Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav music4ever » 2021-07-17 21:25

Det är skrämmande att folk stödjer dessa vansinnigheter. Räcker inte 100 miljoner mördade att inse social ingenjörskap från dårar aldrig är vägen fram? Samma dårar som anser hane/hone är farligt för samhället är i stor del samma personer som stödjer diktatorer. Det är inget naturligt alls med dessa namnbyten och de ska behandlas som dumheter.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav petersteindl » 2021-07-17 21:26

Magnuz skrev:
I-or skrev:
Samtliga låtar får mig alltid att skämmas över att vara en vit medelålders man, d.v.s. en master, som är skyldig till världens alla orättvisor och därmed är dömd att för evigt bära arvssyndens ok. Förbjud dem allihop!


Kopplingen till arvsynden är faktiskt intressant rent idéhistoriskt. Undra om den här typen av idéer har lättare att dyka upp i samhällen med en tradition av arvsyndsföreställningar?


Fast, arvsynden är något helt annat. Det kan dock inte diskuteras på forumet.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-17 22:08

music4ever skrev:Det är skrämmande att folk stödjer dessa vansinnigheter. Räcker inte 100 miljoner mördade att inse social ingenjörskap från dårar aldrig är vägen fram? Samma dårar som anser hane/hone är farligt för samhället är i stor del samma personer som stödjer diktatorer. Det är inget naturligt alls med dessa namnbyten och de ska behandlas som dumheter.

Jag har inte sett så mycket stöd från medlemmar på Faktiskt. Vågar de inte eller orkar de inte argumentera, eller är folk bara ovanligt vettiga här?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Magnuz
 
Inlägg: 12335
Blev medlem: 2003-08-08

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav Magnuz » 2021-07-17 22:27

petersteindl skrev:
Fast, arvsynden är något helt annat. Det kan dock inte diskuteras på forumet.

Likheter finns nog ändå kan jag tycka fast inte specifikt med det som ursprungligen diskuterades i trådämnet förstås utan snarare med tanken att man ärver en skuld. Jag råkade nog sväva iväg lite… Ur ett filosofiskt perspektiv borde det väl vara ok att diskutera?

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6170
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav I-or » 2021-07-17 22:35

Magnuz skrev:
petersteindl skrev:
Fast, arvsynden är något helt annat. Det kan dock inte diskuteras på forumet.

Likheter finns nog ändå kan jag tycka fast inte specifikt med det som ursprungligen diskuterades i trådämnet förstås utan snarare med tanken att man ärver en skuld. Jag råkade nog sväva iväg lite… Ur ett filosofiskt perspektiv borde det väl vara ok att diskutera?


Nejdå, du har helt rätt. Klassisk arvsynd i sitt ursprungliga religiösa sken är förstås någonting annat, men det finns i ett bredare perspektiv mycket täta kopplingar till det tankegods som via kolonialismen vill utmåla dagens västerländska civilisation som genomgripande ond och dagens ättlingar till kolonisatörerna som syndare.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

WhereNextColumbus
 
Inlägg: 770
Blev medlem: 2012-12-10

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav WhereNextColumbus » 2021-07-19 13:56

Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?


Du, jag skulle inte lägga någon energi på att strida för att byta ut hona/hane. Personligen tycker den typen av kamp är väldigt sekundär. Samtidigt är har jag inte mindre förståelse för att det handlar om ett större projekt än just dessa ord som förmodligen går att spåra till poststrukturalismen. Poängen är alltså inte att hindra någon från att yttra sina ståndpunkter utan att försöka förhindra att man också präntar in sådant man inte avsett säga.
Jag ger mig inte in i detta som någon stark förespråkare för att hålla på att byta ut massa ord, jag tycker bara det är extremt trött med alla kränkta gubbar.
Wenn wellen schwingen ferne stimmen singen

Tell
 
Inlägg: 2085
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav Tell » 2021-07-19 14:18

WhereNextColumbus skrev:
Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?


Du, jag skulle inte lägga någon energi på att strida för att byta ut hona/hane. Personligen tycker den typen av kamp är väldigt sekundär. Samtidigt är har jag inte mindre förståelse för att det handlar om ett större projekt än just dessa ord som förmodligen går att spåra till poststrukturalismen. Poängen är alltså inte att hindra någon från att yttra sina ståndpunkter utan att försöka förhindra att man också präntar in sådant man inte avsett säga.
Jag ger mig inte in i detta som någon stark förespråkare för att hålla på att byta ut massa ord, jag tycker bara det är extremt trött med alla kränkta gubbar.


Kränkt är jag inte, bara väldigt oförstående. Som sagt så master/slave kan jag förstå men inte hona/hane, o eftersom du uttryckte det som du ansåg det var ett problem så var jag nyfiken på vad exakt du ansåg problemet var o vad lösningen skulle kunna vara.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6170
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav I-or » 2021-07-19 16:54

WhereNextColumbus skrev:
Tell skrev:WhereNextColumbus, jag är fortfarande nyfiken på vad du anser problemet med hona/hane är och vad som skulle vara ett bättre alternativ?


Du, jag skulle inte lägga någon energi på att strida för att byta ut hona/hane. Personligen tycker den typen av kamp är väldigt sekundär. Samtidigt är har jag inte mindre förståelse för att det handlar om ett större projekt än just dessa ord som förmodligen går att spåra till poststrukturalismen. Poängen är alltså inte att hindra någon från att yttra sina ståndpunkter utan att försöka förhindra att man också präntar in sådant man inte avsett säga.
Jag ger mig inte in i detta som någon stark förespråkare för att hålla på att byta ut massa ord, jag tycker bara det är extremt trött med alla kränkta gubbar.


Jag har varit inne på det tidigare, men detta är en riktigt rolig tråd. Jag finner det fantastiskt kul när personer som gärna propagerar för att alla har rätt att känna sig kränkta kritiserar sina meningsmotståndare för att känna sig... kränkta.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-19 21:02

I-or skrev:[…] får mig alltid att skämmas över att vara en vit medelålders man, d.v.s. en master, som är skyldig till världens alla orättvisor och därmed är dömd att för evigt bära arvssyndens ok.

Du får inte glömma all klimatångest du skall känna, inte minst för de energislukande slutstegen samt den konsumtion av rött kött som audiofiler gärna ägnar sig åt när de inte spisar fonogram.

Vi måste även byta namn på exempelvis instrument som flygel. (Såvida nu inte elflyg genererar noll flygskam, förstås.)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav Harryup » 2021-07-24 11:31

Jag tycker allt skall passa. HEN-kontakter skall passa hur som helst. HEN kan vara honor eller hanar och alla kombinationer är möjliga att kombinera. Storleken skall inte heller spela någon roll, allt skall passa.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav petersteindl » 2021-07-24 13:01

Lemo hade och fortfarande kanske har ett kontaktdon som kallades hermafrodit. Mark Levinson the man person använde denna redan på 70-talet om jag minns rätt. Den satt även på vissa gamla svenska telefoner. Jag minns att de var dyra. De var väldigt bra. Jag använde dessa i någon konstruktion för länge sedan och har några sådana fortfarande i lådorna.

Är det dags att förbjuda alla kontaktdon utom hermafroditer? Man byter i så fall lämpligtvis ut DIN mot DPKN. :roll:

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav Harryup » 2021-07-24 14:18

Verkligen, även när det gäller väggkontakter.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav hifikg » 2021-07-24 19:29

Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.


Hög tid, måste vara en vanlig dödsorsak för kåta personer, vad säger statistiken? Är det fler som dör vid penetration av vägguttag än i trafiken?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav petersteindl » 2021-07-24 20:21

Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.


I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav paa » 2021-07-24 21:53

Har dom plus i jordade kontakter i USA?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav petersteindl » 2021-07-24 22:15

paa skrev:Har dom plus i jordade kontakter i USA?


De har nolla, fas 110 Volt (60 Hz) och jord, där nolla och fas inte kan vändas. I Sverige kan man vrida kontakten, det går inte i USA.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15183
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav Harryup » 2021-07-24 23:47

petersteindl skrev:
Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.


I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.


Jo, det går faktiskt ibland. Finns 2 varianter en med raka stift och en med ett stift som är bredare.

Sen är det inte många länder förutom skandinavien och Tyskland som man faktiskt kan vända på kontakten.

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-24 23:54

Så i USA är det inte bara heteronormativa kontakter, det är även … – ja, jag
vet inte vad man skall kalla det? Men allvarligt är det, det är jag säker på! :x

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav paa » 2021-07-29 10:42

Harryup skrev:
petersteindl skrev:
Harryup skrev:Verkligen, även när det gäller väggkontakter.


I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.


Jo, det går faktiskt ibland. Finns 2 varianter en med raka stift och en med ett stift som är bredare.

Sen är det inte många länder förutom skandinavien och Tyskland som man faktiskt kan vända på kontakten.

Den vanliga jordade Shuko stickproppen, som har ett hål kopplat till ena jordblecket, passar även i alternativa vägguttag med ett stift som sticker ut och passar i det hålet. Då kan man inte vända den kontakten. Tror att det används på det sättet i t.ex Danmark.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav MacBruce » 2021-07-29 13:51

paa skrev:
Harryup skrev:
petersteindl skrev:
I USA kan man inte vända jordade kontakter. Det går bara att koppla ihop på ett sätt. Där har man kontroll på 0 och +.


Jo, det går faktiskt ibland. Finns 2 varianter en med raka stift och en med ett stift som är bredare.

Sen är det inte många länder förutom skandinavien och Tyskland som man faktiskt kan vända på kontakten.

Den vanliga jordade Shuko stickproppen, som har ett hål kopplat till ena jordblecket, passar även i alternativa vägguttag med ett stift som sticker ut och passar i det hålet. Då kan man inte vända den kontakten. Tror att det används på det sättet i t.ex Danmark.


Jag var med om – eller rättare sagt "tittade på" – när vi släckte "halva Danmark" då de nyligen hade infört strikta bestämmelser om jordfelsbrytare, även på industrier. Mitt dåvarande företag hade levererat en styrning till ett danskt företag, vilka dock hade levererat ritningar med "alltför generösa toleranser" för montaget. Danskarna gick omedelbart på montaget med en vinkelslip, medan verkmästaren bjöd oss leverantörer på krogen... Plötsligt lade all elektricitet av på krogen... Verkmästaren uppsökte en telefon och konstaterade faktum: det hade uppstått en kortslutning "någonstans i Danmark". Risken var stor att den hade uppstått på hans företag, så vi begav oss dit igen. På återresan kunde vi konstatera, att det var "svart" i hela den överblickbara "byen"...

Vår styrning innehöll bl.a en rätt stor "pannkaksmotor", och det visade sig att kunden hade avlägsnat luckan till inkopplingspanelen innan de började att härja med vinkelslipen. Järnfragment från vinkelslipningen hade därför "sugits in" i motorn och orsakade kortslutning då de skulle "provstarta" den. Verkmästaren beordrade "fixa problemet!" varefter vi återvände till krogen för att avsluta våra beställda Øl. Allt annat hade varit en dödssynd i Danmark... :-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6170
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav I-or » 2021-07-29 15:04

Så man kan alltså konstatera att ni "masters" satte era halvkorkade "slaves" i arbete och övergick till inmundigande av Øl? :D

Verkmästare kan för övrigt knappast heller vara godkänt Newspeak.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-29 17:51

När man nedmonterar polisen kan man väl börja med alla polismästare. Eller
åtminstone byta tillbaka till stads- och landsfiskaler. Vaktmästare, världs-
mästare, … – det här kan ju skapa massa jobb för alla stackars administratörer!

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav MacBruce » 2021-07-29 17:59

I-or skrev:Så man kan alltså konstatera att ni "masters" satte era halvkorkade "slaves" i arbete och övergick till inmundigande av Øl? :D

Verkmästare kan för övrigt knappast heller vara godkänt Newspeak.


Ja, detta hände sig ju under 80-talet och tidiga 90-talet, innan vi blev medvetna om att man kan "ID-knarka". (Skäms, f.ö, ni som fortfarande (med nära nog 100% sannolikhet) fortfarande använder produkter som har producerats av mina styrsystem! - ni utgör nära nog 100% av Sveriges befolkning). ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-29 18:26

Jag saknar nästan dina långa tankstreck. :wink: (Bäst är förstås … – tada! Vanliga,
svenska tankstreck!)

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

MacBruce
 
Inlägg: 3603
Blev medlem: 2007-10-29

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav MacBruce » 2021-07-30 06:03

E skrev:Jag saknar nästan dina långa tankstreck. :wink: (Bäst är förstås … – tada! Vanliga,
svenska tankstreck!)

Mvh E*


Du menar ––– tankesträck ? ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-30 14:38

Halv fyrkant. Snyggt!

Ber om ursäkt om fyrkant i onödan för tankarna till sex. Om inte annat så har det
gjort det nu. :mrgreen: (Det är förvisso inte särskilt heteronormativt iallafall – det får ni
Faktiskt.io ge mig! Fan, halv fyrkant blir ju två …, nåja.)

- bindestreck (¼ fyrkant)
– tankstreck / en dash (½ fyrkant)
— engelskt tankstreck / em dash (hel fyrkant)
Kåppy-pejsta, leverpastejsta!.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav hifikg » 2021-07-30 19:48

E skrev:Halv fyrkant. Snyggt!

Ber om ursäkt om fyrkant i onödan för tankarna till sex. Om inte annat så har det
gjort det nu. :mrgreen: (Det är förvisso inte särskilt heteronormativt iallafall – det får ni
Faktiskt.io ge mig! Fan, halv fyrkant blir ju två …, nåja.)

- bindestreck (¼ fyrkant)
– tankstreck / en dash (½ fyrkant)
— engelskt tankstreck / em dash (hel fyrkant)
Kåppy-pejsta, leverpastejsta!.

Mvh E*


Du låter som en gammal grafiker. Jag fick sådana att gråta av lycka när jag förevisade hur man gjorde en em-dash mm i Quark Xpress långt, långt, innan det gick i PageMaker som kunde väldigt mycket mer än något program på den där andra plattformen. Då smälte de o insåg att framtiden smakade äpple. Fast några av gubbarna föredrog blyförgiftning.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-30 20:04

.Fast gamla grafiker är väl inte så förtjusta i onödigt långa citat? :wink:

.Jomenvisst lärde man sig litet s k 'layout' i plugget. Valde nån kurs där vi använde
.just PageMaker om jag minns rätt. Hemma, där jag förstås lärde mig mest, körde
.jag med MS Publisher (Office Small Business Edition?). ÅnTåppick: Ber om ursäkt
.för alla fula ord. :oops:

.Mvh E*


.PS. Här har jag använt ett något större radavstånd. Jag kan tycka att man borde
.ha det radavstånd som blir där man infogar piktogram (s k 'smiley'), på alla andra
.rader också! För man vill ju inte göra piktogrammen mindre. :P
Senast redigerad av E 2021-07-30 20:13, redigerad totalt 1 gång.
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav hifikg » 2021-07-30 20:13

E skrev:.Fast gamla grafiker är väl inte så förtjusta i onödigt långa citat? :wink:

.Jomenvisst lärde man sig litet s k 'layout' i plugget. Valde nån kurs där vi använde
.just PageMaker om jag minns rätt. Hemma, där jag förstås lärde mig mest, körde
.jag med MS Publisher (Office Small Business Edition?). ÅnTåppick: Ber om ursäkt
.för alla fula ord. :oops:

.Mvh E*


.PS. Här har jag använt ett något större radavstånd. Jag kan tycka att man borde
.ha det radavstånd som blir där man infogar piktogram (s k 'smiley'), på alla andra
.rader också!


Jag sa till en kollega att jag inte gillade hennes groteska majuskler o höll på att få en örfil ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 20926
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Hona/Hane och Master/slave ska kanske få nya namn?!

Inläggav E » 2021-07-30 20:16

Bild
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster