Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mirage
 
Inlägg: 1325
Blev medlem: 2008-11-17
Ort: Arvika

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Mirage » 2021-04-29 22:14

pontareee skrev:Jag kör en RPI 4 som streamer och matar ut via usb'n till en Topping E30, super smidigt och låter helt klart bra.

OS som jag kör är picoreplayer, smidig logitech media streamer lösning med stöd för spotify, deezer, tidal och qobuz om jag inte kommer ihåg fel.

Kan rekommendera att installera temat/gui som heter LMS och till den har man sedan en grym android app/interface man kan styra streamern från en android enhet här: https://github.com/CDrummond/lms-material-app/releases

Ja, sitter det en Pi i den så kan man installera piCorePlayer och då kan den bli användbar! :D
https://www.picoreplayer.org

Jag har dock redan Pi 4B som server, en Pi 3B+ och rad SB som spelare så jag tror inte jag behöver fler...
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav galder » 2021-04-30 08:32

Du kan ju alltid byta ut Rpi 3 mot Rpi 4 åtminstone, så får du lite mindre distorderad signal.
Sedan finns ju fler åtgärder du kan göra. Läs följande så förstår du nog lite mer.

https://iiwireviews.com/allo-digione-fo ... i-streamer

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav pLudio » 2021-04-30 09:14

galder skrev:Du kan ju alltid byta ut Rpi 3 mot Rpi 4 åtminstone, så får du lite mindre distorderad signal.

Den digitalt kodade ljudsignalen är självklart identisk mellan RPi 3 och RPi 4. Har man inga USB-problem med RPi 3 så vinner man inget på att uppgradera till RPi 4.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Tangband » 2021-04-30 10:37

pLudio skrev:
galder skrev:Du kan ju alltid byta ut Rpi 3 mot Rpi 4 åtminstone, så får du lite mindre distorderad signal.

Den digitalt kodade ljudsignalen är självklart identisk mellan RPi 3 och RPi 4. Har man inga USB-problem med RPi 3 så vinner man inget på att uppgradera till RPi 4.


Du kan ha rätt, men jag tror inte John Westlake ( konstruktör av bla m-dac från Audiolab samt projekt-streamer håller med dig. )

Det finns dessutom flera oberoende testare på youtube som rapporterat att RPi4 låter bättre via USB än 3:an.

John Westlake angående 3:an :

https://www.avforums.com/threads/why-is ... i.2175090/

Kolla inlägg 16 där John skriver mycket ingående om de fel som finns i 3:an .

” Basically its weakness are all based on Clock Phase Noise (Jitter) and local PSU noise (which directly impacts the Jitter performance) and also the resultant local RF emissions:-



1. The USB HUB / LAN IC is clocked by the CM3 SoC which has significantly higher jitter then an external Clock oscillator. More detrimental is that fact that clock phase noise is heavily correlated with the SoC software processing – resulting in Data correlated jitter.



2. The USB HUB / LAN IC PLL clock circuits are powered from the switching supply rail that also powers the SoC Memory, so as data is “processed” though the memory this causes modulation of the PSu Rail directly correlated with the Data patterns which then modulates the critical PLL in the USB HUB / LAN which is used as our USB “source” via this noisy PSU rail.



3. As one would expect little care has been taken with the quality of the 5V rail for USB DAC power – in fact its really pretty poor by “Audio” standards.




4. There are multiple “free running” switching regulators on the RPi PCB – whose clocks are not related to the USB clock Rate so there switching products are free to induced multiple / complex RF and Ground noise spurie in the system.”

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-04-30 10:53

Men vänta nu, den digitala signalen in är det väl så att antingen funkar det eller inte. Någon skillnad i ljudkvalitén gällande den finns väl inte. Vad sedan skickas ut efter konverteringen i DAC: en är en annan sak.

För övrigt det där med jitter trodde jag var något hittepå inom hifi att just det ska påverka kvalitén på ljudet.

Edit. Minns nu.

I-or:

Annars är jitter ännu en hifi-myt eftersom hörbarheten av någorlunda normal grad är noll. Man måste upp i helt orimliga värden innan man kan detektera fenomenet. Enligt Eric Benjamin and Benjamin Gannon, "Theoretical and Audible Effects of Jitter on Digital Audio Quality, ligger hörbarhetsgränsen med musiksignaler runt 30 ns för medelhöga frekvenser och betydligt högre för låga:

viewtopic.php?f=9&t=71624&p=2160314&hilit=Jitter#p2160314

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Tangband » 2021-04-30 11:38

Baffel skrev:Men vänta nu, den digitala signalen in är det väl så att antingen funkar det eller inte. Någon skillnad i ljudkvalitén gällande den finns väl inte. Vad sedan skickas ut efter konverteringen i DAC: en är en annan sak.

För övrigt det där med jitter trodde jag var något hittepå inom hifi att just det ska påverka kvalitén på ljudet.

Edit. Minns nu.

I-or:

Annars är jitter ännu en hifi-myt eftersom hörbarheten av någorlunda normal grad är noll. Man måste upp i helt orimliga värden innan man kan detektera fenomenet. Enligt Eric Benjamin and Benjamin Gannon, "Theoretical and Audible Effects of Jitter on Digital Audio Quality, ligger hörbarhetsgränsen med musiksignaler runt 30 ns för medelhöga frekvenser och betydligt högre för låga:

viewtopic.php?f=9&t=71624&p=2160314&hilit=Jitter#p2160314


Om detta stämde i alla sammanhang så vore det ju betydligt enklare att välja signalkälla . Jag önskar själv att det stämde, men undviker att ta ställning eftersom jag både hört skillnader mellan två tillsynes bitperfekta digitalkällor, men är inte helt säker på orsaken .

John Westlake och Peter Stendl mfl. är två konstruktörer som menar att reducering av jitter är viktigt och att det kan höras i ljudet.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-04-30 11:51

Intressant :) .

John Westlake , Peter Stendl och I-or i angående jjitter så har jag av för låg kunskapsnivå i frågan och har inget att tillföra. Konstaterar som du Tangband att det verkar råda olika syn kring det och följer sedan när de insatta i jitter diskuterar. :)

Användarvisningsbild
galder
 
Inlägg: 1049
Blev medlem: 2014-11-04

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav galder » 2021-04-30 12:19

Tack Tangband för förklarande inlägg. Sitter hemma med hög feber så jag orkade inte följa upp mitt inlägg.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav pLudio » 2021-04-30 12:44

Tangband skrev:John Westlake angående 3:an :

https://www.avforums.com/threads/why-is ... i.2175090/

Kolla inlägg 16 där John skriver mycket ingående om de fel som finns i 3:an .

Så hans streamer skyddar en USB DAC där analogdelen låter sig störas av USB-källan.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Tangband » 2021-04-30 13:07

pLudio skrev:
Tangband skrev:John Westlake angående 3:an :

https://www.avforums.com/threads/why-is ... i.2175090/

Kolla inlägg 16 där John skriver mycket ingående om de fel som finns i 3:an .

Så hans streamer skyddar en USB DAC där analogdelen låter sig störas av USB-källan.


Ja, det är möjligt. Som sagt, jag säger inte att man kan höra nån skillnad mellan 3:an och 4:an . Jag har inte testat själv. Men kanske intressant att läsa vad konstruktörerna tycker, även om en hel del säkert är sales-points.

Här finns två videos där en kille först testar Allo digione spdif med Rasberry 3:an , och sedan där han jämför 3:an med 4:an.

https://youtube.com/watch?v=rkTmtamM-Hw&feature=share

https://youtu.be/A5tnU0Cw2mU

För er som inte orkar se hela den andra videon, så är kontentan ungefär såhär:

1. Rasberry pi3 med Allo digione låter bättre med digitalt ut, än Rasberry pi3 digitalt ut via USB.

2. Rasberry pi4 via USB låter bättre än Rasberry pi3 via USB .

Detta beroende ( enligt testaren ) på att den äldre 3:an delar ethernet och USB galvaniskt. Den nyare 4:an har separata överföringar.

Detta om man kopplar spelarna till en extern dac.
Senast redigerad av Tangband 2021-04-30 14:11, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1442
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Zappa » 2021-04-30 13:17

galder skrev:Tack Tangband för förklarande inlägg. Sitter hemma med hög feber så jag orkade inte följa upp mitt inlägg.


