr . Tid , tester, RnD osv .

Det finns ju redan en hyfsad känd Ingvar som tidigare varit aktiv på det här forumet som tydligen byggt några riktigt bra högtalare , har jag hört. :wink:

Har IÖ tröttnat på det här forumet ? Det var länge sedan han skrev något här .

Användarvisningsbild
peterh
 
Inlägg: 3503
Blev medlem: 2016-04-15
Ort: Göteborg förstås !

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav peterh » 2020-11-03 11:13

Baffel skrev:Inga hornhögtalare som platsar in på listan ?

Några DIY högtalare ? Det skulle ju vara intressant om de mest dugliga och kapabla som figurerar här skulle få en budget på låg säga 100 000 kr och bygga ett par riktiga värstingar . Undra hur pass väl några sådana skulle stå sig mot eliten av de högtalare som tagits upp i denna tråd? En insamling till Peter så får han dra ihop ett gäng och gå banans. Det vore något. :) Fast det är klart ska man upp och tampas med de bästa högtalarna som finns är ju de man bygger själv inget man smäller ihop på en kafferast direkt. Kräver nog bra mycket mer än 100 000 kr . Tid , tester, RnD osv .

Det finns ju redan en hyfsad känd Ingvar som tidigare varit aktiv på det här forumet som tydligen byggt några riktigt bra högtalare , har jag hört. :wink:

Har IÖ tröttnat på det här forumet ? Det var länge sedan han skrev något här .

Jag tror att Hr öhman tröttnade på att bli tillrättavisad, vilket han blev då han uttalade sig om ämnen
han inte hade kunskap om.
Älskar musik, driver numera Tubular-well, välljud med garanti.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34927
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Morello » 2020-11-03 11:18

paa skrev:Det jag hört av Grimm Audio LS1 har imponerat stort på mig.
Deras senaste med med NFB sensor i baselementet ser ut att ha state of the art låg dist!



Helt missat! Hur låga THD-nivåer talar vi om?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav shifts » 2020-11-03 11:35

Av de högtalare jag på senare tid (inom ett år eller så) lyssnat på och som verkat lovande finns faktiskt Martens nya Parker Trio på listan (https://www.marten.se/products/parker/parker-trio/). Har inte varit särskilt begeistrad i deras andra alster jag hört på tidigare, men skulle gärna lyssna på dem i någon hemmamiljö.

Förutom dem så tycker jag Fink Team Borg (https://www.finkteam.com/borg/) verkar mycket intressant. Den gjorde mycket rätt på Perfect Sense event i Ulfsunda slott i oktober förra året.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-03 12:15

Strmbrg skrev:
JM skrev:
Strmbrg skrev:”...forumet där man helst inte ska gilla...”
?
Är detta ett socialt forum, där ens position i eller utanför någotslag gruppering är avgörande?

8O

Alla grupper handlar ytterst om makt och positionering i gruppen.
Även val av högtalare i relation till gruppen handlar om hackordning. Vissa är måna att tillhöra innersta kretsen. De flesta bryr sig inte men blir i andras ögon placerade i hackordning. Andra väljer aktivt att placera sig utanför vilket även detta är en makt markering.
Att prata om makt i den lilla gruppen har länge varit tabu.

JM


Jääävli’t OT, men det är nog därför jag ogillar grupper. De hämmar, begränsar och låser tanken.
Är man trygg i sig själv behöver man inte positionera sig.

+1 PÅ alla inlägg.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57251
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Nattlorden » 2020-11-03 12:17

RogerGustavsson skrev:
Vinylcalle skrev:Rent allmänt tror jag att man antingen gillar det som en planarhögtalare gör eller så har man svårt att begripa dess storhet, om det senare gäller är det bara titta vidare.

Mvh Carl


Ligger något i det. Misstänker att musiksmaken också har en del i det. Planarhögtalare är kanske inte förstaval om man giller mera "hårdslående musik"?


Både ja och nej skulle jag säga.... den basen som en planar har den är rapp som attan - det som saknas är tyngden. Du har en utstrålningsyta som några 15":are, däremot begränsad slagläng och akustisk kortslutning.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35499
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav paa » 2020-11-03 12:19

Morello skrev:
paa skrev:Det jag hört av Grimm Audio LS1 har imponerat stort på mig.
Deras senaste med med NFB sensor i baselementet ser ut att ha state of the art låg dist!



Helt missat! Hur låga THD-nivåer talar vi om?


Ingående beskrivet här:
For those who love to have deep understanding of our unique DMF digital motional feedback subwoofer, we offer no less than six white papers by its designer Rob Munnig Schmidt: about how loudspeakers work; about sources of distortion in loudspeaker driver design; about why to avoid bassreflex designs; about acceleration based motional feedback subwoofers; about velocity feedback and why that does not solve the problem; and about how to realize an acceleration feedback subwoofer. Mark that math is not avoided, but no one can present those formulas so clearly like Rob.
https://www.grimmaudio.com/publications ... te-papers/
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34927
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Morello » 2020-11-03 12:22

shifts skrev:Av de högtalare jag på senare tid (inom ett år eller så) lyssnat på och som verkat lovande finns faktiskt Martens nya Parker Trio på listan (https://www.marten.se/products/parker/parker-trio/). Har inte varit särskilt begeistrad i deras andra alster jag hört på tidigare, men skulle gärna lyssna på dem i någon hemmamiljö.

Förutom dem så tycker jag Fink Team Borg (https://www.finkteam.com/borg/) verkar mycket intressant. Den gjorde mycket rätt på Perfect Sense event i Ulfsunda slott i oktober förra året.



Det måste bero på kabeln:

We use Jorma Design internal wiring, for its exemplary quality and performance. Handmade in Sweden, the cables use separate + and – for enhanced shielding and the highest quality Copper. This offers natural, transparent sound; the perfect choice for our speakers.

Cables are integral components, so they must work harmoniously with our precision design and build. Jorma Design delivers exactly what a Marten speaker demands.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-03 12:28

DVD-ai skrev:
FBK skrev:
music4ever skrev:Tänkt köpa nya som har högre SPL förmåga än de jag har. Ino i64s ligger bra till men finns det något vettigt alternativ så är det intressant.

Du kommer aldrig köpa något annat än Ino.


:lol: Läs det där som om FBK just nu är i full färd med att hypnotisera Music4ever, där dom sitter i en liten hydda ute i den mystiska skogen. :P

Men du tror samma sak eller? :wink: Jag drar långt ifrån alla över samma kam, det är något som jag lärt mig genom all dessa år som man har varit i denna hobby. Men att music4ever skulle frångå Ino finns inte, men för att få den uppfattningen så måste man nog känna till hans historia på forumet genom många år... Och ingen sitter i en liten hydda ute i den mystiska skogen, vi bara delar denna hobby med lite olika utgångspunkter. :)
Och jag har sett personer som totalt sågat allt utan blindtest till att köpa dyra grejer utan blindtestning så folk kan ända sina ståndpunkter och jag är inte på och hackar på någon för det, huvudsaken man trivs med sin hobby.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav distad » 2020-11-03 12:30

shifts skrev:Av de högtalare jag på senare tid (inom ett år eller så) lyssnat på och som verkat lovande finns faktiskt Martens nya Parker Trio på listan (https://www.marten.se/products/parker/parker-trio/). Har inte varit särskilt begeistrad i deras andra alster jag hört på tidigare, men skulle gärna lyssna på dem i någon hemmamiljö.

Förutom dem så tycker jag Fink Team Borg (https://www.finkteam.com/borg/) verkar mycket intressant. Den gjorde mycket rätt på Perfect Sense event i Ulfsunda slott i oktober förra året.

Det finns en ännu större Fink modell som "alla" blivit mycket imponerad av nere på mässor i Tyskland.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32023
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Riktigt bra högtalare

Inläggav Bill50x » 2020-11-03 12:30

avr7000 skrev:Larsen 9.

https://www.larsenhifi.com/product/larsen-9/

[ Bild ]

Väldigt läcker design. Låter de lika bra som de är snygga är de ett givet köp. Var i Stockholm kan man lyssna på dessa?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: jogr och 15 gäster