Volymsteg via mobil Spotify Connect

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JonasB » 2021-03-26 17:51

Det kan alltså vara Denonförstärkaren som är boven! Eller så gör förstärkaren bara det den blir tillsagd medan din Sony-TV kanske justerar med fler steg. Snurrigt...

Solveit
 
Inlägg: 284
Blev medlem: 2019-11-05

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav Solveit » 2021-03-26 18:15

JonasB skrev:Det kan alltså vara Denonförstärkaren som är boven! Eller så gör förstärkaren bara det den blir tillsagd medan din Sony-TV kanske justerar med fler steg. Snurrigt...

Tror du gav svaret själv där.
Lite som Conan var inne på.

Men det är nog lite klurigt eftersom Spotify Connect innebär att enheten det strömmas till, tar emot en dataström av Ogg/Vorbis 320 kbps. Hur den enheten sen höjer/sänker volymen är utanför Spotifys egentliga kontroll s.a.s.
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JBjorkman » 2021-04-13 13:27

JonasB skrev:Har du hunnit kolla än JBjorkman?


Ursäkta för tystnaden, men jag har just flyttat tvärs över landet så jag glömde bort detta.

Testade igår och styr volymen på min Argon-radio via Spotify på en Pixel 2, och då följer radion sina standard 32 volymsteg. Och såvitt jag kan avgöra så ändras volymen lite varje gång.

EDIT: testade att stega från 0-20, vill inte högre just nu då det ligger bebis och sover i rummet bredvid.
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JonasB » 2021-04-13 18:38

JBjorkman skrev:
JonasB skrev:Har du hunnit kolla än JBjorkman?


Ursäkta för tystnaden, men jag har just flyttat tvärs över landet så jag glömde bort detta.

Testade igår och styr volymen på min Argon-radio via Spotify på en Pixel 2, och då följer radion sina standard 32 volymsteg. Och såvitt jag kan avgöra så ändras volymen lite varje gång.

EDIT: testade att stega från 0-20, vill inte högre just nu då det ligger bebis och sover i rummet bredvid.


Tack! Anväder du Connect då? Det borde gå att pausa och sedan stega :)

JBjorkman
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 2016-01-30

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JBjorkman » 2021-04-13 19:54

JonasB skrev:
JBjorkman skrev:
JonasB skrev:Har du hunnit kolla än JBjorkman?


Ursäkta för tystnaden, men jag har just flyttat tvärs över landet så jag glömde bort detta.

Testade igår och styr volymen på min Argon-radio via Spotify på en Pixel 2, och då följer radion sina standard 32 volymsteg. Och såvitt jag kan avgöra så ändras volymen lite varje gång.

EDIT: testade att stega från 0-20, vill inte högre just nu då det ligger bebis och sover i rummet bredvid.


Tack! Anväder du Connect då? Det borde gå att pausa och sedan stega :)


Såvitt jag vet ska det vara Spotify connect, Argon iNet2+. Om det finns någon skillnader mellan versioner låter jag vara osagt, den har några år på nacken men jag förutsätter att den liksom allt annat nätanslutet uppdaterar dig själv :)

Testade även att stega pausat och då går den från 0-32.
Guru Audio Junior Plus + Hegel H80

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JonasB » 2021-04-13 21:00

JBjorkman skrev:
JonasB skrev:
JBjorkman skrev:
Ursäkta för tystnaden, men jag har just flyttat tvärs över landet så jag glömde bort detta.

Testade igår och styr volymen på min Argon-radio via Spotify på en Pixel 2, och då följer radion sina standard 32 volymsteg. Och såvitt jag kan avgöra så ändras volymen lite varje gång.

EDIT: testade att stega från 0-20, vill inte högre just nu då det ligger bebis och sover i rummet bredvid.


Tack! Anväder du Connect då? Det borde gå att pausa och sedan stega :)


Såvitt jag vet ska det vara Spotify connect, Argon iNet2+. Om det finns någon skillnader mellan versioner låter jag vara osagt, den har några år på nacken men jag förutsätter att den liksom allt annat nätanslutet uppdaterar dig själv :)

Testade även att stega pausat och då går den från 0-32.


Ännu ett bevis på att det inte är mobilen eller Spotify som verkar vara boven.
Denon har faktiskt nyss svarat:
This is a bug in the HEOS app which might be fixed via a firmware update in the future, Until there is a fix we would suggest you try the following work around:

First open the HEOS app and then go to the "Now playing" section and turn the volume all the way down to zero and then minimise HEOS app and open the Spotify app and start playback and then maximise the HEOS app and go back to the "Now playing" section and turn up the volume gradually and then this way you should be able to avoid the volume coming on loud through the HEOS app.

Work arounden funkade inte.

Spotify skrev att Denon inte officiellt har stöd för Spotify Connect, vad det nu innebär.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6254
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav I-or » 2021-04-13 22:25

Spotify Connect kräver officiellt godkännande från Spotify genom en certifieringsprocess. Jag arbetar med några sådana produkter f.n.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
JonasB
 
Inlägg: 680
Blev medlem: 2012-06-20

Re: Volymsteg via mobil Spotify Connect

Inläggav JonasB » 2021-04-14 18:59

I-or skrev:Spotify Connect kräver officiellt godkännande från Spotify genom en certifieringsprocess. Jag arbetar med några sådana produkter f.n.


Det verkar ju fungerar ändå. Kan problemet med volymsteg ha med godkännandet att göra tro?

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster