Bärbart ljud - så bra som möjligt

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

RolffRojs
 
Inlägg: 382
Blev medlem: 2021-01-22

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav RolffRojs » 2021-03-03 01:24

Wavelet verkar bara funka till Android 9 och över: https://forum.xda-developers.com/t/app- ... n.4097957/
Genom Wavelet skall man ha tillgång till AutoEQ, dvs EQ för bästa uppmätt frekvensgång med väldigt många hörlurar. https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq

Jag kör root på en modell från 2015. Android 11 och senaste säkerhetsuppdateringarna. Om jag inte hade kört root så hade jag inte fått säkerhetsuppdateringar de senaste tre åren. Det kan vara värt att tänka på om man tvekar på att roota.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Nattlorden » 2021-03-03 07:58

Kan man inte spela med ett par högklassiga in-ears och sedan ha ett par bra noisecancelling utan musiksignal ovanpå?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 10:10

I-or skrev:Normalt sett fungerar Equalizer APO system wide helt utan problem. Jag har mjukvaran installerad på samtliga datorer i huset (4 stationära och 2 laptops, 5 Win 10 och 1 Win 7-laptop) och man behöver inte göra några speciella inställningar för att mätsignalen från t.ex. Holm ska ekvaliseras vare sig man använder interna ljudkort, USB-dito eller blåtand. Mjukvaran går t.o.m. att använda som delningsfilter istället för trilskande skräpdrivare från Realtek som inte klarar 2.1-ljud.

Sök på "system wide parametric eq" om du har inkompatibel hårdvara.

För övrigt verkar det nyligen ha blivit möjligt med system wide eq för Android: https://www.reddit.com/r/headphones/comments/jmtc70/guide_how_to_use_systemwide_parametric_eq_on_your/


Får du det att fungera med ASIO eller går du via windows-mixern?

Jag förstår ändå inte var man "kopplar" - hur vet Holm, foobar eller tombstone att data skall gå via ekvalisatorn eller ej?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 10:14

RolffRojs skrev:
Morello skrev:Installeradew ekvalisator APO, men får det inte att fungera. Programmet hänger sig hela tiden och det hackar. Jag förstår inte heller riktigt hur man definierar hur datat skall skickas mellan mjukvarorna och drivaren.

Hur definierar man att datat skall skickas från tex holm impulse till ekvalisatorn och efter det vidare till drivaren?


Realtek ljuddrivrutiner brukar kludda med EQ APO. Om du har dem installerade så är det enklast att bara avinstallera dem och låta Windows sköta drivningen. Avinstallera samtidigt EQ APO och installera det igen. Även denna guiden kan vara till hjälp: https://appuals.com/how-to-fix-equalize ... indows-10/



Tack, men jag använder inte några kretsar från Realtek. Jag använder en Focusrite AD/DA med inbyggd mikrofonstärkare för mätarbete och en annan USB-DAC (XMOS-mottagare) av egen konstruktion för lyssning.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Baffel » 2021-03-03 10:22

Tänk vad smidigt det är nu för tiden med dessa paddor. Minns ni förr när man satt med stora klumpiga stationära datorer . Man blir ju nästan nostalgisk. Och appar finns det . Just nu tex detta
PARAMETRIC EQUALIZER - A New And Excellent AUV3 EQ for iPhone & iPad
https://forum.audiob.us/discussion/2703 ... ipad-video

Det var nu det. Imorgon kan det kommit något annat kul och mer utvecklat . Med mer funktioner . Något smidigt att plugga in och köra med. Spännande utveckling. :D

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 10:30

Smidigt? Paddor är ju värdelösa - inget tangentbord, inget pekdon och en alldeles för liten skärm med kapacitiv pekskärmsteknik som förstör bilden pga interna reflektioner. En vanlig bärbar dator är mycket bättre i alla upptänkliga avseenden och skärmen hamnar automagiskt i adekvat vinkel mot betraktaren. Jag börjar verkligen avsky alla leksaksdatorer och det faktum att vissa tjänster bara finns tillgängligt för detta skräp - tex "swish", delar av SEB's hemsida osv osv. Är tanken att folk skall använda skräpet som arbetsverktyg också? Tex att rita mönsterkort på en "smartphone". :mrgreen:
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav goat76 » 2021-03-03 10:39

Bild

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 10:47

Morello skrev:Smidigt? Paddor är ju värdelösa - inget tangentbord, inget pekdon och en alldeles för liten skärm med kapacitiv pekskärmsteknik som förstör bilden pga interna reflektioner. En vanlig bärbar dator är mycket bättre i alla upptänkliga avseenden och skärmen hamnar automagiskt i adekvat vinkel mot betraktaren. Jag börjar verkligen avsky alla leksaksdatorer och det faktum att vissa tjänster bara finns tillgängligt för detta skräp - tex "swish", delar av SEB's hemsida osv osv. Är tanken att folk skall använda skräpet som arbetsverktyg också? Tex att rita mönsterkort på en "smartphone". :mrgreen:

Ja jo, det är din åsikt. Uppenbarligen är det några miljoner människor som tycker annorlunda. För min egen del använder jag inte "paddor" alls, de är lite för klumpiga och tunga för att ersätta en mobiltelefon och för begränsade att ersätta en laptop eller stationär dator. Men leksaksdator skulle jag inte vilja kalla dessa mobila enheter. Det är tex suveränt praktiskt att med några tryck kunna betala parkeringsavgift på stan, att kunna stoppa en pågående (betald) parkering om man inte behöver stå så länge som beräknat. Alternativt att addera tid om man är försenad. Om en sådan sak hade kunnat lösas på annat sätt än med dessa mobila leksaksdatorer, det vet jag inte. Jo, det vet jag egentligen. Slopa parkeringsavgifterna!

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Baffel » 2021-03-03 10:54

Morello skrev:Smidigt? Paddor är ju värdelösa - inget tangentbord, inget pekdon och en alldeles för liten skärm med kapacitiv pekskärmsteknik som förstör bilden pga interna reflektioner. En vanlig bärbar dator är mycket bättre i alla upptänkliga avseenden och skärmen hamnar automagiskt i adekvat vinkel mot betraktaren. Jag börjar verkligen avsky alla leksaksdatorer och det faktum att vissa tjänster bara finns tillgängligt för detta skräp - tex "swish", delar av SEB's hemsida osv osv. Är tanken att folk skall använda skräpet som arbetsverktyg också? Tex att rita mönsterkort på en "smartphone". :mrgreen:


Ja ja, det kommer komma nya appar som löser det mesta .
Bilagor
71k8WVmtNML._SL1500_.jpg
71k8WVmtNML._SL1500_.jpg (65.67 KiB) Visad 2701 gånger

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Baffel » 2021-03-03 10:57

Bill50x skrev:. För min egen del använder jag inte "paddor" alls, de är lite för klumpiga och tunga för att ersätta en mobiltelefon och för begränsade att ersätta en laptop eller stationär dator.

/ B


Jag känner de som både har paddor och mobiltelefon. :)

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 11:04

Bill50x skrev:Slopa parkeringsavgifterna!

/ B



Mynt är enligt mitt ringa förmenande det i särklass smidigaste ifråga om betalning av P-avgift.
Kortbetalning går ofta förfärligt långsamt av någon obegriplig anledning.
Teknik för snabb kortbetalning finns givetvis men är ännu inte implementerad.
Igår pröjsade jag P-avgift med kort i Hammarby sjöstad och det gick faktiskt ganska smidigt, men mynt hade varit ännu raskare!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Baffel » 2021-03-03 11:08

Mynt ? Aha ser nu vad det är. Var tvungen att googla .

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 11:10

Baffel skrev:
Bill50x skrev:. För min egen del använder jag inte "paddor" alls, de är lite för klumpiga och tunga för att ersätta en mobiltelefon och för begränsade att ersätta en laptop eller stationär dator.

Jag känner de som både har paddor och mobiltelefon. :)

Jodå, jag har sambons avlagda iPad som fjärr till anläggningen men den används ganska sällan, det är smidigare att plocka telefonen ur fickan. Fast iPad'en har en trevligare app till Squeezeboxen, det medges.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 11:21

Morello skrev:
Bill50x skrev:Slopa parkeringsavgifterna!

Mynt är enligt mitt ringa förmenande det i särklass smidigaste ifråga om betalning av P-avgift.
Kortbetalning går ofta förfärligt långsamt av någon obegriplig anledning.
Teknik för snabb kortbetalning finns givetvis men är ännu inte implementerad.
Igår pröjsade jag P-avgift med kort i Hammarby sjöstad och det gick faktiskt ganska smidigt, men mynt hade varit ännu raskare!

Smidigt med mynt? I det särklass sämsta sättet att betala med. Hur gör du om du blir försenad och befinner dig en kilometer bort? Eller hur ber du om retur för oanvänd tid? Minns när jag betalt för en hel dag i ett parkeringshus på Söder och var tio minuter sen, böter på ett antal hundralappar, tack för den. Hade inte hänt idag. Å andra sidan behövde jag ingen mobiltelefon för 5000 spänn då så jag hade väl råd med lite böter.

Detta med elektronisk betalning tarvar väl iofs en egen tråd men det är två saker som oroar mig. Dels att man blir spårad för alla aktiviteter, om det är Google eller Skatteverket så är det lika illa. Det andra är problemet för dem som av olika anledningar inte kan hantera denna typ av betalning. En person som är försatt i personlig konkurs, tex, har inget tillgång till ett bankkonto och därmed inget betalkort under ca ett års (utrednings)tid. Utan kontanter i samhället är det mycket svårt att klara även de enklaste uppgifterna.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 11:24

Därtill är system som tarvar minimalt med teknisk utrustning samt inte behöver radiokommunikation mycket mer robusta.

Finns P-betalningsprogramvarorna för riktiga datorer, förresten?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav goat76 » 2021-03-03 11:32

Riktigt smidig ide att åka hem till sin "riktiga" dator för att betala parkeringsavgiften, då får vi bara hoppas att följande inte sker...

Bild

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 11:37

Morello skrev:Därtill är system som tarvar minimalt med teknisk utrustning samt inte behöver radiokommunikation mycket mer robusta.

Finns P-betalningsprogramvarorna för riktiga datorer, förresten?

Du släpar runt med en bärbar dator hela tiden? Smidigt...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 11:37

Du kanske inte visste det, men det finns bärbara datorer dessa dagar. En del är så små att de ryms i överrockens ficka.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 11:37

goat76 skrev:Riktigt smidig ide att åka hem till sin "riktiga" dator för att betala parkeringsavgiften, då får vi bara hoppas att följande inte sker...

[ Bild ]

Hahaha!

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 11:38

Bill50x skrev:
Morello skrev:Därtill är system som tarvar minimalt med teknisk utrustning samt inte behöver radiokommunikation mycket mer robusta.

Finns P-betalningsprogramvarorna för riktiga datorer, förresten?

Du släpar runt med en bärbar dator hela tiden? Smidigt...

/ B



Nej, det skrev jag inte - jag betalar P-avgift med mynt om det går, annars med kort. Går inte det tar jag en annan P-plats.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Bill50x » 2021-03-03 11:41

Morello skrev:Du kanske inte visste det, men det finns bärbara datorer dessa dagar. En del är så små att de ryms i överrockens ficka.

Ja, och en del sådana kan man till och ringa med... räkna steg så man inte blir försoffad... titta på tv-program som man missat... hänga på Netflix...

Eller vilka bärbara tänker du på? Har du skrotat din Nokia 3310?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 11:54

Jag har aldrig ägt någon Nokia-telefon. :)
Jag har en google-telefon, men har stängt av så mycket som möjligt och har inga programvaror utöver whatsapp (som jag avser avinstallera) samt Signal. Pekskärmen är extremt dålig; faktiskt sämre än den redan undermåliga iphone 5(s) - trots att google-telefonen har större skärm. Det går helt enkelt inte att skriva med mindre än att allt får skrivas om tre, fyra eller fem gånger.

Åter till ämnet: Hur fungerar EQ APO.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6254
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav I-or » 2021-03-03 11:58

Underbart urspårad tråd.

Morello skrev:
Jag förstår ändå inte var man "kopplar" - hur vet Holm, foobar eller tombstone att data skall gå via ekvalisatorn eller ej?


Man "kopplar" inte alls. Ekvalisatorn fungerar system wide och är aktiv på alla ljudströmmar oavsett ursprung (åtminstone om man kör via Windows-mixern). Om du har hårdvaruacceleration aktiverad för ljudkortet kan det bli problem, avaktivera detta om du inte redan har gjort det.

(För övrigt har jag aldrig haft problem med Realtek-drivare just för Equalizer APO, trots att flertalet enheter är utrustade med sådana. Däremot ställer Realtek-drivarna till det med allt möjligt annat.)
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 12:05

Humm, låter festligt. Ponera att man har två mjukvaror som man vill att data skall passera (tex en ekvalisator och en kompressor) - vem bestämmer hur det hela kopplas?

foobar->kompressor->ekvalisator->drivare för ljudenhet
eller
foobar->ekvalisator--kompressor->drivare för ljudenhet


Finns det någon lösning som erbjuder flexibilitet och information hur olika dataströmmar kopplas?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 12:08

I-or skrev: (åtminstone om man kör via Windows-mixern). )


Nyttjar du windowsmixern när du lyssnar på musik?

Det har jag nog aldrig fått att fungera riktigt - mäter man THD i den analoga domänen brukar den stiga från cirka -100 dB till -80 dB eller sämre. Givetvis beror det lite på samplingsfrekvens på inkommande data - samplar windows om blir det som regel katastrof. I synnerhet bar det så på windows XP.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6254
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav I-or » 2021-03-03 12:53

Det har hänt en hel del sedan Win XP (2001). Numer är t.o.m. omsamplingen ganska väl implementerad i Win 10: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/windows-resampling-not-actually-that-bad.9092/

Kör man med rätt inställningar (44,1 kHz, 24 bitar för undvikande av extra dither) så är förstås omsamplingen inte ens aktiv vid musiklyssning.

När det gäller exekveringsordningen så styrs det hela av Windows Audio Processing Objects, Equalizer APO lägger sig sist i kedjan och precis före hårdvaran. Man kan inte använda ASIO eftersom detta kopplar förbi Win APO. Tydligen kan man använda WASAPI shared i Foobar eller WASAPI med Voicemeeter.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav Morello » 2021-03-03 13:24

Tackar för informationen, men vad händer om man har två AP-objekt i kedjan?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6254
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav I-or » 2021-03-03 13:43

Equalizer APO ligger som ett EFX-objekt precis före drivaren. Övriga AP-objekt (SFX/MFX) ligger tidigare i kedjan: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/audio/audio-processing-object-architecture
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6254
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav I-or » 2021-03-03 14:51

RolffRojs skrev:Wavelet verkar bara funka till Android 9 och över: https://forum.xda-developers.com/t/app- ... n.4097957/
Genom Wavelet skall man ha tillgång till AutoEQ, dvs EQ för bästa uppmätt frekvensgång med väldigt många hörlurar. https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq

Jag kör root på en modell från 2015. Android 11 och senaste säkerhetsuppdateringarna. Om jag inte hade kört root så hade jag inte fått säkerhetsuppdateringar de senaste tre åren. Det kan vara värt att tänka på om man tvekar på att roota.


AutoEQ, som utgår från "the Harman curve", stämmer hyggligt upp till kanske 4 kHz, men definitivt ganska illa däröver (framförallt eftersom det är här individuella variationer för hörselgångarna börjar att ställa till det ordentligt).
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Bärbart ljud - så bra som möjligt

Inläggav E » 2021-03-03 17:40

Fast jag tror att man kan skapa egna kurvor också. Har man möjlighet att prova Wavelet så tycker jag att man skall göra det.

När man väl har ekvaliserat de lurar man nyttjar mest, då återstår bara att få Android att automatiskt välja rätt kurva baserat på vilken lur man kopplar in. :)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster