Moderator: Redaktörer
Fostex skrev:Har också stora steg när jag använder Spotify Connect, men det går att justera "volymslidern" mer steglöst genom att dra den med touchskärmen. Tror detta har att göra med mobiltelefonens mjukvara snarare än Spotifys.
JonasB skrev:När jag spelar musik använder jag Spotify Connect från mobil till Denonförstärkare alternativt Tidal via Heos-app till förstärkare. På Spotify är volymstegen 6dB som är på tok för stort hopp.. Dessa steg gäller när volymen justeras via mobilen. Är det gamla Samsung-mobilen/Denon som ställer till det?
adb shell
getprop ro.config.media_vol_steps
30
JonasB skrev:Alltså, det där måste Spotify fixa om dom ska vända sig till mer kräset folk med Spotify hifi!
JonasB skrev:Men det skulle inte behöva vara så, ganska skönt att slippa flera kontroller.
Morello skrev:Alltför ofta saknas dessutom elektromekaniska tangenter.
Morello skrev:Alltför ofta saknas dessutom elektromekaniska tangenter.
Baffel skrev:Typiskt. Detta med att ändra volym remote Spotify:
Your idea has been submitted a while ago but unfortunately hasn't gathered enough kudos (100 per year). In order to keep an overview of the active & recent ideas in this forum, we will close this idea for now. However this does not mean that your idea has been declined by Spotify.
https://community.spotify.com/t5/Closed ... -p/4553536
Uppmaning: Maila Spotify , nu när de ändå håller på att se över funktionalitet och ljudkvalité
Evil_Homer skrev:Kanske att jag missförstår men "man" ska inte sänka den vägen, den biten gör du med din förstärkare.
Hade däremot varit fint att kunna samköra apparna i mobilen så att man inte behöver växla mellan dom för att kunna höja/sänka.
Kanske är det som så att din förstärkare inte har den möjligheten att köras via app den med?
Solveit skrev:På min Sony förstärkare via BT hoppar den lite oregelbundet mellan ett och två steg men går upp till över 40 steg och samma via Sony TVn och appen där styrd via connect.
JonasB skrev:Solveit skrev:På min Sony förstärkare via BT hoppar den lite oregelbundet mellan ett och två steg men går upp till över 40 steg och samma via Sony TVn och appen där styrd via connect.
Intressant. Hur många steg har du när du spelar Spotify med mobilens högtalare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster