Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Kolla säkringar.
smile skrev:Har den döda kanalen någon signal in?
prova att kasta om signalkablarna.
smile skrev:Bra, gå vidare med Rogers tips
smile skrev:Vid snabb googling efter en servicemanual så verkar det sitta några säkringar i den.
Om den jag råkade springa på är samma version som din.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... vm3LRSEExI
MorganM skrev:Mjukstartsreläna brukar gå på dessa.Har för mig dom är dubbla?Men vet inte om dom är uppdelade på respektive kanal?
RogerGustavsson skrev:Säkringarna verkar sitta inom de gula cirklarna, eller?
RogerGustavsson skrev:Det verkar finnas 6 säkringar, varav 5 internt och en antar jag sitter på baksidan (nätsäkringen). Eftersom det inte är nätsäkringen blir det till att lyfta av locket.
Du bor väl i Jönköping? Jag bor i Huskvarna och kan titta på det.
Baffel skrev:Sen kommer väl det aningens trista OM det är fel på säkringarna . Varför.
La den bara av på ena kanalen när du lirade eller ..?
Baffel skrev:Sen kommer väl det aningens trista OM det är fel på säkringarna . Varför.
La den bara av på ena kanalen när du lirade eller ..?
Knuttebaloa skrev:Säkringar bytta och nu spelar slutsteget, på båda kanalerna![]()
Bra jobbat F och tack till er som bidrog med info. Och särskilt till dig RogerGustavsson som erbjöd handpåläggning! Kanske kan vi finna en annan anledning att ses när vi nu bor så nära.
Maccis skrev:Bara att hoppas att den håller nu, så det inte har vart annat fel som gjort att de kroknat.
Var det någon säkring med avbrunnen tråd?
RogerGustavsson skrev:Knuttebaloa skrev:Säkringar bytta och nu spelar slutsteget, på båda kanalerna![]()
Bra jobbat F och tack till er som bidrog med info. Och särskilt till dig RogerGustavsson som erbjöd handpåläggning! Kanske kan vi finna en annan anledning att ses när vi nu bor så nära.
Det hoppas jag verkligen! Vi får väl hålla oss till covid-19 är på nedan. Brukar bjuda in folk på faktiskt då och då. Finns trots allt ett gäng audiofiler i vår trakt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster