Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Baffel » 2021-02-22 23:11

Det är lugnt. Fråga kan man ju alltid. :)

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-02-22 23:14

2 punkter.

Punkt 1: Ja färgen är tyvärr kass. I datorprogrammet ser man inte detta då bakgrunden då är svart. Men som sagt det tar tid att sitta och ändra hela tiden. Jag tycker det är roligare att kunna presentera fler mätobjekt än att sitta och fippla med färger.
Den som vill göra en insats kan sitta och fylla i linjerna i paint 8) :mrgreen: .

Punkt 2: Prestandan på RB-1582 II är helt okej men inget speciellt heller. Eventuellt hade det varit intressant och mäta upp ett flertal exemplar och se hur spridningen ser ut mellan kanalerna. Den ena kanalen är ju uppenbart bättre.

Med Audiosciencereviews metod att bestämma ett SINAD värde (THD+N vid 5 watt 4 ohm, 22 kHz bandbredd, medelvärde av kanalerna) hamnar RB-1582 II på delad 45 plats av 143 i min interna lista, den platsen delar den bland andra med NAD 208.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34925
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Morello » 2021-02-22 23:17

Vinylcalle skrev:
Baffel skrev:Men distorsionen ökar ju vid högre frekvenser . Trodde det var ett signum för klass d, men tydligen gäller det även för klass AB trisse med då, eller? Sen om det är någon hörbar nivå av distorsion vet jag ej .

För det är väl en klass AB trisseslutsteg?


Nej detta är inte något som gäller enbart klass D. Jag tror att det gäller alla förstärkare (om man inte hänger på en dålig utgångstrafo osv och på så vis ändrar det), däremot så är klass D förstärkare betydligt värre på det rent generellt.

Mvh Carl


Ja precis, ofta är det det öppna systemets övre gränsfrekvens som medför att THD ökar i takt med att den negativa/regulativa återkopplingen sjunker med 6dB/oktav över ett par kHz. I ett väldimensionerat slutsteg är det nästan utan undantag utgångssteget som dominerar distorsionen. Mäter man utan last sjunker alltså THD högst avsevärt. Är utgångssteget bestyckat med högklassiga transistorer där NPN och PNP är ekvivalenta ser man att THD domineras av tredjetonen.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav MorganM » 2021-02-23 12:31

Detta hörs när man jämför mot Rotel rb 1590.
Rotel 1590 låter lugnare,mer svärta mellan instrument/sångare.
Skillnaden är inte stor,men för mig påtaglig.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
miaber
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 2011-03-02
Ort: Vänersborg

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav miaber » 2021-02-23 16:29

Johan_Lindroos skrev:
STDI skrev:
Morello skrev:Äe RB1582 efterföljaren till RB1080? Hur som helst hyggliga prestanda, ehuru ej toppklass.

Jag har inte svar på din fråga. Men vill påpeka för ordningens skull att steget som mätts här är ett RB-1582MKII. Det finns ett äldre RB-1582. Skillnaden på dem är att MKII har balanserade ingångar. Om det finns fler skillnader vet jag inte. Båda är specade: 200 watts x 2ch (20Hz-20kHz, < 0.03% THD, 8 ohms)


Det är min uppfattning att RB-1582 mk I/II är efterföljare till RB-1080. RB-1080 försvann när 1582 kom. Under locket ser dessa modeller mycket lika ut. Även RB-991 mycket lik. Liksom RB-990... Den tidigaste varianten RB-890 var nog den första som kom tror jag. Gemensamt för dem alla är att jag tror det är en konstruktion som är ganska lik genom åren men som de finputsat vidare på.

Carl:
Att frekvensgången stiger så pass mycket vid höga frekvenser verkar illavarslande. Självsvängning? Kan vara intressant att se vad som händer genom att lasta enbart kapacitivt och prova med fyrkantvåg och titta i skåpet.

Edit: Morello hann före med ungefär samma oro.

Men 890 lät verkligen inget vidare. Hade ett sådant, vilket fick mig att tappa intresset för Rotel.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav RogerGustavsson » 2021-02-23 16:31

Det sitter väl några frekvensbegränsande komponenter i en RB-1582 Mk II? Kan det inte modifieras så att oroligheterna minskas vid 200 kHz?

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav genstruktur » 2021-06-18 22:16

Jag har i några recensioner läst att steget skulle låta lite "varmt". Finns det något i vad man kan utläsa från dessa mätningar som skulle indikera det?

Kommer det fler mätningar förresten? :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5180
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Conan » 2021-06-19 06:44

genstruktur skrev:Kommer det fler mätningar förresten? :)


Jaaa... ett Holographic AMP 16 kanske..? :P

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav RogerGustavsson » 2021-06-19 08:45

genstruktur skrev:Jag har i några recensioner läst att steget skulle låta lite "varmt". Finns det något i vad man kan utläsa från dessa mätningar som skulle indikera det?

Kommer det fler mätningar förresten? :)


Det har man ofta sett beträffande en rad Rotel-pryttlar men det verkar inte stämma. LTS drog en annan slutsats vid något Rotel i lyssningstest.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav genstruktur » 2021-06-19 09:54

RogerGustavsson skrev:
genstruktur skrev:Jag har i några recensioner läst att steget skulle låta lite "varmt". Finns det något i vad man kan utläsa från dessa mätningar som skulle indikera det?

Kommer det fler mätningar förresten? :)


Det har man ofta sett beträffande en rad Rotel-pryttlar men det verkar inte stämma. LTS drog en annan slutsats vid något Rotel i lyssningstest.


Ja det är väl bristen med lyssna och tyckrecensioner kanske. Hade ju varit intressant om det gick att påvisa med mätningarna bara tänkte jag.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav genstruktur » 2021-06-19 09:56

Förresten, vilken av kanalerna är gul respektive cyan? Jag förstår inte vilken som är höger och vänster.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-06-20 00:06

Conan skrev:
genstruktur skrev:Kommer det fler mätningar förresten? :)


Jaaa... ett Holographic AMP 16 kanske..? :P


Inte något mer AMP16. Men visst är min ambition att lägga upp fler mätningar, bara tid och motivation som inte funnits sista tiden.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-06-20 00:08

genstruktur skrev:Förresten, vilken av kanalerna är gul respektive cyan? Jag förstår inte vilken som är höger och vänster.


Har inte det noterat. Vad skulle det spela för roll?

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav genstruktur » 2021-06-20 06:21

Vinylcalle skrev:
genstruktur skrev:Förresten, vilken av kanalerna är gul respektive cyan? Jag förstår inte vilken som är höger och vänster.


Har inte det noterat. Vad skulle det spela för roll?

Mvh Carl


Ok! Har sett att det brukar redovisas vid mätningar annars, tänkte det var jag som läste dåligt :D .
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Baffel » 2021-06-20 20:39

Vinylcalle skrev:
Conan skrev:
genstruktur skrev:Kommer det fler mätningar förresten? :)


Jaaa... ett Holographic AMP 16 kanske..? :P


Inte något mer AMP16. Men visst är min ambition att lägga upp fler mätningar, bara tid och motivation som inte funnits sista tiden.

Mvh Carl


Vad vill DU testa Calle? Något du är nyfiken på?

Vem vet, någon faktarian kanske har det du är intresserad av? Din smådeppighet kanske försvinner då? Ibland är det lilla i livet som löser upp knuten. Upp på hästen igen. :D

Glöm inte bort. Hifi ska bara kul med. Jag vet att du säljer professionellt, men du fattar vad jag menar. :D
Lite drag, lite röck and roll. Även om det var ett tag sedan du t.ex publicerad en mätning här. Lägg i växel och varva upp.
https://youtu.be/mwFqRB2FQu4
För övrigt något du enbart ska göra när du känner för det.

Kul om Hifi. Från Almen , som klistrade in i den i en annan tråd:
https://youtu.be/8Nv1g1kLoHE

P.s för övrigt Vinylcalle & CO testade min Aiyima . Professionellt skött, rent praktiskt t.ex, så om nu Vinylcalle knackar på din dörr så ställ upp låna din stärkare. Den återlämnas , såklart , senare i samma skick till dig. Högsta betyg i min bok. :)

viewtopic.php?f=9&t=71682

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-06-22 01:04

Handlar mest om att det är ett ganska tidsödande klippande och klistrande för att göra om PDF filerna till bilder.
Vill du får du gärna ställa upp och göra det på några objekt :)

Det jag skulle vilja mäta på är möjligen en del exklusiva objekt, nyare Accuphase, nya TAD osv. Annars har jag mätobjekt så det räcker och blir över.

Håller på lite med nya hobbybilen också sista veckorna.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Baffel » 2021-06-22 14:25

Tja varför inte. Det vore ju kul. :D Till hösten isf. Betänk att jag stavar som en kratta och är ganska slarvig. :) Men det kanske finns någon annan som känner sig manad att hjälpa dig?

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav pLudio » 2021-06-22 15:22

Vinylcalle skrev:Handlar mest om att det är ett ganska tidsödande klippande och klistrande för att göra om PDF filerna till bilder.
Vill du får du gärna ställa upp och göra det på några objekt :)

Skulle ett script som extraherar alla bilder från en PDF till en katalog per PDF underlätta?
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-06-24 00:24

pLudio skrev:
Vinylcalle skrev:Handlar mest om att det är ett ganska tidsödande klippande och klistrande för att göra om PDF filerna till bilder.
Vill du får du gärna ställa upp och göra det på några objekt :)

Skulle ett script som extraherar alla bilder från en PDF till en katalog per PDF underlätta?


Blir lite osäker på hur du menar. Är inte alls särskilt hemma i datorvärlden. Men du menar något som automatiskt kunde konvertera det till bilder?

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav pLudio » 2021-06-24 07:47

Vinylcalle skrev:
pLudio skrev:
Vinylcalle skrev:Handlar mest om att det är ett ganska tidsödande klippande och klistrande för att göra om PDF filerna till bilder.
Vill du får du gärna ställa upp och göra det på några objekt :)

Skulle ett script som extraherar alla bilder från en PDF till en katalog per PDF underlätta?

Blir lite osäker på hur du menar. Är inte alls särskilt hemma i datorvärlden. Men du menar något som automatiskt kunde konvertera det till bilder?

Ja.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Baffel » 2021-06-25 06:14

Men va f-n. Här hyllas du Kalle. Det är: Jättebra Kalle hit, jättebra Kalle dit. Superintressanta mätningar, ser fram emot bla bla MEN när du vill ha lite , obs LITE, hjälp ja se då jävlar blir det tyst som i graven (bortsett från dig då pLudio).

Nu får ni väl för tusan ställa upp och hjälpa Kalle. Om ni vill se mer mätningar och tester. Ni får ta del av Kalles tester helt gratis men se hjälpa till det allra minsta nä det går inte.

Speca upp lite mer i detalj vad du vill ha hjälp med Kalle. Hur lång tid tar det i dagsläget för dig att utföra det det du vill ha hjälp med? Gå igenom hur du gör , i detalj så ska du se att det dessutom går att underlätta administrationen (det pLudio är inne på) . Detta kan omöjligt vara raketforskning. Det handlar om att hyfsa till några pdfer, vad jag fattade det som. Kan väl knappast vara ett heltidsjobb a 40 timmar i några veckor för att få till en mätning (det administrativa), eller?

Vill du inte beskriva din arbetsprocess i detalj öppet här får väl det ske via PM . Var inte så sega nu utan ställ upp och hjälp Kalle!

P.s det är inte av falsk blygsamhet jag säger att jag är slarvig och stavar som en kratta. Så är det bara. Konstaterar faktum. Därmed är jag inte lämplig till detta. Dålig på admin helt enkelt.

För övrigt en glad och trevlig midsommar tillönskas eder alla. :D
wild-flowers-3526829_1280.jpg
wild-flowers-3526829_1280.jpg (483.74 KiB) Visad 2733 gånger


https://youtu.be/bu830u9ajzs

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Maarten » 2021-07-01 13:05

Bra input Baffel!
Jag uppskattar Vinylcalles mätningar (toppenjobb) och skulle om möjligt kunna göra en liten insats under en period i att sammanställa eller lägga upp bilder om de kommer i pdf. Kanske inte alla bilder, men kan anpassa lite beroende på vad som är lämpligt

T ex kan man sammanställa såhär, 50w @8ohm, (Aliyma @20w) för att kunna jämföra enklare:
Dist-forst-50w-8ohm.png
Dist-forst-50w-8ohm.png (292.43 KiB) Visad 2606 gånger
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Calleberg » 2021-07-01 14:35

Om jag hade en förstärkare som jag ville få mätt, vilket jag har. Så skulle jag inte ha några problem att sköta klippandet och klistrandet som tack för hjälpen. Jag skulle ochså för att undvika att det inte blir något publicerat kunna acceptera att bli straffad med ofrivilligt semesterfirande efter 14 dagar om jag inte levererar. Jag förbehåller mig dock rätten att be pLudio snällt om hjälp med ett script :mrgreen:
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav pLudio » 2021-07-01 23:24

Calleberg skrev:Jag förbehåller mig dock rätten att be pLudio snällt om hjälp med ett script :mrgreen:

Jag hittade pdfimages som gör det enkelt. Får jag en zip-fil med alla PDF:er så kör jag det åt er.

Kod: Markera allt
#!/bin/bash

if ! which pdfimages >/dev/null; then
  echo "pdfimages hittades inte, installera paketet poppler-utils"
  exit 1
fi

shopt -s nocaseglob

for pdffile in *.pdf; do
    pdfdir=$(basename "$(basename "$pdffile" .pdf)" .PDF)
    mkdir -p "$pdfdir"
    # spara som PNG och JPEG även om TIFF också stöds av forumet
    pdfimages -png -j "$pdffile" "$pdfdir/$pdfdir"
done
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Calleberg » 2021-07-02 00:14

Sedär, ett erbjudande som man inte säger nej till. :)
Vinylkalle. Sugen på att mäta på lättviktsklass D?
Det rör sig om en av AVS forums favoritförstärkare Crest Pro lite 7.5 DSP. (Även om kinesiska LAB kloner och dyrgriparna från Speaker Power verkar vara populärast.) Men vill man ha pålitlig budgetstärkare som är CE/UL märkt så ligger tydligen Cresten mycket bra till.
Lastbanken bör klara 3500W @ 2 Ohm i 5 sek. Och man bör nog i vart fall logga nätspänningen om man inte har möjlighet att hålla den hyffsat konstant.

Troligen ingen Sybaritisk distortion, Men skall tydligen "låta bra" och verkar klara att hålla full patte med 5Hz Sinus vid 2 Ohm i ca 5 Sek, så finfint för infranördar.

Vore mycket intressant att se hur mycket av ovanstående som stämmer.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-07-04 20:38

Pludio: har du en mailadress kan jag ju skicka över några objekt så vi kan prova. Anledningen till klippa klistrandet beror på att själva grafen utgör en mindre del av PDF filen, men det kanske inte spelar så stor roll.

Kontrollerade igår hur mycket förstärkare (samt några DAC:ar, delningsfilter och EQ´s) jag hade mätt upp och det var en bit över 300 stycken. Så objekt saknas inte.

Mvh Carl
Senast redigerad av Vinylcalle 2021-07-04 20:43, redigerad totalt 1 gång.
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Vinylcalle
 
Inlägg: 3089
Blev medlem: 2008-12-24
Ort: Lund

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Vinylcalle » 2021-07-04 20:43

Calleberg skrev:Sedär, ett erbjudande som man inte säger nej till. :)
Vinylkalle. Sugen på att mäta på lättviktsklass D?
Det rör sig om en av AVS forums favoritförstärkare Crest Pro lite 7.5 DSP. (Även om kinesiska LAB kloner och dyrgriparna från Speaker Power verkar vara populärast.) Men vill man ha pålitlig budgetstärkare som är CE/UL märkt så ligger tydligen Cresten mycket bra till.
Lastbanken bör klara 3500W @ 2 Ohm i 5 sek. Och man bör nog i vart fall logga nätspänningen om man inte har möjlighet att hålla den hyffsat konstant.

Troligen ingen Sybaritisk distortion, Men skall tydligen "låta bra" och verkar klara att hålla full patte med 5Hz Sinus vid 2 Ohm i ca 5 Sek, så finfint för infranördar.

Vore mycket intressant att se hur mycket av ovanstående som stämmer.


Jag hade kunnat mäta på den. Men det finns 2 begränsningar, dels nätspänningen, den delas av en hel del annat i verkstaden, jag har iofs skaffat en 6 kVA skiljetrafo som jag tänkt koppla in, har bara inte blivit av då den är riggad för 3 fas matning, och vi är lite osäkra på hur den ska kopplas om.
Den bör kunna förbättre läget som jag uppfattar det.
Men det större problemet är att jag inte har någon konstlast som tål så stora effektuttag, inte vad jag tror i alla fall. Som mest har jag nog legat uppåt 1 kW i 4 Ohm, kan iofs parallelkoppla 4 Ohms lasterna men 3500 Watt kommer jag nog aldrig klara.

Mvh Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Calleberg » 2021-07-04 21:52

Vinylcalle skrev:Men det större problemet är att jag inte har någon konstlast som tål så stora effektuttag, inte vad jag tror i alla fall. Som mest har jag nog legat uppåt 1 kW i 4 Ohm, kan iofs parallelkoppla 4 Ohms lasterna men 3500 Watt kommer jag nog aldrig klara.

Mvh Carl


Det hade jag på känn, och det var såklart därför jag skrev som jag gjorde. Det är ju effekter som normalt inte förekommer i hifisammanhang.
Och kan man inte lasta det max så blir det ju lite rumphugget. Vi får lämna det därhän tillsvidare om ingen har möjlighet att donera någon lämplig konstlast.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav MorganM » 2021-12-18 08:36

Har fått hem nysläppta Amp twenty från Holographic Audio.Och dess mätvärden är inte över 0,003 THD+N vs frekvens (8ohm) i hela området 20-20khz.
Och det hörs verkligen!
Lyckades inte lägga in bilden från min Iphone då den hela tiden blir för stor tyvärr :(.
Jag kommer ge intryck av steget i Amt twenty tråden jag skapade förut :) .
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3291
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Rotel RB-1582 II, mätningar on popular demand!

Inläggav Calleberg » 2021-12-18 10:28

Angående bilder och telefon.
Jag MMS:ar dem till mig själv, då krymper de så fint så. :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: akerorj, Bing [Bot] och 10 gäster