Topping PA5 lysande test resultat

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34916
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Morello » 2021-11-29 22:58

Exakt så, Atkinsson gör utmärkta IMD-tester.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
thulle
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 2010-09-16

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav thulle » 2021-11-30 21:21

Nu kom det ett test av en rörbestyckad DAC utan rekonstruktionsfilter, och då skruvades THD+N mätningen upp till 20Hz-20kHz med 90kHz bandbredd för att visa effekten av detta. Till skillnad från PA5 som då mättes 20Hz-15kHz med 45kHz bandbredd, även fast det enligt grafen Calleberg postade är där det händer mest i fallet för PA5 också.
Ställde en fråga om varför mätningarna sträcks i ena fallet och inte andra.

edit: fick samma svar som i en tidigare tråd här på faktiskt om det, DAC vs. förstärkare.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39775
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav petersteindl » 2021-11-30 21:52

thulle skrev:Nu kom det ett test av en rörbestyckad DAC utan rekonstruktionsfilter, och då skruvades THD+N mätningen upp till 20Hz-20kHz med 90kHz bandbredd för att visa effekten av detta. Till skillnad från PA5 som då mättes 20Hz-15kHz med 45kHz bandbredd, även fast det enligt grafen Calleberg postade är där det händer mest i fallet för PA5 också.
Ställde en fråga om varför mätningarna sträcks i ena fallet och inte andra.

edit: fick samma svar som i en tidigare tråd här på faktiskt om det, DAC vs. förstärkare.


Här är en länk: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/mhdt-labs-pagoda-review-r2r-tube-dac.28575/

Det man kan säga är att den har unika och möjligtvis intressanta mätresultat.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34916
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Morello » 2021-11-30 22:00

:roll:
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39775
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav petersteindl » 2021-11-30 22:16

Morello skrev::roll:

Visst är det svårslaget.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34916
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Morello » 2021-11-30 22:38

Förfärligt synd att på en så fin DAC som PCM1704. :x
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9636
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Johan_Lindroos » 2021-11-30 22:48

Sedan är det ju så mycket mer som Amir kunde ha mätt och visat, t.ex. den kraftiga vikningsdistorsionen. Likaså helt vanlig frekvensgång i det hörbara området är inte ens med! Jag har skrivit det förr, men det finns mycket mer att önska av mätningarna från Audio Science Review.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34916
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Morello » 2021-11-30 22:57

Enkom den skyhöga distorsionen tycker jag diskvalificerar apparaten.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav pLudio » 2021-12-01 17:44

Solveit skrev:Ingen speciell kylning på chipset så jag undrar men inte säkert det är amp chippet men nått hemligt måste det vara.

Den hemliga Topping D-01 komponenten är alltså placerad vid fronten. PFFB-kretsen borde sitta där bak vid högtalarkontakterna och chip ampen kanske t o m på undersidan i kontakt med lådan för kylning. Ventilationshålen sitter på bakre halvan av lådan så där någonstans sitter chip ampen.

Kan det finnas en papperslapp i D-01 med texten "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"?
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39775
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav petersteindl » 2021-12-01 18:31

Morello skrev:Enkom den skyhöga distorsionen tycker jag diskvalificerar apparaten.


Det beror på vad den skall användas till. Lite mer tweak i samma riktning och den kommer funka bra som elgitarrförstärkare.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3280
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Calleberg » 2021-12-03 18:08

Nu börjar det dyka upp lite bilder:
ToppingPA5_01.PNG.png
ToppingPA5_01.PNG.png (1.96 MiB) Visad 2753 gånger

PXL_20211203_134016548.jpg
PXL_20211203_134016548.jpg (398.27 KiB) Visad 2746 gånger
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Kralle
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Kralle » 2021-12-23 13:10

Står en PA5 och spelar nu i huvudanläggningen i stället för Rotel RB980BX.
Klart och trevligt ljud.
Den spelar från 85 Hz och uppåt.
Det fanns några mätgrafer i manualen. De kanske finns på nätet redan
Senast redigerad av Kralle 2021-12-23 13:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 2003-12-30

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav LeifB » 2021-12-23 13:33

Hur kopplar ni in PA5?
Om jag har en cd spelare och högtalare.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3280
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Calleberg » 2021-12-23 13:46

LeifB skrev:Hur kopplar ni in PA5?
Om jag har en cd spelare och högtalare.


Du behöver en XLR->TRS sen är det bara att koppla som vanligt:)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Kralle
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Kralle » 2021-12-28 11:24

Konstaterar att den switchade 38 V nätdelen strålar friskt i 100-300 kHz-området. Fick bocka till en passande låda i aluplåt och sätta klämferriter på in och ut för att få tyst på den.
Inget man märker normalt kanske, men pga orsaker så vill jag ha så lite HF-emission som det bara går från mina apparater.
Tycker fortfarande om ljudet från förstärkaren. Detaljrikt, kan man nog sammanfatta det som. Märkte det särskilt i går när jag lyssnade på Mime Brinkmann och Bachs solocellosviter. Ett album som jag lyssnat mycket på med en annan förstärkare. (jo just det - har nivåmatchat signalnivån inom 0,1 dB mot den gamla förstärkaren)
mime.jpg
mime.jpg (23.27 KiB) Visad 2265 gånger

Tell
 
Inlägg: 2108
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Tell » 2021-12-28 14:49

Det är väl ändå ganska intressant HUR disten i diskantområdet ter sig också? Jag menar är den lite mer harmoisk så är det betydlugt trevligare att leva med än det skulle låta som en ren digital klippningsdist :)

jansch
 
Inlägg: 3689
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav jansch » 2021-12-28 16:33

Tell skrev:Det är väl ändå ganska intressant HUR disten i diskantområdet ter sig också? Jag menar är den lite mer harmoisk så är det betydlugt trevligare att leva med än det skulle låta som en ren digital klippningsdist :)


Vad menar du med "ren digital klippningsdist"?

Solveit
 
Inlägg: 284
Blev medlem: 2019-11-05

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Solveit » 2021-12-30 20:22

Lyssningsbetraktelse:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... 2/page-134
"Ive been using the PA5 for a week and Im comparing it exclusively to my DA9 and the way more expensive Rotel RC1572 MKII pre and RB1552 MKII power combo which is known to be very revealing throughout the entire spectrum. Speakers used were the Diamond 12.2, R200 and the OG LS50. Dacs used are the SMSL SU9, SU9N and Sanskrit 10th MKII. Build quality is fine, Ive got no issues with it but its really not good looking to me. I like how the DA9 looks better, especially with that sexy lcd screen.

First I tried it with LS50 and right away I noticed it has more control over it compared to the DA9, especially in the bass department. The LS50s will start sounding beefy with the right amount of power (and amp for that matter), with the PA5 it sounded like the 130 watts Rotel, which is surprising as hell. Make no mistakes, the DA9 can power the LS50s but it just doesnt have that kind of body the LS50 produces with more powerful amps. They do suck the living daylights out of amps, especially for their size. So there, bass wise, its as good as my Rotels, which is way more expensive and powerful.

Mids, especially with vocals and guitar plucks were sharp and defined, and it had body and meat in em. The DA9 in comparison sounded leaner but still not as defined which is a shocker to me. Again, in this regard, it sounded more like the Rotel than the DA9. All this coming from a small box like that. This shit is neck and neck with the Rotel till this point although the Rotel sounds a wee bit meatier.

Now we get to the upper registers and this is where I was floored. The DA9 is no slouch when it comes to the higher frequencies but the PA5 made it sound like the DA9 was veiled all these while. Even the Rotels, which I consider revealing af, didnt have the sparkle like PA5. I was hearing nuances in the upper frequencies I wasnt hearing before. The saliva of Etta Cameron in Motherless Child was clearer than ever, the birds chirping in What A Wonderful World by Kat Edmonson sounded so life like and holographic I was looking around for actual birds! I kid you not, this amp is no joke.

Soundstage and instrument separation was also fantastic, better than the DA9 but not as wide as the Rotels. Its higher and deeper though, it can throw bell tolls, bird chirps, clock ticks and door squeaks deeper and higher than what the Rotels can. Clean is the word, VERY CLEAN.

For 350, I would buy this amp again, over and over again. The DA9 nearly made me sell my Rotels if not because of the power hungry LS50s, now its a done deal with the PA5. John, come up with a PA9 already!!!"

Mätning ifrån oberoende amatör:
https://www.audiosciencereview.com/foru ... 2/page-136
Bilagor
Mätning PA5.png
Mätning PA5.png (119.48 KiB) Visad 2041 gånger
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

Solveit
 
Inlägg: 284
Blev medlem: 2019-11-05

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Solveit » 2021-12-30 21:01

Fruktansvärt sugen att köpa en för att testa och köra i diskanten på min aktiva tvåvägs.
Purifi PTT6.5X04-NFA-01+Dayton Audio RST28F-4 1-1/8" +WG-300 wave guide+Komplete Audio 6+nanoDigi+2 SMSL M300SE+TPA3255 260-2-29A Topping pa3s+ .

Tell
 
Inlägg: 2108
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Tell » 2022-01-02 14:41

jansch skrev:
Tell skrev:Det är väl ändå ganska intressant HUR disten i diskantområdet ter sig också? Jag menar är den lite mer harmoisk så är det betydlugt trevligare att leva med än det skulle låta som en ren digital klippningsdist :)


Vad menar du med "ren digital klippningsdist"?


