Johan_Lindroos skrev:Först hade jag formulerat ett svar till dig då jag trodde du bara ville ha "subb av eller på"
Har fått svaret att subben ligger på pre-out och att man får helt enkelt slå av den manuellt.
Johan_Lindroos skrev:Vad tycker du att du har för fördelar genom att ha två olika högtalarvarianter för höger och vänster?
Lite bakgrund till detta: Jag har alltid kört hembio då detta har varit det större intresset men nu har jag fastnat mer och mer för stereo (2kanaligt) och vill där med bygga ett bra stereosystem.
Av min uppfattning av det jag läst på alla forum så blir det bäst att separera systemen. Just det här med klang matchningen när det är olika fabrikat.
Men nu när jag får så här bra frågor så inser jag nog att det kan vara bra att köra ihop systemen och få samma sterepljud och lite bättre bioljud (lite klang missmatchning om man kör med jmlab center dock).
Efter att jag läst ditt inlägg Johan provade jag att köra golvarna i biosystemt (5.1) och det var lyckat. Jag provade även att koppla bort centern (4.1) men tyckte det saknades lite där framme då. Visst, jag har inte provat med optimal placering av golvarna men det blev mer närvaro med centern på, dock lite kang missmatchning, men jag får nog leva med det då.
En liten fråga om hur jag ska placera alla bakhögtalare när jag har soffan direkt mot bakväggen (ca 10cm). Jag har höger/vänster bak uppe i taket i var sitt hörn för att få största avståndet till lyssnarna och där med mesta spridning.
MVH
Niklas