Önskar hjälp att ställa in min Harman Kardon 990 förstärkare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PeterE
 
Inlägg: 649
Blev medlem: 2010-05-31

Re: Önskar hjälp att ställa in min Harman Kardon 990 förstär

Inläggav PeterE » 2021-09-05 22:00

STDI skrev:
PeterE skrev:...
Jag kör den i Analogt läge just nu.
...

Du skriver om analogt resp digitalt flera gånger i tråden. Vad är analogt resp digitalt läge för denna förstärkare? Finns det inställning som väljer analogt eller digitalt?

Med tanke på att den t ex inte har några justeringsrattar för bas och diskant utan de ligger under menyer så äri princip allt digitalt. Även volymkontrollen är digital. Eller? Även om man kopplar in en analog källa via vanliga RCA-anslutningar går den väl genom digitala steg i förstärkaren.

Dessutom undrar jag om du läst manualen. Den borde ge svar på alla inställningar och om du då inta kan få rätt på den så är det något fel. För nog ska du kunna kräma ur rejält ur den jämfört med vintage-apparater som du brukar använda. Såvida dina vintage-apparater inte varit riktiga monster.


Jo mina Vintage recivrar förstärkare har varit riktiga monster.
Till ex min Pioneer Sx 1050 driver rätt tunga högtalare och även JVC JA-S71.
Däremot så är jag mer förtjust i separata för och slutstegslösningar.

Jag har läst manualen många gånger till min Harman kardon 990 men inte kommit på hur jag ska ställa in bas och diskant.
Inställningen för det läge som jag kör nu är Direct path och byter jag ifrån det läget till ex DSP så blir det helt knäppt tyst då jag bara får ljud ur direct path!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 17 gäster