Ja alltså jag menar inte "ren" som i att den är "ren o fin", utan som "sedvanlig digital klippningsdist". Alltså det kontra att vissa påstår att klass D-steg kan låta mer som tub-dist vilket tenderar att vara mycket trevligare att lyssna på än nåt som låter som digital klippning.

jansch
 
Inlägg: 3689
Blev medlem: 2009-05-01

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav jansch » 2022-01-02 16:59

Tell skrev:
jansch skrev:
Tell skrev:Det är väl ändå ganska intressant HUR disten i diskantområdet ter sig också? Jag menar är den lite mer harmoisk så är det betydlugt trevligare att leva med än det skulle låta som en ren digital klippningsdist :)


Vad menar du med "ren digital klippningsdist"?


Ja alltså jag menar inte "ren" som i att den är "ren o fin", utan som "sedvanlig digital klippningsdist". Alltså det kontra att vissa påstår att klass D-steg kan låta mer som tub-dist vilket tenderar att vara mycket trevligare att lyssna på än nåt som låter som digital klippning.


Ok, Jag tror jag förstår vad du menar.....
Alltså att traditionella, typ klass AB steg med mycket återkoppling, klipper vid analog överstyrning "hårt", som vid extrema fall skapar ren harmonisk uddatonsdist = "fyrkantvåg".

Det blev för mej lite konstigt med "digital klippning" då en digital signal egentligen aldrig "klipper"...... eller det kanske man kan säga det när alla 16 bits är "ettor"(CD format) i en A/D omvandling trots att analoga signalen inte är fullt utstyrd. Fast det är det är helt korkat att man tillåter det.*

I ett klass D slutsteg är disten synnerligen analog och klipper steget handlar det om i huvudsak "tid" /pulslängd. (vilket inte har med "digitalt" att göra)

*Det finns dock en egenskap vid A/D och D/A omvandling som ofta förbises. Det är att maximal utstyrning, t.ex 16bits inte motsvarar maximal analog utstyrning utan det analoga värdet kan bli högre beroende på hur samples fördelas på den analoga signalen. Kräver lite eftertänksamhet och inte minst headroom på sigalen.

Ledsen.... det blev väldigt tekniskt...

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav goat76 » 2022-07-14 23:25

Jag såg precis en tråd på ASR där trådskaparen ställer frågan till andra ägare av Topping PA5 om deras apparat är defekt, hela 35% av användarna har röstat JA på frågan. Om dessa siffror stämmer så är det en skrämmande hög felprocent. :?

Man får det man betalar för, har folk glömt bort det numera?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ase.33293/

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3280
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Calleberg » 2022-07-15 08:45

goat76 skrev:Jag såg precis en tråd på ASR där trådskaparen ställer frågan till andra ägare av Topping PA5 om deras apparat är defekt, hela 35% av användarna har röstat JA på frågan. Om dessa siffror stämmer så är det en skrämmande hög felprocent. :?

Man får det man betalar för, har folk glömt bort det numera?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ase.33293/


Felprocenten är nog kraftigt missvisande, det ligger i sakens natur att de med trasiga apparater har större tendens att rapportera i en sån där undersökning än de vars apparater fungerar.

Med det sagt, det verkar helt klart finnas ett reelt kvalitetsproblem med PA5.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav goat76 » 2022-07-15 09:12

Calleberg skrev:
goat76 skrev:Jag såg precis en tråd på ASR där trådskaparen ställer frågan till andra ägare av Topping PA5 om deras apparat är defekt, hela 35% av användarna har röstat JA på frågan. Om dessa siffror stämmer så är det en skrämmande hög felprocent. :?

Man får det man betalar för, har folk glömt bort det numera?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ase.33293/


Felprocenten är nog kraftigt missvisande, det ligger i sakens natur att de med trasiga apparater har större tendens att rapportera i en sån där undersökning än de vars apparater fungerar.

Med det sagt, det verkar helt klart finnas ett reelt kvalitetsproblem med PA5.


Om något så kan jag tänka mig att det finns folk som röstat ja utan att ens ha apparaten i fråga, men de som har den utan några defekter är nog lika benägna att rösta, skulle jag tro.

Låt säga att den sanna felprocenten ligger betydligt lägre än så, säg 10-15%, så är det fortfarande en sjukt hög felprocent.

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3280
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Calleberg » 2022-07-15 10:00

goat76 skrev:Om något så kan jag tänka mig att det finns folk som röstat ja utan att ens ha apparaten i fråga, men de som har den utan några defekter är nog lika benägna att rösta, skulle jag tro.


Om du tänker dig att samtliga som någonsin köpt en PA5 finns och är aktiva på ASR så kan ovanstående absolut stämma :)

En Normal felprocent för relativt enkla elektronikprodukter som denna borde vara under 1% så även 5% är på tok för mycket.
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav pLudio » 2022-07-15 10:44

Jag brukar inte söka efter produktfel på internet i de fall produkten fortfarande fungerar. :-)

Topping fanboys balanserar röstandet och några är negativa till allt från Kina.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav goat76 » 2022-07-15 11:16

Calleberg skrev:
goat76 skrev:Om något så kan jag tänka mig att det finns folk som röstat ja utan att ens ha apparaten i fråga, men de som har den utan några defekter är nog lika benägna att rösta, skulle jag tro.


Om du tänker dig att samtliga som någonsin köpt en PA5 finns och är aktiva på ASR så kan ovanstående absolut stämma :)

En Normal felprocent för relativt enkla elektronikprodukter som denna borde vara under 1% så även 5% är på tok för mycket.


Oavsett var den sanna felprocenten landar på så tyder allt på att den är onormalt hög, och denna höga felprocent gäller Toppings produkter över lag, inte bara PA5 (även om just den verkar vara extra mycket trasig). Det är bara att läsa diverse trådar på ASR om olika produkter från olika företag för att inse hur mycket mer ofta diverse problem nämns just i trådarna för Toppings produkter.

Jag är faktiskt riktigt orolig för de företag inom HiFi-branschen som även är måna om att säkerställa kvaliten för deras produkter, för om de vill hänga med och vara prismässigt konkurrenskraftiga så kommer även de tvingas släppa på kvaliten, och istället bara fokusera på ren mätbar prestanda och jaga den nästintill meningslösa SINAD-siffran.

Marknaden vill uppenbarligen hellre ha "slit och släng"-produkter, det är ju bara att köpa en ny när apparaten efter 1-3 år går sönder då de ändå är så billiga. Synd bara att de kunder som värdesätter kvalite, bra support och underhåll med tiden med stor sannolikhet kommer få allt färre produkter att välja mellan, alltefter att marknadsandelarna mer och mer äts upp av lågkvalitetsprodukter.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav goat76 » 2022-07-15 11:27

pLudio skrev:Jag brukar inte söka efter produktfel på internet i de fall produkten fortfarande fungerar. :-)

Topping fanboys balanserar röstandet och några är negativa till allt från Kina.


Så du tror att merparten som röstat på ASR består av nya medlemmar som letat andra med liknande produktfel för deras PA5, och råkat snubbla över en tråd som stratades så sent som 22 April 2022?

Jag skulle nog mer gissa på att den andelen är relativt liten i jämförelse med de som faktiskt redan är medlemmar och som frekvent besöker forumet dagligen, och därefter råkar se denna tråd i flödet och röstar. Och som du säger så balanseras säkert röstandet mellan fanboys som håller inne med de kvalitetsproblem de själva upplevt, och de som av andra anledningar är negativa till fabrikatet.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator
 
Inlägg: 6250
Blev medlem: 2020-08-30

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav I-or » 2022-07-15 11:33

goat76 skrev:Jag såg precis en tråd på ASR där trådskaparen ställer frågan till andra ägare av Topping PA5 om deras apparat är defekt, hela 35% av användarna har röstat JA på frågan. Om dessa siffror stämmer så är det en skrämmande hög felprocent. :?

Man får det man betalar för, har folk glömt bort det numera?
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ase.33293/


Egentligen är inte Topping PA5 särskilt billig ens, ca 3850 kr på Audiophonics för en funktionellt sett mycket slimmad 60 W-förstärkare. Detta må se billigt ut för optimala "Amir-prestanda", men högfrekvensdistorsionen visar att det inte är någon riktigt högpresterande produkt.

Man ska man komma ihåg att den viktigaste delen, TI TPA3251 (ja, just den enhet som en viss skribent :wink: ovan antog användes här i kombination med PFFB), kostar 3-4 USD. Dessutom har man tydligen använt en massa kinakopierade "audiofilkomponenter", men priset är inte särskilt lågt med tanke på vilken BOM (Bill Of Materials) man sannolikt har.

Om det nu är så att andelen defekta enheter faktiskt är hög, så beror nog alltså detta snarast på att Topping och dess underleverantörer inte besitter erforderlig kvalitetskompetens. Det lär knappast handla om några jättevolymer och kvalitetsriskerna är då alltid högre.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Maarten
 
Inlägg: 3834
Blev medlem: 2003-05-25
Ort: Göteborg

Re: Topping PA5 lysande test resultat

Inläggav Maarten » 2022-07-15 14:57

OT, Calleberg, bilden du har i din profil, är det den med audifilen som utsätts för komprimerad musik eller distorsion?
Eller är det en audiofil som blivit besatt av uppgraderingsångest?
sb17nbac till alla!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster