Bli alfa/betatestare av Spotify

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Baffel » 2021-04-21 21:25

Såg detta nu.

How do I become a Spotify Beta tester?
What are the Spotify Alpha and Beta programs?

By signing up as an Alpha or Beta tester of the Spotify app, you will get early versions of our new releases before we roll them out to everyone else. This is an invaluable help for us, as it allows us to find issues and crashes before we ship the release to millions of users.

https://community.spotify.com/t5/Spotif ... -p/4551518

Är det någon som varit testare av Spotify?
Den artikeln är från 2018. Vet ej hur det i dagsläget är med möjligheterna att vara med som testare.

Här en tråd från 2020:
Is It Frustrating Being a Beta Tester?

Det verkar ju lite kul. :) En kommentar:

I have been beta testing the Spotify iOS app for over 5 years now. I am currently testing the ALPHA version meaning there are more updates than the BETA version. The ALPHA version usually has an update once a day.


https://community.spotify.com/t5/Conten ... -p/5030496

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Nattlorden » 2021-04-21 21:35

Skummade bara och hittade inget svar.... Vad får man ut av det - får man spotify gratis under tiden som tack för hjälpen.... eller är det bara att man får känna sig "cool" ?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Baffel » 2021-04-21 21:40

8)

Nä, har ingen aning om vad det skulle ge. Rent ekonomiskt säkerligen inget alls. Hur mycket man kan vara med och påverka , vet ej. Blir vet ej på allt eftersom , jag vet ej. Jo , frågan är om det ställs krav på engagemang . Från Spotifys sida dvs,?...vet ej.

Hursomhelst sådant kan man ju kolla upp. Om man är lagd åt det hållet , så att säga. :)
Det kan ju vara givande på något sätt. Kanske . :)

Jag signar upp mig och kollar. Ifall jag nu inte går över till Qobuz dvs.

Edit. För att man kanske kan vara med och påverka utvecklingen av Spotify? Lite Lite Lite
Senast redigerad av Baffel 2021-04-21 22:05, redigerad totalt 1 gång.

Frisk
 
Inlägg: 2233
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Frisk » 2021-04-21 22:04

Jag är/ har varit beta-testare för andra appar, i det fallet fanns två varianter av appen, en betalversion och en gratis med reklam, i det fallet fick jag stabila releaser på betalappen och beta-releaser på gratisvarianten. Tills det kom en ny skarp version, då var det den som gällde tills nästa beta släpptes.

Så i det fallet hade jag både stabil app och beta installerad samtidigt. Ingen annan fördel än att få ta del av uppdateringar före andra och tätare uppdateringar. Inga krav heller. Antagligen större möjlighet att protestera mot förändringar man ogillar jämfört när det rullas ut i en skarp release till alla.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Harryup » 2021-04-22 04:02

När det gäller beta i bemärkelsen osäker funktion men borde inte vara så många fel kvar så är det bara folk som inte ens använder appar som inte är det. Så ingen större skillnad mot normalt.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Bli alfa/betatestare av Spotify

Inläggav Baffel » 2021-04-22 07:18

Så är det nog inte. Du får ju se det som att det är något som ska vara givande för två parter. Om testarna inte får något betalt varför skulle de vara med och testa något som bara kraschar , som bara strular? Det skulle ju inte ge något.. Det är nog så här : man är med dels för att man tycker det är kul att testa nytt och för att man kanske kan påverka Spotifys utveckling. Spotify behöver å sin sida ha återkoppling så de vet om de är ute på rätt väg. Testarna kan påpeka sådant som teknikerna inte tänkt på. Tex gällande handhavande , där utvecklingstekniker, RnD - folket kan sådant på dina fem, men en normal användare icket så. Dessutom , labbmiljö en sak, live en annan.


Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster