Byggandet av high-end streamer för MAC

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-15 14:50

Skapar en ny tråd specifikt för de som använder en MAC som spelare.

Det som behövs är :

1. Mac-dator med Wi-Fi. Jag använder en Mac M1.

2. Mjukvaran Flacbox för 109 :- . Denna står listad i appstore som inte helt supportad för Mac , men fullt ut för iOS enheter. Det hindrar dock inte att den fungerar utmärkt på Mac . :)

https://appgrooves.com/ios/1097564256/f ... m-meleshko

Edit: Apple Music lanserar nu förlustfritt ljudformat för den inbyggda musik-spelaren i Mac-datorn och använder man denna tjänst behövs varken flacbox eller en separat NAS.

3. NAS med minimserver eller liknande installerat, som är placerad nära routern med ethernetkabel . Musik på NASen i form av flacfiler. Musiken streamas via Wi-Fi från NAS till macen med Flacbox-programmet.

4. Douk U2 USB /bridge / spdif för asynkron digital matning, eller en komplett asynkron USB dac, tex topping d10s om man vill använda ett analogt försteg.

5. Ev. USB-kabel adaptrar.
Senast redigerad av Tangband 2021-05-28 07:06, redigerad totalt 7 gånger.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-15 14:53

Douk U2 USB bridge / spdif är en xu208 baserad konverter med stöd för digital volymkontroll med 32 bits upplösning.
Signalen som kan plockas ut är toslink eller rca-baserad spdif. Den strömförsörjs av själva datorn via USB förbindelsen.
Enheten kan köpas på t.ex Amazon.se för 540:- inklusive frakt.

https://www.doukaudio.com/products/douk ... dsd-192khz

Douk U2 fungerar direkt helt utan installation av några extra drivrutiner i macen.

Tre olika klockkristaller syns i Douk U2 ( röda pilen )
Senast redigerad av Tangband 2021-05-15 15:27, redigerad totalt 5 gånger.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-15 14:57

Här ses möjligheten till ändrad utnivå digitalt från Douk U2 , vilket gör att den kan agera som digital pre-amp .
Douk U2 klarar 384 KHz samplingfrekvens, flacbox programmet skickar dock endast ut max 96 KHz .

Här ses en digital sänkning av nivåerna från spdif på -38 dB .
Återkommer med mer subjektiva lyssningsintryck , där spelaren kommer att jämföras mot en Yamaha wxc50. :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-15 15:22

Flacbox lyssning pågår ....

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-16 18:26

Första intryck efter en kvarts spelning där Douk U2 är alldeles nyinkopplad : lite kallare och möjligen kantigare och hårdare ljud via Mac-dator med Flacbox jämfört med Yamaha wxc50.

Lite besviken läser jag på PS audios hemsida om inbränning av digitala kretsar samt lödtenn och kondensatorer att det ska låta bättre efter 12 timmars spelande .

Sagt och gjort - jag spelar musik med datorn och Douk U2 utan högtalare under natten och kopplar in alltsammans och det låter bättre ! 8O . Riktigt bra .

Kopplar emellan Yamaha wxc50 och Mac / Douk till genelecarna och kan konstatera att macen nu låter bättre , stereobilden upplevs bättre och allting låter lite naturligare. Jag har ställt in Douk U2 på 44,1 KHz eftersom den musik jag jämför med är rippat från CD original.

Går vidare / laddar ned Spotify premium och ställer in på högsta kvalitet och nu är skillnaden nästan ännu större till Mac/douk U2: s fördel . Bättre dynamik, bättre stabilare stereobild och mer tryck i basen . :)

Kopplar tillbaka till Yamahan med Spotify connect och konstaterar att det låter bra , men lite mattare och mindre kul.

Edit: angående förbättrad stereobild med Mac/Douk U2.
Med Mac/Douk U2 låter det ungefär som man placerat högtalarna rätt, med Yamahan som att man placerat högtalarna ungefär 10 cm fel - om ni förstår skillnaden i den upplevda kvaliteten . Små skillnader men klart hörbara alltså.

Med läge ” preamp ” i Yamaha wxc50 samplas allt material om till 48 KHz via den digitala utgången . Kanske det är detta som ställer till det en aning i ljudet ?

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2054
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav hcl » 2021-05-16 19:21

Tangband skrev:Första intryck efter en kvarts spelning där Douk U2 är alldeles nyinkopplad : lite kallare och möjligen kantigare och hårdare ljud via Mac-dator med Flacbox jämfört med Yamaha wxc50.

Lite besviken läser jag på PS audios hemsida om inbränning av digitala kretsar samt lödtenn och kondensatorer att det ska låta bättre efter 12 timmars spelande .

Sagt och gjort - jag spelar musik med datorn och Douk U2 utan högtalare under natten och kopplar in alltsammans och det låter bättre ! 8O . Riktigt bra .

Kopplar emellan Yamaha wxc50 och Mac / Douk till genelecarna och kan konstatera att macen nu låter bättre , stereobilden upplevs bättre och allting låter lite naturligare. Jag har ställt in Douk U2 på 44,1 KHz eftersom den musik jag jämför med är rippat från CD original.

Går vidare / laddar ned Spotify premium och ställer in på högsta kvalitet och nu är skillnaden nästan ännu större till Mac/douk U2: s fördel . Bättre dynamik, bättre stabilare stereobild och mer tryck i basen . :)

Kopplar tillbaka till Yamahan med Spotify connect och konstaterar att det låter bra , men lite mattare och mindre kul.

Edit: angående förbättrad stereobild med Mac/Douk U2.
Med Mac/Douk U2 låter det ungefär som man placerat högtalarna rätt, med Yamahan som att man placerat högtalarna ungefär 10 cm fel - om ni förstår skillnaden i den upplevda kvaliteten . Små skillnader men klart hörbara alltså.

Med läge ” preamp ” i Yamaha wxc50 samplas allt material om till 48 KHz via den digitala utgången . Kanske det är detta som ställer till det en aning i ljudet ?

Intressant! Omsampling mellan f.f.a. 44.1 kHz och 48 kHz (från/till spelar mindre roll) kan vara en kvalitetsbov. Det bör man helst undvika. Skall det samplas om bör det göras med jämna multipler. Även en halvtaskigt implementerad digital volymreglering kan försämra ljudet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-17 11:35

Ja, efter lite mer lyssnande så är det en skillnad fördel Mac /Douk U2 med flacfiler med att allt klingar en aning mer naturligt ( dock väldigt liten skillnad mot yamahan men märks då man lyssnat en längre tid ) samt definitivt en viss skillnad på att stereobilden som upplevs är en aning annorlunda där Mac/ Douk U2 har en mer fokuserad stereobild där alla intrument är fastspikade på rätt plats - även på djupet.

Skillnaden är snarlik men kanske en smula mindre än den jag upplevt mellan en Ikemi via digital ut jämfört med en samsung DVD digitalt till en 5103 processor i slutet av 90-talet. Samsungen hade en mer uppblåst stereobild medan Ikemi upplevdes smalare och mera distinkt samt roligare i längden att lyssna till. Små men viktiga skillnader.
——————————————
Angående Mac/Douk U2 med FLAC filer:

Med Jan Johanssons ” visa från utanmyra” går det att höra pianotonen som en aning mera stämd och tydligt klingande i pitchen och där fraseringar inte bluddrar ut i det känsliga fingerspelet som Jan lyckas med . :)
Yamahan spelar upp samma låt på ett nästan lika bra sätt, det finns dock en liten otydlighet som växer efter ett antal låtar.
Det blir mera muzzak än musik om jag överdriver oerhört. :) . Istället för att lyssna aktivt så övergår jag efter några låtar att skriva på faktiskt.se med yamahan :) .

Ett + för Yamaha wxc50 är att den är användarmässigt väldigt bekväm med serveravspelning och Spotify connect i samma app , jämfört med en dator utan fjärr. Där vinner musiccast med Yamahan.

Jag antar att datoruppspelning med tex ROON, och styrning från iPad kan upplevas lika användarvänligt.

...Men det kanske finns en remoteapp till iPad som kan styra en Mac ?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26691
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav hifikg » 2021-05-17 13:10

När jag köpte min DAC testade vi att koppla ljudet direkt från 3,5 mm porten till ett försteg osv. Det var hart när omöjligt att höra skillnad, fast efter viss självsuggestion "insåg" jag att jag måste ha en DAC :)

Och ja, det finns en fjärrkontroll för att styra Musik med padda/iPhone, den heter Fjärrkontroll :)
Vill man få full tillgång aktiverar man Skärmdelning. Så gör jag numera, bara för att jag är lat styr jag min musikmac med min arbetsmac 1,5 meter bort...
Sitter nöjd :)

MacBruce
 
Inlägg: 3606
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav MacBruce » 2021-05-17 15:07

hifikg skrev:När jag köpte min DAC testade vi att koppla ljudet direkt från 3,5 mm porten till ett försteg osv. Det var hart när omöjligt att höra skillnad, fast efter viss självsuggestion "insåg" jag att jag måste ha en DAC :)

Och ja, det finns en fjärrkontroll för att styra Musik med padda/iPhone, den heter Fjärrkontroll :)
Vill man få full tillgång aktiverar man Skärmdelning. Så gör jag numera, bara för att jag är lat styr jag min musikmac med min arbetsmac 1,5 meter bort...


#metoo! Har faktiskt en gammal eMac ("Elsa" efter Elsa Andersson) som "köksdator" via skärmdelning över WiFi/Airport. Brukar ha TV i halva rutan - om det finns något att titta på - och så kan jag hämta recept från min 2012 Mini. Eller göra vad som helst på Minin egentligen.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-17 16:33

hifikg skrev:När jag köpte min DAC testade vi att koppla ljudet direkt från 3,5 mm porten till ett försteg osv. Det var hart när omöjligt att höra skillnad, fast efter viss självsuggestion "insåg" jag att jag måste ha en DAC :)

Och ja, det finns en fjärrkontroll för att styra Musik med padda/iPhone, den heter Fjärrkontroll :)
Vill man få full tillgång aktiverar man Skärmdelning. Så gör jag numera, bara för att jag är lat styr jag min musikmac med min arbetsmac 1,5 meter bort...


Testade nyss, men verkar endast kunna styra medföljande äppelspelaren musik ( klarar bara 44,1 kHz ) samt itunes ( 44,1/48 kHz ) med denna . Ej flacbox ( FLAC 24 bit upp till 96 kHz) eller Spotify.

Fick istället tipset att testa gratisprogrammet AnyDesk , som visst ska fungera som skärmdelning med Iphone/ipad /Mac med kommandon med vilket program som helst. :)

På så sätt kan jag använda macen /Douk U2 som ljudstreamer och styra allting från iPad eller iPhone.

Återkommer senare.....

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-18 13:27

Inväntar en sån här på posten för att höra om det kan bli ännu lite bättre... en USB bridge som är lite mer påkostad än Douk U2. Xu208 kretsar även på denna, men bättre (?) klockor och en utgångstrafo .
Kan enligt uppgift strömförsörjas även separat, med en enkel switch vilket jag kommer att testa med batteridrift .

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-19 16:53

Hur ser Douk U2 ut inuti då, jo såhär.
Lådan är helt i metall.
Kretskortet är monterat på så vis att det är Toslink kontakten och USB kontakten som håller det mekaniskt på plats, då de båda sidorna skruvas på.
Inte så premium kanske. Då man stoppar i USB kontakten kan man känna att kortet är lite löst i själva metallådan . Funktionen fungerar dock bra, så länge det nu håller... Däremot ser själva kretskortet välgjort ut.

Det finns andra USB bridge produkter som kostar 10 gånger mer och har enklare uppbyggnad än detta.
Inga namn nämnda.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-25 16:43

Lyssnat en hel del nu, och det står nu klart att digital matning via Mac /Douk U2 jämfört med digitalutgången på Yamaha wxc 50 är bättre , och det är förutom aningen tydligare stereobild även på djupet, främst vid högre frekvenser det hörs.

Som exempel kan tas Anette Askviks ” Liberty ” och Jaque Loussiers trio med ” Pastorale in C ” där de fina diskantdetaljerna och cymbalspelen väldigt långt bak i mixen knappt hörs alls med Yamahan .

Jag önskar att det vore annorlunda, men då även luftigheten med reverb runt cymbaler är klasser bättre med Mac/Douk U2 så är det bara att konstatera : det är olika ljudkvalitet från olika digitala källor, även om samma Dac används, denna gång den som sitter inuti Genelec 8340.

Ska bli riktigt kul att snart jämföra en USB bridge med 0,1 ppm klockor och xu 208 kretsen. :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 06:34

Kuriosa : här är en 1,5 timmes lyssningtest med omdömen av några streamers varav en är Yamaha wxc50.
Omdömet hur det låter via digital ut stämmer väl med det jag själv kan höra.

https://youtu.be/wMqi_RCG54Y

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9600
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav sprudel » 2021-05-26 08:05

Tangband skrev:Kuriosa : här är en 1,5 timmes lyssningtest med omdömen av några streamers varav en är Yamaha wxc50.
Omdömet hur det låter via digital ut stämmer väl med det jag själv kan höra.

https://youtu.be/wMqi_RCG54Y


Börjar du överge tesen att allt som passerat LTS lyssningstester är perfekt?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9600
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav sprudel » 2021-05-26 08:06

Den här ska du ha, eller iris större syskon.

https://www.denafrips.com/iris
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav pLudio » 2021-05-26 09:57

sprudel skrev:Den här ska du ha, eller iris större syskon.

https://www.denafrips.com/iris

Inte en http://www.soekris.dk/dac2541.html med eget firmware då? Själv är bästa dräng.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav RogerGustavsson » 2021-05-26 10:41

DENAFRIPS har verkligen snygga prylar, https://www.denafrips.eu/
IRIS is our entry level USB Digital To Digital Converter, 540 €

Soekris kan nog vara ett alternativ om det behövs DAC också. (Det går att hänga på sådana på en passande DSP, t.ex. miniDSP miniSHARC.)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav goat76 » 2021-05-26 10:44

Nu ger ni alla tips på DACar men jag tror nog Tangband har tänkt sig fortsätta med den som är inbyggd i hans Genelec?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22710
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav RogerGustavsson » 2021-05-26 11:34

Nej, inte jag. "IRIS entry level USB Digital To Digital Converter, 540 €"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9600
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav sprudel » 2021-05-26 12:10

goat76 skrev:Nu ger ni alla tips på DACar men jag tror nog Tangband har tänkt sig fortsätta med den som är inbyggd i hans Genelec?


Oh no! Det är inte dacar.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 12:15

sprudel skrev:Den här ska du ha, eller iris större syskon.

https://www.denafrips.com/iris


Den verkar intressant, och kanske rentav prisvärd . Trodde först den skulle kosta över 20000:- med tanke på uppbyggnaden. 6000:- svenska kronor är inte så farligt.

Skulle gärna testa en sådan .

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav goat76 » 2021-05-26 12:23

sprudel skrev:
goat76 skrev:Nu ger ni alla tips på DACar men jag tror nog Tangband har tänkt sig fortsätta med den som är inbyggd i hans Genelec?


Oh no! Det är inte dacar.

RogerGustavsson skrev:Nej, inte jag. "IRIS entry level USB Digital To Digital Converter, 540 €"


Jag backar ut från gränden... :)

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 12:30

sprudel skrev:
Tangband skrev:Kuriosa : här är en 1,5 timmes lyssningtest med omdömen av några streamers varav en är Yamaha wxc50.
Omdömet hur det låter via digital ut stämmer väl med det jag själv kan höra.

https://youtu.be/wMqi_RCG54Y


Börjar du överge tesen att allt som passerat LTS lyssningstester är perfekt?


Jag har ju hela tiden testat yamahan med pre amp funktionen tillgänglig, även via digitalutgången. Yamahan gör sample rate conversion och volymreglering i samma chip och samplar om allt till 48 kHz då man använder pre out funktionen.
Använder man yamahan med fast utgång däremot , så ger den ut det som stoppas in i maskinen via digitalutgången. Är det 44,1 kHz material eller 96 kHz material så kommer det även ut ur digitalutgången. Men då finns ingen möjlighet till volymreglering. Det kanske låter bättre ?

Min datorlösning med Douk U2 har 32 bit volymreglering samtidigt som man kan välja samplingsfrekvens. Vid avspelning av flacfiler från min NAS via Flacbox -Mac-Douk U2 kan jag välja 44,1 kHz (native) ut, samtidigt som jag har digital volymreglering i datorn/douken. Ska jag ha volymreglering via digitalutgången på yamahan blir det 48 kHz på allt material.

Jag vet inte vad som gör att yamahan låter lite sämre , men mina misstankar är den inbyggda samplerateomvandlaren som sitter påkopplad vid förstegsfunktionen. Men det kan även vara andra saker förstås.

Det GÅR att köpa till en fjärrkontroll till mina Genelec 8340 och därmed reglera volymen först efter dsp:n i högtalaren men då måste jag ha GLM kitet med alla ethernetkablar ständigt påkopplat vilket är opraktisk.

Men det är möjligt att det skulle ge bäst ljud.

Detta är även ett experiment för mig , för att se hur mycket ett USB-Interface kan ge i ljudkvalitet :)
Senast redigerad av Tangband 2021-05-26 12:37, redigerad totalt 1 gång.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 12:34

Det som komplicerar det hela en aning, är att Genelec 8340 även denna har en inbyggd sample rate omvandlare som samplar upp allting till 96 kHz internt i högtalaren.
Tekniska data för den kretsen säger -130 THD+N , medan samplerate-chipet som sitter i Yamahan är på - 108 THD+N.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 12:40

sprudel skrev:
Tangband skrev:Kuriosa : här är en 1,5 timmes lyssningtest med omdömen av några streamers varav en är Yamaha wxc50.
Omdömet hur det låter via digital ut stämmer väl med det jag själv kan höra.

https://youtu.be/wMqi_RCG54Y


Börjar du överge tesen att allt som passerat LTS lyssningstester är perfekt?


Grabbarna på thealpahaudio testade Yamaha wxc50 via den FASTA digitalutgången, och konstaterade att den inte lät riktigt bra.

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav pLudio » 2021-05-26 12:40

goat76 skrev:Jag backar ut från gränden... :)

Jag läste däremot slarvigt. :-)
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-26 12:43

sprudel skrev:Den här ska du ha, eller iris större syskon.

https://www.denafrips.com/iris


Intressant att läsa recensionerna för IRIS.

Samtliga beskriver att perspektivet och stabiliteten i ljudbilden blir bättre med IRIS. Precis det jag upplever med MAC/Douk lösningen

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-05-27 21:14

Lite fördjupning rent tekniskt om asynkron USB-spdif överföring:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... ync-usb.8/

Bilden visar skillnaden mellan digital matning med hdmi (röd) och med USB-asynkron spdif ( grön )

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Byggandet av high-end streamer för MAC

Inläggav Tangband » 2021-06-04 18:45

Nu har en dyrare USB /spdif bridge kommit :)
0,1 PPM kristaller och möjligheter att köra med batteridrift med hjälp av en switch .

Inkörning pågår ...

Nästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster