Hifi-Freaks i konkurs

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

Hifi-Freaks i konkurs

Inläggav distad » 2020-12-28 15:36

Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten och Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audiofil som tycker om "naturligt" ljud och riktigt feta kablar.

Användarvisningsbild
sammel

Re: Hifi-Freaks i konkurs

Inläggav sammel » 2020-12-28 15:47

Det var ju tråkigt köpte min nätverksspelare genom dem dom var bra
tycker .

Användarvisningsbild
RJohan

Inläggav RJohan » 2020-12-28 16:16

Trist.

Det var lite svårt att komunicera med dem eftersom mejl från dem hamnade i spamkorgen hos mej :wink: Antagligen något med namnet...

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2020-12-28 17:02

Hemsidan verkar köra på.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2020-12-28 17:13

Av det jag läste är de inte helt i konkurs, åtminstone inte ännu. De måste ha haft ett dåligt år 2020. Boksluten år 2018 och 2019 pekar på betryggande soliditet, vad jag kunde se.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
sammel

Inläggav sammel » 2020-12-28 17:18

Hoppas det löser sig för dem .

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-12-28 19:23

Jag pratade med en butik för några månader sedan om hur det hade varit för dem nu med Covid19 och de hade sålt mer i år än ett vanligt år. Men att köpa Hifi på nätet utan att ha en fysik butik att vända sig till om något går sönder osv föredrar jag i alla fall när det gäller elektronik. Högtalare kan tänka mig att köpa på nätet.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2020-12-28 19:46

Vi som inte bor i orter med butiker har knappast något val. Det ser likadant ut i t.ex. USA där flera tillverkare numera säljer direkt. Det är förstås svårt för de som tillverkar högtalare. Det är bara entusiaster som kör hur långt som helst. "Vanligt" folk går till närmsta stormarknad...

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2020-12-28 20:06

De hifi-butiker jag pratat med har slagit alla försäljningsrekord under hösten 2020 och distributörer likaså. Det jag hört är att vissa konsumentelektronikprodukter för hemmabio var slutsålda sedan några månader tillbaka och det gäller samtliga länder i hela Europa. Det beror dels på produktionsstopp i Kina i januari till mars/april 2020 dels på att folk är hemma och kliar naveln. I båda fallen är Corona boven. Internetförsäljningen är också på frammarsch.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
gflar

Inläggav gflar » 2020-12-28 20:09

petersteindl skrev:De hifi-butiker jag pratat med har slagit alla försäljningsrekord under hösten 2020 och distributörer likaså. Det jag hört är att vissa konsumentelektronikprodukter för hemmabio var slutsålda sedan några månader tillbaka och det gäller samtliga länder i hela Europa. Det beror dels på produktionsstopp i Kina i januari till mars/april 2020 dels på att folk är hemma och kliar naveln. I båda fallen är Corona boven. Internetförsäljningen är också på frammarsch.

Mvh
Peter

Branden i AKM:s fabrik kanske också spelar roll?

Användarvisningsbild
gflar

Inläggav gflar » 2020-12-28 20:10

gflar skrev:
petersteindl skrev:De hifi-butiker jag pratat med har slagit alla försäljningsrekord under hösten 2020 och distributörer likaså. Det jag hört är att vissa konsumentelektronikprodukter för hemmabio var slutsålda sedan några månader tillbaka och det gäller samtliga länder i hela Europa. Det beror dels på produktionsstopp i Kina i januari till mars/april 2020 dels på att folk är hemma och kliar naveln. I båda fallen är Corona boven. Internetförsäljningen är också på frammarsch.

Mvh
Peter

Branden i AKM:s fabrik kanske också spelar roll?

Vad gäller produktionsstopp alltså.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2020-12-28 22:48

Mvh
Peter

Ja fick samtal ifrån en kompis idag som vill köpa ny Tv så jag ska kolla lite åt honom. Han jobbar hemifrån så det har blivit mer Tv tittande också. Så då har i alla fall elektronik gått bra i det här trista året för många branscher.

Återgå till Generellt om hifi