Mitt gamla bioförstärkaren dog i somras. Köpte en ny Denon. Den kom efter lång tid. Sedan var vi i sommarstugan långt in i december.
Till slut installerades den. Mycket nöjd med ljudet. Eftersom jag har en något komplicerad anläggning med en kombination av en komplett rööranläggning så är jag osäker på hur jag nu skall gå vidare.
Alltså skall jag skippa rör-anläggningen helt? Ett rörslutsteg fungerar inte. Skivspelaren behöver en ny tonarm m m. Finns en skivspelare till som inte syns i bild.
Så som våra olika projekt ser ut nu så gör vi en döstädning inklusive småreparationer och nyinförskaffningar i lägenheten. Detta för att vi på sikt flyttar samt vill öka trivseln och funktion i lägenheten.
Igår kikade jag lite bland skivorna och kommer idag skänka 1,5 back vinyl till någon loppis. Så börjat närma oss anläggningen. Jag gillar inte att greja med anläggningen. Mitt nöje med sådant är begränsat till och med negativt.
Det finns mängder med vinyl m m att döstäda kvar. Funderar vidare. Här en mycket gammal bild över anläggningen. Idag är det en större modell Martin Logan som står där. Får väl snart ge mig in i kabelhärvorna igen och gå vidare.
Men basen är vacker och mera kraftfull än man kan tro. Panoramat är insmickrande om man får använda sådana ord. Lyssnade på en tv-sänd konsert. Det blev bra. Ett problem i lägenheten är väl att skillnaden mellan starkt och svagt kan vara något stort.
Tv-skärmen är något liten. Förra veckan så skaffade vi HD-kanaler. Så ett steg är att skaffa något större skärm.
Mattan på bilden är sedan 14 dagar borta till förmån för en ny. Det blev snyggare.