Krya på dig!
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Tangband » 2021-04-30 14:34

Nu har Amirm gjort en video om Allo Boss2 streamer. :)
Har är lyrisk och säger att man inte behöver bättre grejor än dessa oavsett pris.

https://youtu.be/XbueG4WBmXU

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav hcl » 2021-04-30 18:34

Tangband skrev:Nu har Amirm gjort en video om Allo Boss2 streamer. :)
Har är lyrisk och säger att man inte behöver bättre grejor än dessa oavsett pris.

https://youtu.be/XbueG4WBmXU

Det sägs mycket...
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav pLudio » 2021-04-30 22:37

Tangband skrev:
pLudio skrev:
Tangband skrev:John Westlake angående 3:an :

https://www.avforums.com/threads/why-is ... i.2175090/

Kolla inlägg 16 där John skriver mycket ingående om de fel som finns i 3:an .

Så hans streamer skyddar en USB DAC där analogdelen låter sig störas av USB-källan.

Ja, det är möjligt. Som sagt, jag säger inte att man kan höra nån skillnad mellan 3:an och 4:an . Jag har inte testat själv. Men kanske intressant att läsa vad konstruktörerna tycker, även om en hel del säkert är sales-points.

Jo, det är alltid intressant att läsa vad konstruktörerna kämpat med.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav hcl » 2021-05-01 10:22

Tangband skrev:Den här spelaren , Allo boss2 verkar t.om. ha bättre mätvärden i vissa avseenden än Benchmark dac3 och Linn akurate dsm .
Tre toppklass produkter.
Läs och begrunda.

https://www.audiosciencereview.com/foru ... dac3.3545/

https://www.audiosciencereview.com/foru ... mer.22916/

https://www.audiosciencereview.com/foru ... amer.6272/

Lurigt att dra några slutsatser i.o.m. att det inte är riktigt samma mätningar som gjorts på de olika spelarna. Dessutom är dom inte funktionellt jämförbara heller så jämförelsen haltar en smula.

Dock, är det sannolikt fullt möjligt att producera en verkligt kapabel DAC relativt billigt givet gigantiska serier alternativt att man struntar i att ta betalt för utvecklingsarbetet. Att det kostar en bra slant att utveckla en state-of-the-art DAC råder ingen tvekan. Det finns inga amatörer som har tillgång till vare sig utvecklingsverktyg eller mätutrustning som krävs för jobbet (det har bl.a. Peter varit inne på).
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-05-01 10:31

Det är ju i alla fall makalöst mycket streamer/DAC man får för slanten. 8O

Om det bara går att ta bort höljet , alt. spraya det i annan färg. Fast det är ju mer en smaksak om man vill göra det. :)

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav hcl » 2021-05-01 13:38

Baffel skrev:Det är ju i alla fall makalöst mycket streamer/DAC man får för slanten. 8O

Om det bara går att ta bort höljet , alt. spraya det i annan färg. Fast det är ju mer en smaksak om man vill göra det. :)

Ja, det är möjligt.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-06-06 08:36

galder skrev:Jag gillar Allo's produkter. Köpte för ett par veckor sedan deras "streamer"/Transport Rpi4/Allo Digione Signature med deras framtagna nätdel Nirvana. Kopplar denna till DAC S.M.S.L. M400 som i Amirm's mätningar hamnat i toppen i listan.
De lägger ned mycket tid på att ta fram sina produkter. Titta bara på deras Allo Volt+ D som är långt utöver standardlösningen.

Missade dock denna Boss när jag köpte Allo Digione Signature. Tyckte att det såg ut som en leksak. Men deras formfaktor på produkterna är minst sagt udda.
Vi får se vad förståsigpåarna säger om den. Brukar finnas kritik mot Amirm's uppmätningar, med fog eller inte?
Han kanske borde gå en utbildning på Faktiskt.io

Kul att det tas upp andra produkter än de vanliga.


Den kan nog vara vettigt att använda. Du verkar ha bra erfarenheter av den. Amir använder den i ASR- testet.

Facinerande pryttel . Streamer, bra DAC och fjärr så man kan ändra volymen. Mycket smidigt. :) Bara plugga in i ett slutsteg tuta och köra.

Att få igång den verkar ju inte så knepigt.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-06-06 08:36

galder skrev:Jag gillar Allo's produkter. Köpte för ett par veckor sedan deras "streamer"/Transport Rpi4/Allo Digione Signature med deras framtagna nätdel Nirvana. Kopplar denna till DAC S.M.S.L. M400 som i Amirm's mätningar hamnat i toppen i listan.
De lägger ned mycket tid på att ta fram sina produkter. Titta bara på deras Allo Volt+ D som är långt utöver standardlösningen.

Missade dock denna Boss när jag köpte Allo Digione Signature. Tyckte att det såg ut som en leksak. Men deras formfaktor på produkterna är minst sagt udda.
Vi får se vad förståsigpåarna säger om den. Brukar finnas kritik mot Amirm's uppmätningar, med fog eller inte?
Han kanske borde gå en utbildning på Faktiskt.io

Kul att det tas upp andra produkter än de vanliga.


Den kan nog vara vettigt att använda. Du verkar ha bra erfarenheter av den. Amir använder den i ASR- testet.

Facinerande pryttel Allo Boss2. Streamer, bra DAC och fjärr så man kan ändra volymen. Mycket smidigt. :) Bara plugga in i ett slutsteg tuta och köra. Jag skulle just till att lägga en beställning på Topping E30 , men hmmm... :)

Att få igång Allo Boss2 verkar ju inte så knepigt.

Possible worlds
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2020-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Possible worlds » 2021-06-07 16:05

Jag är intresserad. Har dock aldrig förstått skillnaden mellan de olika OS det går att välja mellan. Är något särskilt att föredra sett till välljud?

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav pLudio » 2021-06-07 16:11

Nej, men det kan vara lämpligt att välja någon med bra PEQ eller DSP för att ekvalisera basen.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Tell
 
Inlägg: 2087
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Tell » 2021-06-07 17:10

Tangband skrev:
Baffel skrev:Men vänta nu, den digitala signalen in är det väl så att antingen funkar det eller inte. Någon skillnad i ljudkvalitén gällande den finns väl inte. Vad sedan skickas ut efter konverteringen i DAC: en är en annan sak.

För övrigt det där med jitter trodde jag var något hittepå inom hifi att just det ska påverka kvalitén på ljudet.

Edit. Minns nu.

I-or:

Annars är jitter ännu en hifi-myt eftersom hörbarheten av någorlunda normal grad är noll. Man måste upp i helt orimliga värden innan man kan detektera fenomenet. Enligt Eric Benjamin and Benjamin Gannon, "Theoretical and Audible Effects of Jitter on Digital Audio Quality, ligger hörbarhetsgränsen med musiksignaler runt 30 ns för medelhöga frekvenser och betydligt högre för låga:

viewtopic.php?f=9&t=71624&p=2160314&hilit=Jitter#p2160314


Om detta stämde i alla sammanhang så vore det ju betydligt enklare att välja signalkälla . Jag önskar själv att det stämde, men undviker att ta ställning eftersom jag både hört skillnader mellan två tillsynes bitperfekta digitalkällor, men är inte helt säker på orsaken .

John Westlake och Peter Stendl mfl. är två konstruktörer som menar att reducering av jitter är viktigt och att det kan höras i ljudet.


Det I-or skriver stämmer ju. Runt 30ns har jag också läst som hörbarhetsgränsen, o det samtidigt som jitter på dom sämsta produkterna idag ligger betydligt lägre än det. Svante har tidigare också lagt ut några simulerade jitterfiler här på forumet (hittar tyvärr inte tillbaks dit) där det ganska tydligt visade hur mycekt jitter man faktiskt tål. Sen har vi också Archimagos genomgång av jitter tillsammans med en del bra kommentarer lunder artikeln också.
Kort o gott: Jitter är inte ett problem :)

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2050
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav hcl » 2021-06-07 21:41

Tell skrev:
Tangband skrev:
Baffel skrev:Men vänta nu, den digitala signalen in är det väl så att antingen funkar det eller inte. Någon skillnad i ljudkvalitén gällande den finns väl inte. Vad sedan skickas ut efter konverteringen i DAC: en är en annan sak.

För övrigt det där med jitter trodde jag var något hittepå inom hifi att just det ska påverka kvalitén på ljudet.

Edit. Minns nu.

I-or:

Annars är jitter ännu en hifi-myt eftersom hörbarheten av någorlunda normal grad är noll. Man måste upp i helt orimliga värden innan man kan detektera fenomenet. Enligt Eric Benjamin and Benjamin Gannon, "Theoretical and Audible Effects of Jitter on Digital Audio Quality, ligger hörbarhetsgränsen med musiksignaler runt 30 ns för medelhöga frekvenser och betydligt högre för låga:

viewtopic.php?f=9&t=71624&p=2160314&hilit=Jitter#p2160314


Om detta stämde i alla sammanhang så vore det ju betydligt enklare att välja signalkälla . Jag önskar själv att det stämde, men undviker att ta ställning eftersom jag både hört skillnader mellan två tillsynes bitperfekta digitalkällor, men är inte helt säker på orsaken .

John Westlake och Peter Stendl mfl. är två konstruktörer som menar att reducering av jitter är viktigt och att det kan höras i ljudet.


Det I-or skriver stämmer ju. Runt 30ns har jag också läst som hörbarhetsgränsen, o det samtidigt som jitter på dom sämsta produkterna idag ligger betydligt lägre än det. Svante har tidigare också lagt ut några simulerade jitterfiler här på forumet (hittar tyvärr inte tillbaks dit) där det ganska tydligt visade hur mycekt jitter man faktiskt tål. Sen har vi också Archimagos genomgång av jitter tillsammans med en del bra kommentarer lunder artikeln också.
Kort o gott: Jitter är inte ett problem :)

När man pratar om jitter fokuseras det endast på högre frekvenser, någon kHz och däröver. Dessa kan oftast filtreras bort på ett enkelt sätt, men lågfrekvent klockdrift är mycket svårare att få ta bort och dessutom nära nog alltid dominerande (delvis för att de högfrekventa delarna kan filtreras ned, men f.f.a. för att lågfrekvensstabiliteten hos de flesta oscillatorer är magnituder sämre än högfrekvensstabiliteten.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-06-11 06:00

Amirs test blev inte jag så mycket klokare på :

https://audiosciencereview.com/forum/in ... mer.22916/

Hur testar han egentligen och vad är det som han egentligen testar?

image of DietPi was kindly preinstalled on the unit for me so I was able to instantly recognize and use the Boss2 with my Roon player. All test signal were run through Roon. As such, I am limited to static tests and not anything that includes a sweep.

Vad är då DietPi?

Easily install optional "ready to run" and optimized software for your device. As well as automating the Linux installation and configuration process for you, DietPi-Software also applies specific optimizations unique to your hardware model, ensuring you get the maximum performance from your device.

https://dietpi.com/

Jaha, så Linux krävs med. Om jag fattar det hela rätt.

Så Amir kör DietPi och Linux . Eller? Hur vet man vilka versioner av resp han använder dig av?

Ajdå. Tydligen har det kommit en ny version av DietPi. Version 7.2. Den använde ju inte Amir när han gjorde sitt test/ mätning eftersom Amirs test är från April ( den publicerades i alla fall i April). Skit också. Då vet man ju inte vad Amir skulle få för resultat ifall han testat Allon med den senaste versionen av DietPi. Därmed blev det ju helt plötsligt meningslöst att köpa den där Allon. Typiskt.
shot_2021-06-11_05-52-28.png
shot_2021-06-11_05-52-28.png (481.86 KiB) Visad 1611 gånger

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav pLudio » 2021-06-11 08:12

Baffel skrev:Ajdå. Tydligen har det kommit en ny version av DietPi. Version 7.2. Den använde ju inte Amir när han gjorde sitt test/ mätning eftersom Amirs test är från April ( den publicerades i alla fall i April). Skit också. Då vet man ju inte vad Amir skulle få för resultat ifall han testat Allon med den senaste versionen av DietPi. Därmed blev det ju helt plötsligt meningslöst att köpa den där Allon. Typiskt.

Det kommer ge samma resultat men jag skulle nog installera http://moodeaudio.org/ istället.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Ny billig streamer med ”referens” mätvärden från Allo

Inläggav Baffel » 2021-06-11 08:35

Aha, ser man på.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster